Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Esmeej333 schreef:Roweentje89 schreef:Ik hoor dus overal de termijn 6 maanden. Maar ik denk eigenlijk dat er niet eens een termijn aan vast zit. Op het moment dat iemand anders de volledige onderhoudskosten van een paard overneemt, wordt die dacht ik meteen gezien als eigenaar. Tenzij er een contractje is met bijvoorbeeld een bijrijder die mee betaald of iets dergelijks. Daarom dat het zo belangrijk is om altijd zo een bepaalde overeenkomsten of diensten onder contract te laten zetten.
Dat is echt onzin wat je zegt.
Iets dat van jou is wordt niet 'zomaar' van iemand anders. Koopcontract is eigendomsbewijs, niet meer en niet minder. Zou toch wat zijn en je hebt een bijrijder, je krijgt een ongeluk, raakt ff 3 maanden in coma en ondertussen betaald je bijrijder het paard en er is niks vastgelegd.
Als je het niet weet, zeg het dan ook aub niet. Het is echt een boktfabeltje, ook die 6 maanden.
Volgens mij heb je veel meer rust zodra je weg bent.
Resistance schreef:Je katten zou ik gewoon ontvoeren en meenemen. Zorg inderdaad dat al je belangrijke spullen niet meer daar staan, neem bijvoorbeeld elke keer dat je weg gaat wat mee. Zo gaat het ongemerkt, en heeft hij niet door dat er iets speelt. Als hij weg is kan je de katten bijvoorbeeld meenemen, en dan doen alsof de deur open was blijven staan en ze naar buiten zijn gelopen.
En als hij verder dwars gaat doen, kan je altijd aangifte doen. Als jij niets doet wat niet mag, maar hij wel, sta jij volledig in je recht. Hij kan je niets maken, en als hij dat wel doet heeft hij een groot probleem.
Roweentje89 schreef:Laatst heeft een bijrijdster een rechtzaak gewonnen en het paard is aan haar als eigendom toegewezen, omdat de eigenaar er geen zorg meer voor droeg en zij alles betaalde.
Er was geen vroeger koopcontract en er was ook geen contract tussen bijrijder en eigenaar.
Het is dan de een zijn woord tegen dat van de ander.
Daar gaat je paard dan..
Tieneke schreef:Resistance schreef:Je katten zou ik gewoon ontvoeren en meenemen. Zorg inderdaad dat al je belangrijke spullen niet meer daar staan, neem bijvoorbeeld elke keer dat je weg gaat wat mee. Zo gaat het ongemerkt, en heeft hij niet door dat er iets speelt. Als hij weg is kan je de katten bijvoorbeeld meenemen, en dan doen alsof de deur open was blijven staan en ze naar buiten zijn gelopen.
En als hij verder dwars gaat doen, kan je altijd aangifte doen. Als jij niets doet wat niet mag, maar hij wel, sta jij volledig in je recht. Hij kan je niets maken, en als hij dat wel doet heeft hij een groot probleem.
Kan ze de katten beter niet ontvoeren. Ik veronderstel dat het anders wel kan omdraaien, dat hij haar kan aangeven voor diefstal.