Irritaties van kassamedewerksters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

K_im

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:54

Ik heb er daar ook nog wel een aantal van! Een bepaalde dame bij ons in de supermarkt let altijd goed op de kleintjes en kent alle prijzen van de producten die zij loopt uit haar hoofd. Helaas kloppen de schapkaartjes niet altijd met de werkelijke winkelwaarde. Dit is voor de klant in het algemeen natuurlijk ontzettend storend en ben het ermee eens dat dit niet moet gebeuren..

Deze eerder genoemde klant had echter een keer 2 cent teveel betaald voor een pak gevulde koeken van 50 cent. Echter was haar totaalbedrag afgerond op 90 cent. Als ik daar die 2 cent vanaf zou halen, zou zij contant nog steeds 90 cent betalen.. hier ging zij niet mee akkoord en besloot nog maar een pak te kopen zodat ze 4 cent teveel zou betalen en ik haar 5 cent zou moeten teruggeven..

Sorry hoor.. ik ben het helemaal met haar eens dat schapkaartjes horen te kloppen. Ik heb haar heel vriendelijk proberen te helpen, verteld dat ik het met haar eens ben en dat ik het direct door zal geven. Maar dit soort zeikerij daar kan ik echt niet tegen!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:01

Dat is idd wel heel erg! Zelf ken ik ook veel prijzen uit mijn hoofd, van producten die ik dus vaker haal. Maar zeker dmv het zelfscannen, zie je dan de prijs vaak niet klopt met het kaartje. Gaat meestal om een paar cent, maar soms ook een paar dubbeltjes. Bij die laatste heb ik dus weleens een medewerker geattendeerd, de dan in de buurt was. Gelukkig reageren die altij heel netjes en zullen ze ervoor zorgen dat er een nieuw kaartje komt.

Overigens wil ik het dan niet voor het goedkopere bedrag hoor, maar vind ik het wel fijn als de juiste prijs op het kaartje staat.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:18

woofie schreef:
Maar dan nog....hol niet meteen naar je leidinggevende maar praat met de betreffende collega!

Dat heb ik wel eens geprobeerd, maar dan ben ik de bitch die alles beter weet. Nee dank je. :Y)

locorette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:26

Ik heb voor 2 jaar terug bij de Kruidvat gewerkt vlak bij de Duitse grens. Iedere zaterdag kregen wij voornamelijk Duitsers in de winkel. Geen probleem hoor, tenzij ze een discussie aan willen gaan over het afronden hier in Nederland. Als iets 4,03 kost, willen ze absoluut geen 4,05 betalen! Was het 4,07 en ze betaalden 4,05 dan was het natuurlijk helemaal prima. Als dat een paar keer gebeurd wordt het wel een klein irritatiepuntje.. Ik bleef wel altijd vriendelijk, glimlach opzetten en het nog een keer uitleggen :')

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:27

Konstantine schreef:
woofie schreef:
Maar dan nog....hol niet meteen naar je leidinggevende maar praat met de betreffende collega!

Dat heb ik wel eens geprobeerd, maar dan ben ik de bitch die alles beter weet. Nee dank je. :Y)

Dat ligt er helemaal aan hoe je het brengt......

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:46

locorette schreef:
Ik heb voor 2 jaar terug bij de Kruidvat gewerkt vlak bij de Duitse grens. Iedere zaterdag kregen wij voornamelijk Duitsers in de winkel. Geen probleem hoor, tenzij ze een discussie aan willen gaan over het afronden hier in Nederland. Als iets 4,03 kost, willen ze absoluut geen 4,05 betalen! Was het 4,07 en ze betaalden 4,05 dan was het natuurlijk helemaal prima. Als dat een paar keer gebeurd wordt het wel een klein irritatiepuntje.. Ik bleef wel altijd vriendelijk, glimlach opzetten en het nog een keer uitleggen :')

herkenbaar. bij mij in de supermarkt had ik ook een aantal keer zoiets. maar die legde toen ik het scande snel gepast het geld neer en liep toen weg :')
( die meneer kocht 1 artikel )
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 19-12-13 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:01

Ik was afgelopen maandag wsl een dikke ergernis voor de caissière. :o
Was moe, had haast en was aangesloten bij de kortste rij, maar heb iets van 10-15 minuten mogen wachten omdat de caissière 3x belde en verder zat te klooien voor 1 product. :roll:
Sja, dan sta ik op den duur te zuchten, steunen en stuiteren. :+
Toen ik aan de beurt was overigens wel netjes gebleven hoor, ook al was ik het meer dan zat. ;)

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:06

Ik erger me niet zo snel achter de kassa, maar met stipt op nummer een staan bij toch wel kinderen vaak in combinatie met ouders :')

Dan kinders van 3 jaar oud, die dan met zo'n klein karretje door de winkel gaan, helemaal prima daar zijn ze voor, maar vervolgens moet het op de band, en die kids zijn daar gewoon te klein voor, en ze kunnen geen zak appelen oid op de band krijgen. Maar dan zo'n leuke ubermotiverende moeder erachter, 'jaaa goedzo Sammie!' En dat duurt me een partij lang, en je rij wordt langer en langer. Maar als moeders dan gaat helpen dan gaat het kind jengelen, ooooh verschrikkelijk, kinderen :')

Dan staan op nummer 2 jongens in de leeftijdscategorie 11-15, die lekker met een groepje vrienden vooral heel veel herrie maken in je winkel, en dan vervolgens voor 65 cent per persoon wat meenemen (maakt mij niet uit hoor, voor hoeveel geld wie dan ook boodschappen doet. Maar ze doen zich altijd zo macho big spender voor :') ). Dat is ook het type wat mij als cassiere geen blik waardig keurt, als ik goeiedag zeg, praten ze verder met elkaar, er komt alleen 'pinnen' uit. Zelfs geen doei :') Maar als ze alleen zijn ineens wel?

En dan op 3, maar dat heb ik niet zo vaak, klanten die onaardig tegen mij doen. Dat had ik toevallig net nog...
Ik werk bij de spar en je kon bij ons 3 weken lang zegeltjes sparen, en dan met korting kerstproducten kopen (rollade, gerookte zalm, een schnitte dat soort dingen). Je kon je zegelboekjes tot 14 december inleveren (afgelopen zaterdag dus). Komt er net een vrouw aan mijn kassa, die vraagt: "Zijn er al weer zegelboekjes? Vorige week waren ze op" Dus ik zeg dat de actie al is afgelopen, mevrouw reageert hierop dat dat dan wel stom is want ze had heel veel zegeltjes maar geen boekje. Ik snap dat dat vervelend is, dus ik stel voor dat ik mijn baas even roep, want dan kan hij vast nog wel bestellen wat zij wou. Nee, nee dat hoefde niet. Ik zeg nog dat het echt geen moeite is, maar het hoefde echt niet.
Maar dan vervolgens wel klagen tegen haar man, dat als ze een boekje had gehad dat ze wel had geweten wanneer de actie voorbij was. En dat ze nu zoveel zegeltjes voor niks had gespaard. 8)7
Dan denk ik jezus, ik bied nog aan dat het gewoon geregeld kan worden >;) Wat doet ze dan moeilijk...

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:34

Yay. Net terug van een vermoeiende dienst.
Er word bij ons enorm bezuinigd waardoor we dus nog maar 1 cassiere op de avond hebben. Met deze drukte is dat dus gewoon onmogelijk.

Op een gegeven moment sta ik druk bezig boekjes uit te pakken en in te ruimen in het schap, staat er een vrouw aan de kassa die van mij eiste dat ik haar fles ging inleveren bij de automaat(één fles), dus ik zeg dat ik heel druk bezig ben en dat ze best na het afrekenen nog even terug mag lopen of het de volgende keer in kan leveren, het is tenslotte maar één fles. Nou, een hoop geklaag kwam eruit en uiteindelijk lag de fles nog op de kassa toen mevrouw weg was. Ja, wat doe je dan moeilijk over die 25 cent?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:37

Ze is jou aan het helpen en ondertussen leuk lopen te kletsen met de dame die de kassa naast haar staat. Hoe onbeschoft ben je dan!? Geen hallo, geen fijne dag. In mijn ogen ben je dan niet echt klant vriendelijk.

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:46

Mijn grootste ergernis (apotheek) is mensen die uitgebreid staan te kletsen, en vervolgens niet horen dat ik hun nummertje roep. Ik herhaal het altijd een paar keer en dan ga ik naar de volgende. Komen ze een paar minuten later 'je hebt me overgeslagen, ik had 36!' :roll:

Op twee staan kinderen die dwars door me heen kletsen als ik iets sta uit te leggen. Ben ik aan moeder uit aan het leggen hoe ze de antibiotica voor zoonlief moet doseren, blijft kindlief erdoorheen vragen of het vies is en of hij dat allemaal moet drinken en of hij een snoepje mag en waarom mamma niet hoeft te betalen voor het drankje. Probeer dan maar eens netjes je verhaal af te maken...

Blijf wel altijd netjes en beleefd, ben gek op een kletspraatje en bied graag goede service, maar soms...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:47

Oeps, dat praten daar hebben mij collega en ik ons net ook schuldig aan gemaakt. Is inderdaad niet netjes, maar ik ging haar dienst deels overnemen, dat moest even geregeld worden... Wel excuses gemaakt, het is niet erg fatsoenlijk. Maar het ging tenminste niet over ons weekend. :+

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:48

Ik als cassiere van een bouwmarkt irriteer me vooral aan de buitenlanders die geen woord Nederlands spreken :+. De meeste spreken nog wel engels/verstaan nederlands. Maar dat zijn vooral de vaste klanten, daar dol ik dus ook nog wel eens mee. Maar och och och, lastig soms hoor :+

Of als ze niks zeggen, nee daar hou ik niet zo van. Ook niet als een cassiere niks tegen mij zegt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:49

Floor_x schreef:
. Maar dan zo'n leuke ubermotiverende moeder erachter, 'jaaa goedzo Sammie!' En dat duurt me een partij lang, en je rij wordt langer en langer. Maar als moeders dan gaat helpen dan gaat het kind jengelen, ooooh verschrikkelijk, kinderen :')

Maar ik kan nu wel mijn eigen schapjes op de band leggen :j *\o/*

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:57

Sammie schreef:
Floor_x schreef:
. Maar dan zo'n leuke ubermotiverende moeder erachter, 'jaaa goedzo Sammie!' En dat duurt me een partij lang, en je rij wordt langer en langer. Maar als moeders dan gaat helpen dan gaat het kind jengelen, ooooh verschrikkelijk, kinderen :')

_O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:59

*klik* Vind ik leuk! :')

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:59

Sammie schreef:
Floor_x schreef:

Trots op je Sammie! :D maar je bent wel langzaam :')

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:13

Ik heb bij een beenhouwerij in een supermarkt gestaan. Moest daar het beleg wegen, inpakken en met de mensen meegeven, beenhouwerij staat vanachter in de winkel maar door de gangen heb je zicht op de kassa's van voor in de winkel.
Stond er een vrouw te wachten bij de beenhouwerij en haar kinderen waar al de hele tijd aan het rondrennen en schreeuwen door de hele winkel.
Ik vermoed dat een van de kassiersters van voor in de winkel iets tegen die jongetjes had gezegd. Maar opeens begint die moeder te schreeuwen (dus van vanachter in de winkel) 'HEEEY LAAT MIJN KINDEREN MET RUST, ZE MOGEN TOCH DOEN WAT ZE WILLEN HET ZIJN MAAR KINDEREN EN ALS JE WAT TE ZEGGEN HEBT KOM JE MAAR TEGEN MIJ ZEGGEN' Draait mevrouw zich om en zegt tegen ons 'Ik heb toch gelijk zeker, het zijn maar kinderen laat ze kinderen zijn.' Ze heeft toen nog zitten klagen over de kassiersters enzo. Heb maar wijselijk mijn mond gehouden. Terwijl ik zin had om te zeggen voed je kinderen op en hou ze bij je.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:14

Laatst had ik dus een jongen van rond de 18-19 met een jongen van 14-16 aan de kassa, met een krat bier. Die jongere jongen had dus geen legitimatie bij zich en ze kregen het dus ook niet mee. Hangt zelfs nog een poster in de winkel met 'samen alcohol kopen, samen legitimeren' of iets in die richting.
Nouja hij zei dus dat ie wel z'n vriendin zou sturen, helemaal prima. Maar achter hem stond dus een vrouw in de rij van ik gok 28-29. Komt die mij behoorlijk arrogant vragen of ik ook haar legitimatie wou zien :'). Jeetje he, vond dat zo enorm kinderachtig :'). En aangezien een hoop cassieres er de laatste tijd er echt een potje van hebben gemaakt worden we juist strenger in de gaten gehouden door de leidinggevende.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:15

Ik heb gelukkig niet veel irritaties in mijn werk, anders had ik het niet zo lang vol gehouden :))
Wat ik wel vervelend vind, is als klanten niks tegen je zeggen of aan het bellen zijn en je negeren.
Geeft gewoon geen fijn gevoel :n

Ik heb eigenlijk altijd vooral wel grappige en leuke situaties.
Zelfs als ik met een rothumeur begin, eindig ik met een lach van mijn werk :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:16

Ik kreeg vandaag nog een blik die had kunnen doden van een moeder toen ik tegen haar kinderen (meisje was ongeveer 14, ventje was echt nog een peuter) zei dat ik liever niet had dat ze tikkertje speelden in het gangpad met wijnen.
Hallo zeg, wil je soms graag naar de eerste hulp met je peuter vol glasscherven?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:17

muntdrop schreef:
Laatst had ik dus een jongen van rond de 18-19 met een jongen van 14-16 aan de kassa, met een krat bier. Die jongere jongen had dus geen legitimatie bij zich en ze kregen het dus ook niet mee. Hangt zelfs nog een poster in de winkel met 'samen alcohol kopen, samen legitimeren' of iets in die richting.
Nouja hij zei dus dat ie wel z'n vriendin zou sturen, helemaal prima. Maar achter hem stond dus een vrouw in de rij van ik gok 28-29. Komt die mij behoorlijk arrogant vragen of ik ook haar legitimatie wou zien :'). Jeetje he, vond dat zo enorm kinderachtig :'). En aangezien een hoop cassieres er de laatste tijd er echt een potje van hebben gemaakt worden we juist strenger in de gaten gehouden door de leidinggevende.

Niet alleen dat. Er worden ook steekproeven gedaan met mysterieshoppers of er wel goed gecontroleerd word. Heel wat cassieres bij ons zijn al gezakt.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:19

Whaha geweldig topic.

Had vandaag een vrouw, chips was 71 cent op t kaartje en 77 bij de kassa. Komt ze bij mij bij de balie ja het scheelt best veel he...ik kijk haar aan met een blik van mevrouw u bent niet goed bij uw hoofd :')

5 cent, steek die maar lekker in je HOL!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:21

Oh bij bellers heb ik twee tactieken, ligt helemaal aan mijn bui.

1 is dat ik enorm hard en vrolijk tegen de klant ga zitten praten, zodat de mensen aan de andere kant mij ook kunnen horen(meestal draait de klant zich/de telefoon zich dan een beetje weg en dan praat ik nog harder }> )
2 is dat ik de klant dan evengoed negeer als zij mij. Meestal zijn bellers ook pinners dus dan is het scannen, als ze willen pinnen druk ik daarop en voor de rest soppen ze zich het maar op.

Het is toch een kleine moeite om even 2 minuten je telefoon weg te stoppen?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:21

Haha bij mij was er inderdaad ooit ook een keer een meisje voor zo'n steekproef, maar ze kocht dus zo'n klein flesje rode wijn en een zak spekkies, vond dat toch wel een verdachte aankoop voor een meisje van rond de 16 om ongeveer vrijdag 1 uur? :').