"Rijlaarzen" in de mode?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mohica

Re: "Rijlaarzen" in de mode?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:27

Persoonlijk ben ik heel ver van conservatief ( en België valt nog heel goed mee kwa consertiviteit hoor :) ), maar rijlaarzen horen niet op school enkel met themadag ;-) net zoals rondlopen in de stad of op school met ( rubberen ) regenlaarzen _-:( Denk ik altijd dat er een overstroming verwacht wordt :p

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 08:55

mohica schreef:
Persoonlijk ben ik heel ver van conservatief ( en België valt nog heel goed mee kwa consertiviteit hoor :) ), maar rijlaarzen horen niet op school enkel met themadag ;-) net zoals rondlopen in de stad of op school met ( rubberen ) regenlaarzen _-:( Denk ik altijd dat er een overstroming verwacht wordt :p

Dat is nou net het verschil: bij ons kun je gewoon je laarzen of rijlaarzen dragen waar en wanneer je wil! ;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:16

Anri schreef:
mohica schreef:

Dat is nou net het verschil: bij ons kun je gewoon je laarzen of rijlaarzen dragen waar en wanneer je wil! ;)

aan de reacties te zien is dit dus niet het geval :')
Je mag dat dragen als jij dat mooi vindt, dat is jou euze. Maar dat andere mensen je uitlachen heb je in Neerland net zo goed als in België hoor.

Ik heb ze hier in België ook gelukkig nog net gezien :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 09:21

DestinyJoy schreef:
heb je het dan vooral over deze;
https://www.google.nl/search?q=supertra ... 41&bih=605

die zijn zoooo lelijk ! snap niet wat mensen daarin kunnen zien :')

Een aantal van die laarzen zien eruit alsof dat keten idd gewoon een paar rubberen rijlaarzen bij de welkoop heeft gekocht en er hun logo op de zijkant geplakt.
Snap ook niet dat mensen daarin gezien willen worden. Al die laarsjes trouwens op die pagina.

1 tot 2 jaar terug zag je ze veel meer dan nu. Valt me nu wel op dat diegenen die ik er nu nog mee zie lopen, gewoon volwassen vrouwen zijn en geen tieners/pubers zoals een jaar geleden. Van het voorjaar ook; ik fiets naar mijn werk en kom een vrouw tegen in een echt met grote zorg uitgezochte kledingset, die er overigens heel leuk en modieus uitzag en wat had ze aan dr voeten/benen? Juist ja die laarzen op de derde rij van boven op de gelinkte pagina en dan die helemaal rechts. Ze liep ook echt met zo'n air alsof ze in de meest hoogstaande haute couture rondliep.
Kon er niks aandoen maar heb het letterlijk uitgeproest toen ik die ontzettend lelijke rubberen laarzen zag. Die van haar waren trouwens wel een ander merk; daar zat niet dat st logo op.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 10:08

Bepaalde artikelen worden voor een bepaald nut gemaakt of ontworpen ;-)
Als mensen regenlaarzen of Uggs in de zomer willen dragen bij 30 graden ( zonder regen ) dat ze maar doen ;-) maar daar zijn ze nu eenmaal niet voor gemaakt ;-)

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:39

Uggs zijn juist niet gemaakt voor regen :+ Je kunt ze wel aan met regen als je ze insprayt, maar toch, het is heel erg slecht voor ze.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:43

Haha ja: "Ga je paardrijden?"
Zij: >;)

Ik vind het minder erg dan Crocs in het openbaar...
En dit is eindelijk een trend waarbij we de kleren al in de kast hebben hangen :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:44

*moet toegeven, heeft afgelopen maand nog een dag de uggs aan gehad*

Nee maar die supertrash laarzen (paardrijrubbersingen met st erop)? Gaaaatverdamme.
Hou op, belachelijk. :+ Moet vaak echt lachen als ik mensen ermee zie lopen. Laat je een paar lipicas aanmeten, origineel en een fatsoenlijke pasvorm.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 13:49

En mensen kijken me nog steeds raar aan als ik in mijn paardrijdkleding de bus in stap.. :')

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:03

xxCYNNxx schreef:
DestinyJoy schreef:
heb je het dan vooral over deze;
https://www.google.nl/search?q=supertra ... 41&bih=605

die zijn zoooo lelijk ! snap niet wat mensen daarin kunnen zien :')

Een aantal van die laarzen zien eruit alsof dat keten idd gewoon een paar rubberen rijlaarzen bij de welkoop heeft gekocht en er hun logo op de zijkant geplakt.
Snap ook niet dat mensen daarin gezien willen worden. Al die laarsjes trouwens op die pagina.

1 tot 2 jaar terug zag je ze veel meer dan nu. Valt me nu wel op dat diegenen die ik er nu nog mee zie lopen, gewoon volwassen vrouwen zijn en geen tieners/pubers zoals een jaar geleden. Van het voorjaar ook; ik fiets naar mijn werk en kom een vrouw tegen in een echt met grote zorg uitgezochte kledingset, die er overigens heel leuk en modieus uitzag en wat had ze aan dr voeten/benen? Juist ja die laarzen op de derde rij van boven op de gelinkte pagina en dan die helemaal rechts. Ze liep ook echt met zo'n air alsof ze in de meest hoogstaande haute couture rondliep.
Kon er niks aandoen maar heb het letterlijk uitgeproest toen ik die ontzettend lelijke rubberen laarzen zag. Die van haar waren trouwens wel een ander merk; daar zat niet dat st logo op.

Ja die op de derde rij helemaal rechts vind ik nu ook helemaal niks, zou ik nooit willen.
En Supertrash laarzen lijken ook maar in de verte op rijlaarzen.
Niet te vergelijken met Aigles dus.
Maar iedereen draagt wat hij of zij wil dragen.
En van uitlachen heb ik nog nooit wat gemerkt (en ja, als het zou gebeuren zou ik het echt wel merken hoor!).
Dus er zijn mensen die vinden dat rijlaarzen alleen dienen om te rijden en er zijn mensen die vinden dat je rijlaarzen ook daarbuiten kan dragen.
geen probleem toch? :)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:04

Ik heb deze winter jodpurs aangehad .
Maar wel bruine stoffenen met veters . Dus geen blinkende rubberen ...
Ik zal even een foto zoeken

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:13

ach het scheelt ook in haast hoor..

voortaan als je 's morgens naar stal bent geweest, niet meer douchen en omkleden..

gewoon door naar werk/school

en dan verklaren dat ze achterlopen omdat ze het bijbehorende stalparfummetje nog niet hebben toch?
en die strootjes en vlekken aan je laarzen/schoenen, zijn ook gewoon accessoires.

lastige vragen gewoon pareren met: natuurlijk vertel ik niet waar ik het vandaan heb, straks loopt iedereen er mee.

.

Anri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:18

elenaMM77 schreef:
ach het scheelt ook in haast hoor..

voortaan als je 's morgens naar stal bent geweest, niet meer douchen en omkleden..

gewoon door naar werk/school

en dan verklaren dat ze achterlopen omdat ze het bijbehorende stalparfummetje nog niet hebben toch?
en die strootjes en vlekken aan je laarzen/schoenen, zijn ook gewoon accessoires.

lastige vragen gewoon pareren met: natuurlijk vertel ik niet waar ik het vandaan heb, straks loopt iedereen er mee.

.

Je kunt je rijlaarzen poetsen hoor!
Overigens draag ik ze vaak ook als het regent zoals de laatste tijd: het zijn zalige laarzen voor in de regen! :)

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 17:55

Haha ja precies Super Trash laarzen.

Rubber rijlaarzen krijg je voor een tientje of twee bij de Decathlon, de "modebewuste" dames die deze laarzen dragen betalen er al gauw 100 euro voor om ze te mogen dragen. Het grote verschil is natuurlijk dat prachtige goudkleurige ST merkje gemaakt van plastic? Wat dit modieuze schoeisel niet meer maakt dan zeer over-prijsde Super Rommel...

Ik begrijp eerlijk gezegd echt niet hoe de gemiddelde "modebewuste" dame het prettig kan vinden om de hele dag in die rubber dingen te lopen die uiteraard niet ademend zijn waardoor je heerlijke zweetvoeten krijgt.

Mijn vriend heeft ooit de faux pas begaan een jonge "modebewuste" dame te vragen of ze toevallig paard reed, aangezien ze paardrijlaarzen droeg. De jonge dame in kwestie was niet van deze vraag gecharmeerd en legde enigszins ontdaan uit dat dit merkschoeisel was. Mijn vriend, die nog niet door had dat hij een faux pas begaan had }:) hield vol dat het toch echt paardrijdlaarzen betroffen, gezien het sporenhaakje op de achterzijde. De modebewuste jongedame in kwestie rolde met haar ogen :roll: en keek ietwat beschaamd de andere kant op. Voor beide een pijnlijke situatie.
Laatst bijgewerkt door _black_rose_ op 25-08-14 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:00

hahaha! lijkt me nou helemaaal niet comfortabel om de hele dag op rubber laarzen te lopen! en kouddd dat je t krijgt in de winter! en warm! in de zomer/lente

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 18:02

volgens mij hebben die mensen zelf niet door dat het eigenlijk gewoon rijlaarzen zijn :')

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:08

Ohja hier liep laatst iemand op die laarzen,dus ik zeg (gewoon serieus (je zag niet aandielaarzen dat t geen rijlaarzen waren)) Ik wist niet datje ook paardreed?
dus zij zegt: Tsss dit zijn toevallig wel supertrash van 100 euro!
dus ik zo: oowwhhh sorry ze leken op de rijlaarzen die ik had als beginner.
boos dat ze werd!

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:24

Chelsea boots vind ik overigens wel heel leuk. Dus de jodphur achtige maar dan wat meer verfijnd. :)

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:27

liliekska schreef:
Ohja hier liep laatst iemand op die laarzen,dus ik zeg (gewoon serieus (je zag niet aandielaarzen dat t geen rijlaarzen waren)) Ik wist niet datje ook paardreed?
boos dat ze werd!

:')
Ik vind het ook maar raar
Maar idd die jodphur achtigen vind ik dan wel weer leuk

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 20:30

Ik was op Mysteryland zaterdag en zag vele dames met van die laarzen lopen en jodphurs... Erg fijn voor de regen natuurlijk, maar waterdicht zijn die dingen niet zoals een normale rubberen rijlaars of jodphur, heb heel wat natte voeten gezien XD

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:07

liliekska schreef:
boos dat ze werd!

+ datzelfde meisje liep later compleet in rijkleding tegen mij te roepen "datik er echt niet itzag in mijn rijkleding!" (roze polo met zwarte broek, sokken en jodphurs)

misschien moet ik mn vorige jodphurs die ik 10 keer aangehad heb en daarna leren kreeg maar eens gaan lakken en een te grote strik op doen. ben ik ook "hip" een paardrijdbroek heb ik wel en een rijjasje ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:24

En zweten die rubberen rijlaarzen, ik moet echt niet aan denken om hele dag mee rond te lopen.
100 euro voor die laarzen :x
Al moet ik zeggen dat van de rubberen laarzen van meerk aigle wel neusje zalm is.

Maar dat rubberen rijlaarzen met ketting op spoortje in is, dat zag ik 2 a 3 jaar geleden ook al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:30

Ik heb echt nooit iemand met zulke laarzen zien rondlopen.. :') Maar mocht het een trend worden hier in de buurt, dan heb ik hier nog wel oude Aigle rijlaarzen liggen *D

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:02

Is eigenlijk net als die blazers; vooral van de zwarte heb ik toen heel lang gedacht dat ze gewoon paardrijjasjes droegen.. Nu hoor ik dat er mensen zijn die blazers ook daadwerkelijk gebruiken voor wedstrijden omdat ze goedkoper zijn :') kan het ze niet kwalijk nemen

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:07

Ik zie die laarzen hier regelmatig. Helemaal in lak met gouden gespjes en de hele mikmak. Ik vind het echt heel lelijk. En iedereen loopt ook ineens met jodphurs. Maar dan heten het "Chelsea boots". 8)7