.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:24

bigone schreef:
Het zo mooi zijn als iedereen eens even googelt op vuurwerkverwonding en dan afbeeldingen, diegene die dat zonder afschuw kan bekijken en zelf doorgaat met gevaarlijk gedrag is pas echt dom.

Helemaal mee eens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:26

JCDJK schreef:
bigone schreef:
Het zo mooi zijn als iedereen eens even googelt op vuurwerkverwonding en dan afbeeldingen, diegene die dat zonder afschuw kan bekijken en zelf doorgaat met gevaarlijk gedrag is pas echt dom.

Helemaal mee eens!

Voorlichting op scholen met zulke platen! , gastsprekers etc. Die jongen van 12 heeft flinke pijn aan zijn hand , laat zo 1 maar spreken op een school met foto's

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:39

Het lijkt ook wel dat het vuurwerk steeds zwaarder wordt.
Mensen halen het tegenwoordig ook niet meer in België omdat er bij de grens gecontroleerd wordt.
Ze halen het nu gewoon in Polen, daar is het spotgoedkoop en knalt het harder omdat er meer zooi in mag...

Ook ik snap niet dat er elke keer zulke jonge kinderen bij betrokken zijn hoe in de duivels naam komen ze aan die troep! En worden er op scholen geen voorlichting meer gegeven?

Zonde als je als 12 jarige al niet meer kunt playstation-en (voor degene die zo'n spelcomputer hebben probeer maar eens de controller te bedienen met 1 hand...dat lukt niet -O- )

En wat de kat betreft... Die personen sporen niet, 2 jaar terug precies het zelfde gebeurd met een andere poes ook overleden.
Ook watervogels moeten het vaak ontgelden.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 17:49

takkie_muis schreef:
JCDJK schreef:

Helemaal mee eens!

Voorlichting op scholen met zulke platen! , gastsprekers etc. Die jongen van 12 heeft flinke pijn aan zijn hand , laat zo 1 maar spreken op een school met foto's

Maar bij voorlichting op scholen is het vaak zo dat de mensen die überhaupt geen illegaal vuurwerk afsteken juist onwijs aangedaan zijn door dat soort afbeeldingen, terwijl de mensen met het illegale vuurwerk het echt geen klap kan schelen, die kopen het toch wel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 19:18

jorika1986 schreef:
En wat de kat betreft... Die personen sporen niet, 2 jaar terug precies het zelfde gebeurd met een andere poes ook overleden.
Ook watervogels moeten het vaak ontgelden.

Ik lees net in het andere vuurwerktopic dat iemand een hamster op een vuurpijl gebonden had |(

unicorn_kiss

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:10

Natuurlijke selectie :)

Vind het ook eigen risico. Helaas zijn er ook slachtoffers (zoals het katje) die er niks aan kunnen doen. Ik ben dus ook voor afschaffing

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:52

Tja, ben absoluut geen fan van vuurwerk. Het liefst zou ik tegen de jaarwisseling in een hutje op de hei gaan zitten of totaal de deur niet uit. Maar vannacht toch ook wel de mooie kant van vuurwerk gezien en dit gepoogd vast te leggen met een camera. Hier een voorbeeldje:
Afbeelding

Maar het bedreigen of moedwillig verwonden van mensen, dieren en hulpverleners door de manier waarop het gebruikt wordt, tja, daar ben ik absoluut tegen!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:18

hee, danseresje zo 1 heb ik ook :P
Afbeelding

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:22

Ik reed gister in de auto naar de huisarts toen een paar ventjes van 11/12/13 iets onder mijn auto flikkerden en ontplofte toen ik er net overheen was, ik ben vol op de rem getrapt en gooide mijn deur open om vervolgens ''Zijn jullie wel helemaal lekker daar van boven?!'' ze wisten niet hoe hard ze weg moesten rennen :')

Maar ik vind een leeftijdsgrens op vuurwerk zetten helemaal geen slecht idee..

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:32

er zit al een leeftijdsgrens op... het lichte werk is 12, dat staat ook op de verpakking niet aan kids jonger dan 12 geven... en het zwaardere is ook 16 en 18....

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:21

Nou dit was onze Flowerbed!
Ik vond het wel een geslaagde doos :D Kwam wel wat moois uit!
Het is altijd maar een verassing wat eruit komt, maar hier waren we wel blij mee :D

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:23

Ik vind die cakes altijd zo leuk :'3
Mijn vrienden hadden een scarface. Man, die dingen waren zooo vet ._.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:24

Hier was het vuurwerk echt prachtig, van dat professionele :) dozem van 1200 euro per stuk gingen hier de lucht in :=

Dat vind ik dan wel mooi op afstsnd, ondanks dat ik vuurwerk echt heel erg naar vind :+

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:28

Ja maar die dozen van 1200 euro, zijn ook echt illegaal, die kan je niet in Nederland kopen.
Dusja niet al het illegale vuurwerk is verschrikkelijk, is juist erg mooi :D
Maar wel duur ja!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:39

Volgens mij was er veel illegaal vuurwerk dit jaar, ik heb in elk geval nog nooit zulke harde knallen gehad als dit jaar. De paarden waren onrustiger dan anders. Fijn ook die mensen die nog om kwart voor 1 beginnen als de rest al klaar is en je eigenlijk staat te tollen op je benen van de slaap :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:40

Onze wijk had gewoon geen knalvuurwerk, niet van die rot-matten enzo. Echt heerlijk, en vooral heel mooi!

Katten hebben er ook totaal geen last van gehad dit jaar. Ik vond het heus een verademing terwijl ik eigenlijk vuurwerk haat. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:16

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 17:54

Ik kreeg 's nachts terwijl ik een rondje door de buurt liep door een paar jongens zo'n bom naar mijn rug toe gegooid, ging werkelijk een meter achter mij af :n
En lachen dat ze deden, vooral niet nadenken over wat er had kunnen gebeuren +:)+

In mijn ogen ben je inderdaad een rund, als je op zo'n manier met vuurwerk stunt.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 01:12

Vreselijk dat mensen zo om kunnen gaan met vuurwerk terwijl ze weten dat er zulke grote risico's aan zitten!

Ik als 13-jarige heb ook wel eens een nitraat afgestoken (15 seconde nitraat, heeft een lontje van 15 sec.) Maar ik zou nog niet eens een tolletje afsteken als er mensen/dieren langslopen, laatstaan er naar toe gooien! Ben nornaal heel stoer maar als ik vuurwerk afsteek is daar niks meer van te merken.... houden zo dacht ik maar.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 01:24

Vorig jaar reed mijn vriend en ik samen in de auto, vlak na 00.00 uur. We reden door een woonwijk waar enkele gezinnen buiten stonden en vuurwerk afstaken. Op een gegeven moment gooiden er 2 jongens van rond de 8 jaar dingen richting de auto en vader lachen joh. :oo
Ik vond het zo belachelijk..

Zou het echt niet erg vinden als het afgeschaft zou worden. Snap eigenlijk echt niet waarom ze het niet bij professioneel vuurwerk houden, elk jaar gebeurt er zo veel, dat weet je gewoon van te voren!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:02

YouTube en dumpert staan de laatste dagen iig vol met schoolvoorbeelden waarom vuurwerk in particuliere handen niet handig is.... Dom volk :n

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:08

Eleionomae schreef:
ja op 112 fryslan stond ook al het bericht van een jongetje van 12 dat een deel van zijn hand was kwijt geraakt door illegaal vuurwerk.

Ik snap er echt de lol niet van :n overal op straat zie je kleine ventjes rondlopen met plastic tasjes vol knalspul, maarr wel met veiligheidsbrilletjes :+

Ik ben heel blij dat ik een binnen kat heb die gelukkig niet bang is voor vuurwerk :)

Bij mij in de straat deze kwestie. Was niet zijn vuurwerk, maar een tweedehandsje uit de slootkant. Thuis te drogen gelegd en dus in de hand al afgegaan. Alle buurtkinderen waren erbij (groepje) en geshockeerd. Het ging vermoedelijk om een cobra, das nog zwaarder dan nitraat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:18

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:21

Maar als het verboden is, hoe komen ze er dan aan? Ik bedoel je koopt het niet gewoon ff in de vuurwerk winkel.

@Sammy_xxs Cool ding, en dat ding gaat ook echt nog een minuut door. *\o/*

Frits2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:55

En dan zijn die stumpertjes ook nog zo dom om het te filmen en op Internet te zetten. Sukkeltjes