Joram schreef:Ik betaal op moment 91,20 voor alleen basis.
Volgend jaar ben van plan om van wat fysio gebruik te gaan maken waardoor ik zal kijken of ik daarvoor pakket kan afsluiten waar ik hoop mee kan besparen (kost mij meer geld dan doe ik dat natuurlijk niet, zorg verzekeraars zijn al rijk genoeg).
Wat zelf totaal niet snap, is dat zorg verzekering verplicht is maar dat zat mensen die zich hier niet aan houden. Je kan natuurlijk al raden wie voor deze kosten opdraait. Als men dit zal aanpakken dan zou dit ook hoop schelen in de ziektekosten.
Het CVZ legt een boete op wanbetalers
Hier kleine uitleg over het CVZ
CVZ staat voor College voor Zorgverzekeringen en behoort tot een overheidsorgaan. Alle zorgverzekeraars zijn wettelijk verplicht aan de eisen van het CVZ te voldoen en wanbetalers bij hen aan te melden.
Sinds 1 september 2009 is deze wettelijke verplichting van kracht. Als de verzekeringnemer meer dan zes maandpremies niet betaalt aan de zorgverzekeraar, wordt de verzekeringnemer aangemeld bij CVZ. Op grond van de wet wordt door CVZ een bedrag ingehouden op het salaris of uitkering van de verzekeringnemer. Als dit niet mogelijk is, wordt het via een acceptgiro van het CJIB geïnd. We noemen dit bronheffing. De bronheffing betreft enkel de premie basisverzekering en hiervoor wordt 130% van de gemiddelde standaardpremie per persoon per maand geïncasseerd. Premies van aanvullende pakketten; eigen bijdrages en eigen risico zullen NIET geïnd worden door CVZ. Deze worden via het reguliere incasso proces geïnd. Met deze maatregel wil de overheid de mensen die niet willen betalen en de mensen die niet kunnen betalen van elkaar scheiden.