Iedereen heeft een pricetag...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:56

Zelfrespect, wa's dat?

Ik moet alleen bedenken hoe ik de bank overtuig dat ik geld op eerlijke manier heb verkregen.
Immers ik koop er mijn (onze!) droomboerderij van!

Rennie89

Re: Iedereen heeft een pricetag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 12:57

hmmmmmmm zeg zogenaamd dat je wat dingen verkocht hebt die achteraf veel geld waard bleken te zijn? :') oma's oude ring, tante's mooie diamanten ketting, noem maar op :')

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:57

Euh, ik ben denk ik écht te preuts om dat te doen. Zie het niet zo snel gebeuren in ieder geval :')

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:58

lifaya schreef:
als je voor een enorm bedrag je benen spreid (of erin duikt) dan betekent dat niet dat je meteen geen zelfrespect meer hebt hoor :+

Tuurlijk wel..
Je verkoopt je lichaam voor geld?
Op die manier geef je alleen toe dat het voor jou niks uitmaakt Wie of wat er aan je lichaam komt.
moet er zelf niet aandenken :x

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:00

BobbieLover schreef:
lifaya schreef:
als je voor een enorm bedrag je benen spreid (of erin duikt) dan betekent dat niet dat je meteen geen zelfrespect meer hebt hoor :+

Tuurlijk wel..
Op die manier geef je alleen toe dat het voor jou niks uitmaakt Wie of wat er aan je lichaam komt.

Maar dan kun je toch prima zelfrespect hebben? Respect voor jezelf heeft te maken met bewuste keuzes maken, met doen wat goed is voor jezelf, met weten dat je het juiste gedaan hebt.

Ik zie daar niets in wat prostitutie in de weg staat...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 13:00

en wie bepaald dat je dan geen zelfrespect meer hebt? :+ misschien dat dit voor jou als persoon geld maar ik heb niet opeens minder zelfrespect als ik op zo'n manier heel wat geld rijker kan zijn :') we spreken namelijk niet over 100 euro maar iets met wat meer nullen erachter :P

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:03

Mn moeder heeft die vraag ooit eens in de supermarkt gekregen. Preutser dan preuts vind je ze niet, dus ze heeft die meneer netjes en bescheiden bedankt. Geloof dat ik toch iets anders gereageerd had. Zeker omdat het bedrag echt veel te laag was (750 gulden) -O-

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:04

Ja ik vind als je op zo'n manier geld wilt verdienen je toch ..
Minder respect heb voor je lichaam mijn mening hoor.
@Vjestagirl dus je wilt zeggen.. dat je benen weid toen voor een willekeurige man..
Die je niet kent.. je flink betaald .. een goede keuze is?
Tjaa :roll:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:07

BobbieLover schreef:
@Vjestagirl dus je wilt zeggen.. dat je benen weid toen voor een willekeurige man..

Het kan voor mij een goede keuze zijn? Of voor iemand anders? Dat het voor jou geen goede keuze is wil niet zeggen dat het voor andere mensen geen goede keuze kan zijn.

Ik heb meerdere vriendinnen die prostituee zijn. Ik heb vriendinnen die in een BDSM club werken. Ik heb vriendinnen die bij een callcenter werken. Ik heb vriendinnen die webcamwerk doen. Stuk voor stuk intelligente jonge vrouwen die exact weten wat ze doen, waar ze het voor doen en de keuze heel bewust hebben gemaakt. Ze houden van seks, van BDSM, van aandacht en van geld. Ze zorgen goed voor zichzelf, houden van zichzelf. Voor hen was dit een prima keuze.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:07

Ik heb er geen problemen mee :n , ik heb wel eens een aanbod gehad en indd het zet je wel aan het denken :j
Daarnaast m'n beste vriendin heeft zo haar opleiding betaald en schulden afbetaald dus ik zie niet in waarom zij nou geen of minder zelfrespect zou hebben. Ze is uit de problemen en werkt nu fulltime in de verpleging/zorg! Niks mis mee zou ik denken...

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:08

Vjestagirl schreef:
BobbieLover schreef:

Het kan voor mij een goede keuze zijn? Of voor iemand anders? Dat het voor jou geen goede keuze is wil niet zeggen dat het voor andere mensen geen goede keuze kan zijn.

Ik heb meerdere vriendinnen die prostituee zijn. Ik heb vriendinnen die in een BDSM club werken. Ik heb vriendinnen die bij een callcenter werken. Ik heb vriendinnen die webcamwerk doen. Stuk voor stuk intelligente jonge vrouwen die exact weten wat ze doen, waar ze het voor doen en de keuze heel bewust hebben gemaakt. Ze houden van seks, van BDSM, van aandacht en van geld. Ze zorgen goed voor zichzelf, houden van zichzelf. Voor hen was dit een prima keuze.

Daarom is iedereen gelukkig ook anders, zou het zelf écht niet willen doen :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:09

Tja, ik zie niet in wat er een foute keuze aan is. Niet iedereen zal die keuze maken, maar dat hoeft ook niet. Ik zou het wel doen als het bedrag mooi genoeg is. Het is maar sex, iets doodnormaals, (vrijwel) iedereen doet het. De waarde die wij mensen eraan hangen is puur subjectief.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:13

lifaya schreef:
ik zou het geld gewoon cash aannemen hoor :+ doe het lekker zwart. fiets de belastingdienst, moeten zij maar met hun benen wijd gaan :))

hahah heb zo ontzettend hard gelachen om deze opmerking, en andere leuke opmerkingen.

Ben er ook van overtuigd dat iedereen zn prijs heeft. Ben inmiddels zelfs een discussie met collega's gestart over wat hun prijs is

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:18

lifaya schreef:
ik denk dat een huisdier toch andere waarde heeft :) ik zou er waarschijnlijk weer anders over denken als ik een paard koop ofzo, maar dat kan ik nu niet zeggen gezien ik enkel katten heb :) maar mijn poes gaat nooit weg. De kater mag wat mij betreft zo weg voor een leuk bod :') Mijn poes is gewoon mijn vriendinnetje :P

Vind het nogal apart dat je wel meent dat iedereen zichzelf wilt verkopen, een bedrag heeft, maar dan wel gaat lopen zeggen dat je poes (dier :+) voor geen bedrag te koop staat. :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:19

Dat kan toch? Dat je seks niet iets gigantisch vindt (je verkoopt jezelf namelijk niet, hooguit een dienst), maar dat je de band met je dier belangrijker vindt dan dat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:20

BobbieLover schreef:
lifaya schreef:

Tuurlijk wel..

Nou, vind ik ook onzin..
Nogmaals, ik heb zoveel respect voor mezelf dat ik mezelf dat geld heel erg gun. En mijn lijf blijft van mij. Dat iemand er even gebruik van mag maken wil niet zeggen dat ik het kwijt ben of geen respect voor mezelf zou hebben..
Tja, ik zou het dus doen voor een miljoen ;-)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:23

Vjestagirl schreef:
Dat kan toch? Dat je seks niet iets gigantisch vindt (je verkoopt jezelf namelijk niet, hooguit een dienst), maar dat je de band met je dier belangrijker vindt dan dat.

Als dat de reden zou zijn, dan snap ik al helemaal niet waarom TS denkt te menen dat iedereen zichzelf verkoopt voor een bepaalde tijd. Dat zij seks niet iets gigantisch vindt, betekent niet dat iedereen daar ook maar zo luchtig overdenkt.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:24

Geryon schreef:
Vjestagirl schreef:

Als dat de reden zou zijn, dan snap ik al helemaal niet waarom TS denkt te menen dat iedereen zichzelf verkoopt voor een bepaalde tijd. Dat zij seks niet iets gigantisch vindt, betekent niet dat iedereen daar ook maar zo luchtig overdenkt.

Daar hoef je ook niet luchtig over te denken. Sommigen vinden deze dienst meer waard dan anderen. Ik ben het alleen wel met haar eens dat ik denk dat er eigenlijk voor iedereen wel een bedrag is.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:26

Ik vind het wel bijzonder dat sommige mensen denken dat 'iedereen' een prijs heeft.
Als ik voor mezelf spreek ben ik er zeker van dat ik het voor geen enkel bedrag zou doen.. Juist omdat seks voor mij iets groots is, niet iets wat je zomaar even met een willekeurig iemand voor het juiste bedrag doet ;) Je kunt wel zeggen dat jíj het voor een bepaalde prijs doet, maar over een ander oordelen in de zin van 'iedereen', kan imo niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:29

Vjestagirl schreef:
Geryon schreef:

Daar hoef je ook niet luchtig over te denken. Sommigen vinden deze dienst meer waard dan anderen. Ik ben het alleen wel met haar eens dat ik denk dat er eigenlijk voor iedereen wel een bedrag is.

Hoe jij zelf tegenover seks staat en hoeveel deze dienst waard is heeft hier helemaal niets mee te maken. Het is toch raar dat je om die reden denkt dat er voor iedereen een bedrag is?

Precies hetzelfde als ik het niet zo erg vind om mijn huisdier te moeten missen voor een groot bedrag, dat ik dan maar voor iedereen uitmaak dat ze hun huisdier willen missen voor en groot bedrag.

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:31

Rianne_ schreef:
Ik vind het wel bijzonder dat sommige mensen denken dat 'iedereen' een prijs heeft.
Als ik voor mezelf spreek ben ik er zeker van dat ik het voor geen enkel bedrag zou doen.. Juist omdat seks voor mij iets groots is, niet iets wat je zomaar even met een willekeurig iemand voor het juiste bedrag doet ;) Je kunt wel zeggen dat jíj het voor een bepaalde prijs doet, maar over een ander oordelen in de zin van 'iedereen', kan imo niet.

En daar ben ik het mee eens! :)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:32

Naar aanleiding van de film 'Indecent Proposal' destijds hebben mijn man en ik het er wel eens over gehad.
Voor beiden geldt dat we daar geen probleem mee zouden hebben.
Ik kan sex prima los zien van liefde en we weten van elkaar dat het ook geen bedreiging voor onze relatie zou zijn. Moet wel echt een leuk bedrag zijn vanaf een halve ton ofzo.

Maar goed het is natuurlijk speculeren, want ik heb niet de illusie dat iemand dat wil betalen voor een nachtje met mij of mijn man.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:34

Als ik de keuze zou hebben tussen mijn paard wegdoen óf mezelf een prijs geven... Dan zou ik dat laatste zeker doen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:41

Ik denk dat mijn man me een schop onder de kont in de richting van die rijke vent zou geven als hij me een paar ton bood voor een nachtje seks.
Zelf zou ik ook geen nee zeggen, niet voor mijn eigen genot, maar voor het geld daarna. Geen zorgen meer om de hypotheek en de studie van de kids, heerlijk.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 15:07

Zoveel mensen "verkopen" zichzelf voor geld.

Wat denk je van een bouwvakker die zich letterlijk krom werkt om zijn rekeningen te betalen.
Dat is na jaren lange dienst echt wel inleveren op je gezondheid hoor.

Ik zie het probleem niet.
Als je er zelf geen probleem mee hebt, de man in kwestie geen stinkende viezerik is en je er genoeg aan over houdt om lekker van te leven. Wie ben ik dan om te zeggen dat zoiets verkeerd is?