Geryon schreef:_Anneruth schreef:Ik vind het verschrikkelijk dat ik op facebook de meest walgelijke vormen van dierenleed tegenkom. Wat heb ik aan die informatie, wat moet ik met die informatie en wat kan ik eraan doen?
Waarom moet ik dan met een K gevoel rondlopen na het zien van ellende? Ben ik egoïstisch als ik er niet naar wil kijken? Wat wordt er van mij verwacht als ik er naar heb gekeken? Moet ik er moet een vliegtuig heen? Moet ik me gaan aanmelden bij een organisatie die zegt er iets aan te gaan doen? Het zal altijd blijven bestaan en ik geloof niet in de kracht van de media. Ik vind het misselijk, ziekmakend en totaal geen nut hebben. Het enige wat je er bij mij mee bereikt dat ik een slecht wereldbeeld krijg en dat ik weet dat er mensen rondlopen die het leven niet waard zijn.
Als je er iets aan wilt doen, ga dan gericht iets bedenken en plemp niet domweg de socialmedia vol waarmee je hoogstwaarschijnlijk alleen mensen bereikt die daar toch al bewust mee omgaan.
Dat je je uberhaupt afvraagt wat je aan die informatie hebt.. Alsof het je totaal niet boeit. Wat dacht je van bewuster kiezen omdat je nu weet wat er achter de bont/angorawol industrie zit?
Wie zegt dat ze dat al wel niet doet? Wie ben jij om dat dan te zeggen dat ze bewuster moet kiezen?
Mij boeit het zeker wel, maar die filmpjes ed hoef ik allemaal niet te zien, en info erover is ondertussen ook duidelijk zat. Het word nog net niet je strot doorgeduwd.
Bovendien hoef je me niet vertellen bewuster te kiezen, ik kies al bewust.
.
Dat DOE je toch niet
.
. Het zou verboden moeten worden om dit soort filmpjes niet in een link te zetten (dan kunnen kleine kinderen het nog steeds aanklikken maar zit er weer een extra drempel op).
.