Betaalbare BH die niet knelt, schuurt, trekt enz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:04

Welke site is dat? Al die leuke modellen vind je helaas niet in de winkel.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:08

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:21

Die was ik ook al eens tegengekomen idd, meer keus dan dat kun je niet krijgen denk ik :D leuke beha's staan erop :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:33

SusanH schreef:
Die was ik ook al eens tegengekomen idd, meer keus dan dat kun je niet krijgen denk ik :D leuke beha's staan erop :j

Ja en het voordeel is, dat als je een aantal modellen kent, dat je dan wel redelijk makkelijk kunt bestellen omdat de maat dan wel zou moeten kloppen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 13:09

Vandaag goed geslaagd bij Lingerie Donna in Veenendaal. Geen Prima Donna maar een beha van Ulla en een van Syl design. Niet goedkoop, maar ik hoop dat ik er veel plezier van ga hebben.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:43

Klinkt goed SusanH. Hoop dat je er veel plezier van zult hebben!

NatasjavE

Re: Betaalbare BH die niet knelt, schuurt, trekt enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:49

Ik koop vaak via de Divoza sport BH's. Voor mooi bij de Hunkermole.(of wat ik tegen kom)

Maar voor het rijden neem ik altijd dure sport BH's. Heb 70 D/E...te groot voor dat borstkasje waar ze aanwast zitten...maar jah we doen het er maar mee.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:13

Anita's lijken me ook wel fijn, met beugel niet van die hele geplette hemp/hesjes. Maar weet geen zaak in de buurt om ze te passen. Dan kan ik ze daarna evt wel via internet bestellen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:56

Ken ik niet. Beugels vind ik vaak niet fijn.
Passen ze om mijn borsten,...zijn ze te breed voor mijn borstkast -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 13:24

Die van Ulla zit echt heerlijk, voel niet eens dat ik hem aan heb. Kostte 99 euro := maar ben wel blij dat ik hem toch gekocht heb :j . Ik heb een sportbeha van shock absorber, en een Anita beha zonder beugels die ook fijn zit. Ziet er niet meer uit inmiddels door het vele wassen, maar hij zit zo lekker met paardrijden dat ik hem niet weg wil doen. Ik heb hem destijds gewoon bij Livera gekocht maar ze maken dit model niet meer.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:40

Als iemand hier nog belang heeft bij een BH maat 95H/HH, ik heb er nog 1...

Ik heb besteld bij http://www.alleslingerieoutlet.nl/
Had het supersnel, en ze hebben superveel grote ( en kleine omvangs)maten!

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 15:55

Pffff, bh's kopen .... wat een gedoe ( bovengemiddelde cup). Doorsnee winkels vallen voor mij al af omdat ze geen grote maatvoering hebben. Grootste probleem bij mij zijn afzakkende bandjes. Volgens verkoopster kon dit absoluut niet als een bh laag genoeg op de rug gedragen werd. De winkel uit met 2 dure bh's..... maar hoe een bh daadwerkelijk zit merk je pas als je deze een dag aanhebt. En jawel, ook met deze bh' s loop ik heel de dag te heisen... zucht. Bij hunkemoller " antislipmatjes' gekocht voor onder de bandjes. Dit werkt wel, maar in de zomer niet praktisch (zweterig).
Gelukkig krijg ik viavia paar x per jaar uitnodigingvoor stock sale van marlies dekkers ( bh's 25-35 €): stevig, brede bandjes, leuke kleuren en prettige pasvorm. Ook heeft ze modellen waarbij de schouderbandjes met een sierbandje aan elkaar vastzitten; helemaal TOP!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:01

Alle bandjes kunnen afzakken als je schouders schuin aflopen. Wat je nog zou kunnen proberen zijn de Magic Straps: http://www.magicbodyfashion.com/nl/magic-straps of de Magic Clips: http://www.magicbodyfashion.com/nl/magic-clip

Alleen zou je van tevoren eerst even moet kijken of ze passen (ivm met brede of te korte bandjes). Ik kon de clips niet gebruiken omdat ik een heel lang bovenlijf heb, dus mijn bandjes staan altijd op de langste stand en dan is er geen ruimte meer over om de bandjes naar elkaar toe te brengen.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:13

Zo'n clipje had ik, maar die heb ik weggegooid omdat ik niet snapte waar hij voor was -O-
Dacht dat het was om een halter mee te maken, maar dat ging helemaal niet bij de betreffende bh (bandjes veel te lang), dus hop, in de prullenbak ermee... Zonde!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:20

Volgens mij kan je die clipjes best goedkoop kopen bij de Hunkemoller :j Daar hebben ze heel veel beha-accessoires.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 20:21

Die clips heb ik ook gehad, daardoor gingen de bandjes weer schuren bovenop m'n sleutelbeen. Gelukkig niet bij alle bh's last van zakkende bandjes.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:35

Ik gelukkig ook niet meer zo, behalve bij één bepaalde bh, maar dat is ook meer eentje voor het mooie, niet voor het functionele. :+

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 11:47

Heel frustrerend om een goede bh te vinden in mijn maat.. Ik heb 75F, en ben 17 jaar oud. Het maakt me eigenlijk niet meer uit hoe de bh eruit ziet, als ik er 1 heb die goed zit ben ik al blij.. Heb nu 3 t-shirt BH's van de hunkemoller, deze zitten erg fijn! Enige nadeel is dat de bandjes gaan schuren, en in mijn huid staan. Heb laatst BH's besteld waar een soort stofje om de bandjes zaten, hiermee had ik er geen last van. Vind het ook prettig als er 3x3 haaks sluiting aan zit.. Pff hele waslijst met eisen. :')

Weet iemand nog een (betaalbare?) site waar je mooie BH's kan vinden, wat ook nog goed zit? Of winkels die zijn aan te raden?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:10

Ook ik ken het drama van het kopen van bh's. Ik had een dure van PrimaDonna, die zat inderdaad heel erg mooi, maar helaas ben ik afgevallen, waardoor mijn borsten nu verzuipen in die bh. Ik word er ook altijd chagrijnig van als ik een bh moet gaan kopen. Het loopt eigenlijk altijd weer uit op een teleurstelling en inderdaad zijn bh's vaak heel leuk in cupmaat C, maar zodra je richting de E gaat houdt dat wel weer op.

Afzakkende bandjes heb ik inderdaad ook bij twee bh's, echt heel erg irritant!

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:14

Ik zit met nog twee maatjes groter en bij Honkemoller hoef ik echt niet meer aan te komen.
Voor iets fatsoenlijks betaal je nou eenmaal meer geld. Een beha in mijn maat kost tussen de 65 en 95 euro. Ik koop er een paar en daar doe ik dan een jaar mee.
Merken die aan te raden zijn (lingeriespeciaalzaak) : Chantelle, Lejaby, Marie-Jo, Primadonna, Félina.
Ik vind beha's gewoon keibelangrijk. Die moet je gewoon goed kopen anders verpest je je lijf ermee (dan gaat alles wel heel ver naar down-under uitzakken. Enne.. once the damage is done.. there's no turning back!

Edit: en hoe vervelend je het misschien ook vind: laat je helpen. De dames daar weten exact welke maat je nodig hebt en hoe je afzakkende schouderbandjes etc kunt voorkomen. Dan zit je beha gewoon slecht afgesteld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:18

Ts, ondanks dat winkels je maat bevestigen kan het toch zo zijn dat ze het verkeerd hebben, mijn ervaring is dat 7 van de 10 verkoopsters ronduit slecht advies geven. En duur, je kunt beter ééen super zittende bh van 90 euro aanschaffen zodat je weet welk merk en maat je hebt en daarna probeer je ze gewoon 2e hands te scoren. Alle klachten die je hebt zijn toch echt te wijten aan een verkeerde pasvorm.

NoName126

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:21

Inderdaad Bigone. De maat is zóóó belangrijk! Ook dat het schuurt onder de oksels. Dat zou niet moeten. Met mijn grote maat schuurt het nergens. Als ik een maatje te klein neem wel.
En beter 2/3 dure beha's per jaar dan 6 goedkope en iedere pijn/ergernis en irritatie.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 17:40

Ik kon me daar als verkoopster ook gigantisch aan ergeren: andere verkoopsters die niet weten hoe een BH hoort te zitten. Zo'n 80% van de vrouwen die ik heb geholpen, droegen een te kleine BH (voornamelijk te smal aan de zijkanten, dus dan omvat de beugel de borst niet helemaal en veel mensen zien dat niet, omdat ze nooit hebben geleerd hoe ze dat moeten zien). Veel van mijn klanten kochten alleen super dure BH's, dus werden altijd geholpen in luxe speciaalzaken. Het is dan toch diep triest als de verkoopster haar vak niet verstaat en de klant dus met een verkeerde maat BH de winkel uitloopt, met het idee de perfecte BH te hebben!

Enne, je verpest niet alleen je lijf met de verkeerde BH, maar wat dacht je van je hele verschijning? Kleding zit zo ontzettend veel mooier als je het juiste ondergoed draagt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:52

Hoe doen jullie BH's eigenlijk wassen, hier de zoveelste kapot na een tourtje wasmachine...

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:55

Ik was ze altijd met de hand.