Heeft iemand Nova gekeken (Anky contra Aalderen)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:55

Ik weet niet of dit al gezegd is hoor, had niet zoveel zin om al die pagina's te lezen Bloos

Er was toch ook een verhaal dat hij met een hormoon preperaat ingespoten was?
En dat een paard met stolsels dat niet mag hebben en dat hij daardoor overleden is?

Wat is er met dit verhaal gebeurt dan?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:38

Pipo schreef:
Wat ik zo jammer vind, is dat Anky en Sjef beiden niet inhoudelijk reageren op wat dat onderzoek heeft gevonden.
iig niet meer dan: "de paarden zien er toch hartstikke relaxed uit?".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:43

Ja inderdaad SP, inhoudelijk op de trainingsmethode gaan ze niet in, en als ze nou met goede argumenten komen, dan geloven mensen ook minder snel dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:52

SuperPepeijn"]
[quote="Pipo schreef:
Wat ik zo jammer vind, is dat Anky en Sjef beiden niet inhoudelijk reageren op wat dat onderzoek heeft gevonden.
iig niet meer dan: "de paarden zien er toch hartstikke relaxed uit?".
[/quote]
Meestal wordt er gezegd dat de paarden toch goed presteren en dat ze allemaal met veel veer en lossigheid door de baan gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:55

Klopt Lov, maar dan kom je weer met het verhaal.......het doel heiligt de middelen? of zo iets.

Daarom vind ik het jammer, dat ze niet inhoudelijk eropgaan.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 20:58

dat kan gezegd worden. maar je hebt wetenschappelijk bewijs en wat je met je ogen kan zien. pas als het bewijs wordt geaccepteerd, blijkdat er opeens heel andere dingen gezien worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:00

Maar volgens mij is het geen wetenschappelijk onderzoek, maar een gewoon onderzoek. Is het ook in Nederland al onderzocht? Weet iemand dat?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:02

het zou kunnen dat ze het wetenschappelijk onderzoek van oa. die professor van aqua8horse bedoelen, maar die is duits. hoe dan ook heb ik meer gelezen intussen over dat het SLECHT zou zijn, met goede onderbouwing, dan dat het GOED zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:03

Klopt ik heb er ook veel over gelezen. Positieve verhalen zijn helaas minder goed te vinden.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:52

Er is wetenschappelijk onderzoek gedaan in Nederland door een dierenarts en dat onderzoek toont aan dat de trainingsmethode van A&S beter is dan de klassieke methode. Bij mijn weten is dit de dierenarts die vroeger bij ons op stal kwam en een vriendin van me gaat er misschien stage-onderzoek doen, dus ik zal eens nader informeren.

In ieder geval ben ik vanmiddag eens aan de slag gegaan. Eens kijken hoe Kafu op het ldr zou reageren. En ik kan jullie vertellen......... hij leeft nog Knipoog Sorry, flauw.
Ik ben een zomer bij A&S op stal geweest, heb hun veelvuldig zien trainen, heb er zelf onder hun begeleiding gereden en Sjef heeft me zijn systeem uitvoerig uitgelegd. Hoewel ik in de afgelopen jaren trainers had en heb die meer klassiek ingesteld zijn, staat me hun systeem nog goed bij en ik gebruik er enkele aspecten uit. Het paard dat ik nu rijd is wel een beetje een 'Anky-paard'; hij is heet, met een vlug en sterk achterbeen, denkt altijd naar voren. Normaal gesproken stel ik hem met losrijden wat lager in, wel minder dan A&S en meer met de neus eruit. Naarmate de training vordert stel ik hem hoger in. Vandaag even niet. Hij moest er maar even aan geloven en ik heb hem écht laag, écht rond en écht diep ingesteld. We hebben spiegels, dus ik kan ook zien hoe zijn hoofd/hals houding is. Behalve dat hij niet instortte viel me iets op. Normaal gesproken is het namelijk niet zo'n 'gewillig' paard. Je moet hem er altijd even van overtuigen dat niet hij de dienst uit maakt, maar de ruiter. Daar was nu helemaal geen sprake van. Hij was nog nooit zo braaf, gewillig maar ook nóg scherper aan de hulpen dan hij normaal al is. Hoe verder ik ging met ronder instellen hoe actiever hij werd en hoe meer hij op het achterbeen kwam. Verward Hij was daarbij licht van voren, los en buigsaam in zijn lijf en al met al super te rijden. Uiteraard hield ik basisprincipes in acht zoals zwelgje dat beschreven heeft.

Tja, eens kijken of hij morgen nog staat........ Bloos

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:53

Anky verwees in de Telegraaf naar een onderzoek van de Univ. van Utrecht. Daar zou haar methode zeer goed uit de bus zijn gekomen.

Ik heb de krant niet bij de hand dus kan niet letterlijk citeren.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 21:54

Aimee schreef:
Er is wetenschappelijk onderzoek gedaan in Nederland door een dierenarts en dat onderzoek toont aan dat de trainingsmethode van A&S beter is dan de klassieke methode.
als dat werkelijk zo is, dan sta ik daar voor open, maar ik wil wel weten wat er precies beter is bevonden. is er misschien een website van, of andere documentatie?

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:01

Tja SP, dat weet ik niet. Uiteraard is er documentatie van, want de meeste wetenschappelijke onderzoeken worden gepubliceerd. Dat is immers de enige manier waarop de onderzoeker met zijn werk naar buiten kan treden, maar waar het te vinden is ???
Zoals ik al schreef, zal ik eens navraag doen. Maar dat gaat wel een tijdje duren.

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:47

Ik wil nog even terugkomen op LDR; Als iedereen zijn mening nou is voor zich houdt over LDR voordat hij/zij ook maar eerst eens onder begeleiding van een professionele instructeur/ trice kennis gemaakt heeft met dit systeem...... Zou het in ieder geval een stuk rustiger zijn ..... Haha!

In discussies merk ik vaak dat de meeste tegenstanders niet van dichtbij in aanraking met dit systeem zijn geweest en toch wel een mening hebben, napraten dus. Sterker nog de meest tegenstanders ervan rijden niet eens (serieus) dressuur Verward

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:50

jacobien schreef:
Ik wil nog even terugkomen op LDR; Als iedereen zijn mening nou is voor zich houdt over LDR voordat hij/zij ook maar eerst eens onder begeleiding van een professionele instructeur/ trice kennis gemaakt heeft met dit systeem...... Zou het in ieder geval een stuk rustiger zijn ..... Haha!
ik zou niet weten waarom ik mijn mond zou moeten houden over iets, en ik er pas iets over mag zeggen als ik het in levende lijve mee gemaakt heb. als iets bewezen slecht is, ga ik dat niet herhalen.

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 22:53

Het lijkt mij dat als je ergens pas een OBJECTIEF oordeel over kunt hebben als je het ZELF hebt toegepast.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:04

als ik weet dat iets goed is en iets slecht is (bewezen) dan hoef ik dat niet te ervaren. dat heeft imo niets met objectiviteit te maken, maar met logica.

als we elke keer het wiel moesten uitvinden waren we nu nog in het stenen tijdperk.

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:07

Als je bewijzen wilt zien over LDR zal je lang moeten wachten ..... O nee, dacht dat Bonfire wel het LEVENDE bewijs is Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:10

als je dat bewijs wilt zien, dan zal er een autopsie op bonfire gedaan moeten worden.

dat hij goed loopt wilt niet zeggen dat dat het gevolg is van zijn LRD training, of dat LRD diervriendelijk is.

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:11

Kortom: Gewoon zelf proberen dus, hoef je ook niet te wachten op de bewijzen

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:14

ik zou niet in een systeem werken waarvan wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat deze slecht is.

als ik met een pakje boter bezig zou zijn wil ik het misschien nog proberen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:15

SuperPepeijn schreef:
als ik met een pakje boter bezig zou zijn wil ik het misschien nog proberen.


Maar maar maar Goedele zegt dat vast vet slecht is Scheve mond

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:19

Die wetenschappelijke onderzoeken zijn er al zoveel, zowel voordelige als nadelige ..... Welke geloof je nou ?

Probleem is ook dat er zo veel factoren zijn of LDR voor jouw succesvol kan zijn.
Bijvoorbeeld:
- je moet het juiste paard ervoor hebben
- de ruiter/ amazone moet de kunde ervoor hebben
- je moet goede begeleiding hebben
- etc

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:20

Dus in mijn ogen bestaat er ook geen goed of fout systeem dat is per combinatie verschillend ....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:22

jacobien, zoals ik een pagina terug zei, ik heb goed onderbouwde teksten gelezen contra-LRD, maar nog niet 1 pro.

zoals ik eerder zei, als jij mij een pro-LRD-tekst kan geven, dan sta ik daarvoor open. hoewel ik van nature denk: overdaad schaadt.

geef me feiten, daar kan ik iets mee.