Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kan een bruidspaar het maken om alleen vegetarisch eten te serveren op een bruiloft?

Ja
683 (84%)
Nee
123 (15%)

Totaal aantal stemmen: 806

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:29

Ik ben van plan zo'n vlees dieet(atkins) te gaan volgen en dan zou het voor mij toch best wel een obstakel zijn als ik op zo'n bruiloft terecht kom :+ Dus tjah..... Ik zou niet happy zijn...
Al vind ik vega eten best lekker hoor, maar ik zie dat meer als tussendoortjes dan een echte maaltijd :)

Het is net zoiets als dat iemand trouwt en enkel vleesgerechten serveert :) dan zullen de vegetariërs toch ook niet blij zijn? Ik zou voor een gevarieerd buffet zorgen :) zowel vega als vlees
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 05-12-13 13:31, in het totaal 2 keer bewerkt

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:30

amies100 schreef:
Mij zelf zou het ook niet uitmaken, ik hoef niet perse vlees te eten.
Maar ik kan me eigen wel voorstellen dat andere mensen er een opmerking over maken. Als jij geen alcohol drinkt zou je dan ook op je bruiloft geen alcohol schenken?

Ik heb inderdaad een keer een bruiloft meegemaakt waar geen alcohol werd geschonken. Het bruidspaar was heel gelovig, en wilde om die reden geen alcohol op de bruiloft. Prima toch?

Verder vind ik dat je gerust een vegetarische bruiloft kunt houden. Als ik naar een turkse bruiloft ga krijg ik toch ook geen varkensvlees omdat de niet-moslimgasten dat wel lekker vinden.

Amandavd

Lusitana schreef:
xx_Horsiex schreef:
Misschien ben ik gek, maar ik vind het ook een kwestie van respect naar elkaar en ik vind dat wanneer ik trouw, dat niet alleen ik het naar mijn zit moet hebben maar ook mijn gasten.

Ik vind het apart dat je gasten hebt die niet genieten als er geen vlees is.
Als jij zo´n familie en vriendenkring hebt, doe je er goed aan wel vlees voor te zetten, maar dat kun je niet als algemene regel gebruiken.

Mijn vriend is een mega vleeseter, als er alleen maar vegetarisch eten is wordt hij daar niet gelukkig van. Hij vindt het namelijk niet lekker vaak, dus ja, hij zou dan minder genieten op zo'n avond en wij zouden dan eerder naar huis gaan.

Lusitana

xx_Horsiex schreef:
Dat kan er bij mij trouwens ook echt niet in.

Nee, ik vind ook elk dier gelijkwaardig, dus dat snap ik wel, maar er zijn diverse termen voor diverse gradaties van anders eten.
Strikt gezien heet een "wel vis eter" anders evenals iemand die helemaal geen dierproducten eet.

Overigens hebben veel vegetariërs huisdieren die vlees uit blik en zak eten en dat is dus ook wel licht hypocriet, maar ieder zijn meug. (Bovendien gaat het bij diervoeder over het algemeen om slachtafval dat er toch wel is door de vleeseters)

LadyMadonna

Van een dag geen vlees val je niet dood neer. Ik hou van een goed stukje vlees/vis, maar over een vega etentje/buffet zal je mij niet horeb. Juist weer een kans om nieuwe dingen te proberen ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:31

xx_Horsiex schreef:
Mijn vriend is een mega vleeseter, als er alleen maar vegetarisch eten is wordt hij daar niet gelukkig van. Hij vindt het namelijk niet lekker vaak, dus ja, hij zou dan minder genieten op zo'n avond en wij zouden dan eerder naar huis gaan.

Dan doe je dat toch, het is niet verplicht om te eten... Of je neemt wat mee...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:32

alcohol vrije bruiloft kan ik nog best inkomen :+ alcohol is nou ook niet echt een levensbehoefte zeg maar :P Ik ben gek op alcohol maar kan zo makkelijk 3 maanden zonder een druppel alcohol. No problemo :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:32

xx_Horsiex schreef:

Tja ik gruwel van oud Hollandse muziek, maar ik ga ook niet dwingen dat ze een leuke band inhuren omdat IK dat leuker vind dan een man met een synthesizer.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 05-12-13 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:35

Wat een horror dan als je op een bruiloft komt waar helemaal geen muziek is :+

Eerder weggaan vind ik ook overdreven.

M.I. gaat het om het fatsoen en de gastvrijheid. En dat werkt imo twee kanten op en niet slechts 1.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-12-13 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 13:36

lifaya schreef:
alcohol vrije bruiloft kan ik nog best inkomen :+ alcohol is nou ook niet echt een levensbehoefte zeg maar :P Ik ben gek op alcohol maar kan zo makkelijk 3 maanden zonder een druppel alcohol. No problemo :)

Vlees ook niet.

Sterker nog, al die groeihormonen en preventieve antibiotica is hartstikke slecht voor je

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:36

Ja hoor, ik vind dat je alle recht hebt om enkel vegetarisch eten te serveren. Het is jouw bruiloft en die moet gewoon aan jouw wensen voldoen.
Wel denk ik dat je veel reacties zult krijgen van mensen die toch vleesgerechten missen. Om eerlijk te zijn zou ik het ook missen, ik ben een echte vleeseter. Maar daar zal iedereen zich gewoon bij neer moeten leggen. Ik zou het zeker respecteren en een dagje geen vlees is geen ramp, dat overleefd iedereen wel ;)

Kitty1985 schreef:
Ik Heb altijd mijn eigen hoekje op de (steen)grill ten grote van een burger ongeveer.

En iedereen houdt daar rekening mee en legt er niks.

En met BBQen gaat mijn "vlees" op folie.

2 jaar geleden ging mijn zus trouwen, en eten was ook BBQ.
Ze had tegen de kok gezegd dat hij een hoekje vrij moest houden voor mijn vlees en dat daar niks anders op mocht. Dat deed hij keurig, gebruikte zelf een aparte tang.

Sorry, maar dit vind ik dan weer heel overdreven. Het is toch niet dat er hele stukken vlees achterblijven die dan op jouw vegetarisch eten terecht komen?

Off topic, maar draag je dan ook geen leer, gebruik je geen (genees)middelen die op dieren zijn getest en eet je ook geen andere producten zoals bijv. engelse drop dat met gelatine (waar huid, kraakbeen en botten in verwerkt zitten)?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:37

Je komt voor het bruidspaar en niet voor het eten? Onbegrijpelijk voor mij dat mensen vinden dat dat niet kan (zie de 18% die nee stemt). Ja je loopt de kans dat een verstokte vleeseter het eten minder lekker vindt en je loopt zelfs de kans dat die verstokte vleeseter eerder naar huis gaat. Prima toch?

Sammie

Kitty1985 schreef:
Vlees ook niet.

Sterker nog, al die groeihormonen en preventieve antibiotica is hartstikke slecht voor je

wat denk je dat de tomatjes en de komkommers krijgen? Liefde?

Preventieve antibiotica? Onder welke steen leef je nog? Enig idee hoe streng en strikt het antibiotica beleid is bij vlees..
Laatst bijgewerkt door Sammie op 05-12-13 13:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Amandavd

Lusitana schreef:
xx_Horsiex schreef:

Dan doe je dat toch, het is niet verplicht om te eten... Of je neemt wat mee...

Kan tegen vegetariër toch hetzelfde? Dan eet je het niet? Neem je zelf wat mee? Het is niet verplicht te eten?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:38

Grappig wat anderen blijkbaar belangrijk vinden. Ik sta zelf in het leven dat het hún dag is en dat ik maar te gast ben. Dus nee, ik zou er geen problemen mee hebben.

Sterker nog, ik ben een ontzettende vleesliefhebber, maar een vriendin van me kookt/bakt regelmatig kleine vegetarische hapjes en die vind ik echt verrukkelijk! Lekker filodeeg met geitenkaas en honing enzo, loempiaatjes met een zooi erin zonder vlees.. Ja, echt leuk om zo eens een andere manier van eten te leren kennen :j.

Ik dacht ook dat het alleen maar salades waren, maar dat heb ik mooi verkeerd gedacht :).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:38

xx_Horsiex schreef:
Kan tegen vegetariër toch hetzelfde? Dan eet je het niet? Neem je zelf wat mee? Het is niet verplicht te eten?

Het gaat er om dat het bruidspaar geen vlees laat serveren.
Die kan moeilijk niet eten.... :+

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 13:38

Delphi schreef:
Ja hoor, ik vind dat je alle recht hebt om enkel vegetarisch eten te serveren. Het is jouw bruiloft en die moet gewoon aan jouw wensen voldoen.
Wel denk ik dat je veel reacties zult krijgen van mensen die toch vleesgerechten missen. Om eerlijk te zijn zou ik het ook missen, ik ben een echte vleeseter. Maar daar zal iedereen zich gewoon bij neer moeten leggen. Ik zou het zeker respecteren en een dagje geen vlees is geen ramp, dat overleefd iedereen wel ;)

Kitty1985 schreef:
Ik Heb altijd mijn eigen hoekje op de (steen)grill ten grote van een burger ongeveer.

En iedereen houdt daar rekening mee en legt er niks.

En met BBQen gaat mijn "vlees" op folie.

2 jaar geleden ging mijn zus trouwen, en eten was ook BBQ.
Ze had tegen de kok gezegd dat hij een hoekje vrij moest houden voor mijn vlees en dat daar niks anders op mocht. Dat deed hij keurig, gebruikte zelf een aparte tang.

Sorry, maar dit vind ik dan weer heel overdreven. Het is toch niet dat er hele stukken vlees achterblijven die dan op jouw vegetarisch eten terecht komen?

Off topic, maar draag je dan ook geen leer, gebruik je geen (genees)middelen die op dieren zijn getest en eet je ook geen andere producten zoals bijv. engelse drop dat met gelatine (waar huid, kraakbeen en botten in verwerkt zitten)?

Mag je vinden :D

Ik wil geen vlees aan mijn eten, ook geen vleessmaak.

Zullen we het hier niet over andere dingen gaan hebben.
Die offtopic vragen mag je via pb stellen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:39

Ir111 schreef:
Je komt voor het bruidspaar en niet voor het eten? Onbegrijpelijk voor mij dat mensen vinden dat dat niet kan (zie de 18% die nee stemt). Ja je loopt de kans dat een verstokte vleeseter het eten minder lekker vindt en je loopt zelfs de kans dat die verstokte vleeseter eerder naar huis gaat. Prima toch?

Dus een vleeseter moet wel rekening houden met een vegetariër maar andersom niet? Een vegetariër gaat toch ook niet dood als die een avond niks eet of naar huis gaat?

Brainless, ik heb het toch ook niet over het bruidspaar? Kom op zeg.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:40

xx_Horsiex schreef:
Ir111 schreef:

Dus een vleeseter moet wel rekening houden met een vegetariër maar andersom niet? Een vegetariër gaat toch ook niet dood als die een avond niks eet of naar huis gaat?

Brainless, ik heb het toch ook niet over het bruidspaar? Kom op zeg.

TS vraagt of het raar is om als bruidspaar een vegetarisch feest te geven....

Kwanyin

Als ik als vleeseter op een vegetarische bruiloft zou zijn, dan verwacht ik dat er wel iets meer zal staan dan een kom sla en een slecht gebakken tofu. Je kan heel veel lekkere dingen maken zonder vlees en dan vind ik zeker wel iets wat ik graag heb. Kan er zelfs misschien wel nieuwe lekker dingen leren eten. Ook iemand die vlees eet, eet echt niet alleen maar vlees, dat kan biologisch gezien al helemaal niet. Van één maaltijdje zonder vlees in je leven ga je echt geen schade ondervinden. En op een grote bruiloft met zoveel mensen kan je sowieso onmogelijk voor iedereen zijn zin koken. Je gaat altijd mensen hebben die klagen dat ze het niet lusten. Wat als je bv traditionele gerechten uit een of ander Afrikaans land wilt serveren en er zitten er die alleen maar stomp en worst kennen? Moet je dan maar standaard een friet met frikandel of een boterham met chocopasta aan de kant hebben liggen voor mensen die zich niet kunnen vinden in jouw eetgewoonten? Ik mag hopen dat op mijn bruiloft de mensen met andere dingen bezig zijn dan de inhoud van een buffet.

moonfish13

Kitty1985: En melk is voor de kalfjes die snel moeten groeien en dat hoeven wij niet. Heel ongezond en wij hebben het enzym om melk te verteren al lang niet meer. Ongezond dus! Al die kalfjes zijn nodig ook om te zorgen dat jij melk kan blijven gebruiken in je dieet. Je kunt moeilijk alles houden, dus dan eet je het op..
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 05-12-13 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:42

Ik zou dit niet zo erg vinden.
Laatst was ik op een bruiloft en de hoofdmenu was kangoeroe met cous cous, wel, ik luste dit allebei niet, maar heb er ook niet over zitten zagen of heb ook niet boos geweest uit respect voor het koppel hun keuze. Ik heb gewoon meer desserten achteraf gegeten :-D!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:43

Kwanyin schreef:
(...) Moet je dan maar standaard een friet met frikandel of een boterham met chocopasta aan de kant hebben liggen voor mensen die zich niet kunnen vinden in jouw eetgewoonten? Ik mag hopen dat op mijn bruiloft de mensen met andere dingen bezig zijn dan de inhoud van een buffet.

Enig idee waar de volwassen het meest te vinden zijn en wat het eerst/vaakst op is bij een buffet :)) Juist.. de patat...

Lusitana

lifaya schreef:
Het is net zoiets als dat iemand trouwt en enkel vleesgerechten serveert :) dan zullen de vegetariërs toch ook niet blij zijn?

Die eten dan gewoon niet, of nemen wat mee of eten achteraf, precies wat een vleeseter kan doen als die een vega maaltijd op het programma ziet.

Amandavd

Brainless schreef:
TS vraagt of het raar is om als bruidspaar een vegetarisch feest te geven....

Wat probeer je nou te zeggen?