Anky straks bij Nova.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:21

Nee, want boven een bepaald bedrag betaal je via een andere regeling.

Een kennis van mij heeft een goedgekeurde dekhengst op stal en die is ong. voor dat bedrag verzekerd.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:22

48.750 euro pr jaar. Hm, daar kan ik ook een paard van kopen Haha! maar ja, die is alleenm aar goed genoeg om de bak mee door te sjezen
volgens Danielle

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:22

om eerlijk te zijn, lijkt 4500 euro per jaar me echt extreem weinig! Zo filantropisch zijn verzekeringen meestal niet ingesteld.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:25

Pipo schreef:
Solange is geconditioneerd door Sjef en in mijn ogen dus geen representatief voorbeeld.

Volgens mij heb je ook al eens zo'n soort opmerking over mij gemaakt, alsof een mens geen eigen mening en overtuiging kan hebben. En misschien voegt zij zich juist bij Sjef omdat ze de zelfde ideeen hebben, in plaats van dat ze 'geconditioneerd' is. Sorry, vind dit soort opmerkingen béétje flauw.

Maar 'on topic', ik ben geen fan die blind is van adoratie, Sjef hoeft mijn paard niet te trainen maar dat heeft meer te maken met de andere eisen die ik aan mijn paard en de sport stel. Zij moeten er van leven.

Solange-en-de-haren baseren zich óók op wetenschappelijk onderzoek. Je kan mij niet wijsmaken dat de training van Anky en Sjef er vervolgens voor zorgt dat Idool in de WEI!! dood neer valt. Daar zou hij toch uiterst ontspannen moeten zijn.

Je ben altijd zelf verantwoordelijk, en je zorgt voor een keuring/onderzoek als je een paard koopt. Moet je niet maanden achteraf gaan zeuren. Ik vind dit héél naar voor Anky en had van Nova een wat beter verslag verwacht. Had Anky of Sjef laten reageren op dat 'wetenschappelijk onderzoek'.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:26

imker"]
[quote="Fitzroy schreef:
Weet je wel wat de verzekeringspremie kost en ik vraag me zelfs af of zo'n paard sowiezo te verzekeren is.

Ca. € 4500,- per jaar....
[/quote]

Die van mij kost al 4500 euro per jaar... en die kwam echt niet boven de ton hoor Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:28

imker schreef:
Haha, dan is meteen half Nederland uit de verzekering geknikkerd!!!

Foutje !

Half nederland wordt zeker NIET uit de verzekering geknikkerd. Die premie mag je gewoon blijven betalen.

Pas als het paard dood gaat, heeft de verzekering het recht om het dier niet uit te betalen, tenzij de eigenaar kan aantonen dat het dier nooit achter de loodlijn is gereden............... Haha!

Dus WEL premie betalen, geen SCHADE-UITKERING ontvangen.
Pas bij schade leer je je verzekering goed kennen...........

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:30

esther82 schreef:
Als Danielle deze zaak wint omdat er wordt bewezen dat Anky dat paard toch overmatig stress heeft aangereden, dan is het hek toch van de dam. Dan wordt straks iedereen die een paard verkoopt helemaal nagetrokken op hoe het paard gereden is.
In veel gevallen is het zo dat waneer je een paard van iemand koopt je de problemen van de vorige eigenaar erbij krijgt. Als dat in dit geval stress is geweest door de manier van trainen, zal dit de eerste rechtzaak zijn in een lijn van velen.
Ik ben het dan wel niet altijd eens met de manier waarop sommige paarden worden getraind, maar de doodsoorzaak van dit paard zal echt niet simpel en allen komen door 'stress op het werk'. Als dat zo zou zijn hadden er al veel meer van dit soort gevallen bekend geweest.

wat je eerste stukje betreft heb je denk ik wel een punt, hoewel in dit geval geld wel een heel belangrijke rol speel. je 2e stukje is een mening en geen feit, daarom weet ik niet of ik het er mee eens kan zijn.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:35

Het argument dat het verkeerd zin van de rijmethode is bewezen omdat het op tv is geweest zegt imo niet zo veel. Ik heb niet zo'n groot vertrouwen in de tv. En dan liet de tv zien wat de advocaat zie, nou wil ik niet vervelend zijn, maar deze advocaat pleit voor zijn klant, en zal dus niet echt objectief zijn in het gebruiken van verschillende onderzoeken, zoals dat bij iedere rechtzaak gaat en wat ook zijn goed recht is.
Ik zou dat onderzoek wel eens willen zien, en dan ook de onderzoeken die voor die methode pleiten. Wordt denk ik moeilijk er dan nog wijs uit te worden, of het nou goed of slecht is.
En de uitspraken van Danielle, dat het paard het niet wilde, lijken me ook niet zo'n bewijs. Soms gaan paarden nu eenmaal dood, zonder aanwijsbare oorzaak. Als dat dan gebeurt vlak na de aankoop, zou ik idd ook autoptie laten plegen naar verborgen gebreken, maar mocht je die vinden (wat hier begrijp ik niet het geval is, maar dat weet ik niet precies) heb je nog weinig, omdat je geen keuring hebt laten verrichten, ookal zit er een luchtje aan, door het vragen voor uitstel van de keuring.
Het bewijzen van het verband met de trainingmethode, dat imo totaal los staat van het argument van de verborgen gebreken, zal denk ik ook lastig worden. Er zijn zowel onderzoeken voor en tegen de methode, en ik denk dat nog nooit bewezen is dat een paard dood kan gaan van de methode.

Dus ookal zit er misschien een luchtje aan, ik denk toch dat een rechtzaak niet zo heel veel kans maakt.

esther82

Je hoeft het ook niet met me eens te zijn. Wat je zegt dit is mijn mening.

Tessebes

Pipo schreef:
Tessebes, de oefeningen in de GP, zijn gerelateerd aan ontwikkelingen die in de natuur gedaan worden door paarden, dus die irritante gaap van je slaat nergens op, en laat juist weten dat je je nog nooit verdiept hebt in paarden.

Nee, ik heb me nog nooit in een paard verdiept. Ik pleur een zadel op z'n rug, ik ga erop zitten en de rest gaan vanzelf. Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:39

Heb je Stephan Wensing ooit ZELF wel eens zien rijden..........???
Die "zet" een 5-jarige zo even in piaffe-passage hoor..........

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:40

CGJ12 schreef:
Heb je Stephan Wensing ooit ZELF wel eens zien rijden..........???
Die "zet" een 5-jarige zo even in piaffe-passage hoor..........

Hoogst waarschijnlijk VOOR de loodlijn... Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:45

Op www.novatv.nl kun je het stukje trouwens bekijken met RealPlayer. Ik heb het gisteren niet gezien, dus ik weet niet of dit het hele stukje is...duurt ong. 7 minuten

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:48

Even óók off-topic over Solange... Haha!
Of zij nou wel of niet achter A&S aanhobbelt zou ik niet kunnen zeggen, ik zit in een totaal andere discipline van paardensport en op dressuurniveau stel ik niet zo heel veel voor. Feit is wel dat Solange een kundige fysio is en openstaat voor niet conventionele methoden, ze werkt samen met dierenartsen en zal iets nieuws niet gelijk afdoen als 'waardeloos'. Ze komt ook altijd met handige tips voor zowel paard als ruiter. Het lijkt mij vanuit die ervaring (ze behandeld onze sportknollen ook wel eens, zo'n 4 jaar inmiddels) behorlijk stug dat zij achter iemand aan zal hobbelen...

Verder over de hele affaire. Tsja, ik vind het een beetje triest. Onze paarden worden uitgebreid gekeurd, ondanks dat we de handelaar waar we ze halen 100% vertrouwen. Hij verkoopt geen sjit, maar dan kan zo'n beest nog wel een afwijking hebben hier of daar. Ruim 'n jaar geleden kochten we onze hengst en die is ook klinisch en rontgenologisch (??) gekeurd. Waarbij de DA zei: u weet het he, garantie tot de deur. Of te wel: als hij buiten in elkaar zakt aan een hartafwijking en we horen nu geen ruis, tsjaaaaaaa. Sjit happens. Het paard had wat kleine mankementen, maar met een jaar moest hij helemaal top zijn. Was hij ook. En toch raakte hij geblesseerd en het is mogelijk dat het kleine beginnetje voor die blessure er al zat toen we hem kochten, dat het veroorzaakt werd door een klein mankementje van toen. Nu was dit geen paard van 4 ton, integendeel, maar geld terughalen? Je weet waar je aan begint, een paard kan zo doodvallen.

Ik vraag me ook af of de eigenaren van Jus de Pomme (wie kent die nog) toen die een week na de Olympische gouden plak doodneerviel aan een koliekaanval de organisatie (IOC) gingen aanklagen. 't Is toch je eigen stomme schuld dat je zo'n beest daarnaartoe meeneemt en als hij dan wint en doodneervalt, tsjaaaaa. Parcoursbouwer is toch ook niet aangeklaagd toen? Misschien nog wel een ideetje, 't was er lévensgevaarlijk (sorry, die is wel flauw, want het was écht een mooi beest). Hoe dan ook, Idool komt nu niet opeens terughuppelen als ze de rechtzaak winnen...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:49

Hoe wil die Danielle trouwens model worden? Zag je die oren en die huid!
Ik vond het niet echt een schoonheid om te zien iig.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:52

ik heb het stukje nog een keer bekeken en het viel me op dat de advocaat zei dat anky en sjef geadviseerd hadden het paard niet te keuren.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:52

Tessebes schreef:
Hoe wil die Danielle trouwens model worden? Zag je die oren en die huid! Ik vond het niet echt een schoonheid om te zien iig.
ik begrijp niet helemaal wat dit te maken heeft met haar standpunt.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:53

Tessebes schreef:
Hoe wil die Danielle trouwens model worden? Zag je die oren en die huid!
Ik vond het niet echt een schoonheid om te zien iig.

Nou inderdaad zeg! Maar de attitude is er in ieder geval wel. Het lijkt trouwens wel een type dat gewend is haar zin te krijgen. Ze had in dat tv-stukje wel een hoop praatjes. En voelde zich duidelijk te min voor de tijdelijke oplossingen die Anky en Sjeff haar aandroegen.
Maar ach je moet wat. Gelukkig ben ik al tevreden met mijn 'schillenpaard'. Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:57

esther82 schreef:
Nou inderdaad zeg! Maar de attitude is er in ieder geval wel. Het lijkt trouwens wel een type dat gewend is haar zin te krijgen. Ze had in dat tv-stukje wel een hoop praatjes. En voelde zich duidelijk te min voor de tijdelijke oplossingen die Anky en Sjeff haar aandroegen.
Maar ach je moet wat. Gelukkig ben ik al tevreden met mijn 'schillenpaard'. Haha!

Ze voelde zich te min. Wat een domme opmerking het gaat hier om een bedrag waar je een zeer goede woning voor kan kopen + een 4x4.

Rare vergelijking dat jij dan zo geweldig bent met je schillenpaard

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 10:58

SuperPepeijn"]
[quote="Tessebes schreef:
Hoe wil die Danielle trouwens model worden? Zag je die oren en die huid! Ik vond het niet echt een schoonheid om te zien iig.
ik begrijp niet helemaal wat dit te maken heeft met haar standpunt.
[/quote]

Ze had gezegd dat ze nog niet wist of ze nou door wilde gaan in de paarden of in de modellenwereld. Scheve mond

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:00

Dat paard is dood neergevallen,
daarmee heeft ze nog niet het recht verworven om dan maar de andere paarden van Anky te rijden, zo liet ze het wel overkomen.

Caira

Zag er uit als een dame die niet haar bed uit komt als ze op een paard moet stappen waarvan de waarde onder de 3-4 ton ligt. Die arrogantie van dat kind: nou ik snap niet waarom ze me dan niet een van haar paarden aanbood om te rijden. JEK

jacobien

Pipo schreef:
Solange is geconditioneerd door Sjef

Ha Ha hoe kom je hier bij ? Het zal namelijk eerder andersonm zijn ...

Ik krijg zelf regelmatig les van Solange Schrijer en ik kan je vertellen dat is echt niet op Sjef en Anky haar manier. Zij hebben er weer een eigen variant op losgelaten !

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:01

Tessebes schreef:
Ze had gezegd dat ze nog niet wist of ze nou door wilde gaan in de paarden of in de modellenwereld. Scheve mond
dan begrijp ik nog steeds niet wat dit te maken heeft met haar rechtzaak.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-03 11:01

Ach komop mensen, ze is best aardig... als je haar ramen poetst... Haha!