Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
locorette schreef:Ik heb voor 2 jaar terug bij de Kruidvat gewerkt vlak bij de Duitse grens. Iedere zaterdag kregen wij voornamelijk Duitsers in de winkel. Geen probleem hoor, tenzij ze een discussie aan willen gaan over het afronden hier in Nederland. Als iets 4,03 kost, willen ze absoluut geen 4,05 betalen! Was het 4,07 en ze betaalden 4,05 dan was het natuurlijk helemaal prima. Als dat een paar keer gebeurd wordt het wel een klein irritatiepuntje.. Ik bleef wel altijd vriendelijk, glimlach opzetten en het nog een keer uitleggen

). Dat is ook het type wat mij als cassiere geen blik waardig keurt, als ik goeiedag zeg, praten ze verder met elkaar, er komt alleen 'pinnen' uit. Zelfs geen doei
Maar als ze alleen zijn ineens wel?
Wat doet ze dan moeilijk...
. De meeste spreken nog wel engels/verstaan nederlands. Maar dat zijn vooral de vaste klanten, daar dol ik dus ook nog wel eens mee. Maar och och och, lastig soms hoor 
Floor_x schreef:. Maar dan zo'n leuke ubermotiverende moeder erachter, 'jaaa goedzo Sammie!' En dat duurt me een partij lang, en je rij wordt langer en langer. Maar als moeders dan gaat helpen dan gaat het kind jengelen, ooooh verschrikkelijk, kinderen
Sammie schreef:Floor_x schreef:. Maar dan zo'n leuke ubermotiverende moeder erachter, 'jaaa goedzo Sammie!' En dat duurt me een partij lang, en je rij wordt langer en langer. Maar als moeders dan gaat helpen dan gaat het kind jengelen, ooooh verschrikkelijk, kinderen
Maar ik kan nu wel mijn eigen schapjes op de band leggen![]()
Sammie schreef:Floor_x schreef:. Maar dan zo'n leuke ubermotiverende moeder erachter, 'jaaa goedzo Sammie!' En dat duurt me een partij lang, en je rij wordt langer en langer. Maar als moeders dan gaat helpen dan gaat het kind jengelen, ooooh verschrikkelijk, kinderen
Maar ik kan nu wel mijn eigen schapjes op de band leggen![]()
maar je bent wel langzaam
. Jeetje he, vond dat zo enorm kinderachtig
. En aangezien een hoop cassieres er de laatste tijd er echt een potje van hebben gemaakt worden we juist strenger in de gaten gehouden door de leidinggevende.

muntdrop schreef:Laatst had ik dus een jongen van rond de 18-19 met een jongen van 14-16 aan de kassa, met een krat bier. Die jongere jongen had dus geen legitimatie bij zich en ze kregen het dus ook niet mee. Hangt zelfs nog een poster in de winkel met 'samen alcohol kopen, samen legitimeren' of iets in die richting.
Nouja hij zei dus dat ie wel z'n vriendin zou sturen, helemaal prima. Maar achter hem stond dus een vrouw in de rij van ik gok 28-29. Komt die mij behoorlijk arrogant vragen of ik ook haar legitimatie wou zien. Jeetje he, vond dat zo enorm kinderachtig
. En aangezien een hoop cassieres er de laatste tijd er echt een potje van hebben gemaakt worden we juist strenger in de gaten gehouden door de leidinggevende.

)