Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
stunning schreef:Ah ok, ik snap hem. Ik ging even twijfelen omdat er werd gezegd dat Belgisch ook niet klinkt. Moest toen meteen aan de chocolade denken omdat dat in mijn oren wel klinkt
. Toen dacht ik: huh?
"helaas" is mijn schoonmoeder Nederlands docent, dus wordt erg veel verbeterd als ik daar ben:P
dikke faal van mij.. ) ais schreef:loveidefix schreef:Naar dat ik bij de paarden geweest ben, ga ik even na huis toe......![]()
Zoooooo irritant. Spelfouten maak ik ook heel erg, maar dit zijn totaal andere woorden!!
Naar dat ik bij me paarde geweest ben ga ik is na me huis![]()
Ik vind dat soort taalfouten ook erg slordig en storend. Ik ben me er wel van bewust dat sommige mensen niet beter weten of kunnen, daarom zeg ik er vaak niets van, je weet van een vreemde nooit wat de reden is. Bij de een is het laksheid, de ander weet gewoon (nog) niet beter.
Spel en typ fouten snap ik echt wel, maar wanneer nederlands je moeder taal is zou je toch moeten weten wat woorden betekenen
) Maar sinds ik veel op bokt lees zie ik bepaalde fouten zo vaak gemaakt worden, dat wanneer ik zo'n fout een keer wel goed geschreven zie worden, dat ik dan twijfel of dat dan wel correct is
)
) Urielle schreef:Nog een die ik nu bedacht, waar mijn haren recht overeind van gaan staan:
Bokkers die hun paard op een pensioenstal hebben staan.
Tenzij je je oude paard daadwerkelijk naar De Paardenkamp oid hebt gebracht staat je paard in pension, en dus op een pensionstal!!!
*zo die is eruit*
Ik erger me niet gauw, maar hier aan blijkbaar wel!
)

) erg snel gekromde tenen als het om dit soort in mijn ogen makkelijke foutjes gaat, dus misschien ligt het ook wel een beetje aan mij