Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:07

Op mijn knie .. ik ging fietsen met een vriendin zonder handen en toen ging ik lopen stunten en crosse ..
En toen lag een steentje op de weg en bam.. gleeg ik ff 5meter vooruit hele gat in me knie.. heb er echt wel tijd meegelopen voor het heelde .. 8)7 *dus ik fiets voortaan altijd netjes met mijn handen aan het stuur O:)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:13

Eén van m'n blindedarmontsteking, een paar van onstekingen door een verenallergie (omalief legde me altijd onder een donzen dekbed- not done), een op m'n bovenbeen doordat ik dacht dat ik wel even de wei uit kon stappen na het rijden, waardoor ik tegen het hek aan kwam, litteken op mijn duim (tas was kapot, gemaakt met een uitgevouwen paperclip, klasgenoot duwde me en dat ding schoot in mijn huid), twee op mijn hoofd; 1 x m'n hoofd gestoten tegen een fietsenrek (geplakt) en ook van die allergie (een soort cyste die ik vorig jaar eruit heb gepulkt nadat de huisarts weigerde het weg te halen)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:29

Ik heb ook een hele verzameling littekens...
1 op mijn achterhoofd, dat ik klein was sprong de kat in mn gezicht waardoor ik op de drempel viel met mn hoofd. Door die actie is mijn moeder die avond bevallen van mn broertje, 2 weken te vroeg :')

2: op mn arm een lange streep van het verbranden aan de oven op mn vorige werk.

3: bovenop mn voet een plek, zonder dat ik het doorhad heb ik mn huid erafgekrabt toen ik aan een muggenbult krabte.

4: meerdere op mn handen, 2 keer uitgeschoten met de kaasschaaf (zelfde plek ook echt :') ), stanleymesje in mn vinger gehad, heel veel krasjes en plekjes door dieren, werk en lompheid.
5: op mn knieën meerdere door vallen dat ik klein was.

6: 7 littekentjes van piercings die bleven ontsteken en die ik nu niet meer heb (navel, forward helix, 2e helix die ik 3 keer heb laten zetten en 2e oorbel gaatjes voel je nog heel erg zitten vanbinnen. Ohja en tongpiercing zie je een klein stipje maar dat ziet niemand :') )

7: van de waterpokken heb ik een witte stip in mn wenkbrauw, die valt best op. Mensen vragen daar ook wel vaak naar.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:39

Bij mij valt het gelukkig best mee. Het zijn allemaal van die stomme acties hahaha.

Eentje op mijn hand omdat ik ergens aan ben blijven hangen tijdens het werk
Nog een paar op mijn hand omdat er vet spetters op mijn hand kwamen tijdens het kip braden en omdat ik me heb verbrand aan de oven
Een vrij grote op bovenop mijn voet omdat er een keer een fietstrapper op viel
Een op mijn hoofd omdat ik mijn hoofd stootte tegen de tafelpunt
Allemaal kleintjes op mijn buik van de waterpokken

DeEenhoorn

Re: Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:54

meerdere operaties gehad, bij 2 daarvan een litteken overgehouden, de eerste is op mijn buik, zie je nog erg duidelijk. ongeveer 12 cm...
de andere op mijn gezicht, van mn voorhoofd (onderkant daarvan) t/m een kwart van mn neus... ook weer lekker lang... ongeveer 9 cm

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:21

Ik heb ook heel wat kinderongelukjes littekens.

Verder een in mn nek, wegsnijden van een moedervlek. En een op mn dijbeen wegsnijden van een ontstoken, ingegroeide haarzakje oid.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:36

Ik heb wel vanallerlei littekens maar die je echt goed kunt zien zijn; 2 op mn hoofd van de waterpokken en een op mijn been omdat iemand er een potloodpunt instak en de punt bleef haken en die eruit gesneden moest worden

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:42

Ik heb alleen littekens door medische redenen.
Op mn pols als baby al, is een behoorlijk litteken.
Op mn knie vanwege een blessure, ik kreeg daar behandelingen voor, en dat heeft mn huid daar aangetast.
Op mn buik vanwege operaties

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:44

Ik heb er 1 op mijn voet van een paar hechtingen (van mijn grote teen tot enkel). Ik schaafde mijn voet langs een gemozaïekt (weet niet hoe je dat schrijft :P ) trapje van het zwembad toen ik nog in Spanje woonde. Op dat moment voelde ik niks maar toen ik uit het water kwam was mijn voet helemaal rood van het bloed en moest het gehecht worden zonder verdoving.

Ik heb ook op beide ellebogen een heel lelijk litteken van een harde val op de camping. Ik fietste keihard van een heuveltje als klein kind maar opeens stond er iemand op het pad die ik moest ontwijken.

Op mijn linkerarm heb ik 2 grote littekens van brandwonden.
En verder genoeg littekentjes in mijn gezicht van opengekrabde korstjes ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:04

- Op mijn pols, omdat ze pees eruit wilde halen. 1 op de zoveel heeft dat pees niet waaronder ik
- Onder en boven mijn ogen,ik heb het BPES syndroomaan mijn ogen en heb daarvoor al diverse oogcorrecties ondergaan.
- Vingertopje, mijn zusje is daar ooit met een ring met een hanger in blijven hangen
- Voorhoofd, op de basisschool rende we tegen elkaar op en had ik 2 voortanden daar zitten.
- Borstkas (precies waar gereanimeerd moet worden, een mooie hoefafdruk) .Samen buitenrit maken,paard achter me schrikt, springt op de mijne waardoor ik eraf donder en het andere paard over me heen rende en me heeft geraakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:09

Jilletje schreef:
EmmaVZ schreef:

nee pijn viel gelukkig mee want de kaasschaaf was goed scherp.
het bloedde wel echt heel erg := en het zag er ranzig uit om aan het topje een 'plakje' te missen :+

ik heb wel geleerd dat je bij hele oude kaas de korstjes er beter af kan snijden met een mes ipv kaasschaaf :')

Dat heb ik met de snijmachine op het werk gehad (rond mes die heel snel rond draait) ook een plakje van de zijkant van mijn duim af, dat was een week voordat die beveiligde machine ingeruild zou worden voor een oudere onbeveiligde machine -O-
Deed wel meer pijn dan toen ik met met het slagersmes sneed, dat deed eigenlijk pas pijn toen ik m'n vinger onder de kraan hield en daar best een harde straal uit kwam, met de snijmachine heb ik wel last van een kloppende duim gehad, dat je je beter kan snijden dan schaven klopt wel.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:12

2 op mn knie van een operatie en 1 tussen mn ogen omdat ik het erg leuk vond om op de trap te dansen en playbacken met knuffels en poppen als publiek en zo naar beneden ben gedonderd met mn hoofd tegen een punt van de kast.... Ik lag in een grote plas bloed, toen was het opeens niet zo leuk meer -O- Litteken lijkt wel op die van Harry Potter *\o/*

Ik was toen 7 ofzo

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:17

Ik heb er een op mijn rug van ongeveer 7cm omdat ik onder prikeldraad door kroop :+
Een heel kleintje op mijn linker bovenarm nadat ik over de kop sloeg op het strand -O-

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:34

Pfoee ik was vroeger nogal onhandig dus ik heb er heel wat. Daarnaast krab ik vaak korstjes eraf en kan ik nogal lomp 'spelen' met onze hond en puppy (mechelse herders) wat resulteert in permanente krassen en plekjes op armen en benen. :7

Heb een litteken bij mijn lip van een steen die daar tegen aan is gegooid, was op vakantie in Oostenrijk. Mijn lip was gespleten en moest gehecht worden.

Op mijn onderarm een lange kras van een konijn dat erg boos was 2,5 jaar geleden :')

Op mijn heupbot door een schuiver met de brommer, mijn motorjas was omhoog geschoven..

Op mijn knieën van heel vaak vallen

Op mijn enkel van tegen een hete uitlaat staan (2e graads brandwond :( )

En nog een op mijn bovenbeen van een lamp die gloeiend heet was

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:52

Onder de 10 heb ik 2 littekens: 1 van een krabbel van het konijn van mijn zusje op mijn rechter handrug. Het konijn is kort daarna is weggelopen, tranenmetuiten en ik heb voor eeuwig een aandenken.
De ander op mijn rechter knie. We waren op vakantie in Limburg en gingen een fietstochtje maken. Ik reed voorop de heuvel af, raakte de controle van mijn stuur kwijt en viel keihard. Had oa wonden op mijn schouder, knie, bovenlip en neus, de gaten zaten in mijn kleren. Op naar ons huisje fietste we langs een basisschool waar ze nog geen vakantie hadden en zojuist pauze, je had de gezichten van die kinderen moeten zien! Alles is mooi genezen behalve de knie, in de maanden daarna deed het superveel pijn als ik hem stootte.

LolaCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:05

1 op mijn schouder, toen ik 9 was vond ik altijd een hele leuke shetlander schattig om op te zadelen/rijden: Dribbel, op een dagje toen ik rustig in haar stal stond werd ik op mijn schouder gebeten en toen vond ik Dribbel helemaal niet zo schattig meer... -O-

Op mijn rug, ben eens van mijn paard gevallen omdat hij het dus heel grappig vond om eens achter een andere ruintje aan te gaan, alsof we nu in een groep rijden. Kuddedieren... #)

Eentje van toen ik nog 12 was, had mijn eerste les Natuur en Techniek op school, we gingen een houten kisje timmeren. Weet nog allemaal heel precies: Die docent gaf me een hamer, ik zei een beetje onzeker: "Eh meneer geloof me dat is niet z'n goed idee..." toen zei hij dus: "Ah jawel hoor! Probeer het maar gewoon! Je hebt heus niet gelijk binnen 1 les al een grote wond op je hand door dat getimmer..." raad eens, 5 minuten later kom ik terug: "Meneer mag ik een pleister..." 8)7

En toen ik 14 was heb wilde ik mijn paard een wortel geven en toen viel de wortel op de grond en mijn paard dacht dus dat mijn hele mooie hand dus de wortel was... Nou ja fijn.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:35

Ik heb een paar krassen op mijn handen, van katten die ik moest vasthouden toen ik in stage liep bij dierenartsen.

Op mijn knieën omdat ik er erg hard op gevallen was toen ik klein was.

Heel veel kleine omdat ik veel wondjes open krab.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:50

1 naast mijn mond. Ik ben gevallen met een kinderpoppenwagentje (3jaar) is gehecht
1 op mijn been. Ik weet niet waarvan... waarschijnlijk een insectenbeet.. (11/12 jaar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:55

Ik heb er een heleboel op mijn knieën door het vallen op kunstgras met hockey, ook op allebei m'n onderarmen een litteken van hockey, op mijn middelvinger een heel kleintje door hockey en op mijn linkerhand heb ik 3 littekens door hockey. Ja ja, kunstgras en ik was niet zo'n beste combinatie. :')

verder heb ik op mijn rechter arm/pols nog wat littekens zitten.
Verder geen littekens.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-14 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:57

Een cavia beet in mijn vinger van tien jaar geleden... -.- Een hond heeft me als kleuter een keer onderuit gehaald met zo'n uitrekbare hondenlijn, daar heb ik nu een afdruk van rondom mijn enkel. En ik heb ooit per ongeluk in mijn been gesneden.

En verder heb ik de rare neiging om alles kapot te krabben dus ik stik van de littekens.

Oh en mijn grote collectie tattoos niet te vergeten... :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:57

1 op mn rechter middelvinger. Iemand vond het leuk ome en stok tussen mijn spaken te steken.

1 bij mijn elleboog, gebeten door een hondje toen ik klein was.

Op mijn knieën van het vallen,
En op mijn voet, van mijn ballerina's die ik met pijn en moeite heb ingelopen :').

En ben er vast een paar vergeten, want ben nogal klungelig :').

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:04

Ik heb er veel te veel helaas :') de opvallendste zijn:

- linkerknie door operatie mooi 2 gaatjes
- binnenkant elleboog door op metalen platen te zijn gevallen die recht stonden dus 2 serieuze lijnen
- naast linkeroog door dat een kindje ooit mij extreem heeft gekrabt
- rechterhand verschillende door beten van honden (ook gevoelloos in bepaalde vingers)
- rechterkant pols door glas van auto ongeval en van brandwonde
- wenkbrauw heeft litteken door onder paard gelegen te hebben
- scheenbeen links heeft gat en littekens door een trap van een paard met nieuwe ijzers
- ....

Ik vergeet er nog wel denk ik maar dat zal het voornamelijk zijn :p

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:13

Ohja! Ik heb er ook nog een op mijn bovenbeen door een trap van een paard (met ijzer).

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:29

ik heb er gelukkig niet zo veel"

- onder me oog
- op me hand
- op me knie
- op me voet
- en eentje op me onder arm

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 15:31

Ik sta vol van de littekens :')
Vooral van kwajongensstreken uit te halen := In bomen klimmen ed... Als meisje moet je je bewijzen hé, als je jongens als vrienden hebt ;)

Verder ook nog 1 van mijn haan die me aanviel, 1 van mijn konijn dat uit mijn armen sprong en de rest is van muggenbeten open te krabben :')