Wat is jouw grootste autocorrect fail?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Wat is jou grootste autocorrect fail?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 11:08

Schiet er nog een te binnen: Bol.dom i.p.v. Bol.com. :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:27

Mloes schreef:
eilleen333 schreef:
En ik dacht vorige kerst dat mijn toetsenbord op engels stond. Maar hij bleek nog op nederlands te staan. Stuur ik (uitgerekend naar een Joodse) Amerikaanse kennis: Happy holocaust...
Had happy holidays moeten zijn... Auch!

Oh neeee wat erg! :') :') Hoe reageerde de kennis?

Ik zag het zelf eerst niet en ik kreeg iets terug in de trant van: We don't do that anymore, didn't I tell you? ;)
Dus ik dacht eerst, wat?! Ondanks dat ze Joods zijn vieren ze wel kerst, maar op hun eigen manier. Toen ik de typfout zag staan dacht ik, oliebol!!! Maar ze kon er zelf ook nog wel om lachen omdat ik me helemaal kapot schaamde natuurlijk. Maar zij snapte gelukkige meteen dat het een typfout was.

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:28

Ik wou ook even een appje naar een klasgenoot sturen:
'Je weet dat je de verklaring akkoord werkbegeleider ook in je verslag moet hebben hé?'
Stond er:
'Je weet dat je de verklaring akkoord wereldleider ook in je verslag moet hebben hé?'

Jaaja, je hebt vast wel een akkoord van de wereldleider nodig voor je verslag wordt goedgekeurd hihi!

ilsexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:57

Geniaal topic :')

Zo heb ik een tijdje terug dit gestuurd naar mijn vriend:
Ja bij de kriidvaaay weg, vet he! Bababababa

Wat dus 'kruidvat' en 'hahahahaha' moest zijn. Hy heeft er lang om moeten lachen haha.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:06

Net weer iets, ik stuurde dit naar mijn schoonzusje (we hadden het over surprises):
Mijn idee is niet gelukt dus moest wat anders verzinnen maar ach, mijn gezicht is wel gelukt dus moeten we het daar maar van hebben.

Er moest staan:
Mijn idee is niet gelukt dus moest wat anders verzinnen maar ach, mijn gedicht is wel gelukt dus moeten we het daar maar van hebben.
_O-

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:36

En nu net:

Moest zijn:
Ja snap ik duurt altijd ff hè voordat je op je plek zit.

Werd:
Ja snap ik dieet altijd ff hè voordat je op je plek zit :D.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:53

Sees schreef:
Net weer iets, ik stuurde dit naar mijn schoonzusje (we hadden het over surprises):
Mijn idee is niet gelukt dus moest wat anders verzinnen maar ach, mijn gezicht is wel gelukt dus moeten we het daar maar van hebben.

Er moest staan:
Mijn idee is niet gelukt dus moest wat anders verzinnen maar ach, mijn gedicht is wel gelukt dus moeten we het daar maar van hebben.
_O-

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:07

Oh, dat had mijn nicht ook een keer! Volgens mij was het dit.. :')

Mijn hoofd is mooi
En het moest zijn 'mijn hoofd is moe'

Heb er een tijdje strak om gelegen. :+

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:21

Ik kreeg deze net van ma

O dus dik is ook schoon nou maar hopen dat het nie gaat vriezen

Dik moet die zijn

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:24

Ik kreeg van paps vandaag, hij speelt sinterklaas denk ik. :')
"Ik loop om 16:45 over bedrijven"
Was denk ik iets van ik heb om 16:45 een vergadering bedrijven oid. :+
Ik weet het nogsteeds niet. _O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:28

Dat zijn ook van die leuke fouten. Heel irritant alleen dat je soms echt een dagdeel zit te bedenken wat het nu eigenlijk inhield, en achteraf blijkt het iets pietluttigs te zijn. :+

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:30

Gelden hier ook taal-leer-fouten ?
Zoals ik hier 12 jaar geleden bij mijn schoonmoeder kwam ( erg gelovig) die dus zei : goede genade. .
Ik verstond " goede garnalen;" ... en heb t heel trots toegepast.... ik hoor t nog steeds van de familie :-)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:33

magda_90 schreef:
Dat zijn ook van die leuke fouten. Heel irritant alleen dat je soms echt een dagdeel zit te bedenken wat het nu eigenlijk inhield, en achteraf blijkt het iets pietluttigs te zijn. :+

Ja haha, en ik zie paps waarschijnlijk morgen avond pas weer. :+

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:36

En nog zo n failliure : p.ijpen letterlijk vertalen. .. wilde tegen mijn ( mannelijke) collegas zeggen dat mijn vrouwlijke collega op mijn zenuwen werk door de hele dag te fluiten... maar wat zei ik: die meid maakt me gek, ze loopt de hele dag te p.ijpen ( met dank aan n duitse vertaal boekje)... dus ik had 4 weken lang vrolijk fluitende jongens om me heen....

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:38

Mijn autocorrect uitgezet, want schrijf in 3 talen... dus mijn faillures zijn ontelbaar, hihi

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:39

Mijn autocorrect uitgezet, want schrijf in 3 talen... dus mijn faillures zijn ontelbaar, hihi

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:17

sasja0705 schreef:
En nog zo n failliure : p.ijpen letterlijk vertalen. .. wilde tegen mijn ( mannelijke) collegas zeggen dat mijn vrouwlijke collega op mijn zenuwen werk door de hele dag te fluiten... maar wat zei ik: die meid maakt me gek, ze loopt de hele dag te p.ijpen ( met dank aan n duitse vertaal boekje)... dus ik had 4 weken lang vrolijk fluitende jongens om me heen....

_/-\o_ :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:22

AnnemiekN schreef:
sasja0705 schreef:

_/-\o_ :')

Naja, dan deze:

Mijn zus was met vriendinnen aan het midgetgolfen in Duitsland. Iemand slaat die bal, en hij blijft net voor de hole liggen. Dus iemand schreeuwt over dat terrein: Blazen Dien!! Blazen!!!
Het Duitse woord blazen kennen wij in het Nederlands als p.ijpen... ;) hilarisch!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:10

sasja0705 schreef:
Gelden hier ook taal-leer-fouten ?
Zoals ik hier 12 jaar geleden bij mijn schoonmoeder kwam ( erg gelovig) die dus zei : goede genade. .
Ik verstond " goede garnalen;" ... en heb t heel trots toegepast.... ik hoor t nog steeds van de familie :-)

Hahahaha dit is echt grappig!!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:42

Ik wilde gister sturen 'kan je spa rood voor me meenemen?'
Dat werd: 'Kan je spa dood voor me meenemen?' :')

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:52

Smartphone zijn schaamte dingen. Mijn mobiel vult af en toe zelf de zinnen aan als ze overeen komen met wat ik vlak daarvoor heb verstuurd.
Ik was met een vriendin aan het smsen over haar dieet toen mijn schoonmoeder vroeg of ze langs mocht komen. Ipv Natuurlijk mag je langs komen, de jongens willen niet liever, maakte hij er van natuurlijk mag je op dieet, de jongens willen niet liever :o En dat terwijl het mensje zich de laatste zo druk maakt over haar gewicht :')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:58

poetser schreef:
Smartphone zijn schaamte dingen. Mijn mobiel vult af en toe zelf de zinnen aan als ze overeen komen met wat ik vlak daarvoor heb verstuurd.
Ik was met een vriendin aan het smsen over haar dieet toen mijn schoonmoeder vroeg of ze langs mocht komen. Ipv Natuurlijk mag je langs komen, de jongens willen niet liever, maakte hij er van natuurlijk mag je op dieet, de jongens willen niet liever :o En dat terwijl het mensje zich de laatste zo druk maakt over haar gewicht :')

Wat erg! :') _O-

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:29

Na dan nog een: ik had n super mooie klimop in een pot op de kast... verjaardagsfeestje en heel trots laat ik mijn ach zo mooie klimAF zien... tja in mijn logica toen groeide die na beneden dus... klimaf...:-)

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:30

Oh ja en " kees is klaar " ipv klaar is kees

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:35

Vanochtend vroeg iemand waar ik was. Ipv dat ik kort antwoord:school, kwam er te staan: asshole. Oeps :=