Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:25

Nog nooit van gehoord dat dat hier ook gebeurd...ze zijn hier in al die jaaren dat ik hier woon nog nooit aan de deur geweest voor geld..

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:29

yarrah schreef:
Folderbezorger krijgt niets,... Jammer, maar ik heb er niet om gevraagd om folders te krijgen := .

Dan moet je een Nee/Nee sticker op je deur plakken. Anders vraag je er wel degelijk om. :j

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:33

Ben zelf een ochtendkrantbezorgster bij de Brabants Dagblad en Telegraaf. Volgend jaar komen er meer ochtend kranten bij. Vind het werkelijk abnormaal dat mensen vinden dat we bedelen. Dit zijn wij verplicht. Het kaartje wat we afgeven is een cadeautje van de krant. Daarmee kan je iemand anders een tijdelijke abbo geven voor niks. Ik hoef niet perse een centje, een simpele dankjewel is genoeg. Ik werk vanaf mijn 15de en ben nu 18 bij de ochtendkrant omdat ik anders mijn paard niet kan betalen. Natuurlijk is het mooi meegenomen! Kan ik gelijk lekker doorsparen. Er zijn ook zat mensen die MOETEN bezorgen omdat ze anders op straat zitten. Vind het dan nooit prettig om te lezen dat ze de deur niet open doen om een simpele dankjewel te zeggen. Je bent niks verplicht, maar het is onze taak om langs de deuren te gaan. Natuurlijk is het wel aardig om dan een paar euro te geven aan iemand die voor jou in sneeuwstormen, regenbuien en harde wind voor jou bezorgd zodat jij je luie bedje niet uit hoeft! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:36

Ik loop zelf ook folders en ga ook niet met die kerstkaarten rond.
Moet je na gaan hoe veel tijd je kwijt bent om bij iedereen aan de deur te gaan?

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:37

Ik lees vooral argumenten om het niet te doen. Ze kiezen er toch zelf voor...ik heb er niet om gevraagd...ik geef toch ook niets aan de cassiere en de vuilnisman...ik heb het zelf hard nodig....
ALs je het nu eens omdraait, en redenen bedenkt om het wél te doen: voor 50 cent maak je iemand blij die voor jou de krant bezorgt. Meer is het niet!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:39

Hoezo is het verplicht je kan toch ook het kaartje in de bus gooien zoals je het hele jaar doet?
Ben je verplicht om dit persoonlijk af te geven dan? Lijkt me sterk dat het verplicht is hier is nog nooit iemand aan de deur geweest niet van de folders en ook niet van de ochtend krant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:40

Het verdiende inderdaad niet slecht, tot dat ze besloten om het in gesealt te leveren.
Zodat de bezorgers het niet meer op hoefden te vouwen.
Okay.. het was piep werk, maar ik kreeg wel z'n 60 euro om de twee weken.
Nu ongeveer 20 euro om de twee weken...

Cremoris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:41

Tigra_ schreef:
Hoezo is het verplicht je kan toch ook het kaartje in de bus gooien zoals je het hele jaar doet?
Ben je verplicht om dit persoonlijk af te geven dan? Lijkt me sterk dat het verplicht is hier is nog nooit iemand aan de deur geweest niet van de folders en ook niet van de ochtend krant.

Sommige kiezen ervoor om het los in de bus te gooien andere komen aan de deur. Dat is de service van de ochtendkrant. Dan zie je ook een keer is diegene die de kranten bezorgd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:47

_Ekenna schreef:
Dan moet je een Nee/Nee sticker op je deur plakken. Anders vraag je er wel degelijk om. :j

Nu alleen nog zorgen dat 'ie gerespecteerd wordt :\ (Tips zijn welkom, op de laatste 5 klachten is niet eens meer gereageerd.)

_Ekenna

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:48

Briefje op je brievenbus plakken misschien? "AAN DE FOLDERBEZORGER"

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:48

In deze tijd denk ik inderdaad dat je veel minder zult krijgen aangezien voor iedereen dit sowieso al een dure maand is en tel daar de crisis bij op ...

Ik woon nu achteraf en hoef gelukkig die keuze niet meer te maken, ik heb niet eens een deurbel, niemand komt immers via de voordeur hier, en ik ben zelden in huis, zit meer achter ...
Maar ik snap heel goed dat mensen niets geven, in mijn vorige huis kwamen er minimaal 5 verschillende aan de deur ... dan ga je je toch eens achter de oren krabben ...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:54

Cremoris schreef:
Tigra_ schreef:

Sommige kiezen ervoor om het los in de bus te gooien andere komen aan de deur. Dat is de service van de ochtendkrant. Dan zie je ook een keer is diegene die de kranten bezorgd.

Dat is wel een probleem natuurlijk als je ze anders niet ziet hoe weet je dan dat de goede voor de deur staat?
Tja ieder z'n ding natuurlijk. Ik vind het nog steeds niet nodig. Iedereen wil tegenwoordig een fooi en daar doe ik persoonlijk niet aan mee.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:33

Cremoris schreef:
Ben zelf een ochtendkrantbezorgster bij de Brabants Dagblad en Telegraaf. Volgend jaar komen er meer ochtend kranten bij. Vind het werkelijk abnormaal dat mensen vinden dat we bedelen. Dit zijn wij verplicht. Het kaartje wat we afgeven is een cadeautje van de krant. Daarmee kan je iemand anders een tijdelijke abbo geven voor niks. Ik hoef niet perse een centje, een simpele dankjewel is genoeg. Ik werk vanaf mijn 15de en ben nu 18 bij de ochtendkrant omdat ik anders mijn paard niet kan betalen. Natuurlijk is het mooi meegenomen! Kan ik gelijk lekker doorsparen. Er zijn ook zat mensen die MOETEN bezorgen omdat ze anders op straat zitten. Vind het dan nooit prettig om te lezen dat ze de deur niet open doen om een simpele dankjewel te zeggen. Je bent niks verplicht, maar het is onze taak om langs de deuren te gaan. Natuurlijk is het wel aardig om dan een paar euro te geven aan iemand die voor jou in sneeuwstormen, regenbuien en harde wind voor jou bezorgd zodat jij je luie bedje niet uit hoeft! :D

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:38

Hier hoeven ze niet te schooien van hun krant; de nieuwjaarswensen mogen ook gewoon door de deur worden geschoven ipv aan te bellen.
Hoera voor de 'luie' krantenbezorgers dit jaar, die stoppen het gewoon tussen de krant :D

Ik houd niet van het gebedel, want heb nu al vaker meegemaakt dat er iemand stond die de hand al op had gehouden en dan ook nog teleurgesteld kijken dat ik dan alleen een handdruk geef met; jij ook! _O-

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:45

Ik vind dat er wel heel erg raar gereageerd wordt door sommigen hier. Dat je de folder bezorger die de 'nee/nee' stickers negeert niks geeft a la, maar wat dacht je van al die abbonement bezorgers die iedere ochtend om 4 uur hun nest uit komen om 3 wijken te lopen zodat jij je krantje op de mat hebt? Daar maken we op het internet ook maar leuke sarcastische geintjes over, want niemand ziet ons gezicht toch en dan hebben we de lachers weer op onze hand...
Da's toch een ander verhaal denk ik zo en ondanks dat je voor die service betaald, ben ik toch van mening dat je daar best 1x per jaar 1 of 2 euro fooi voor over mag hebben -O-
Stelletje gierigaards...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:48

Abbo op de krant vind ik al duur genoeg :)
Dus je betaald aardig wat voor die service.

Als een gast zijn bips parkeert op het door mij blinkend schoon gemaakte toilet, dan steek ik ook mijn hand niet uit voor een fooi als hij er weer afkomt :D

Ben niet gierig, maar houd niet van het geven van fooien :) dan kun je wel bezig blijven. T grappige is dat de mensen die de wijkkrant vrijwillig rondbrengen, dat juist niet doet; dat aanbellen met een nieuwjaarswens.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:50

Ik vind het gewoon verschillen per bezorger, de ene die brengt altijd netjes op de dag dat ie moet bezorgen, de andere bezorger gaat soms een dag vantevoren bezorgen of de dag erna of op de goeie dag.
Ik bezorg al een tijdje de Middenstander en wat folders, en ik wist niet eens dat je met die folders een kaartje kreeg.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:51

Was ook niet specifiek naar jou gericht hoor vuurneon, maar een aantal reacties vond ik toch wel een beetje beneden maats.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:54

T is ook niet dat ik ze de fooi niet gun, t is alleen dat ik het zelf niet geef :)
Als buurman wel 50 cent geeft, hartstikke leuk voor ze natuurlijk :)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:55

Molfre schreef:
Ik vind dat er wel heel erg raar gereageerd wordt door sommigen hier. Dat je de folder bezorger die de 'nee/nee' stickers negeert niks geeft a la, maar wat dacht je van al die abbonement bezorgers die iedere ochtend om 4 uur hun nest uit komen om 3 wijken te lopen zodat jij je krantje op de mat hebt? Daar maken we op het internet ook maar leuke sarcastische geintjes over, want niemand ziet ons gezicht toch en dan hebben we de lachers weer op onze hand...
Da's toch een ander verhaal denk ik zo en ondanks dat je voor die service betaald, ben ik toch van mening dat je daar best 1x per jaar 1 of 2 euro fooi voor over mag hebben -O-
Stelletje gierigaards...

Maar er zijn honderden beroepen waarvoor mensen midden in de nacht op moeten staan en door de regen en storm moeten voor een minimumloon.
Je kunt niet iedereen fooi geven, want dan blijf je aan de gang en heb ik na alle fooi zelf geen salaris meer over.

Daarom vind ik het raar dat krantenbezorgers fooi krijgen.
Waarom krijgen de diepvries orderpickers dat niet, of de klaarover, vuilnisman, straat schoonmakers etc dat niet?

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:55

Echt belachelijk dat mensen het bedelen vinden, ik als krantenbezorger, ben gewoon 'verplicht' die kaartjes met fijne kerst en mooi 2014 uit te delen, het geld geven is niet verplicht! Er word zelfs niet om gevraagd. Dit was ook duidelijk vermeld bij het informatie bericht naar mij. Echt hoor, sommige mensen.. ben er eigenlijk best wel van geschrokken hoe zij denken.. :x
Molfre schreef:
Stelletje gierigaards...

Echt precies dit _/-\o_

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:56

Molfre schreef:
Stelletje gierigaards...

Of jij ondankbaar omdat je je loon niet waardeert?? wat ik wil zeggen zulke uitspraak is dus precies waarom ik niets geef.
Ga ander werk zoeken als je het zo verschrikkelijk vind dat je vroeg op moet.

Ik heb overigens geen abonnement. maar zulke uitspraak :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:57

Xrooos; mag je het niet gewoon door de bus doen? Doen ze hier gewoon met de ochtendkrant. Kaartje uitgedeeld en ze hoeven niet later terug te komen.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 15:58

In een flattenreeks ging ik gewoon even kaartje langs de deur brengen. Dan neem je als bezorger wel weer de moeite al weet je niet eens of je wat krijgt.
Maar als je geen fooi wil geven, dan kun je toch ook een briefje op de deur hangen?

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 16:06

vuurneon schreef:
Xrooos; mag je het niet gewoon door de bus doen? Doen ze hier gewoon met de ochtendkrant. Kaartje uitgedeeld en ze hoeven niet later terug te komen.

Ik loop mijn wijkje vandaag, loop denk ik 2x, als mensen niet open doen krijgen ze hem door de bus.
En natuurlijk is een fooi niet ongewenst, iedereen kan dat wel waarderen. Zeker nu ik echt een paar dingen nodig heb die best veel kosten.