Yolanthe Cabau is ernstig afgevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:50

Amaris schreef:
Janine1990 schreef:
Echt hilarisch om te zien dat mensen aan de hand van een confectiemaat aangeven wat dik of dun is :')

Ben benieuwd, wie hier vind 69 kilo zwaar? *kom er later op terug*

Ik snap dat ook niet zo.

Met mijn 63 kilo ben ik niet dik. Ik heb nergens kwabjes, heb geen rollen over mn broek hangen, alles is lekker strak. En toch heb ik in sommige broeken maat 40 (esprit) en in andere weer 36 (merk geen idee).

In welk universum kan 63 DIK zijn?? (uitgegaan van het feit dat we het niet over liliputters hebben)

Ik zet standaard vraagtekens bij mensen die zichzelf te dik vinden als ze roepen dat ze wel 69 kilo wegen.
Want als ik 69 kilo weeg zit ik op de grens van ondergewicht aangezien ik 1.85m ben...
Momenteel ben ik echt te zwaar :( Al zal niemand dat opmerken waarschijnlijk. Aangezien ik bijna de maten van dat genoemde plus-size model heb :+

Amaris

Re: Yolanthe Cabau is ernstig afgevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:54

Toen ik nog 77 kg woog was ik ook niet echt 'dik', gelukkig zat alles goed verdeeld :)

Nu ben ik 14 kg lichter en staan mensen soms te kijken hoeveel ik ben afgevallen 'want jij was toch helemaal niet dik?!'

nope. maar ik was wel 14 kg zwaarder :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:56

Lusitana schreef:
liedje89 schreef:
EDIT: Maten worden vaak ook zo aangepast dat het je Ego streelt zo moet ik nu bij zelfde winkel BH's kopen die een cupmaat groter zijn terwijl ik met het meetlint en aan de hand van mijn oude BH's niets grotere borsten heb gekregen. Allemaal marketing dus...

Ik neem een meetlint mee naar de winkel. Niet lachen. Die maten kloppen echt niet.

Balen als je denkt slim te zijn en met het meetlint je maat op te meten voor je iets van internet besteld B-) , zo heb ik ooit eens een heel leuk jurkje een kilometer te groot gekocht en dat was ook niet meer te ruilen -O- (veilingsite), was strapless en viel dus gewoon letterlijk naar beneden :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:57

had je je niet vergist met inch dan :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:00

Amaris schreef:
Toen ik nog 77 kg woog was ik ook niet echt 'dik', gelukkig zat alles goed verdeeld :)

Nu ben ik 14 kg lichter en staan mensen soms te kijken hoeveel ik ben afgevallen 'want jij was toch helemaal niet dik?!'

nope. maar ik was wel 14 kg zwaarder :)

Herkenbaar :P

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:02

Nee, dan was het verschil wel groter geweest :') , maar met strappless blijft 5-10 cm groter dan het zou moeten zijn natuurlijk al niet meer hangen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:04

liedje89 schreef:
Nee, dan was het verschil wel groter geweest :') , maar met strappless blijft 5-10 cm groter dan het zou moeten zijn natuurlijk al niet meer hangen

Met strapless is het ook wel heel erg belangrijk hoe je voorgevel er bij hangt :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:08

Geen idee of ze een eetstoornis heeft of niet. Ik vind het haar in ieder geval niet mooi staan. De kaaklijn wordt zo erg opvallend. Ze was al verre van stevig, maar wat kilo's erbij vind ik haar veel mooier staan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:09

Jeetje, dat sommige mensen maat 40 al dik vinden! -O-
Dat hangt toch nog gewoon tussen de normale maten en niet bij de grote maten in de winkel? Vanaf welke maat is ook alweer 'groot'? Ik dacht hier in Nederland 44?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:11

Cayenne schreef:
:D :)) Ik nam het ook niet persoonlijk hoor. Ik heb eerder op 57 kilo gezeten (ben zelf 1.67m) en dat was duidelijk te weinig, kreeg ook uit mijn omgeving te horen dat ik 'eng mager' was en bleek zag.

Holy sh*t, ik weet dat ik mager ben, maar wij zijn even groot en 57 kilo weeg ik alleen aan het eind van een zwangerschap. Als dat al eng mager is, pfoeh, ik zit nu 2 weken na de bevalling op 49 kilo, en dat hoop ik vast te houden, maar heb het vermoeden dat dat niet gaat lukken (of ik moet weer zwanger raken haha) Normaal zit ik op 43 kilo, en ja dat is mager, maar niet dat je zegt een wandelend skelet.

original

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:14

_Nadia_ schreef:
Cayenne schreef:
:D :)) Ik nam het ook niet persoonlijk hoor. Ik heb eerder op 57 kilo gezeten (ben zelf 1.67m) en dat was duidelijk te weinig, kreeg ook uit mijn omgeving te horen dat ik 'eng mager' was en bleek zag.

Holy sh*t, ik weet dat ik mager ben, maar wij zijn even groot en 57 kilo weeg ik alleen aan het eind van een zwangerschap. Als dat al eng mager is, pfoeh, ik zit nu 2 weken na de bevalling op 49 kilo, en dat hoop ik vast te houden, maar heb het vermoeden dat dat niet gaat lukken (of ik moet weer zwanger raken haha) Normaal zit ik op 43 kilo, en ja dat is mager, maar niet dat je zegt een wandelend skelet.

1.67 en 43 kg is in mijn ogen erg weinig. Je hebt dan een BMI van 15, wat gelijk staat aan ondergewicht.
Ik ben ook 1.67 lang en weeg 54 kg. Wandelend skelet ben ik zeker niet :Y)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:15

Ik ben 1.68 en ik wil mezelf niet eens voorstellen met 20 :oo kilo lichter.

We hebben hier een secretaresse werken, zij zal ook zoiets wegen, ze vindt zichzelf vast heel mooi maar iedereen die ik spreek vindt haar veel te dun.

Als ze een broek aan heeft is het 'linker been - even niets - rechterbeen'. brr...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:17

:') Het ging toch over Yolanthe.. :')

Cayenne, de gemiddelde maat in NL is zelfs 42 :') en dacht vanaf 44 dat het wel 'achter de oren krab tijd wordt'.
Overigens, denk ik dat een aantal mensen die hier uitspraken doen zichzelf ook even achter de oren moeten krabben :n.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:21

Gewicht heeft echt niks met dik zijn te maken. Ik ben met mijn 68 kilo al te zwaar, t.o.v. mijn 1.65 lengte. Maar voor iemand van 1.70 -1.75 is dat gewoon een net gewicht!

En ja, ik vind yolanthe ook mooier als ze wat voller is. Veel vrouwelijker. Maar daarover verschillen meningen natuurlijk

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:22

Dat het niks met gewicht te maken heeft is natuurlijk onzin. Iemand van 1,70 die 120 kilo weegt kan je gerust zeggen dat die te dik is.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:24

original schreef:
_Nadia_ schreef:

1.67 en 43 kg is in mijn ogen erg weinig. Je hebt dan een BMI van 15, wat gelijk staat aan ondergewicht.
Ik ben ook 1.67 lang en weeg 54 kg. Wandelend skelet ben ik zeker niet :Y)

Ja dat zeg ik, ik ben wel mager, maar 57 kilo vind ik echt niet weinig hoor bij deze lengte

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:25

Jeetje, ik krijg bijna een negatief zelfbeeld van dit topic! Ik ben 1.85 lang, weeg 70 kg, pas in maat 40. soms in 38, maar dat is echt zelden.... Heb shirtjes maat L ivm robuuste voorgevel.
Ik vind mezelf echt niet dik, maar als ik deze reacties in het topic lees zou ik mezelf dus al gelijk op een dieet moeten zetten. Please mensen. Leef en laat leven. Geef elkaar geen slecht gevoel over hoe je bent. Ieder is op zijn best als hij/zij zichzelf er goed bij voelt toch!

Dik en dun is zo zwart/wit. Er is geen richtlijn en de confectiematen in de winkels kun je daar al helemaal niet voor gebruiken.
Laten we asjeblieft elkaar in waarde houden en als iemand zich goed voelt met het gewicht wat hij/zij heeft is het prima toch? Niet een standaard gaan maken waar 75% van de nederlanders niet in gaat passen en zich daardoor slecht gaat voelen.
Maat 40 is heel normaal als je daar in past en het bij je lengte past.
Maat 36 ook als je daar in past en het bij je lengte past.

We moeten niet zo veroordelen met zijn allen. Gewicht bij vrouwen..... Blijft een issue...
Denk dat we allemaal een stuk gelukkiger zouden worden als we niet zo zouden zeuren over wat is goed en wat is slecht.

(Met daarin absoluut mijn complimenten voor Cayenne! 100 kilo afgevallen! Superknap!)
Laatst bijgewerkt door itsmi op 17-01-14 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:26

BaileyMix schreef:
Dat het niks met gewicht te maken heeft is natuurlijk onzin. Iemand van 1,70 die 120 kilo weegt kan je gerust zeggen dat die te dik is.

Je snapt best wat ik bedoel. Met alleen kilo's valt niks te zeggen i.c.m een lengte en lichaamsbouw. Oké, ik voeg toe, tot een bepaald aantal kilo's, 120 weet je dat diegene te zwaar is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:27

_Nadia_ schreef:
Cayenne schreef:

43 kilo bij 1.67m is toch wel een flink ondergewicht hoor.
57 kilo is weliswaar niet te weinig, maar ik sport ook nog eens 6 a 7 dagen per week.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:32

Winged schreef:
D_Desteny schreef:
Was mij inderdaad al opgevallen, kijk die lelijke kaaklijn en der schouderblad -O-

Nja lelijke kaaklijn? Vind dat juist wel mooi. Maar ze is verder érg eng mager.

Helemaal mee eens! Die kaaklijn vind ik prachtig zo! :D
Verder.. Not my cup of tea, maar wat ze verder doet met haar lichaam moet ze lekker zelf weten!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:34

Janine1990 schreef:
Ik zet standaard vraagtekens bij mensen die zichzelf te dik vinden als ze roepen dat ze wel 69 kilo wegen.
Want als ik 69 kilo weeg zit ik op de grens van ondergewicht aangezien ik 1.85m ben...
Momenteel ben ik echt te zwaar :( Al zal niemand dat opmerken waarschijnlijk. Aangezien ik bijna de maten van dat genoemde plus-size model heb :+

Als ik 69 kilo weeg ben ik weldegelijk dik, ben dan ook maar een ukkie. Zou wel even oppassen met die uitspraken. Gewicht is heel erg relatief, de ene is met 65 kilo dik en de ander met 80 nog niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:35

Ach wat betreft die uitspraken over lelijke kaaklijn... Dat zie ik voornamelijk als jaloezie, of zelfbescherming. We weten toch allemaal dat Yolanthe gewoon een mooie vrouw is? En dat vooral mannen dat ook vinden :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:36

Liselot schreef:
Janine1990 schreef:

Als ik 69 kilo weeg ben ik weldegelijk dik, ben dan ook maar een ukkie. Zou wel even oppassen met die uitspraken. Gewicht is heel erg relatief, de ene is met 65 kilo dik en de ander met 80 nog niet.

Welke uitspraken?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:37

Janine1990 schreef:
Ach wat betreft die uitspraken over lelijke kaaklijn... Dat zie ik voornamelijk als jaloezie, of zelfbescherming. We weten toch allemaal dat Yolanthe gewoon een mooie vrouw is? En dat vooral mannen dat ook vinden :D

Waarom zou je dat moeten zien als jaloezie omdat IK het WEL lelijk vind maar de meeste mensen niet?
Ik heb niks te klagen over mijn gezichtsvorm ;)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:38

Janine1990 schreef:
Liselot schreef:

Welke uitspraken?

dat je je vraagtekens erbij zet als iemand die 69 weegt zichzelf dik vind, met 69 kilo heb ik zeker maat 42/44 en ja dat vind ik dik