Het 'ik heb zo wa-wa-wa-waanzinnig gedroomd'-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 18:09

Aurelia schreef:
Haha dat dat je denkt dat het echt is gebeurd ken ik ook ja _O-

Larissa, heb je dan ook altijd zo'n 'schok' als je wakker wordt? :')

Da's niet zo fijne droom Fenne!

hahaha jaa Yes! ben niet de enige _O-

leestmee

Re: Het 'ik heb zo wa-wa-wa-waanzinnig gedroomd'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:00

Ik droom dus de laatste tijd veel scenario's waar mijn therapeut in voorkomt. Iemand enig idee wat ik daar mee aanmoet?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 17:01

Aan je therapeut vertellen :)*

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:15

Magrathea schreef:
Aan je therapeut vertellen :)*

En dan verklaart ie me voor gek ofzo.
Of hij vraagt naar details en sommige wil ik echt niet vertellen.

Dus wat ik volgens jou moet doen. Ik kom daar, ga zitten en zeg hallo therapeut ik heb de laatste tijd veel over je gedroomd wat betekend dat?

Niet echt iets voor mij maar ik zal het overwegen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:20

Het ligt er maar helemaal aan hoe je therapeut in je droom voorkomt. En het is aan jou of je daar wat mee moet.

Ik droom over heel veel mensen, maar niet op een bijzondere manier. In mijn droom ben ik niet verliefd op ze, heb ik geen seks met ze, ze zijn me niet aan het vermoorden, ik ben ze niet aan het vermoorden, etc. etc. Dus dat kan ik allemaal prima vertellen. Als jij veelvuldig over iemand droomt en die dromen zijn op een bepaalde manier bijzonder, dan kan het zijn dat er je (onbewust) best iets dwars zit. Dan is het misschien verstandig om er met iemand over te praten. Je therapeut is daar wel een geschikt persoon voor, tenzij je denkt dat er iets niet goed zit.

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:24

Ik droom soms ook wel heel raar, zo heb ik laatst nog op een paard van 5 meter lang een buitenrit gemaakt. :+

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:29

Ik droomde laatst dat pinguins de wereld overnamen.
En ook, toen klaagde er iemand dat honden op de stoep poepten. Die nacht droomde ik dat mijn vader mensen ving, door de gehaktmolen haalde en er poep van maakte. Om ze vervolgens bij ons voor op de stoep te leggen.
Of ik roep in mijn slaap "Geef m'n perzik terug"
Gisterochtend tegen mijn vriend: Hij moest er om half 9 uit, ik hoorde dat hij uit bed ging, ik half bewusteloos: Ja, maar ik heb wel een Iphone 5 gekregen van de marskramer.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:33

Ik kan mijn dromen besturen, ik weet dus zeg maar dat ik droom en kan dan allemaal situaties veranderen net als in het echt zeg maar. In mijn dromen spring ik dan ook regelmatig van gebouwen etc. want het is toch maar een droom :+ nee maar het is wel heel cool, ik kan dus ook mijn nacht merries veranderen zoals het mij uit komt. :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:38

Ideaal als je dat kan. Ik kan maar heel soms sturen... En dan vaak maar beperkt. Het lukt beter in herhalingsdromen, maar dan blijft het einde vaak onvermijdelijk, wat ik ook probeer.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 17:43

Ik heb scheinbaar ook een keer kei hard geschreeuwd in mijn slaap (tijdens school kamp nog wel): "Nee Saskia, het is veel te warm voor de ijsberen buiten! Ze moeten hier binnen bij de vriezer blijven zitten!" ik werd wakker toen iedereen (Ook mijn beste vriendin Saskia) waar ik mee in de tent sliep kei hard begonnen te lachen. Ik wist totaal niet wat er gebeurt was :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:01

Vannacht gedroomd dat ik een vuurwapen gevecht had.. Alleen de kogels gingen een stuk langzamer dus ze waren goed te ontwijken.. :')

cathyenbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 18:20

Oeh ik heb er ook nog eentje die ik niet meer vergeet :')

Ik was een spion, en had een opdracht gekregen van mijn opa dat ik de beruchtste boef Jerry moest pakken. Uit een vliegtuig gesprongen, en belandde precies op het dak waar Jerry inzat. Met mijn liplaser maakte ik een gat in de muur waar ik precies doorheen paste. En er waren heel veel gangentjes waar overal bewaking liep maar ik kwam daar door sluipen en verstoppen op de beneden verdieping. Toen zag ik op een deur met 2 bewakers een bordje 'Dhr J' en toen dacht ik daar moet ik zijn. Dus ik zo met een karatetrap die gozers neergeslagen, en ging die kamer binnen. Jerry zat omgedraaid op zijn stoel en rookte een sigaar. Ik riep zo 'handen omhoog of ik schiet!' Jerry draaide zijn stoel om. 'Ha!' Agent 2012!' 'Wat een verrassing!' 'Kopje warme Chocomelk?' ik: 'Shut up Jerry, waar jij meebezig bent, is zwaar fout!' hij: ' wat hoe kom je daar bij?' ' Iedereen houdt toch van me?' 'Als jij gewoon gaat zitten dan praten we het uit!' ik: 'oh kom op Jerry, alleen een achterbakse kat met sokken houdt van je' ' jij komt hier niet mee weg' hij: 'och och, niet zo bescheiden,, kom, ga zitten en leg je wapen neer' ' ik bied je een betere baan aan dan wie dan ook!'ik: 'Nee, Jerry ik luister niet naar je!' 'nooit van me leven zal ik voor jou werken' 'jij hoort thuis in de gevangenis, achter de tralies levenslang!' 'En jij hebt geen wapen hier, dus je werkende leventje zit erop' hij: 'Als mijn leven voor altijd in de cel is, schiet me dan maar neer.' Hij ging staan en spreidde zijn armen uit. Hij: ' kom dan schiet dan! ' ik hield mijn wapen naar hem toe. Hij: ' Je durft niet he, te bang' 'je hebt een hartelijk leven agent 2012!' 'als je mij al niet durft te schieten, wat voor agent ben je dan?' 'je schiet toch niet' op dat moment werd ik zo boos. Zo ontiegelijk boos. Ik riep heel hard (ook in mn slaap): 'Ik schiet je neer!!!' en opdat moment schoot ik hem neer. Ik zag hem vallen. Hij: 'agent, nooit gedacht dat jij zo'n duivel was' ik heb gejankt en gejankt. Ik kan iemand niet neer schieten. Ik vond het zo verschrikkelijk erg. En toen werd in wakker en dacht ik Yes het was een droom! :')

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:09

_Lorette_ schreef:
Het ligt er maar helemaal aan hoe je therapeut in je droom voorkomt. En het is aan jou of je daar wat mee moet.

Ik droom over heel veel mensen, maar niet op een bijzondere manier. In mijn droom ben ik niet verliefd op ze, heb ik geen seks met ze, ze zijn me niet aan het vermoorden, ik ben ze niet aan het vermoorden, etc. etc. Dus dat kan ik allemaal prima vertellen. Als jij veelvuldig over iemand droomt en die dromen zijn op een bepaalde manier bijzonder, dan kan het zijn dat er je (onbewust) best iets dwars zit. Dan is het misschien verstandig om er met iemand over te praten. Je therapeut is daar wel een geschikt persoon voor, tenzij je denkt dat er iets niet goed zit.

Sommige dromen vallen mee en vraag ik hem gewoon om hulp welke hij dan ook geeft.
Maar die andere dromen daarin gebeurd nou exact wat jij in je tweede zin schrijft.
Dus wat de eerste soort dromen betreft daar wil ik het wel met m over hebben maar die laatste.... nee dat vertel ik dan liever niet tegen hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:28

Vannacht een hele rare droom XD
Jullie moetrn even weten dat ik op een boerderij woon. En nu is t winter..

In mn droom ging ik naar mn konijn (is overleden) en die zette ik in een klein hok. Ik ging naar de oude schuur om te kijken of er geen katten waren.. Ik deur open.. Staat op de grond een kitten XD (onder de schuurdeur zit een gat, rn hier gaan katten en kippen langs :) ) ik loop verder, en vanaf t hooi en de ladder springen allemaal katten XD Alle katen snel naar buiten, maar ik heb 1 gepakt int nekvel XD Ik hat kattenbrokjes in mn zak en zocht poes op, als poes ging eten de wilde kat ook wel :) volgensmij is ie hierna tam geworden?
Even later ving ik een felblauwe vogel XD
In't nekvel gepakt (huh, bij n vogel?) En die heb ik un't kleine hokje bij mn komijn gezet. Beide brokjes gegeven. Even later zag ik dezelfde vogel in't roze, maar die kon ik niet pakken. Toen zag ik hem in t geel. Die dus gepakt en ook in het hokje XD die helemaal vol zat.
Even later kwam mn vader terug van de koeien, en hij liep door de 'gang' waar ik voor het hok bleef staan. Zo kon mn vader.ze hopelijk niet zien.. Toen hij weg was heb ik t hok open gedaan en ben ik ook in huis gegaan om te eten. En toen werd ik wakker XD

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:53

Ik droom nooit leuke dingen helaas. Vroeger wel maar nu niet meer. Ik droom vaak dat vriendinnen me laten stikken op vakanties en dat mijn man vreemd gaat. Ook droom ik altijd wel dat een dierbare vermoord wordt op gruwelijke wijze.

Ik ben altijd machteloos in mijn dromen, ze zijn ook wel erg realistisch.

Of ik neem ontslag op mijn werk en wordt even in elkaar getimmerd.

Niet best :')

Shariell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 11:59

Ik heb altijd de meest vage dromen ooit

ik droomde een keer dat mn buurman me achteraan zat in zn onderbroek en toen stopte die zijn lantaarn in zn onderbroek...

Of

Mijn neef en een andere jongem van de mamege waren aan het schaken/dammenn achter bij onze lammetjes
ze zaten in een planetenpyjama met voetjes en toen viel mn neef in de sloot...

Een keer droomde ik dat mijn vriendin van school bij mij in de les kwam 2 dagem later zei ze: van mn moeder mag ik bij je in de les

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:09

Ik droom wel eens dat ik word achtervolgd door politie :+
Maar er was ook een hele rare droom, het was iets met dat ik mensen opsloot in 1 of andere rare kast.
Maar aan het einde van de droom wist ik nou niet meer hoe die kast openging, er zaten allemaal rare schuifdeuren, en nog wat.

Een hele enge heb ik ook gehad, we hebben een soort "bos" achter ons huis, waar de katten altijd in kunnen spelen, maar er was iets van dat ik en mijn zusje, ze wouden redden ofzo... Van allemaal gemene katten. Dus ik was toen eindelijk binnen(alleen) en mijn kat die snift ineens. Ik kijk naar beneden, en ineens hoor ik een kat heel diep mauwen(zegmaar als ze boos zijn) en toen stonden er allemaal katten onder me, die me graag wouden aanvallen, ik was zo bang dat mijn keel dichtgeknepen zat en ik niet kon gillen, en toen werd ik wakker :D

Sommige dromen echt geniaal _/-\o_

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:49

pinto_1 schreef:
Iris82 schreef:
Ik droomde dat ik een dressuur proef moest rijden die een lange weg was, door de straten van het dorp waar ik woonde, in mn blote kont. :oo

Oh erg, dat heb ik ook vaak, dat ik droom en ineens tot de ontdekking kom dat ik naakt ben. Zal vast wel een betekenis hebben, maar erg genant als je er in je droom achter komt... :')
Ben dan altijd erg opgelucht als ik wakker word. ;)

Sorry als het al is gezegd,
Het betekent weinig zelfvertrouwen volgens mij.

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:15

Vannacht was ik samen met mijn moeder met de auto naar China gereden, even daarvoor waren we nog in Congo maar toen ineens in China :+ En we moesten zo snel mogelijk op zoek naar een ziekenhuis want ik had gaatjes in mijn aorta. Terwijl we over de hobbelige rode zandweggetjes in China reden moest ik allerlei opdrachten vervullen, zo ging ik bijvoorbeeld naar een drugsdealer, en kreeg ik in ruil voor die opdrachten allemaal messen terug. Sommige messen waren nog groter dan mijn hoofd :+

Ik droom nogal raar :')

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:20

_Laura_ schreef:
Vannacht was ik samen met mijn moeder met de auto naar China gereden, even daarvoor waren we nog in Congo maar toen ineens in China :+ En we moesten zo snel mogelijk op zoek naar een ziekenhuis want ik had gaatjes in mijn aorta. Terwijl we over de hobbelige rode zandweggetjes in China reden moest ik allerlei opdrachten vervullen, zo ging ik bijvoorbeeld naar een drugsdealer, en kreeg ik in ruil voor die opdrachten allemaal messen terug. Sommige messen waren nog groter dan mijn hoofd :+

Wie is de mol gekeken?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:23

Vannacht een hele aparte korte droom...
Ik droomde dat ik samen met mijn vader midden op de piste stond. Omdat de zon scheen probeerde ik lippenbalsem op te doen maar dit lukte niet, het zat over m'n hele gezicht... Toen gaf ik de lippenbalsem aan mijn skileraar zodat hij het voor kon doen, toen het hem lukte snapt ik weer waaronder ik hem zo'n goede skileraar vond! :Y)

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:23

Ik had trouwens ook een keer een droom waarin ik naar school ging op de dag dat de wereld zou vergaan. Ik stond in de aula een ijsje te eten, ineens veranderde de school toen in witte chocola en begonnen e muren te smelten omdat het zo warm was. Toen kwam plotseling Voldemort en had ik een battle met hem in de aula, hij sprak zijn avada-cadavra spreuk op mij uit maar toen ik bijna dood was werd ik wakker _O-

En in de 2e klas had ik een aantal dromen opgeschreven:
1. We zaten ergens op een soort pier en toen viel mijn tas in het water en toen kwam er een orka die naar mijn tas ging bijten en toen kon ik mijn tas nog net redden.

2. Ik zat voor de school en het was glad buiten en toen kwamen Appie (conciërge) en Rooske (wiskundedocent) en Martijn (nog een wiskundedocent) naar buiten en toen hadden ze ineens feestkleren aan en ik was in Harry Potter aan het lezen en toen kwam Rooske naar me toe en vroeg ze wat en toen ging ze ineens met Martijn dansen.

3. We zaten bij osa in het ona lokaal en toen zaten Sara (muziekdocent), Rooske en Cheyenne (engels docent) in het lokaal en Cheyenne had een XXXXL felrode trui aan en ze bleven het hele uur zitten. Toen waren we ineens op een grasveldje bij mij in de buurt en daar was ook een kampvuur en er was een BBQ du swe gingen BBQ'en met de hele klas. Toen hadden Rooske, Sara en Cheyenne een soort kermis gebouwd en een MEGA stacaravan. Maar het waren allemaal onmogelijke dingen, je moest bijv. door middel van flikflakken op een rechte muur omhoog klimmen :+ en dan kwam je in een soort gaten en dan werd je daar uitgeperst als een soort knakworst _O- Dat was me toen gelukt dus ik kwam eruit als een knakworst. Toen moest ik ineens naar de WC dus ik rende naar huis maar toen ik bijna thuis was dacht ik 'Nee ik ga toch maar op de fiets!' dus toen ging ik terug, maar het was al half 1 's nachts en uiteindelijk ben ik niet meer naar de WC geweest...

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:24

Rivaldo schreef:
_Laura_ schreef:

Wie is de mol gekeken?

Haha ja toevallig wel :D

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:43

Geweldig topic!

Een keer stond er een emo met blauw-zwart haar en felblauwe ogen met een mes voor de deur en hing er een kruis boven de deur. Ik mocht niet open doen van m'n moeder. Verder weet ik het ook niet meer maar was wel apart.

Ook een keer toen reed ik op een pony op de manege en deden we een buitenrit. Alles was donker en we gingen berg op. Toen kwam ik een paal tegen met van de Hawaiiaanse-voodo-poppetjes en een klok. Was ook wel erg raar.

Verder weet ik het niet. Ik beweeg wel héél erg veel in m'n slaap; Ik heb een keer m'n vriendin uitgescholen en geslagen op d'r neus. Ik werd wakker en ze huilde, en ik vroeg geirriteerd wat er was. Bleek het dus dat ik d'r op d'r neus had geslagen := Oohja, en ik heb druk over vorken en lepels gesproken :')
M'n broertje kon niet slapen dus m'n moeder zat bij hem. Zijn kamer is naast die van mij en de deur stond open. Ik stapte uit m'n bed en begon fanatiek aan m'n bed te trekken en toen kwam m'n moeder bij me en ik ging op schoot zitten en huilen(?). Toen ben ik weer in bed gaan liggen xD.
Ook mompel ik héél veel in m'n slaap :+

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:48

Ik droom áltijd raar, echt áltijd(als ik dan droom hea) eentje die ik nooit meer vergeet:

Ik zag in de kleuterklas en mijn leraar deed altijd raar, op een dag zag ik hem het bos in gaan dus toen ben ik hem gevolgd(jaja, je leest het goed, superkleuter gaat in zich eentje het grote donkere bos in :+ ) en toen stopte hij met lopen en kwamen er allemaal beren en vleermuizen naar hem toen en toen kon hij opeens praten met dieren en kreeg hij vleermuisvleugels :') *\o/*