Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Quellian schreef:Wacht maar tot het droppie er is
Anoeska schreef:chanel1985 schreef:Dat is natuurlijk bij ieder mens afhankelijk, ik zou er niet moeten aan denken om 50 uur per week te werken, 40 vind ik al veel, zelfs zonder kinderen.
Maar dat ligt dan weer in mijn mijn denkkader, ik ben niet zo carriëre gericht, ik wil op het einde van mijn leven niet mijmeren dat ik alleen maar gewerkt heb. Mijn moeder is heel jong gestorven, en sindsdien heb ik een andere kijk op het leven, ik werk om te kunnen leven maar ik leef niet om te werken. Heb daardoor ook nog maar 1 jaar full time gewerkt, de rest rond 30 uur. Om voldoende tijd te hebben voor andere dingen, want later is er soms niet meer.
Ik wil ook werk waar ik om dat uur gedaan heb en dat ik thuis niets meer hoef te doen, en dus 100 procent op mijn gezin kan focussen
Mijn moeder was ook huisvrouw, mijn vader ging werken. Ik heb nooit in de opvang gezeten, naschoolse opvang ook niet, wel ben ik altijd blijven in eten.
Maar nu doe je alsof werken een noodzakelijk kwaad is, en je niet van je leven kan genieten als je veel werkt. Ik denk dat ik op dit moment op mijn gelukkigst ben als ik een crisis op kantoor aan het oplossen ben. Ik moet dan tot het uiterste gebruik maken van mijn capaciteiten, mensen bereid vinden om mee te helpen, regelen, organiseren.
Ik besef me ook dat er mensen heel gelukkig worden als ze de hele dag met een kopje soep op een kind zitten te wachten tot die uit school komt, maar dat ben ik niet.

zonnebloem18 schreef:Ik las een tijd terug dit stuk: http://www.nu.nl/werk-en-prive/2478536/ ... -kind.html dat is toch iets wat ik dan heel sneu vindt voor de kinderen.

Brainless schreef:@Anoeska
De definitie van carrière is: maatschappelijke positie.
Dat heeft niets te maken met hoeveel uur je werkt en/of hoe hoog je op maatschappelijke de ladder staat.

Brainless schreef:Goh dan heeft mijn man geen carrière.
Op een gegeven moment zit je toch aan je top? Dus dan stopt je carrière en heb je een gewone baan?
Ondanks dat je dan 60uur per week werkt, je altijd bereikbaar moet zijn en ook je vakantie moet verzetten.
Vjestagirl schreef:Ik vind dat als je echt een goede moeder wilt zijn, je er moet zijn voor je kinderen. Dat betekend bij ze thuis blijven tot ze naar school gaan als ze 4 zijn, en dan 's morgens aanwezig zijn om ze weg te brengen, 's middags om ze op te halen, spelletjes te doen en ze mee te nemen naar een bibliotheek, bos of speeltuin. Dat je thuis bent om lekker verse maaltijden te koken. Dat ze niet naar een oppas of kinderdagopvang hoeven.
Dus ja, ik denk dat ik in jouw geval 1 van de 2 dromen in de ijskast zou zetten...
missanita84 schreef:trouwens ik lees hier helemaal niets over maar;,
het is natuurlijk niet gezegd dat je GEZOND uit een zwangerschap komt , of erger een ongezond kind krijgt
ook dingen om over na te denken mischien, want dan kan het zomaar zijn dat je helemaal niets meer kunt/kan

lieveli schreef:Mijn grootouders hadden vroeger kindermeisjesHet was in die kringen een trend om je kinderen een paar keer per dag te zien en verder niet te veel met de opvoeding te bemoeien. Afschuwelijk lijkt me.