Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Tigra_ schreef:Hoezo is het verplicht je kan toch ook het kaartje in de bus gooien zoals je het hele jaar doet?
Ben je verplicht om dit persoonlijk af te geven dan? Lijkt me sterk dat het verplicht is hier is nog nooit iemand aan de deur geweest niet van de folders en ook niet van de ochtend krant.
Cremoris schreef:Tigra_ schreef:Hoezo is het verplicht je kan toch ook het kaartje in de bus gooien zoals je het hele jaar doet?
Ben je verplicht om dit persoonlijk af te geven dan? Lijkt me sterk dat het verplicht is hier is nog nooit iemand aan de deur geweest niet van de folders en ook niet van de ochtend krant.
Sommige kiezen ervoor om het los in de bus te gooien andere komen aan de deur. Dat is de service van de ochtendkrant. Dan zie je ook een keer is diegene die de kranten bezorgd.
Cremoris schreef:Ben zelf een ochtendkrantbezorgster bij de Brabants Dagblad en Telegraaf. Volgend jaar komen er meer ochtend kranten bij. Vind het werkelijk abnormaal dat mensen vinden dat we bedelen. Dit zijn wij verplicht. Het kaartje wat we afgeven is een cadeautje van de krant. Daarmee kan je iemand anders een tijdelijke abbo geven voor niks. Ik hoef niet perse een centje, een simpele dankjewel is genoeg. Ik werk vanaf mijn 15de en ben nu 18 bij de ochtendkrant omdat ik anders mijn paard niet kan betalen. Natuurlijk is het mooi meegenomen! Kan ik gelijk lekker doorsparen. Er zijn ook zat mensen die MOETEN bezorgen omdat ze anders op straat zitten. Vind het dan nooit prettig om te lezen dat ze de deur niet open doen om een simpele dankjewel te zeggen. Je bent niks verplicht, maar het is onze taak om langs de deuren te gaan. Natuurlijk is het wel aardig om dan een paar euro te geven aan iemand die voor jou in sneeuwstormen, regenbuien en harde wind voor jou bezorgd zodat jij je luie bedje niet uit hoeft!

dan kun je wel bezig blijven. T grappige is dat de mensen die de wijkkrant vrijwillig rondbrengen, dat juist niet doet; dat aanbellen met een nieuwjaarswens.
Molfre schreef:Ik vind dat er wel heel erg raar gereageerd wordt door sommigen hier. Dat je de folder bezorger die de 'nee/nee' stickers negeert niks geeft a la, maar wat dacht je van al die abbonement bezorgers die iedere ochtend om 4 uur hun nest uit komen om 3 wijken te lopen zodat jij je krantje op de mat hebt? Daar maken we op het internet ook maar leuke sarcastische geintjes over, want niemand ziet ons gezicht toch en dan hebben we de lachers weer op onze hand...
Da's toch een ander verhaal denk ik zo en ondanks dat je voor die service betaald, ben ik toch van mening dat je daar best 1x per jaar 1 of 2 euro fooi voor over mag hebben![]()
Stelletje gierigaards...
Molfre schreef:Ik vind dat er wel heel erg raar gereageerd wordt door sommigen hier. Dat je de folder bezorger die de 'nee/nee' stickers negeert niks geeft a la, maar wat dacht je van al die abbonement bezorgers die iedere ochtend om 4 uur hun nest uit komen om 3 wijken te lopen zodat jij je krantje op de mat hebt? Daar maken we op het internet ook maar leuke sarcastische geintjes over, want niemand ziet ons gezicht toch en dan hebben we de lachers weer op onze hand...
Da's toch een ander verhaal denk ik zo en ondanks dat je voor die service betaald, ben ik toch van mening dat je daar best 1x per jaar 1 of 2 euro fooi voor over mag hebben![]()
Stelletje gierigaards...

Stelletje gierigaards...
vuurneon schreef:Xrooos; mag je het niet gewoon door de bus doen? Doen ze hier gewoon met de ochtendkrant. Kaartje uitgedeeld en ze hoeven niet later terug te komen.