Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Woogy schreef:De kwaliteit van mijn opa zijn leven is uiteraard vooruit gegaan na het ontvangen van een donornier. Ik zeg toch ook expliciet dat hij er dankzij die nier nog 5/6 gelukkige én gezonde(!) jaren bij heeft gekregen.Kwaliteit over kwantiteit! Waarom lijkt mensen dit te ontgaan...
Woogy schreef:*knip*
Wat mensen hier misschien wel raarder gaan vinden is het volgende: ik doneer niet...maar sta wel mijn lichaam af voor de wetenschap. Zit de laatste tijd te twijfelen of ik mezelf af sta aan de kerel die bodies doet...maar weet niet of die z'n ding nog doet als ik pas over 50 jaar dood zou gaan

. maar als de voorspelling niet is dat er zich opeens veel minder mensen zullen aanmelden (ik denk eerder alleen maar meer, aangezien de nieuwe generatie toch uit een stuk minder traditionele/religieuze mensen zal bestaan) is je lichaam waarschijnlijk niet al te hard nodig voor de wetenschap... Woogy schreef:Ik sla inderdaad een orgaan af mocht ik dat 'nodig' hebben.
Probeer helemaal niemand over te halen, ik deel mijn ervaring met jullie. Al had dat niets met mijn keuze te maken. Heb helaas al wel meer verhalen van ontvangers die zieke organen kregen maar dat is nogmaals niet bedoeld om mensen te beïnvloeden. Meer om de andere kant van orgaan transplantatie ook bij te schijnen
Heb toen ik net 18 was al vast laten leggen dat ik niet doneer.
Storm schreef:Woogy schreef:Ik sla inderdaad een orgaan af mocht ik dat 'nodig' hebben.
Probeer helemaal niemand over te halen, ik deel mijn ervaring met jullie. Al had dat niets met mijn keuze te maken. Heb helaas al wel meer verhalen van ontvangers die zieke organen kregen maar dat is nogmaals niet bedoeld om mensen te beïnvloeden. Meer om de andere kant van orgaan transplantatie ook bij te schijnen
Ik denk dat je wel anders praat als je straks mama bent van 2 prachtige kinderen en een liefhebbende man hebt die niet zonder je kan.
Storm schreef:Woogy schreef:Ik sla inderdaad een orgaan af mocht ik dat 'nodig' hebben.
Ik denk dat je wel anders praat als je straks mama bent van 2 prachtige kinderen en een liefhebbende man hebt die niet zonder je kan.
Woogy schreef:[knip]
Wat mensen hier misschien wel raarder gaan vinden is het volgende: ik doneer niet...maar sta wel mijn lichaam af voor de wetenschap. Zit de laatste tijd te twijfelen of ik mezelf af sta aan de kerel die bodies doet...maar weet niet of die z'n ding nog doet als ik pas over 50 jaar dood zou gaan
Woogy schreef:Ik sla inderdaad een orgaan af mocht ik dat 'nodig' hebben.