ik zou het raar vinden als ik groter was dan mijn vriend
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:Ik snap een aantal reacties ook wel hoor, vooral vrouwen die een redelijk normale lengte hebben en die niet veel mannen tegenkomen die ze naar beneden toe aan moeten kijken... Die kennen het gevoel niet dat het geeft dat mensen altijd omhoog naar je moeten kijken.
Of het gevoel dat je eens in het buitenland bent en alleen op borsthoogte aangekeken wordt door mannen...

Knoffer schreef:Janine1990 schreef:Ik snap een aantal reacties ook wel hoor, vooral vrouwen die een redelijk normale lengte hebben en die niet veel mannen tegenkomen die ze naar beneden toe aan moeten kijken... Die kennen het gevoel niet dat het geeft dat mensen altijd omhoog naar je moeten kijken.
Of het gevoel dat je eens in het buitenland bent en alleen op borsthoogte aangekeken wordt door mannen...
Ik vind het juist heerlijk om in het buitenland eindelijk eens de langste te zijn
Wat is er mis met het gevoel dat mensen naar je omhoog kijken?
Ik hoor nooit mannen klagen over dat mensen naar ze omhoog moeten kijken.
Cayenne schreef:Goh, dat mensen hier serieus een issue mee hebben. Het zou mij echt helemaal niets kunnen schelen wanneer iemand kleiner is dan ik. Het gaat toch niet om uiterlijk vertoon? Vind het een beetje oppervlakkig gedacht.
Esmeej333 schreef:Wat maakt het uit dat een ander daar problemen mee heeft voor zichzelf?
.Esmeej333 schreef:Ik neem het niet zo serieus hoor.
Maar ik vraag me werkelijk af waarom het zo'n probleem is dat er mensen zijn die het gewoon niet aantrekkelijk vinden. Dat kan toch?
Er zijn toch ook mensen die niet van dikke mensen houden, of van mensen met een baard. Ik snap echt niet waarom je het erg vindt dat iemand het niet aantrekkelijk kan vinden. Iedereen beslist toch voor zichzelf wat hij/zij aantrekkelijk vindt in een andere hij/zij, dan ben je niet meteen oppervlakkig of telt het innerlijk niet mee.
Op het moment dat je gaat zeggen dat het raar is ofzo, dan snap ik dat mensen daar beledigd over zijn. Maar als iemand gewoon zegt, ik vaal daar niet op, snap ik het probleem echt niet.
Janine1990 schreef:Esmeej333 schreef:Ik neem het niet zo serieus hoor.
Maar ik vraag me werkelijk af waarom het zo'n probleem is dat er mensen zijn die het gewoon niet aantrekkelijk vinden. Dat kan toch?
Er zijn toch ook mensen die niet van dikke mensen houden, of van mensen met een baard. Ik snap echt niet waarom je het erg vindt dat iemand het niet aantrekkelijk kan vinden. Iedereen beslist toch voor zichzelf wat hij/zij aantrekkelijk vindt in een andere hij/zij, dan ben je niet meteen oppervlakkig of telt het innerlijk niet mee.
Op het moment dat je gaat zeggen dat het raar is ofzo, dan snap ik dat mensen daar beledigd over zijn. Maar als iemand gewoon zegt, ik vaal daar niet op, snap ik het probleem echt niet.
Nee maar dat kan niet meer tegenwoordig.
Het mag ook niet meer![]()
Iedereen is gelijk, of je nu dik, dun, zwart, wit, geel, oranje, groen, een baard hebt, of ernstig kaal bent. Je kan ooooooooooooooveral op vallen. Je mag niet zeggen dat je ergens niet op valt, want dan ben je kortzichtig.
En dan met het fenomeen lang vs. klein is dat natuurlijk helemaaaaaaaaaal een taboe. Vooral voor mensen die dat niet begrijpen. Of niet willen begrijpen natuurlijk
. Ik zal wel een rare zijn, beetje vallen op innerlijk EN uiterlijk
. cariena1 schreef:Ik ben 1,90 en mijn man 165 we hebben elkaar leren kennen via datingsite en zijn nu net 2 jaar getrouwd en hebben inmiddels 2 dochters!
), uiteraard door mijn lengte. Ik was op die leeftijd namelijk al uitgegroeid
(daar was ik wel blij mee). Esmeej333 schreef:Ja het lijkt zo. Ik zal wel een rare zijn, beetje vallen op innerlijk EN uiterlijk
.
Janine1990 schreef:Esmeej333 schreef:Ja het lijkt zo. Ik zal wel een rare zijn, beetje vallen op innerlijk EN uiterlijk
.
Ja, das helemaal raar natuurlijk!![]()
Mijn oog wil ook altijd wat, toch ook zonde dat je telkens van die papieren zakken moet kopen. Fysieke aantrekkingskracht is ook belangrijk (lijkt me in elke relatie). Voor mij is dat een lange man met brede schouders en slank.
Voor een ander misschien het tegenovergestelde. En daar is niets mis mee.
Janine1990 schreef:Esmeej333 schreef:Ja het lijkt zo. Ik zal wel een rare zijn, beetje vallen op innerlijk EN uiterlijk
.
Ja, das helemaal raar natuurlijk!![]()
Mijn oog wil ook altijd wat, toch ook zonde dat je telkens van die papieren zakken moet kopen. Fysieke aantrekkingskracht is ook belangrijk (lijkt me in elke relatie). Voor mij is dat een lange man met brede schouders en slank.
Voor een ander misschien het tegenovergestelde. En daar is niets mis mee.
. Magrathea schreef:Okee, ander gevalletje dan. Je zit in de kroeg aan de bar, op zo'n kruk, en je hebt een heel leuk gesprek met een jongen, en je denkt dat je hem wel leuk vindt. Hij is aardig, grappig, knap koppie, goed lichaam, je hebt een gezellig gesprek met hem en hij is oprecht geïnteresseerd in je, je moet om hem lachen en hij heeft ogen om van te smelten.
Dan staan jullie op om te gaan dansen en whoo! Hij is kleiner! Tegen zijn voorhoofd aan kijken - kleiner.
Wat doe je? Toch gaan dansen? Ineens dringend naar de wc moeten en voor het gemak het gesprek van daarnet maar even vergeten?
. Dat mogen mensen oppervlakkig vinden, ik vind dat dikke onzin, dat is iets waar je niet voor kíest, dat gaat op natuurlijke wijze.
.Sees schreef:Relaxed, jij had het niet specifiek over je schoonzus toen je leeftijd erbij haalde. Vandaar dat ik reageer want voor mij gaat dat dus al niet op. Ik heb niet het idee dat mijn vijver kleiner is geworden met de jaren
.
Sees schreef:Knoffer, ik heb de eerste de beste link gepakt die ik kon vinden maar het artikel wat ik destijds gelezen had was volgens mij van een andere bron afkomstig. Tóch denk ik wel dat er een kern van waarheid in zit. Als je in de kroeg zit, zie je toch ook in een oogopslag welke vent je aantrekkelijk vindt en welke niet? Ik vind een kleinere man over het algemeen niet aantrekkelijk net zoals een ander persoon niet valt op mannen met haar
.
Ik denk dat als je iemand niet kent, je niet meer dan enkele luttele seconden nodig hebt om te bepalen of die fysieke aantrekkingskracht er is of niet. En ik heb, net als iedereen volgens mij, die aantrekkingskracht wel degelijk nodig voor een relatie. Vanuit een vriendschap kan die aantrekkingskracht uiteraard nog wel groeien ondanks het feit dat iemand kleiner, langer, dikker, dunner of whatever is dan je normaliter aantrekkelijk zou vinden. Ik ben echter nog nooit op een vriend gevallen dus ik ben geen ervaringsdeskundige.
TS, ben je er inmiddels al een beetje uit?
Hij had een lange witte baard (ZZ-top achtig, haha), was gezet en droeg een bril ... niet echt het Johnny Depp-type waar ik normaal op val.
Ook is hij 20 jaar ouder dan ik, maar dat wist ik. Nu val ik gelukkig wel op oudere mannen, maar meer dan 15 jaar verschil vond ik een echte no-go.
.En dat er wat gebeurd (ongeluk of gewoon de natuurlijke weg van het oud worden
) tijdens je relatie wat gebeurd waardoor je partner dat ideale plaatje niet meer is (of andersom) dan ga je hopelijk niet zomaar weg nee.
. En bij een man die kleiner is heb ik, persoonlijk, dat gewoon niet, en gelukkig mag dat wel
.
.