En toen stond de trein stil...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 00:24

Inoterry schreef:
De gemiddelde politieagent weet ook niet veel van treinen helaas. Ergens ook wel logisch, ze kunnen natuurlijk niet alles weten en moeten al veel leren. Maar als je met je koffertje achter je trein staat en er staat daar een politieagent te vertellen dat je door moet rijden omdat je niks hebt geraakt, terwijl je trein echt maar ongeveer 160 meter is... Ook heeft er al een keer een machinist ruzie gehad met een agent, die beste man vroeg aan de machinist waarom hij niet was uitgeweken als hij die man al zo ver van tevoren zag staan. Op dat soort flauwekul zit je op zo'n moment ook echt niet te wachten.

8)7

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 00:29

Ik studeer trouwens archeologie en we hadden les over veiligheid. De Betuwelijn werd aangelegd en de leraar die veiligheidslessen gaf heeft daar meegeholpen met de archeologie. Er lag nog geen eens een spoorlijn, maar al die mensen moesten wel een cursus bij pro-rail volgen. Ze moesten weten wat je moest doen als er een trein aankwam en ze leerden allerlei signalen herkennen. Nu was het om verzekeringstechnische redenen dat die mensen zo'n cursus volgden, maar toch wel idioot, ze hebben bij al dat werk geen een keer een rails gezien :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:32

Uitgeweken _O- _O- _O-

Op dat moment was het ongetwijfeld verschrikkelijk, maar jemig. Je zult het heldere licht zijn dat die vraag stelt. :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:33

En het gekke is dat een politieagent zonder enige voorkennis op eigen inzicht het spoor mag betreden zonder geel vest te dragen. Kan je nagaan hoe krom sommige regels eigenlijk zijn 8)7

En op het moment dat je in de miezerregen met je lamp en koffertjes loopt te zoeken zit je er ook niet op te wachten dat er iemand bij de achterkant van de trein staat te vertellen dat daar alles al is afgezocht en dat je door MOET rijden. Heb hem maar verteld dat hij niet diegene was die dat besluit mocht nemen en we zijn door gaan zoeken.

Nanne

Re: En toen stond de trein stil...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:37

Ja en wij krijgen een flinke tik op de vingers als we hem niet aan doen.. :roll:

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:39

Inderdaad, al sta je op een kopspoor met de cabine maar 6 meter van een perronrand zonder dat je over een ander spoor moet lopen, dan nog moet je je gele vest aan :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:58

Overigens heb ik wel alle respect voor politieagenten hoor, de meesten doen stinkend hun best om voor dat rotloontje wat ze krijgen de maatschappij zo leefbaar mogelijk voor ons te houden. En ook politieagenten zijn gewoon mensen die fouten maken en ook hun word niet alles geleerd wat ze eigenlijk nodig hebben, gewoonweg omdat dat eigenlijk onmogelijk is.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 01:22

Ik doe het zelfde werk als nanne maar dan op de hanzelijn/ring Amsterdam :-D als ik naar het bos ga met de paarden moet ik ook het spoor oversteken, afgelopen week gingen de spoorbomen dicht toen wij op dat moment aan het oversteken waren (dus niet pas over gestoken toen de spoorbomen al dicht gingen, we waren al onderweg) en ik schrok er eigenlijk van dat ik de trein al zag aankomen terwijl de spoorbomen echt net pas dicht gingen. En dan zat ik niet op mn eigen paard die gelijk reageert op mn been maar op een die errug chillll is ~~}> overigens hebben mijn collega's van de week nog iemand een boete moeten geven aan een jongen die niet achter de witte lijn wilde gaan staan, hadden mij collega's een boze vader aan de telefoon waarom zijn zoon een boete kreeg _-:(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 05:57

Zijn er eigenlijk nog onbewaakte spoorovergangen in NL?

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 07:13

Hier in limburg wel, het spoor waar ik het over heb, is een enkelspoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 07:22

Cayenne schreef:

Ja maar niet veel gelukkig. De meeste zijn ook 'prive' paden voor boeren en anders hele rustige wandel cq fietspaden.

Op hun eigen manier zijn de onbewaakte veiliger dan de bewaakte met bellen en bomen. Mensen MOETEN dan namelijk zelf opletten en doen dit dan ook. Ik heb meer schrikreacties gehad op beveiligde overgangen dan op de onbeveiligde.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 09:20

Idd wij hebben hier nog wel onbewaakte overgangen, dit zijn vaak de overgangen die de weg naar de boer zijn. Tegenwoordig lopen de meeste koeien onder het spoor door naar de andere kant.

Hoewel wij een paar jaar terug nog een flink ongeluk hebben gehad tussen een trein en een paar koeien........

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:08

Cayenne schreef:

Ik weet er ook nog wel eentje in de buurt van Heiloo..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:33

In limburg zie ik regelmatig overgangen dat ik echt denk brrrrr, zo onbeveiligd.. Niks voor mij.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:12

Staan daar dan ook geen lichten en bellen, of alleen geen slagbomen?
Lijkt me hoe dan ook maar niets. :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:15

Vaak alleen een lamp, die knippert vaak altijd wit en wordt rood zodra er een trein aan komt. Pin me er niet op vast trouwens. Maar geen bellen en geen slagbomen e.d.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:40

In die ik weet van Heiloo geen bellen. Wel knipperlampen.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:43

Las nu net dat er zaterdag een medewerker van de NS bij Station Sloterdijk op het spoor is geduwd. :oo Hij had blijkbaar een argument met een zwartrijder en toen heeft een van de vrienden van de zwartrijder hem geduwd. Gelukkig geen trein, man had een zware hersenschudding, dat wel, maar Station Sloterdijk is nou niet een zeer rustig station! Bah.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:45

Urbiezira, dat soort dingen gebeuren veel te vaak helaas..

Mensen worden steeds asocialer en brutaler..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:50

Jemig zeg, waar gaat het heen... Arme man :(:)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:14

Ik snap het echt niet dat je dat zou doen, daar rijdt toch zeker elke 5 minuten een trein...het zal je toch maar overkomen dat die man niet meer zelf van het spoor afkomt en er een trein aankomt. Kan er niet bij. :n

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:20

Ik mag toch hopen dat die jongen een straf of iets heeft gekregen :oo

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:21

Ze zijn weggerend en er is geen camerabeeld van...dus helaas nog niet. Ze zijn opzoek naar getuigen..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:34

Gatverdamme, wat een actie. Laat ik daar nu net elke dag op/-uitstappen. Gelukkig was er geen trein maar ook een hersenschudding is volkomen onnodig. Als je dan zwart rijd, neem dan ook je verantwoordelijkheid ervoor... >;)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:39

Dat gebeurd zo vaak, helaas.

Dat ze er vandoor gaan..