Verkeerd pinbedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:31

Patries90 schreef:
Stel dat het bedrijf mij had opgebeld en had gezegd goh moet je eens luisteren sorry wij hebben een fout gemaakt en er is te weinig betaald zou je het resterende bedrag even over willen maken wij sturen je een acceptgiro toe of iets in die trant was er niks aan de hand geweest!

^Dit inderdaad, ik vind dat je helemaal gelijk hebt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:48

Patries90 schreef:
Ja het klopt wat je zegt dat ze een goed gebaar doen door middel van die foto aan te bieden.. Ik geef aan dat ik die foto niet mooi vind maar van die andere wel erg gecharmeerd was en die Willen ze ook wel opsturen na (uiteindelijk nog volledige) betaling niet met korting etc die andere kan dus wel voor niks opgestuurd worden maar deze kan niet? Dat is toch ook vreemd.. Helemaal omdat de foto's vernietigd worden als je ze niet neemt.. Het is niet met voorbedachte rade het onderste uit de kan willen halen.. Maar vind het wel vreemd dat ze dan het ene wel cadeau kunnen doen en het andere dan nog niet eens met een klein beetje korting?
Maar goed wil nu helemaal niks meer hebben.. Stuur de foto's ook niet terug want ben er wel erg blij mee.. Maar laat het er nu wel Ff op aankomen.. Laat ze maar Ff zweten

Je beseft je wel dat jij degene bent die fout is? Ondanks dat je er niks aan kunt doen ben JIJ jou verplichting niet nagekomen. Ik weet niet precies hoe en wat, maar ik kan me zo voorstellen dat zij nu de betere positie hebben en het je lastig kunnen maken als ze willen.
Ik begrijp dat je niet staat te springen om te betalen, dat zou ik ook niet doen, maar ik zou wel even met je rechtsbijstand overleggen of er consequenties aan deze actie van jou verbonden zijn in jou nadeel. En zo ja wat ze je kunnen maken. Dat je niet straks incassokosten enzovoort er bovenop krijgt...

Hettieheks

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 00:00

Heb contact met het juridisch loket ben benieuwd wat die zeggen en wil inderdaad ook maandag direct even met de rechtsbijstand bellen.

Ze moeten in elk geval eerst een acceptgiro toesturen voordat ze overgaan op een incasso bureau.. Zover laten we het uiteindelijk niet komen maar ga het een en ander wel even uitzoeken want dit slaat echt helemaal nergens op

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:14

oh maak je over dat incassokantoor nog maar niet druk. Ze zijn verplicht eerst een aanmaning te sturen voor er incassokosten bij komen. Ik zou ook gewoon even afwachten met betalen en wachten wat het juridisch loket zegt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 00:51

Ben jij gebeld door de baas of heb jij zelf gebeld met de baas. Mij bekruipt het idee dat die medewerker een vriend heeft laten bellen.... Een normale baas zou nl niet zo reageren.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 01:07

Nou TS ik sta helemaal achter jou

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 01:09

Ik heb zelf contact opgenomen met het bedrijf.. :-)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 10:47

secricible schreef:
Je beseft je wel dat jij degene bent die fout is?

Hoho, jij vindt dat ze fout is. Of ze dat ook werkelijk is is nog maar zeer de vraag! Bovendien is het bedrijf zeker ook fout, die hebben namelijk toch al 4 fouten gemaakt.

Citaat:
Ik weet niet precies hoe en wat, maar ik kan me zo voorstellen dat zij nu de betere positie hebben en het je lastig kunnen maken als ze willen.

Ik snap eigenlijk niet dat je een dergelijk onfatsoenlijk bedrijf gaat verdedigen? Wat wil je bereiken? Zo verdedig jij in feite het recht van bedrijven om zich verregaand onbehoorlijk op te stellen. Ik geloof niet dat je goed beseft hoe heftig het is als iemand je even zomaar uit het niets dreigt met aangifte! En dan zonder excuses of niks.

Je praat er mooi om heen, maar er is ook nog zoiets als fatsoen en rechtvaardigheid. De juridische kant is 1 kant, maar wij, omdat we mensen zijn en niet als juristen hierbij betrokken zijn, kunnen gewoon vaststellen dat een bedrijf dat zich zo belachelijk gedraagt, gewoon de koop terug zou moeten nemen. Niet 'moeten' in de zin van 'juridisch verplicht zijn', maar wel 'moeten' in de zin van 'maatschappelijk / moreel verplicht.'

Met die goedpraterij van jou ben je zelf eigenlijk nauwelijks beter dan het bedrijf en IK vind het een bijzonder nare manier van omgaan met mensen.
En dat geldt ook voor Little_king, die en passant de TS nog eens even beschuldigt van onzuivere motieven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:07

Ik kan TS heel goed begrijpen dat ze nu de kont tegen de krib gooit :j

Maar het is natuurlijk ook niet juist om de spullen te houden, zonder daarvoor betaald te hebben.

Secricible zal het vast goed bedoelen dat ze TS ervoor waarschuwt dat zij nu "onrechtmatig" bezig is :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:36

In principe hebben ze ook wel gelijk dat ze hun geld willen maar de manier waarop ze dat wilden doen is nu net het probleem. Als ze het gewoon gevraagd hadden om het over te maken naar de bedrijfsrekening had je TS niet gehoord. Nu is de medewerker grof en aan het dreigen met aangifte voor haar eigen fout en haar baas lijkt het wel prima te vinden. Heel fijn en top dat ze een kado ter compensatie aanbieden maar als TS vervolgens het niet eens is met de verplichting tot een minder mooie foto, en terecht, zijn ze ineens vervelend. Nee ik snap het wel. Ik vind wel dat ze hun geld zouden moeten krijgen maar zoals ze het nu gedaan hebben zou ik me toch iets minder gemotiveerd voelen om dit snel te gaan doen. Hoe moeilijk is het nou om sorry te zeggen voor het gedrag van je medewerker?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:05

Als ze bij de supermarkt een fout maken gaan ze je toch ook niet opbellen om te zeggen dat je rookworst eigenlijk 3 euro was in plaats van 2 euro.. :') En die gaan ze dan toch ook niet bij het volgende bezoek nog even innen.

Tja, het is een dure les voor het bedrijf denk ik dan maar zo.
Ik zou ook erg gedemotiveerd zijn om ze nu nog het volle pond te betalen. Ze kunnen ook een mooie korting regelen voor het ongemak. Iedereen blij; zij het geld, TS geen minder mooie foto op canvas als goedmaker :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:14

@shadow
Ik beschuldig niemand, ik zeg dat het mij zo over komt.
Dit omdat ik persoonlijk de gratis canvas als excuus zou aanvaarden en dan niet het gegeven paard weer in de bek zou gaan kijken.
Maar dat had ik al uitgelegd.

Verder is er een dienst aan gegaan en daarvoor een prijs overeen gekomen, de foto's zijn ook geleverd.
Dus de winkel heeft aan die dienst voldaan. Ts niet, die heeft niet dat afgesproken bedrag betaald. En dan is dat fout van de winkel, maar ook van ts want het te pinnen bedrag komt in beeld te staan. Als je dan zelf ook goed op let was dit heel gedoe niet gebeurt.

Dat de muts in de winkel onfatsoenlijk is dat voor mij buiten het bovenstaande.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 13:32

Ik kan me helemaal voorstellen dat TS er klaar mee is zeg := en of het nu wel of niet onrechtmatig is, dit bedrijf is ook alles behalve professioneel bezig. Ik zou er ook schoon genoeg van hebben en die foto's niet eens meer hoeven. Ik werk ook in een winkel en het is wel eens voorgekomen dat een collega het verkeerde bedrag intoetste op de pinautomaat. Daar kwam ze ook later achter, nouja heel jammer maar komt op rekening van het bedrijf. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal wel eens. Dat die medewerker er op eigen houtje achterna gaat bellen is echt te idioot voor woorden en zeer onprofessioneel.
Ik weet niet wat je nu wel of niet moet ondernemen of waar je wel of geen recht op hebt. Zou het juridisch loket even afwachten inderdaad. En voor 100 euro gaat een bedrijf echt niet zomaar het incassobureau inschakelen hoor, kost hun namelijk ook geld ;) Zou wel proberen om het op te lossen dmv de foto's terug te sturen en niet te betalen. Want kan me heel erg goed voorstellen dat die foto's nu ook niet meer zo nodig hoeven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 16:59

Shadow, ik stel voor dat je mijn bericht nog een keer leest, want je maakt er totaal iets anders van.
Het laatste wat ik namelijk doe is het bedrijf verdedigen.
Ik heb namelijk al een aantal keer gezegd dat ik wat betreft die medewerkster echt niet zou rusten tot ik excuus had gehad. Eerst haar leidinggevende en daarna gewoon 1 voor 1 omhoog naar diens leidinggevende. Al moet ik de algemeen directeur er voor aanscrhijven.

Puur juridisch is ts "fout". Zoveel juridische kennis heb ik nog wel om dat met zekerheid te zeggen. Ik kan me helemaal voorstellen dat ts er moeite mee heeft om nu nog te betalen. Zoals ik aangeef, dat zou ik ook hebben.
Maar het zou knap banketstaaf zijn als ts bedenkt om deze mensen te laten "zweten" en ze er zichzelf mee in de vingers snijdt omdat het bedrijf het er op aan laat komen en ts de kous op de kop krijgt. Daarom geef ik haar het advies om dit wel met haar rechtsbijstand te bespreken voordat ze acties gaat ondernemen waar ze uiteindelijk zichzelf alleen mee heeft.
De kant van fatsoen en rechtvaardigheid wordt hier al voldoende besproken. En qua fatsoen en rechtvaardigheid ben ik het helemaal met ts eens. Maar nogmaals, het zou knap banketstaaf zijn als ze zichzelf dadelijk in de vingers snijdt en in de problemen komt. Dan lacht dit bedrijf straks als laatste.
Als rechtsbijstand zegt straks "het is niet netjes, maar tot ze je schriftelijk manen tot betaling kunnen ze niks" dan zeg ik "ga ervoor, en rek het zo lang uit als maar kan".

Of het bedrijf fouten heeft gemaakt weet ik niet. Deze medewerkster iig wel, maar ik vraag me ten sterkste af of die vanuit het bedrijf spreekt of dat die haar eigen plan trekt. Of het ts ineens vrijstelt van haar betaling weet ik ook niet. Dat kan de rechtsbijstand haar vertellen.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:11

Wat ik me nu afvraag, hoe vaak gebeurd het wel niet dat er fouten gemaakt worden met contant geld? Dan kun je dat later ook niet meer terug innen. je weet dan tenslotte niet meer wie of wat de fout veroorzaakt heeft.
Nu met dat pinnen wordt alles vastgelegd. en is het makkelijker te zien waar de fout ligt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:47

Tja ik heb voor 2 pizza's bij de Albert Heijn ook wel eens 55 cent i.p.v. 5,55 betaald, dat vind ik dan echt niet mijn probleem.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:49

Maar dat gaat meestal niet om 100 euro maar kleine verschillen.

Maar voor wie vinden dat ts niet meer hoeft te betalen, wat als het andersom was geweest, de komma de andere kant op?
Ze had ruim 1000 euro gepind, dan was het ook maar pech, net zo goed als nu pech voor de winkel?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 17:51

Niet overschrijven en naar de winkel toegaan, om daar het resterende bedrag te pinnen. Voor het zelfde geld,geeft ze haar privé rekening op en kun je fluiten naar je geld.
Gedrag verkoper is niet accepteerbaar

Succes

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 18:08

Ik heb van de week bij de kringloopwinkel wel gewaarschuwd dat ik ipv €4,- maar €1,5 op het schermpje van het pin apparaat zag. Had ik dit echter thuis pas opgemerkt was ik er niet om terug gegaan...

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:06

Ik zeg niet dat het verschuldigde bedrag niet betaald hoeft te worden, echter valt dit voor mij ook onder bedrijfsrisico. de verkoopster had ook de taak om te controleren. en ja ook de koper had het misschien moeten zien. het feit is dat dit niet gebeurd is, Dan hoort de verkoopster nog niet op deze manier het geld terug te eisen!
En een excuus zal zeer zeker op zijn plaats zijn.

En heel eerlijk, Ja ik zal ook mijn geld terug gaan proberen te krijgen als de komma de verkeerde kant op staat. Maar dat zou toch anders gaan dan met dreigementen e.d.

Het is nu eenmaal zo dat met stroop meer te vangen valt dan met azijn.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 19:22

Benieuwd hoe dit afloopt.. Heel raar verhaal TS, wat die meid in haar hoofd haalt is echt belachelijk, even iets naar haar persoonlijke rekening overschrijven :n en dat er geen excuses voor dit gedrag wordt aangeboden, moet niet gekker worden!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 02:56

TS het is te gek voor woorden, bedrijf is echt 8)7

ik zou rustig afwachten tot ze met een echte rekening komen en tot zolang niks betalen
zomaar iets overmaken op één of andere rekening zou ik niet aan beginnen, joost mag weten van wie die is

verder zou ik kassa(programma op tv) ze maar een flinke koude douche laten uitdelen }:)

geen idee hoe het juridisch is maar TS heeft betaald ter goede trouw, dus haar kan niks verweten worden
medewerkster belt vanuit een privé positie TS op om haar uit de nesten te helpen en dreigt er nog eens bij ook, tot 2 x toe
ik vermoed dat de rechter zal zeggen dat het bedrijf zelf maar moet opdraaien voor de fout, zeker door de geleden ellende die TS over zich heen heeft gekregen

TS ik zou het nummer van de medewerkster even blokkeren op je mobiel(als ze daar steeds heen belt)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 03:50

hoe reageerde het bedrijf eigenlijk op het feit, dat je dit naar haar PERSOONLIJKE rekening moest overschrijven?

dat vind het meest rare aan dit verhaal.

deed de directie daar niets mee?

dat is echt raar.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 04:47

Vreemd verhaal.. Google eens op het bedrijf zijn naam.
Misschien vind je wel info
Aangetekende brief sturen met nogmaals het verhaal en dat ze bij de de foto's terug krijgen en dat je niet gediend ben van deze communicatie,

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 09:30

zonnebloem18 schreef:
Tja ik heb voor 2 pizza's bij de Albert Heijn ook wel eens 55 cent i.p.v. 5,55 betaald, dat vind ik dan echt niet mijn probleem.

Stond je aan de kassa toen je daar achter kwam of was je al thuis? Dat vind ik namelijk een groot verschil. Ik zie hier reactie's voorbij komen dat als een kassière een verkeerd bedrag aanslaat dat het haar probleem is. (zolang het in ieder geval in het voordeel van de klant is) Persoonlijk vind ik dit een rare mentaliteit. Een kassière kan een ook een foutje maken, ze is tenslotte gewoon een mens, als je dit al aan de kassa ziet zeg je dat toch? Tenminste ik doe dat wel. Maar goed ik ben dan ook het type 'wees gewoon eerlijk, daar wordt de wereld een stuk leuker van'

TS, ik hoop dat je toch nog verder op een fatsoenlijke manier verder geholpen wordt. Al is het verhaal al zo ver dat er niet zoveel meer goed te praten valt. Wat een vreemde manier van doen zeg.