Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:41

Op bokt aanmelden , had me zeer zeker fataal kunnen worden.. |o :')

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:42

Hele stad was op zoek naar me , had de hond namelijk mee en laten we zeggen dat ik elke keer dezelfde weg nam om te wandelen met de hond.
Werd eigenlijk ook dagenlijks door de politie thuis afgezet omdat ik elke keer de weg kwijt was :+

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:46

Tja, helaas schieten me niet zo heel veel dingen te binnen, maar het waren er vast en zeker heeeeel veel..

Zoals:
-Van dingen afspringen, ik weet niet waarom, maar dat deed ik gewoon als kind.. raar, heel raar..
-In de vensterbank zitten en uit het raam kijken als 6 jarige, want dat vond ik zo mooi.. (met mijn slimme hoofd er niet overnadenkend dat als het raam open stond..)

Ughhh, echt erg, ook gewoon met de meest onvriendelijke honden knuffelen..

Bizar.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:56

Ik fietste eens na huis toen het stormde. Er viel een hele dikke tak net naast me, scheelde misschien 1 centimeter...
Ik viel ook eens van een iets te pony die bokkend wegrende na mij eraf te hebben gegooit. Terwijl ik op de grond lag waren die hoeven zó dicht bij mijn hoofd. Bijna in mijn gezicht getrapt dus.
Verder nog een paar onredelijke mensen in het verkeer die zo nodig door rood moesten rijden. Tja en paarden hè ;)

xGoldenHero

Re: Heb je wel eens iets gedaan wat je fataal had kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 00:05

Tijdens het skieen met mijn ouders het snowboard park opgegaan samen met mijn pa. Leek me stoer, over al die bulten dus ik ging voor op (6 jaar geleden). Ik kon toch redelijk goed skieen en vloog over de bulten, totdat ik met de punt van mijn ski bleef haken ergens achter en ik over de kop sloeg.

Mijn vader zat zo dicht achter mij, die kon nog net uitwijken. Ik lag op mijn zij en hij ging rakelings langs mijn hoofd/nek met z'n latten. Stukken haar van mij vlogen door de lucht!

Dat had dus makkelijk een onthoofding kunnen worden

xLHHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 00:23

Doanique schreef:
Toen ik een jaar of 4/5 was had ik gedroomd dat als ik van de trap sprong, ik kon vliegen.

Ik bleek dus niet te kunnen vliegen toen ik wakker was... Ben gewoon van bovenaf naar beneden gesprongen.

Ik heb ook heel vaak gedroomd dat als ik van de trap sprong kon vliegen , eerst was ik nog aan het twijfelen of ik het gedroomd had haha

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 02:58

Eleio schreef:
Bus(dubbeldekker) kwam met zo'n +- 70 km/u af en paard verschoot en is achteruit gevallen bij het stijgeren waarbij we een diepe gracht in kwamen die vol zat met water.
Ik lag onder paard met gebroken been & voet en geraakte niet vanonder haar , zat namelijk kopje onder.
Al een geluk was er een boer die net op dat moment aankwam en mijn paard eruit trok aangezien ze er niet zelfstandig uit kon komen en zo mij eruit gehaald.
Was echt bang toen !

Paard had helemaal niets raar genoeg , maar helaas heeft dit ongeluk ervoor gezorgd dat alle vertrouwen weg was in ons.
Heb het bijna 3 jaar lang geprobeerd om alles weer vertrouwt te maken , met alle hulp maar helaas het ging niet meer.

Als klein kind in een verlaten & afgelegen bedrijf binnenstappen om te spelen , klom zo de ladder op ( enorme hoogte !) en ladder viel naar beneden.
Er was geen enkele uitweg waarbij ik naar beneden kon, heb daar zeker een week gezeten tot er iemand mij vond toen hij er wandelde met de hond.

Je lag onder water onder je paard, een boer trok het paard uit het water (sterke boer!) en jij overleefde.
En toen je kind was zat je een week zonder eten of drinken en overleefde weer!
:') _O-

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 03:52

In gesprek zijn met een vriendin en netjes 120 rijden en niet zijn dat er voor je opeens een stilstaande file uit het niets opdoemde. Dat was toch even flink héél héél hard remmen en dat scheelde niets.

Ook toen ik een jaar of 17 was liepen we naar de discotheek. Was zo'n 15 minuten misschien 20.
We dronken altijd flink voor ( :') ) en toen waren we moe van het lopen en bedachten we wel dat we konden liften.
Dus twee tienermeisjes in korte rokjes stapten in bij twee buitenlandse jongens die nauwelijks een woord nederlands spraken en even een joint opstaken in de auto.
Toen ging de centrale deurvergrendeling erop en ze reden niet de route die ze moesten rijden.
God, wat ben ik bang geweest. Hoe onnozel kun je zijn.
(Het ergste is, dat we het op de terugweg weer deden (bij een ouder stel (man en vrouw) ) en nóg eens met een groepje kerels en bedachten dat het wel gezellig was om dan eerst naar hun huis te gaan om gezellig hun paarden te bekijken want ze hadden stallen aan huis. :')

Jemig wat was ik een onverantwoord uilskuiken.
Als m'n ouders dit ooit te weten komen _O- ze doen me met terugwerkende kracht vast nog wat aan.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 04:07

Oversteken bij de busbaan terwijl er een politiewagen razendsnel aan kwam rijden zonder sirenes die we niet aan zagen komen vanwege bomen die ervoor stonden. Ze gingen zo hard dat de stoplichten op groen bleven staan. M'n moeder en ik zaten op de fiets en heb m'n moeder snel een duw gegeven zodat ze nog net dat laatste stuk haalde, mijn achterwiel werd geraakt door de politiewagen en m'n fiets stond 180 graden gedraaid zegmaar :+ Politie is overigens gewoon doorgereden..

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 04:40

Ik heb heel veel niet zo snuggere dingen gedaan...

Zo ging ik heel vaak in mijn eentje naar feestjes van wildvreemde mensen. Dan liep ik bijvoorbeeld terug van de kroeg naar huis, zag ik dat ergens een feestje was en er stonden mensen op het balkon oid. Over het algemeen zat ik binnen 5 minuten binnen mee te feesten. Gelukkig altijd goeie mensen getroffen en er heel veel leuke kennissen aan over gehouden, maar je zal toch maar eens de verkeerde hebben.
(Voor de mensen die zich afvragen hoe ik dat in hemelsnaam voor mekaar kreeg. Ik zwaaide meestal gewoon heel vrolijk terwijl ik langs liep, er werd iets tegen mij gezegd, er kwam een gesprekje op gang en zo door ;) )

Ook heb ik met enige regelmaat agressieve mensen aangesproken op hun gedrag.
Zo een keer in de trein dat een man struikelde over de voeten van een ander. De man wiens voet het was flipte hem volledig en begon te dreigen met een mes. Ik ben toen tussen hem en de man die hij bedreigde gesprongen met de mededeling dat hij even normaal moest doen. Vervolgens begon hij mij hierdoor ook te bedreigen. De man die hij in eerste instantie moest hebben was gewoon pleite. (weet je ook weer wat je hebt aan je medemens) Toen stond ik daar in mijn eentje als 16jarig grietje. Ik ben gewoon blijven staan en heb de bedreiger duidelijk geprobeerd te maken dat hij even rustig moest worden en het gewoon een ongelukje was waarna hij al snel zijn mes weg stak. Hij heeft nog wel de rest van de treinrit verkondigd dat hij me nog wel zou pakken, eerst zou verkrachten en vervolgens neer zou steken. Dat heeft hij gelukkig niet gedaan, maar dat was toch eigenlijk ook best wel eng.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 04:52

Ik was een jaar of 13 en had samen met een vriendin een kikker gevonden. Die wouden we in het water zetten, dus we gingen opzoek naar een sloot oid. Toen vonden we een soort meertje, maar daar mocht je niet komen, stond een bordje ''Verboden toegang''!

Maarja ik wou die kikker ''thuisbrengen'', dus hup gewoon richting het water.

Wat ik alleen niet wist.. (En dat was ook de reden waarom je er niet mocht komen wss :+ ) Dat meertje leek maar heel klein, omdat de randen ervan helemaal vol lagen met bladeren en troep. Maar je kon er niet op lopen! Ik wou dus naar het water in het midden lopen en zakte in de drek, waarvan ik dacht dat het gewoon grond was...

Het was steenkoud en ik kon er zelf niet uitkomen, omdat mijn schoenen vastgezogen zaten en ik gewoon al mijn kleding aan had natuurlijk -O-

Mijn vriendin heeft me er toen met veel moeite uit kunnen krijgen. Nu denk ik, damn wat was ik dom, maarja toen was ik alleen maar een held joh :')

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 07:20

Ik heb 2 auto verhalen.
In de eerste had ik net mijn rijbewijs en ging ik voor het eerst een lange afstand alleen. Dus ik de snelweg op en kom ik bij een weefvlak. Vlak voor mij komt een grote vrachtwagen die mij afsneed. Dus ik moest al vol op de rem. Schiet vervolgend de tweede zo mijn baan op op de plek waar ik reed. Dus ik snel de vluchtstrook op(thank god was die er). Toen heb ik wel even half hyperventilerend langs de snelweg gestaan.

Verder heb ik gehad dat er een overwegstoring was en mijn auto er precies mee ophield toen ik op het spoor stond en niet meer wilde starten. Gelukkig heb ik van mijn instructeur een truukje geleerd hoe je een auto dan weg kunt krijgen en reed de trein al heel langzaam omdat het bekend was maar toen zat ook mijn hartslag heel hoog!!!

En nog iets wat gewoon heel dom was van mijzelf. Ik stond met pech langs de A15. Dus ik de auto op de vluchtstrook, maarja wel aan de linkerkant. Ik de Anwb gebeld. Jahoor ze kwamen mij halen. Maar het regende en waaide hard en ik moest langs de kant van de weg gaan staan. Had ik geen zin in, dus lekker in de auto blijven zitten met verwarming en muzieke aan. Echt dom gewoon. Hoe gevaarlijk dat wel niet is.
Ook nog een heel drama met de Anwb want die kwamen mij niet helpen omdat ik links stond en niet rechts. Dus uiteindelijk voor ik opgehaald werd waren we anderhalf uur verder en hebben ze heel de A15 afgesloten zodat ik naar de afslag geduwd kon worden.
Het erge nog, was eigenlijk niks aan de hand. De ventilator voor de moterkoeling was vastgelopen en doordat er file was, koelde de moter niet meer. Daardoor kwam er rook uit mijn moterkap. Toen ze die eenmaal loshadden kon ik zo verder rijden en hebben we hem thuis laten vervangen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 07:29

Een wil je dat trucje met ons delen?

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:47

Ik ben lang geleden met mijn antieke Golfje achterop een file gereden, die startte achter de bocht in de autoweg dus echt niet zichtbaar! Ik ging vol in de remmen en kwam tot stilstand NAAST de voorlaatste auto op de vluchtstrook..... Wat was ik geschrokken!

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:55

Van de trap afvallen, van boven naar beneden. Op de moterkap belanden van een rijdende auto.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:03

Op een opgevoerde scooter rijden zonder remmen. Dacht nog dat ik het kruispunt wel kon oversteken was net rood, helaas ging het net niet.
scooter totall loss en ikzelf ook in de kreukels.
godzijdank had ik wel mijn helm op!

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:21

Skeltet met een touwtje achter de quad gebonden, degene op de quad zo hard mogelijk en de skelter trappers draaiden dan knetterhard mee, als je daar met je voeten tussen kwam lag ie eraf.
Niet echt "levensgevaarlijk" maar als je nagaat dat ik toen 13 was en dat met mn zusjes van 12 en 10 deed is dat niet zo slim.
Maar we hebben allemaal onze voeten nog gelukkig :')

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 09:59

Ik heb het niet bewust gedaan, maar toch..

Ik wilde eens oversteken en keek netjes links en rechts. Alleen had ik een zilvergrijze auto niet gezien. Ik stond al half op de weg toen ik de remmen hoorde. Ik heb toen m'n ogen maar dicht gedaan, het ging allemaal zo snel, was op een 80-weg. Bestuurdster week uit naar links en raakte alleen m'n voorwiel, ik ben toen wel gelanceerd en op de weg gekwakt. Omdat ik op mn elleboog landde was die gebroken en had ik gekneusde knieën. Ik wil niet weten of ik er nu nog wel had gezeten als zij niet was uitgeweken of in paniek juist mijn kant op had gestuurd...

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:31

Iris82 schreef:
Een wil je dat trucje met ons delen?

Auto in zijn 1e versnelling of zijn vrij(weet niet meer welke van de 2), voet van de koppeling en dan je sleutel omdraaien om draaien. Als hij dan nog wel contact maakt, schiet je auto steeds een stukje naar voor. Als je dat een aantal keer herhaald ben je vrij snel er vanaf. Hoewel het een uur leek te duren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:33

Dan juist in de versnelling - in z'n vrij gebeurt er niks.

DaphneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:36

Als kind in een haaiencentrum mocht ik een klein haaitje aaien. Ik snapte daarna niet wat er gevaarlijk was aan mn hand in het tijgerhaaienbassin steken :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:37

phormicola schreef:
Ik rij alweer een aantal maanden zonder remmen en licht op m'n fiets rond en dat gaat soms maar net goed. Ik ben nu zwanger dus zal er binnenkort iets aan laten doen.

Verder heb ik veel bijna dood ervaringen odat ik nogal een impulsief persoon ben, maar kan ze me even niet herinneren :Y)

Hier kan ik me als automobilist echt zó aan ergeren :roll:

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 10:51

Twee niet paard gerelateerde dingen die ik me herinner:

- Ik ben ooit een keer heel dronken geweest op een feestje en toen stond ik op het balkon van een flat te genieten van alle mooie lichtjes in de verte. Een willekeurige jongen die buiten kwam heeft me toen maar bij de reling weggehaald, omdat ik wel erg ver naar voren leunde. Op dat moment vond ik het allemaal wel meevallen, maar als ik eraan terugdenk had ik makkelijk mijn balans kunnen verliezen en naar beneden kunnen lazeren. Brrr...

- Oversteken in Barcelona. Ik had netjes gekeken en was al halverwege de straat toen er een motorrijder de bocht om kwam die nou niet bepaald netjes 50 reed en bovendien midden op de weg. Hij ging echt héél hard. Mijn schrikreactie is om te bevriezen en dat is in dit geval echt mijn redding geweest. Hij reed bijna over mijn tenen, als ik nog 1 stap had gezet had dat wel eens slecht kunnen aflopen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:00

Echt te onverantwoord voor woorden;

ik had net mijn rijbewijs, ècht net.
en ik vond Suki uit the fast and furious zo een coole chick.
en ik had een vriend met een snelle clio rs sport. Die kennelijk levensmoe was.
hij is een ervaren rijder, rijbewijs al meerdere jaren. Toen kwam het plan om mij hard te laten rijden. Echt hard.
savonds/snachts gingen we naar een weg waar snachts niemand rijdt. En veeeerrrrrr weg van huizen.
dus daar ging ik effe rijden..
nu weet ik dat die auto's in zijn 1, bij veel toeren 7000/8000 gaan zoeken. Daarbij moet je gewoon gestoord zijn en het angstzweet stond in mn handjes...
in zn 1, tot de begrenzer... daarna 200 aangetikt.
Knikkende knieen daarna.... misschien was dit een beetje gevaarlijk. Achteraf zeker.

En een keer bijna mijn auto aan de kant gegooit omdat ik ruzie had met een bmw rijder... die maakte me echt het leven zuur op de snelweg. Maar ik.. 60 kg zou zijn hoofd weleens inslaan.. o ja :')

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 11:06

Vumana ik snap het even niet.. 200 in de eerste versnelling? :')