vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:35

Wat ik laatst bij docter Phil zag.... Maak eventueel van andere belangrijke papieren die je niet mee kan nemen een kopie.
Heel veel succes en sterkte!

Weet je al wanneer?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:41

Meid, wat een rotsituatie..uit elkaar gaan is nooit leuk en brengt altijd verdriet met zich mee, of het nou een gezamelijke beslissing is geweest of niet..maar een relatie beeindigen met iemand die gediagnosteerd borderliner is, is erg zwaar. Voor zowel jezelf, als voor je vriend, die dit gewoonweg niet zal gaan begrijpen.
Of dit nou in vriendschappen, of relaties is..op basis daarvan kan ik je maar 1 tip geven, zorg dat je paard alvast weg is, dat is het belangrijkste én je belangrijke papieren, paspoort etc..jij weet wel wat belangrijk voor je is.
Het andere is al gezegd, zorgen dat je loon niet op de gezamelijke rekening wordt gestort en jouw deel aan inkomsten wat op die rekening wordt gestort, ook stilzetten per de datum dat je vertrekt en daar later handmatig op terugkomen (gezien jullie gezamelijke hypotheek).

Tuurlijk zitten er kanten aan een verhaal, maar het feit dat haar vriend de diagnose al heeft gekregen en de typische beginfase van ontkenning zit en daar niets aan wilt/kan veranderen, maakt dat het erg onberekenbaar kan worden..dan is dat deel van het verhaal alleen maar belangrijk en verder niet..en eerlijk is eerlijk, wat boeit de andere kant van het verhaal? Zij doet de oproep voor tips en ervaringen en zo te lezen blijft ze erg betrokken bij hem..maar denkt uiteraard ook aan zichzelf, zij kent zijn daden immers.
Voor hetzelfde geldt reageert hij heel relaxt en komt achteraf de ellende pas..want dat is het enige berekenbare, het verbreken van de relatie is punt 1 wat een feit is, maar punt 2 is, dat er geheid trammelant van gaat komen.

Heel veel succes TS..vind dat je erg respectvol met de situatie omgaat en ook rekening houd met zijn gevoelens (zoals zijn broer inlichten, zodat hij steun heeft en de katten, dat daar nog over gesproken wordt).

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:47

Ik had het vorige topic ook gelezen. Wil je ff sterkte wensen. Het is nooit leuk om uit elkaar te gaan.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 16:06

Dank jullie wel.

Vind het momenteel erg moeilijk.
Hij is erg bezig met op mijn gevoel spelen. De hele tijd zeggen dat ie van me houd en de hele tijd klef willen zijn. Terwijl hij zo eigenlijk helemaal niet is.
Het ergste vind ik nog wel dat hij me op deze manier ook laat twijfelen aan mezelf.
Ligt het inderdaad niet allemaal aan mij?
Verstandelijk gezien weet ik: waar 2 vechten hebben 2 schuld en ieder heeft er zijn deel in :j
Maar gevoelsmatig is het lastiger.

Probeer nu dus maar het gevoel beetje bij beetje uit te zetten en met m'n verstand te redeneren.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:09

Hij zal wel aanvoelen dat jij afstand neemt en zal proberen je te manipuleren. Als je twijfelt aan jezelf, lees je best je openingspost opnieuw. Voet bij stuk houden.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:26

Denk het ook. Hij voelt vermoedelijk dat jij erg druk bezig bent (in je hoofd) en wil je aandacht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 16:54

Ga er even vanuit dat jij ook "schuld" hebt in het niet bij elkaar passen.

Maakt dat verder uit..?

Als je niet bij elkaar past en elkaar niet gelukkig maakt, is de reden dan belangrijk?
Na zoveel jaar heb je het toch zachtjes aan wel volop geprobeerd zou ik denken :=

Als de koek op is, dan is hij op. Als jij jezelf al helemaal kwijt bent geraakt on het pogen om hem gelukkig te maken en het is nog steeds niet gelukt maar jij bent er ook alleen maar ongelukkiger van geworden, en hij is niet van zins om er ook wat aan te doen verder, EN je gevoel voor hem is ook weg....lijkt door blijven modderen me voor niemand verstandig (of leuk).

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:17

Mensen met borderline zijn vaak erg goed in manipuleren, in op het gevoel spelen. Gebruik zowel je eigen gevoel als je verstand. En wees sterk in wat jij voelt. Je bent het waard om een goed en zorgeloos leven te hebben. Je bent het waard om jezelf te kunnen zijn, zonder je te hoeven aanpassen aan de ander of te leven in angst voor de ander. Dat het moeilijk is, snap ik ook. Je bent ooit verliefd geworden op deze man en ze zeggen wel eens: verliefdheid gaat nooit helemaal over. Maar is dat sprankje verliefdheid deze manier van leven waard?
Jij bent verantwoordelijk voor je eigen geluk. En niet voor die van hem. Kies voor je eigen leven, jij moet met jouw leven verder. Je kunt elkaar gelukkig maken, maar dat MOET ten alle tijden van TWEE kanten komen. Offer jezelf niet op, maar wees sterk en leef je eigen leven.

Ik heb je OP gelezen en ik denk dat je de juiste keuze maakt. Heel veel sterkte!!

En o ja, de schuldvraag? Is het belangrijk wie de schuld heeft aan dit alles als de situatie onleefbaar is geworden? Dan moet je toch gewoon zorgen dat je daar uit komt?

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:21

Dames mag ik jullie een compliment geven met de reacties!! Wat lief en zorgzaam tegenover ts!

Heb je al een idee wanneer het gaat gebeuren?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:22

Ts ik heb je vorige topic ook gevolgd.
Ik wil alleen zeggen: goed van je en heel veel sterkte. :(:)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:30

Ik vraag me ook af wanneer het ongeveer gaat gebeuren.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:53

Ik volg je topic al een tijdje, maar had even geen zin om te reageren met die hele discussie hier.

Je zit in een ontzettend moeilijke situatie, en hij maakt het er nu helemaal niet makkelijker op natuurlijk. Blijf sterk en kies voor jezelf en je eigen geluk. Je verdiend het om gelukkig te zijn met iemand die met jou omgaat zoals jij al die tijd gedaan hebt.
Ik ben zelf nog niet zolang geleden uit een relatie gestapt met een hele gecompliceerde jongen en bijna alles alleen maar van mijn kant kwam. Nu een paar maanden later ben ik zo intens gelukkig en blij dat ik het gedaan heb. Tuurlijk is het altijd lastig en ga je soms twijfelen aan je zelf maar durf vooruit te kijken!

:(:)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 17:59

Heel veel sterkte toegewenst TS! Ik denk dat je het op een goede manier aanpakt. Wanneer ga je het definitief beeindigen?

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:00

Ik ben niet bekend met een SA maar ik kan TS gewoon via dit acount een privé bericht sturen toch?

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:00

Esmeej333 schreef:
Roweentje89 schreef:
Ik hoor dus overal de termijn 6 maanden. Maar ik denk eigenlijk dat er niet eens een termijn aan vast zit. Op het moment dat iemand anders de volledige onderhoudskosten van een paard overneemt, wordt die dacht ik meteen gezien als eigenaar. Tenzij er een contractje is met bijvoorbeeld een bijrijder die mee betaald of iets dergelijks. Daarom dat het zo belangrijk is om altijd zo een bepaalde overeenkomsten of diensten onder contract te laten zetten.

Dat is echt onzin wat je zegt.
Iets dat van jou is wordt niet 'zomaar' van iemand anders. Koopcontract is eigendomsbewijs, niet meer en niet minder. Zou toch wat zijn en je hebt een bijrijder, je krijgt een ongeluk, raakt ff 3 maanden in coma en ondertussen betaald je bijrijder het paard en er is niks vastgelegd.
Als je het niet weet, zeg het dan ook aub niet. Het is echt een boktfabeltje, ook die 6 maanden.

Maar TS reageert niet op de vraag of er een koopcontract is.
Zoals ik al zei, als zij zwart op wit heeft staan dat dit paard van haar is, is er niks aan de hand. Maar anders kan het zeker problemen geven.

Laatst heeft een bijrijdster een rechtzaak gewonnen en het paard is aan haar als eigendom toegewezen, omdat de eigenaar er geen zorg meer voor droeg en zij alles betaalde.
Er was geen vroeger koopcontract en er was ook geen contract tussen bijrijder en eigenaar.

Het is dan de een zijn woord tegen dat van de ander.

Daar gaat je paard dan..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:02

Heb je hier een bron van?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:02

Je bent enorme onrust aan het zaaien. Stop.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:11

Ik hoor dus overal de termijn 6 maanden. Maar ik denk eigenlijk dat er niet eens een termijn aan vast zit. Op het moment dat iemand anders de volledige onderhoudskosten van een paard overneemt, wordt die dacht ik meteen gezien als eigenaar. Tenzij er een contractje is met bijvoorbeeld een bijrijder die mee betaald of iets dergelijks. Daarom dat het zo belangrijk is om altijd zo een bepaalde overeenkomsten of diensten onder contract te laten zetten.
[/quote]
Dat is echt onzin wat je zegt.
Iets dat van jou is wordt niet 'zomaar' van iemand anders. Koopcontract is eigendomsbewijs, niet meer en niet minder. Zou toch wat zijn en je hebt een bijrijder, je krijgt een ongeluk, raakt ff 3 maanden in coma en ondertussen betaald je bijrijder het paard en er is niks vastgelegd.
Als je het niet weet, zeg het dan ook aub niet. Het is echt een boktfabeltje, ook die 6 maanden.[/quote]

Maar TS reageert niet op de vraag of er een koopcontract is.
Zoals ik al zei, als zij zwart op wit heeft staan dat dit paard van haar is, is er niks aan de hand. Maar anders kan het zeker problemen geven.

Laatst heeft een bijrijdster een rechtzaak gewonnen en het paard is aan haar als eigendom toegewezen, omdat de eigenaar er geen zorg meer voor droeg en zij alles betaalde.
Er was geen vroeger koopcontract en er was ook geen contract tussen bijrijder en eigenaar.

Daar gaat je paard dan..[/quote]

Deze discussie is hier niet op zijn plaats aangezien het hier niet aan de orde is?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:12

En TS gaf aan betaald te hebben. Als je hierover wil mieren, open een eigen topic. Dit doet hier helemaal niet ter zake en is ook niet een doel op zich van dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:20

Ten eerste vind ik dat je een hele goede keuze maakt om te vertrekken. Je gaat je er niet beter van voelen als je bij hem blijft, en als hij jou niet tevreden houdt, waarom zou jij hem dan wel tevreden moeten houden? :) Volgens mij heb je veel meer rust zodra je weg bent.

Ik had ook (ook al was ik nog wat jong voor zo'n relatie.) een relatie die in totaal een jaar heeft geduurd. Eerst was alles leuk en lief en leek het wel een sprookje, maar toen brak de hel los. Hij deed mij vaak verdriet, en hij wist het dan zo te manipuleren dat het leek alsof het mijn schuld was. Dit gebeurde ongeveer elke dag. Op een duur was het zo erg dat ik een soort van schroothoop was, de ene keer deed hij hééél lief, en de andere keer werd ik weer afgezeken over wat ik allemaal wel niet goed deed. Hij had het zo weten te spelen dat ik hem niet meer kwijt wilde, terwijl hij me als afval behandelde. Uiteindelijk is het uitgegaan wat me in het begin heel verdriet heeft gedaan, maar uiteindelijk voelde ik me zo ongelofelijk veel beter! Eindelijk eens rust in mijn hoofd, eindelijk niet meer dat eeuwige geknaag en die bezorgdheid dat er weer ruzie ontstaat. Zo zal jij het waarschijnlijk ook wel ervaren.

Je katten zou ik gewoon ontvoeren en meenemen. Zorg inderdaad dat al je belangrijke spullen niet meer daar staan, neem bijvoorbeeld elke keer dat je weg gaat wat mee. Zo gaat het ongemerkt, en heeft hij niet door dat er iets speelt. Als hij weg is kan je de katten bijvoorbeeld meenemen, en dan doen alsof de deur open was blijven staan en ze naar buiten zijn gelopen.

En als hij verder dwars gaat doen, kan je altijd aangifte doen. Als jij niets doet wat niet mag, maar hij wel, sta jij volledig in je recht. Hij kan je niets maken, en als hij dat wel doet heeft hij een groot probleem.

Heel veel sterkte en succes, ik weet hoe het voelt (natuurlijk alleen de situatie van de relatie, met samenwonen etc. heb ik verder geen ervaring), maar als alles eenmaal achter de rug is, zal het snel beter gaan. :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:25

Resistance schreef:
Je katten zou ik gewoon ontvoeren en meenemen. Zorg inderdaad dat al je belangrijke spullen niet meer daar staan, neem bijvoorbeeld elke keer dat je weg gaat wat mee. Zo gaat het ongemerkt, en heeft hij niet door dat er iets speelt. Als hij weg is kan je de katten bijvoorbeeld meenemen, en dan doen alsof de deur open was blijven staan en ze naar buiten zijn gelopen.

En als hij verder dwars gaat doen, kan je altijd aangifte doen. Als jij niets doet wat niet mag, maar hij wel, sta jij volledig in je recht. Hij kan je niets maken, en als hij dat wel doet heeft hij een groot probleem.

Kan ze de katten beter niet ontvoeren. Ik veronderstel dat het anders wel kan omdraaien, dat hij haar kan aangeven voor diefstal.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:27

Roweentje89 schreef:

Daar gaat je paard dan..

Wat wil je nou? Er is geen sprake van een bijrijder hier. TS zorgt en betaald gewoon voor haar eigen paard. Situatie die jij schetst is heel anders dan die van TS en niet van toepassing. Situatie van TS raakt ze haar paard echt niet zomaar kwijt en als ze hem weghaalde hebben die ouders en vriend echt geen poot om op te staan om hem terug te halen, daar hoeft TS zich echt totaal geen zorgen om te maken gelukkig.

TS, laat je aub niet om praten. Uiteindelijk is het voor hem ook beter ook al voelt het misschien nu niet zo. Ik wil je heel veel sterkte toewensen, weest sterk, uiteindelijk komt het vast goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:36

Tieneke schreef:
Resistance schreef:

Kan ze de katten beter niet ontvoeren. Ik veronderstel dat het anders wel kan omdraaien, dat hij haar kan aangeven voor diefstal.

Daar heb je inderdaad gelijk in ja. Dat is ook moeilijk... :/ Zijn de katten van hem of van TS? Meestal staat er in het paspoort wel op welke naam ze staan.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:47

TS, hij is aan het manipuleren. Ik vind het sterk dat je steeds naar je eigen gevoel luistert en daaraan vast houdt. Wat de dieren betreft zou ik ze eerst gewoon veilig stellen. Ik wil je niet bang maken, maar mijn zus heeft haar huiskonijn in een vlaag van woede doodgegooid en kreeg daar uiteraard direct spijt van, maar toch..... Je weet niet hoe erg hij uit de bocht gaat vliegen als puntje bij paaltje komt en het risico de katten wellicht bloot te stellen aan mishandeling weegt volgens mij zwaarder dan dat hij aangifte zou gaan doen wegens diefstal. Ergens denk ik niet dat hij dat zal doen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 18:48

Nou, het eerste topic had ik ook voorbij zien komen. Ben blij dat ik deze nu zie.

Dapper van je TS. Heb in een bijna dezelfde situatie gezeten met het verschil dat wij een huurhuis hadden.
Wat een stress destijds om weg te komen. Voel het weer als ik dit topic lees.

Heel veel sterkte de komende tijd en laat je niet van de wijs door hem brengen.
Hij veranderd echt niet.