Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Amaris schreef:Ik geef ook alleen maar aan dierendoelen.
En verder mag ik -bij wijze van spreken- de rest van mijn leven verf door de gootsteen spoelen want ik ben MEGA milieu en wereldbewust bezig door... jawel... geen kinderen te krijgen.
. TamaradB schreef:Amaris schreef:Ik geef ook alleen maar aan dierendoelen.
En verder mag ik -bij wijze van spreken- de rest van mijn leven verf door de gootsteen spoelen want ik ben MEGA milieu en wereldbewust bezig door... jawel... geen kinderen te krijgen.
Ik kan alleen maar hopen dat je én geen kinderen krijgt (óf gaat plegen of adopteren, die kinderen zijn immers al geboren), én geen verf door de gootsteen spoelt, dat zou helemaal geweldig zijn.
Elise_0o schreef:Waarom klikken jullie niet op mijn link?http://www.hoesnel.nl/demografie_wereld ... enten.html
Daar staat mooi te lezen dat de populatie van EUROPA af gaat nemen.. En de populatie van AFRIKA neemt toe. Beetje het tegenover gesteld van wat mensen hier roepen..
Dani schreef:Nee. De oplossing is wél investeren en hulp bieden want dan gaan er minder kindjes dood. Minder kindjes dood = minder kindjes die geboren worden = afnemende populatiegroei. Als iemand nu 7 kinderen krijgt waarvan er 3 overleven is dat nog altijd minder gunstig dan dat ze er gemiddeld 1.7 krijgen zoals hier. En ook in dit land kregen mensen niet zo heel lang geleden nog grote gezinnen, dus dat kan best heel snel veranderen.
). Mensen boven de 80 hoeven wat mij betreft ook alleen maar behandeld als mensen daar zelf voor zorgen (of het land waar zij in wonen). Ik geef namelijk niet alleen geen geld aan zielige kindjes, maar zeker ook niet aan zielige oudjes. merrylegs schreef:Maar algemeen geldt: CO² uitstoot(de afstand) en pesticiden zijn voor mij een beslissende factor, belangrijker nog dan de vraag, of we daarmee mensen in afrika verlies doen lijden.
Magrathea schreef:Doe allemaal deze even en kijk wat eruit komt
Ook leuk: hem even hypotetisch invullen. "Wat als ik geen vlees meer eet, hoeveel scheelt dat?" Enz.

merrylegs schreef:ik weet het hoormaar ooit al eens geprobeerd 4 of meer bomvolle zakken op je fiets te vervoeren? We doen toch maar één keer per week boodschappen, maar dat doen we toch echt met de auto hoor! En tja, je moet compromissen sluiten soms; gaan we naar de biowinkel die tien kilometer ver is, of naar de aldi op 5 minuten rijden!
.
little_king schreef:Die test rekent me af omdat ik reis voor op het werk te komen met de auto.
Maar houd er geen rekening mee dat niet in heel Nederland fatsoenlijk ov is.
Denk dat ik maar stop met werken voor een betere aarde
)
(Ik trein meestal wel, want ik heb nog steeds geen rijke man gevangen die een auto voor mij wil kopen
)