Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:01

Sammy_xxs schreef:
sallandval schreef:

wauw hihi, dat dat dus ook echt normaal is, had ik geen benul van!
mijn kids zijn nog klein, dus had mr daar nooit in verdiept.
Maar vind t wel weinig voor deze dure tijd van tegenwoordig.

Het ligt er maar net aan hoeveel inkomen je hebt, hoeveel de kids er voor moeten kopen (bv ook kleding, bios, kadootjes voor vrienden etc.) en hoeveel kinderen je hebt natuurlijk :D .

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:09

Wilawander schreef:
Sammy_xxs schreef:
Ben ik de enige die 4 euro wel weinig vind :o
Kan me niet voorstellen dat ik mn kids straks maar 4 euro per week aan zakgeld geef, 2 broodjes halen o.i.d en het is al op.
Ik zou mn kinderen eerder 10-15 euro zakgeld per week geven...

Maar @ ts, ik zou ook kijken voor een oppas baantje, of honden uitlaten ofzo...

Denk je dat je kinderen dan leren omgaan met geld?

Ik kreeg op die leeftijd geen zakgeld. En kon klusjes doen om wat geld te kunnen hebben. Heb daardoor geleerd zuinig te zijn en goed na te denken alvorens men wat koopt. En is best handig als je later eenmaal groot bent. :D

Vind dat altijd zo'n kulargument. :o Mijn ervaring is dat dat er niets mee te maken heeft.. En dan bedoel ik niet alleen mezelf maar gewoon gebaseerd op iedereen die ik daar goed genoeg voor ken. Zal maar niet vertellen wat ik kreeg voordat ik uitgemaakt wordt met verwend nest.

Ik vind het goed dat je al wat wilt verdienen TS :D Maar heb zelf geen kennis met wat je zou kunnen gaan doen.

Anne_26

Re: Geld verdienen, 13 jaar, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:15

Als je nog make-up nodig hebt, a.s. zaterdag is er weer een actie bij het Kruidvat 1+1 gratis op alle make-up. Dat scheelt ook een hoop :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:02

Ik kreeg super veel zakgeld volgensmij. Toen ik 12 was niet zo veel maar toen ik 16 was iets van 20 euro per week. Toen ging ik wel werken en heb ik aangegeven dat ik minder wou omdat mijn ouders gewoon niet zo veel verdienen. Toch ben ik juist zuinig, probeer ik elke maand geld te sparen en koop ik geen dure kleding. Nu studeer ik en betaal ik wel mijn hele studie+boeken helemaal zelf.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:35

Zo te zien zijn de meningen verdeeld, een paar reactie's zoals;
'15 euro per maand aan make-up? dat is echt veel hoor! wil ik nu een foto zien?:') '
Tsja, weetje hier heb ik niks aan dus ik ga er verder niet op in.
Gelukkig zijn er ook veel positieve reactie's binnengekomen, waar ik wat aan heb, bedankt!

Ik heb mijn moeder geïnformeerd dat ik graag krantenwijk wil gaan lopen, ze zei dat ze het zou gaan regelen. Vandaag niks gekocht en gewoon mijn brood in folie gedaan in een broodtrommel, smaakte al beter. :) Ik gebruik overigens echt niet zoveel make up dat het 15 euro per maand kost, maar als ik een dure mascara extra koop, of een fles deo dan ben ik wel zoveel kwijt.

Ik wil nu het liefst dus gaan werken, maar daarnaast nog een spaarplan maken,
stel ik heb meer geld door krantenwijk, dat ik bijv. daar de helft van spaar, van de andere
helft dingen zoals make-up kan kopen en dan 1 of 2 keer per week naar de supermarkt/kantine/snackbar zodat dat iets is om echt naar uit te kijken. :D

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:37

Wat ik zelf trouwens heel lekker vind ik komkommer met ijsbergsla en kaas op brood! De komkommer en ijsbergsla houden het lekker fris :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 22:39

Klinkt lekker! :) Ik normaal kaas minder lekker omdat het altijd gaat kleven, maar als het
fris lijkt het me zeker lekker!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:41

Ik begrijp niet dat velen de TS zo afkatten. Ik bedoel... Een 13-jarige die wilt werken voor geld, ik vind dat bewonderenswaardig! Ik zou het zelf niet stimuleren, want je gaat later genoeg moeten werken dus dan zou ik eerder minder uitgeven, maar goed, da's jouw keuze.
Zo te zien denk je er goed over na en wil je op een eerlijke en verantwoordelijke manier aan geld komen, dat is gewoon heel goed. Zo veel kinderen die alles gewoon krijgen van pa en ma en zich verder geen vragen stellen. En weet je, als jij je geld verdient, kies je gewoon ook lekker zelf waaraan je het uitgeeft. En als jij dan 15 of 150 euro aan make-up wilt uitgeven (bij wijze van spreken), dat moet je gewoon zelf bepalen en dat recht heb je dan ook.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 22:49

Experimenteer anders ook eens met verschillende kasen! Misschien ben je wel meer fan van jonge/belegen/oude/geiten/leidse/gatenkaas :)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:19

TS, ik snap prima dat je idd graag geld uitgeeft aan de juiste make-up. Miss een tip helemaal qua eyeliners om te kijken naar een gel variant? kost miss eerste keer wat meer geld door aankoop kwastje, maar zown mini potje doe je wel een half jaar of langer mee, kost alleen wat oefenen, catrice en essence verkopen deze ook en ik zweer bij het eyeliner kwastje van catrice :)

liana_shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:00

Lieshorses schreef:
Zo te zien zijn de meningen verdeeld, een paar reactie's zoals;
'15 euro per maand aan make-up? dat is echt veel hoor! wil ik nu een foto zien?:') '
Tsja, weetje hier heb ik niks aan dus ik ga er verder niet op in.
Gelukkig zijn er ook veel positieve reactie's binnengekomen, waar ik wat aan heb, bedankt!

Ik heb mijn moeder geïnformeerd dat ik graag krantenwijk wil gaan lopen, ze zei dat ze het zou gaan regelen. Vandaag niks gekocht en gewoon mijn brood in folie gedaan in een broodtrommel, smaakte al beter. :) Ik gebruik overigens echt niet zoveel make up dat het 15 euro per maand kost, maar als ik een dure mascara extra koop, of een fles deo dan ben ik wel zoveel kwijt.

Ik wil nu het liefst dus gaan werken, maar daarnaast nog een spaarplan maken,
stel ik heb meer geld door krantenwijk, dat ik bijv. daar de helft van spaar, van de andere
helft dingen zoals make-up kan kopen en dan 1 of 2 keer per week naar de supermarkt/kantine/snackbar zodat dat iets is om echt naar uit te kijken. :D

goed zo meid!
Zeker dat spaarplan
miss helpt het ook om een doel te hebben met sparen?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:31

muntdrop schreef:
Wat ik zelf trouwens heel lekker vind ik komkommer met ijsbergsla en kaas op brood! De komkommer en ijsbergsla houden het lekker fris :D

Maar dan wel de komkommer en sla in een apart zakje meenemen, anders heb je een 'doorweekt-door-komkommertjesvocht-boterham' :D

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 00:58

Ik vind ook dat er niet altijd even netjes gereageerd wordt op ts. Ken zat jongeren (ook die ouder zijn) die te beroerd zijn om te werken en hoe heerlijk is het wel niet om wat extra's te hebben. En tja, je kan je hele leven nog werken, tuurlijk, maar een paar uurtjes werken hoeft helemaal niet 'naar' te zijn. In mijn ogen word je er alleen maar beter van. Het ligt natuurlijk aan je baan, maar je bent misschien wel onder de mensen, leert plannen en verantwoordelijkheid op je te nemen. Niks mis mee.

Ik was 13 toen ik begon met werken bij een catering bedrijf, afwassen, maar ook in de keuken. Hier verdiende ik al 5,- per uur. Ik werkte dan denk ik zo'n 6 uurtjes in de week en in de vakantie wat meer. Daarna heb ik bij een online kledingwinkel gewerkt, als ordeloper. Toen ik 16 was begon ik bij de groenteman, waar ik veel heb geleerd, ook wat betreft klanten helpen, enz. Nu werk ik nog steeds zo'n 20 uur in de week naast school. En ik ben er echt niet slechter van geworden, heb er juist alleen maar levenservaring door opgedaan.

En die 15,- aan make-up. Misschien is het zonde en kan het goedkoper, maar dat is aan ts zelf.

Ik snap ts heel goed, het is leuk wat extra geld te hebben en met werken is niks mis. Ik weet nog wel hoe trots ik was toen ik op mijn 15e mijn spiegelreflex kon kopen en een jaar later een ipad. Allemaal zelf voor gewerkt. Maar ook wanneer ik gewoon een setje kon kopen voor mijn paard had ik weer extra motivatie om door te gaan met werken.

Natuurlijk is de verleiding groot om je geld aan 'onzin' uit te geven. Gelukkig was en ben ik echt wel zuinig op mijn geld en anders wel op wat ik ervan gekocht heb. Opzich is het ook wel goed als meiden op deze leeftijd de waarde van geld in gaan zien, nu is het nog niet zo erg als het 'op' is, maar zo zien ze wel hoe snel het gaat.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:21

Ik vind TS bijzonder netjes en volwassen reageren,en daarnaast nog in bijna onberispelijk Nederlands!
Maar je vind altijd wel een manier om iemand af te katten natuurlijk.
Ik vind het eveneens knap dat TS wilt werken voor wat meer zakgeld in plaats van te komen klagen dat ze te weinig zou krijgen!

Succes meid!