Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:12

Vind het altijd wel leuk om andere 'verhalen' te lezen :D

Zelf woon ik sinds januari in Turkije om van de lange afstand (2460 km :Y) ) af te zijn!
Ben nu weer sinds 10 okt in Nederland zonder hem en de planning is pas terug na kerst...blegh |o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:15

Yunaa schreef:
Precies, mede om die reden denk ik er ook zo over.
Hoe vond jij die 4 jaar gaan ? Snel of duurde het lang ?

Dat abonnement van de NS is indd heel handig ! Ik heb ook een jaar met die dalvoordeeluren gerezen, hij is nu 29 euro dacht ik en je hebt dan 40 procent korting buiten de daluren. Scheelt toch weer ! Ik heb hem toendertijd voor 50 euro aangeschaft.
Nu ben ik in het bezit van mijn studentenkaart, pfff wat moet ik zonder dat ding ? *\o/*

Nou, leuk is anders natuurlijk. Maar het was belangrijk om eerst m'n school af te maken en te wachten tot de tijd rijp was. Ik had namelijk geen zin om zonder opleiding, uitzicht op een baan en toekomst m'n hele leven thuis op te geven om naar de andere kant van het land te verhuizen. :D

Ik combineerde het altijd fijn door doordeweeks leuke dingen te doen met vrienden en in het weekend m'n vent te zien. Ging ook wel prima maar doe mij maar de huidige situatie in ons stekkie. :D

nenahdm

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:17

Trouwens best irritant dat moést ik nu werkelijk naar Amerika zou gaan verhuizen als ik afgestudeerd ben ik hier geen relatie mag starten, anders heb ik van tzelfde :')
Niet dat het nu al serieus zou kunnen zijn, maar je weet nooit he :))

Rienn

De ns, vreselijk! Misschien ook omdat ik nu elke dag met de trein reis voor naar mijn werk. Altijd vertraging.

Korting is echt fijn!
Ik betaal 40 euro per maand en reis van vrijdag 18:30 tot maandag 04:00 gratis, ideaal! Heb met 2x een retour al die 40 euro er uit. :) door de week kun je met 40% korting reizen buiten de spits.

Yunaa

Nessa schreef:
Hmm bij de ouders intrekken zou ik ook niet doen. Een jaartje wachten kan dan ook nog prima.

Ns abonnement heb ik al. Koste me 50 euro aan benzine elke keer.
Nu kost het me 30 euro voor de trein :D
Kan dan niet in spits reizen doordeweeks, maar dat is voor mij niet nodig.
Dus ik ga lekker de trein in, boekje mee :)

Zaterdag zie ik de mijne weer. Kan al vrijdagavond gaan, maar meneer moet werken zaterdag.
Dus heeft dan weinig zin. Moet zelf vrijdag werken tot 6, moet dan haasten en dan ben ik er om 23.00u ofzo
Dan maar zaterdag :)

Precies, de NS is met dat abonnement goedkoper dan de benzine heb ik ook al gemerkt. Ik betaal met de korting van mijn studentenkaart net 11 euro dacht ik. En zonder die korting ben ik al snel 20 euro kwijt (enkeltje)
Als hij zaterdags niet hoeft te werken, dan probeer ik vaak vrijdag al te komen. Reis dan gratis, en betaal alleen zondag als ik weer naar huis ga.

Heerlijk dat je, je vriend ziet zaterdag. Kon ik dat maar :Y)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:23

Roosch schreef:
Yunaa schreef:
Precies, mede om die reden denk ik er ook zo over.
Hoe vond jij die 4 jaar gaan ? Snel of duurde het lang ?

Dat abonnement van de NS is indd heel handig ! Ik heb ook een jaar met die dalvoordeeluren gerezen, hij is nu 29 euro dacht ik en je hebt dan 40 procent korting buiten de daluren. Scheelt toch weer ! Ik heb hem toendertijd voor 50 euro aangeschaft.
Nu ben ik in het bezit van mijn studentenkaart, pfff wat moet ik zonder dat ding ? *\o/*

Nou, leuk is anders natuurlijk. Maar het was belangrijk om eerst m'n school af te maken en te wachten tot de tijd rijp was. Ik had namelijk geen zin om zonder opleiding, uitzicht op een baan en toekomst m'n hele leven thuis op te geven om naar de andere kant van het land te verhuizen. :D

Ik combineerde het altijd fijn door doordeweeks leuke dingen te doen met vrienden en in het weekend m'n vent te zien. Ging ook wel prima maar doe mij maar de huidige situatie in ons stekkie. :D

Dat doordeweeks je eigen leven leiden vind ik ook wel ideaal. Geen vriendje die boos wordt als je zegt dat je een keer niet kan omdat je te moe bent. Het voordeel van elkaar alleen in het weekend zien, geeft je bakken met energie omdat je je zo verheugt om elkaar eindelijk weer eens te zien. Conclusie, ik ben vrijwel nooit moe, ondanks een zware week :')

Positief verhaal, knap dat je hebt bereikt wat je wilde ;) studie gaat altijd voor indd !

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:26

Kan ik ff met iemand pben over de ns? er zijn blijkbaar werkzaamheden maar ik kan er niet aan uit.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:27

Ja hoor, kom maar, expert inmiddels. :))

Ja, ik klink misschien als een ouwe sok hoor, maar studie gaat inderdaad voor. Dan heb je in ieder geval een mooie basis om verder te gaan kijken. Ik heb op een gegeven moment hier gesolliciteerd, aangenomen, huisje gezocht, gevonden (en een mooie ook :)) ) en binnen 2 weken was alles geregeld.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 01:20

Je mag mij ook pb-en hoor, als het nog niet gelukt is.

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 01:23

Ik heb 2 maal een afstandsrelatie gehad.
1 maal met een jongen op Urk en met een jongen uit Apeldoorn.
Met beide jongens 2 jaar een relatie gehad.

Door de weeks was ik vooral druk met mijn (toen) studie en mijn dieren (paarden).
Toen bestond MSN nog, en deden we dat in de avonduurtjes.

Het heeft z'n voor én nadelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 03:52

Ik heb een lange afstandsrelatie. 10 uur vliegen.

:=

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:10

Vertraging en NS? Zag ik dat staan? Er rust de laatste paar keer.. 5? Keer.. Een vloek op mij..
In plaats van 5 uur doe ik er dan gerust 7 uur over.. Er waren werkzaamheden waardoor ik met een bus moest..

Verder heb ik nooit veel pech als dat niet zo is en tjah, ik heb het er voor over..

Door de week mijn eigen leven leiden zie ik ook staan.. Ik ben een sneu persoon en tel dus werkelijk de dagen af, het is altijd stage/school en paard.. Af en toe eens langs bij een vriendin maar daar blijft het bij.. De dagen kruipen voorbij..
Dus ik tel de dagen af en popel om samen te gaan wonen!

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 09:19

Yunaa schreef:
loveulla94 schreef:
wat veel bokkers zeg met een lange afstandsrelatie!
Ik zie mijn vriend 2 weekenden niet :( 15 nov pas weer...
gelukkig nu nog 'maar' 10 daagjes...
Maaar heel misschien ben ik deze week nog een dagje vrij! en dan ga ik voor een avond/nacht daarheen en dan sochtends weer naar huis voor t peerdie.

Dan kunnen wij samen aftellen.. Ik zie hem ook pas 15 november weer :(
Daar word ik nou het meest verdrietig van, de dagen gaan zoooo langzaam. Iedereen om mij heen heeft de mogelijkheid om hun vriend wel veel te kunnen zien. Veel zeggen ook tegen mij: "Dat je dat kan volhouden joh" :oo

Ja echt wel.. "gelukkig" heb ik het super druk en gaat de tijd ietsje sneller.
Van t weekend alleen maar wedstrijden dus dat is ook wel leuk.

Gaan we samen aftellen hihi. Waar moest jij nog maar heen voor je vriend?

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 09:21

Balou_k schreef:
Vertraging en NS? Zag ik dat staan? Er rust de laatste paar keer.. 5? Keer.. Een vloek op mij..
In plaats van 5 uur doe ik er dan gerust 7 uur over.. Er waren werkzaamheden waardoor ik met een bus moest..

Verder heb ik nooit veel pech als dat niet zo is en tjah, ik heb het er voor over..

Door de week mijn eigen leven leiden zie ik ook staan.. Ik ben een sneu persoon en tel dus werkelijk de dagen af, het is altijd stage/school en paard.. Af en toe eens langs bij een vriendin maar daar blijft het bij.. De dagen kruipen voorbij..
Dus ik tel de dagen af en popel om samen te gaan wonen!

Ik las dit bericht alsof ik het zelf had geschreven..
Ik wil ook graag samenwonen

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:29

Hier bijna nooit last van vertragingen :D Jarenlang naar Zeeland gereisd (toen ik nog met m'n ex was) en in die periode misschien 4 keer vertraging gehad (oa met heftige sneeuwval, waardoor heel zuid-Nederland stil lag :D En ook toen maar 1 uurtje vertraging gehad). En bij werkzaamheden zocht ik op voorhand een alternatieve route uit.
Wel heel vaak gehad dat het stikdruk was in de trein. Een keer bijna de hele reis (3 uur) moeten blijven staan ;(

Boh, ik mis m'n vriend nu alweer gigantisch. Zondag zag ik hem nog, maar het voelt aan alsof we elkaar al 3 weken niet hebben gezien. Omdat hij op een brief van de arbo-arts wacht (en daar dus elk moment naartoe moet), is het onduidelijk wanneer we elkaar weer kunnen zien. Ik heb helaas niet de mogelijkheden daar 24/7 te zitten, omdat ik ook belangrijke brieven verwacht. Het is zoveel makkelijker om een vaste datum te hebben, want dan kan je er naartoe leven. Ik weet alleen dat ik hem sowieso de 22e ga zien, omdat we dan een familie-weekend hebben. Leuke bijkomstigheid: hij krijgt dan de vuurdoop bij m'n hele familie (zo'n 40 man) }:) M'n nichtjes nemen hun lover ook mee (die ook nieuw zijn in de familie), maar het is toch wel spannend voor hem :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:40

NS, zeg mij niks! Haha, omdat ik nu samenwoon en dus een behoorlijk stuk mag met het OV om naar school te gaan... Reis zo'n 4,5 uur (erg tof als je 1 college hebt). Geluk heb ik dat het vrij vaak goed gaat, maar als het fout gaat, dan ook goed fout....

Door de weeks heb ik dus studenten OV, maar in het weekend een weekend vrij abonnement! Is geloof ik 20 euro in de maand en reis je gratis door heel Nederland met de trein (en door de weeks met 40% korting, maar dat is voor mij niet van toepassing). Misschien een optie voor sommige?!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:46

Papegara schreef:

Door de weeks was ik vooral druk met mijn (toen) studie en mijn dieren (paarden).

Ik vind wijchen al tever :Y)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:59

loveslimpie schreef:
Papegara schreef:

Ik vind wijchen al tever :Y)

Tja wat moet ik daar nou op antwoorden. :')
Kieskeurig ben jij, nu maar hopen dat er in jou dorp dan wat leuks loopt.
Helaas kies je niet waar je verliefd op word, het gebeurd gewoon. -O-

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:08

naja ik ben er al voor gevallen... Maar moet niet klagen, Haps-Wijchen is nog wel te doen :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:11

Papegara schreef:

Het komt inderdaad op je af, je moet niet zoeken zeggen ze ook wel eens niet waar? Ik heb ook regelmatig de vraag gehad waarom ik het zo ver heb gezocht.. Nou, dat deed ik dus niet, het kwam gewoon.. En ik ben ontzettend blij en gelukkig met mijn vriendin! En kom wat is anderhalf jaar nu?? Dan wonen we samen! En wellicht woon ik over een jaar al wel daar in de buurt..

Angietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:16

Sammiej schreef:
Vind het altijd wel leuk om andere 'verhalen' te lezen :D

Zelf woon ik sinds januari in Turkije om van de lange afstand (2460 km :Y) ) af te zijn!
Ben nu weer sinds 10 okt in Nederland zonder hem en de planning is pas terug na kerst...blegh |o

@Sammiej,, waar woon je ergens in Turkije?
Mijn vriend woont in Antalya!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:20

Ik heb het zelf ook nooit als een 'probleem' gezien.
Oké het was makkelijker geweest als mijn ex(en) wat dichterbij woonde. Maar ik had door de weeks gewoon lekker tijd voor mezelf en als we elkaar het weekend dan weer zagen was het altijd feest. Het verveelde nooit en het bleef ook wel een beetje spannend :D

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 13:46

Quir schreef:
NS, zeg mij niks! Haha, omdat ik nu samenwoon en dus een behoorlijk stuk mag met het OV om naar school te gaan... Reis zo'n 4,5 uur (erg tof als je 1 college hebt). Geluk heb ik dat het vrij vaak goed gaat, maar als het fout gaat, dan ook goed fout....

Door de weeks heb ik dus studenten OV, maar in het weekend een weekend vrij abonnement! Is geloof ik 20 euro in de maand en reis je gratis door heel Nederland met de trein (en door de weeks met 40% korting, maar dat is voor mij niet van toepassing). Misschien een optie voor sommige?!

Echt.?! Wat goed dat je dit zegt!
Ik betaal 2/3x in de maand 14,50 (de zondagen) dus dan ben ik goedkoper uit met zown abonnement.
Ik ga het eens opzoeken!!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:14

Balou_k schreef:
Papegara schreef:

Het komt inderdaad op je af, je moet niet zoeken zeggen ze ook wel eens niet waar? Ik heb ook regelmatig de vraag gehad waarom ik het zo ver heb gezocht.. Nou, dat deed ik dus niet, het kwam gewoon.. En ik ben ontzettend blij en gelukkig met mijn vriendin! En kom wat is anderhalf jaar nu?? Dan wonen we samen! En wellicht woon ik over een jaar al wel daar in de buurt..

Sterker nog: je kan er niet eens tegen vechten en het tegenhouden :D Serieus heel de wereld wist al dat m'n vriend en ik een goede match waren, behalve ik }:0 Mijn moeder zei het, zijn familie zei het, internet zei het, horoscopen zeiden het, het asiel zei het, in de supermarkten zeiden ze het.. Toen ik eindelijk doorkreeg dat ik wat voor hem voelde (lees: stikjaloers toen een vriendin hem probeerde te kussen en hij zich had weggedraaid van haar), probeerde ik mezelf nog om te praten dat ik me aanstelde. "Ik kan toch niet verliefd zijn op m'n beste vriend. Dat is onzin. Hij is gewoon een vriend. Waarom voel ik dit?! Wat een b*llsh*t. Ik stel me aan, bla bla.."
Uiteindelijk toch aan toegegeven en hem gekust. Ik was doodsbang dat hij mij niet meer wilde, omdat hij al maanden beweerde mij ook in de friendzone te hebben gegooid (terwijl hij altijd zo stapelgek op mij was). M'n hart zat in m'n keel, kreeg geen lucht, zweette me kapot.. En toen.. kuste hij me terug. Ik was zo opgelucht, haha <3

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:41

Wat romantisch! Maar je hebt gelijk je kan het niet tegen houden, maar dat wou ik gelukkig ook niet! :D