"Me paard is me liefde"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 19:13

Wat mij betreft is deze man de enige die woorden mag verdraaien:

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:14

stunning schreef:
Ah ok, ik snap hem :). Ik ging even twijfelen omdat er werd gezegd dat Belgisch ook niet klinkt. Moest toen meteen aan de chocolade denken omdat dat in mijn oren wel klinkt :P. Toen dacht ik: huh? :+

Haha ik vond het ook erg moeilijk hoor :P "helaas" is mijn schoonmoeder Nederlands docent, dus wordt erg veel verbeterd als ik daar ben:P

( oeps! kijk nu net in mijn eigen profiel... heb ik toch zelf echt dezelfde fout neergezet die ik net bij iemand anders verbeterde... :') dikke faal van mij.. )

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:15

Haha ja dat zal :P.

Ohhhhhh dat kan echt niet!!!! :oo :')

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:16

Dimple schreef:
Aartje schreef:
Herkenbaar, maar ga er maar alvast aan wennen want dit zal op den duur gewoon geaccepteerd worden.

Dit vraag ik me dus af!

Dat zal hetzelfde gelden voor JOU paard in plaats van JOUW paard.
Ik zie het dagelijks op Bokt.

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:17

edit: laat maar klopt wel :P
Laatst bijgewerkt door stunning op 18-02-14 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:18

Ik vind dat 'me' ook niet fijn, erger me (hier kan het toch wel :P ) ook aan. Ik ben dyslectisch, maar ik probeer er zoveel mogelijk op te letten enzo. Maar het als smoesje gebruiken, nee :n

Tess_C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:18

stunning schreef:

Heb het ook maar heel snel veranderd :o "mist poppetje die met schaamrood onder een steen wegkruipt"

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:19

TeSs2411 schreef:
stunning schreef:

Heb het ook maar heel snel veranderd :o "mist poppetje die met schaamrood onder een steen wegkruipt"

Goedzo ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:19

ais schreef:
loveidefix schreef:
Naar dat ik bij de paarden geweest ben, ga ik even na huis toe...... -O-
Zoooooo irritant. Spelfouten maak ik ook heel erg, maar dit zijn totaal andere woorden!!

Naar dat ik bij me paarde geweest ben ga ik is na me huis :Y)

Ik vind dat soort taalfouten ook erg slordig en storend. Ik ben me er wel van bewust dat sommige mensen niet beter weten of kunnen, daarom zeg ik er vaak niets van, je weet van een vreemde nooit wat de reden is. Bij de een is het laksheid, de ander weet gewoon (nog) niet beter.

Nog beter haha :') Spel en typ fouten snap ik echt wel, maar wanneer nederlands je moeder taal is zou je toch moeten weten wat woorden betekenen

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:23

Voordat ik op mezelf registreerde op bokt, had ik van de meeste fouten die hier genoemd worden nog nooit gehoord dat mensen die fouten maakten.. (mm deze zin loopt ook niet echt, of wel? ;) ) Maar sinds ik veel op bokt lees zie ik bepaalde fouten zo vaak gemaakt worden, dat wanneer ik zo'n fout een keer wel goed geschreven zie worden, dat ik dan twijfel of dat dan wel correct is :P

Waar ik me ontzettend aan erger is dat heel veel mensen niet correct werkwoorden kunnen vervoegen.. Zo moeilijk is dat echt niet.. Dingen als "hij bepaald", "zij luisterd" ed.. en "ik heb gehoort" (al zie ik in dit topic berichten van mensen voorbij komen die niet snappen hoe het werkt met d/t. Dat ligt er misschien aan hoe jullie het uitgelegd hebben gekregen? Als diegenen mij een PB-tje sturen met daarin wat ze er niet aan snappen, wil ik best nog een poging wagen het uit te leggen aan hen. :) )

Mijn Nederlands is ook zeker niet altijd correct, zeker niet nu ik al bijna 5 jaar meer Engels dan Nederlands spreek, lees, luister en schrijf, maar een beetje letten op wat je typt zou toch bijna iedereen moeten lukken.

(oei, wat enorm "tricky" om een bericht te schrijven in een topic over correct Nederlands... :D )

Urielle

Re: "Me paard is me liefde"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:33

Nog een die ik nu bedacht, waar mijn haren recht overeind van gaan staan:
Bokkers die hun paard op een pensioenstal hebben staan.
Tenzij je je oude paard daadwerkelijk naar De Paardenkamp oid hebt gebracht staat je paard in pension, en dus op een pensionstal!!!
*zo die is eruit*

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:35

Urielle schreef:
Nog een die ik nu bedacht, waar mijn haren recht overeind van gaan staan:
Bokkers die hun paard op een pensioenstal hebben staan.
Tenzij je je oude paard daadwerkelijk naar De Paardenkamp oid hebt gebracht staat je paard in pension, en dus op een pensionstal!!!
*zo die is eruit*

Oe, ja die is inderdaad ook ténenkrommend...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:37

Aah, eindelijk, ik ben blijkbaar niet alleen in mijn ergernis!

Wanneer ik een 'me paard' of 'me schatje' in de topictitel zie staan, klik ik sowieso niet. En net als velen al vernoemd hebben; van zodra de TS met 'me' aan komt zetten in haar OP kan ik het topic niet meer serieus nemen :o Ik erger me niet gauw, maar hier aan blijkbaar wel!
In België hoor je het ook echt nooit in de spreektaal, ik krijg spontaan Familie Flodder-gevoelens als ik zo'n titels of zinnen lees (weet niet eens of die ook 'me' zeggen, maar het voelt zo aan :') )

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:40

Gewoon als je zo'n fout ziet een linkje naar hier in je reactie zetten :Y)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:41

Hahaha :D
Ik moet ook rekening houden met mijn karma hoor, anders: graag!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:46

Ik kan er ook absoluut niet tegen :n
De laatste tijd zie ik ook steeds vaker 'na' ipv 'naar' voorbij komen. Dan denk ik echt "hoe dan?" Hoe kan je 'na je pony' gaan? na je pony ga je wat? een auto kopen? Op je fiets terug naar huis? Ik stoor me ontzettend snel aan spelfouten (het woord 'spellingsfouten' kan ik ook wurgneigingen van krijgen) en taalfouten, ik neem topics waar dit soort fouten veel in voorkomen ook gewoon niet serieus, en reageer dan ook gewoon niet.

Nou heb ik sowieso (ook zo'n leuk woord :Y) ) erg snel gekromde tenen als het om dit soort in mijn ogen makkelijke foutjes gaat, dus misschien ligt het ook wel een beetje aan mij :+

Ook nog zoiets, tegenwoordig noemt half Bokt zijn paard "my proud", vooral in onderschriften zie ik het voorbij komen. Daar gaan mijn nekharen ook van overeind staan... Als je geen Engels kunt schrijven, doe het dan niet :p

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:48

Nog irritanter: "is" in plaats van "eens"
"Ik ga maar 'is' wat doen :')

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:52

En "men"gebruiken. Men scooter is stuk, dus ik kom niet op school.......... i.p.v. mijn of m'n. Zo is er ook der en zen. (i.p.v. d'r en zijn of z'n) Typisch taalgebruik van de jongere generatie ( wat voel ik me nu weer een oude l*l )

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:11

Baileys01 schreef:
Nog irritanter: "is" in plaats van "eens"
"Ik ga maar 'is' wat doen :')

´s kan dan weer wel.
eens is zo´n lang woord :')

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 20:14

Ik ook, en dat terwijl ik pas 21 ben... :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:14

Suuskipje schreef:
Ik kan mensen die 'me paard' etc typen ook gelijk niet meer serieus nemen :Y)

Haha, ik ook niet :')

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:22

Haha geweldig topic!
Ik erger me er ook heel erg aan. Net als aan de 'togh' die nog regelmatig langs komt, en de DT in verleden tijd en dan soms ook nog eens in de Ik-vorm (ik werdt gepakt).
Vre-se-lijk!!! -:(- _-:(

Ik open topic met 'me' en 'na' ook niet, kan mensen dan niet serieus nemen :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:27

Oooh wat een heerlijk topic, ik erger me inderdaad ook aan mensen die "me" ipv "mijn" gebruiken, "m'n" vind ik trouwens wel kunnen. Ook "is" ipv "eens" vind ik vreselijk... Een vriendin van mij doet dat continu en ik heb er al een paar keer wat van gezegd, maar het komt echt niet aan (ze schrijft ook "tog" ipv "toch" en "mr" ipv "maar" omdat het sneller is ofzo).

Het dieptepunt kwam een tijdje geleden, toen ik mezelf betrapte op het maken van dezelfde fout ("is" ipv "eens") omdat ik er blijkbaar gewoon aan gewend raak. Maar ik WEIGER het te gaan accepteren als "normale Nederlandse taal" en ik blijf mensen gewoon verbeteren ;)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:31

Wat wel echt stom is aan de Nederlandse taal..
Als we het maar lang genoeg fout zeggen, wordt het vanzelf goed..
Kijk maar naar 'overnieuw.' Dat woord is nu ook goedgekeurd.

Bravour89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:34

Tja, Het kost mij soms veel moeite om alles steeds goed te schrijven. Ben dan ook blij als iemand mij verbeterd dan leer ik er ook weer van.