Iets wat niet in de wet staat kun je geen boete voor krijgen, simpel als dat. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Iets wat niet in de wet staat kun je geen boete voor krijgen, simpel als dat. Nies_ schreef:wettelijk of niet?Iets wat niet in de wet staat kun je geen boete voor krijgen, simpel als dat.
dees_daan schreef:Nies_ schreef:wettelijk of niet?Iets wat niet in de wet staat kun je geen boete voor krijgen, simpel als dat.
Waarom wil je dan vol blijven houden dat wij wettelijk gezien niet om ID mogen vragen? Ik heb je die vraag al eerder gesteld maar daar geef je geen antwoord op.
Dus als jij wil geloven dat het niet wettelijk is, prima maar dat veranderd niets aan de uitkomst, daarom zeg ik, wettelijk of niet, diegene krijgt het gewoon niet mee.
annastasia schreef:Collega haalde de weekboodschappen incl kratje bier en Jilzz.
Haar dochter van 14 was mee.
Mooi niet dat ze de drank mee kreeg, ook niet als haar dochter naar buiten ging of de mevrouw erachter de drank ging afrekenen.
Uiteindelijk heeft ze alle boodschappen (een dikke kar vol) op de band laten liggen en is zo weg gegaan.
Dit zou betekenen dat als ze een volgende keer weer in de supermarkt komt ze dan ook geen drank kan halen omdat E weten dat ze een minderjarige dochter heeft.
Daarna bij andere supermarkt in het dorp dezelfde boodschappen gehaald en daar was het geen probleem.
T is wel krom.....
En al helemaal dat iemand van 16 wel drank mag verkopen maar zelf nog niet mag kopen.

dan betekend dat iedereen niet meer drank kan kopen als je kinderen hebt Nies_ schreef:Wettelijk is het niet verplicht, echter het niet tonen van ID kan er toe leiden dat de verkoop niet doorgaat. Dat is heel iets anders, al komt het op hetzelfde neer.
Het niet vragen van ID zal niet leiden tot een boete indien de persoon 18+ is. Het niet vragen van ID is namelijk geen overtreding. Dat is wat er nu net niet in wil bij jouw. Maar je zult vast een top cassiere zijn als je zo goed naar je baas luistert.
Christiene schreef:dat had ik wel willen zien,... ik ging vroeger ook altijd mee met mijn ouders boodschappen doen..
wat een onzin van die supermarkt..
kijk als er nu 2 jongeren staan of een groepje met alleen drank en beetje snoep kan ik het nog een beetje begrijpen maar een volwassen vrouw met een winkelwagen vol spul..en een krat bier..
dan betekend dat iedereen niet meer drank kan kopen als je kinderen hebt
Nies_ schreef:Wettelijk is het niet verplicht, echter het niet tonen van ID kan er toe leiden dat de verkoop niet doorgaat. Dat is heel iets anders, al komt het op hetzelfde neer.
Het niet vragen van ID zal niet leiden tot een boete indien de persoon 18+ is. Het niet vragen van ID is namelijk geen overtreding. Dat is wat er nu net niet in wil bij jouw. Maar je zult vast een top cassiere zijn als je zo goed naar je baas luistert.

Quellian schreef:Christiene schreef:dan betekend dat iedereen niet meer drank kan kopen als je kinderen hebt
Klopt. Toen die kleine van mij in de maxi cosi lag heb ik eens een discussie bij de AH gehad toen ik sigaretten wilde halen.
Diablo schreef:zap schreef:
Nee het gaat om producten met alcohol (zoveel procent) en tabak.
Maar ik denk wel dat er ooit voor energy een leeftijdsgrens komt.
Maar die is er toch al?