Boos op de wereld.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Boos op de wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 16:17

Domme muts. :') :*
Herkansingen ftw. Ik heb mijn tentamens ook maar opgegeven. :=

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:29

Ik ook! High five!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 19:21

Hahaha, ik ben niet de enige. :D

Jets was net even langs en die zei dat ik stress moest besparen en één tentamen mocht verknallen als ik de rest daardoor haal. Dus net al even een mail gedaan of ik het later in mocht leveren (verslag) en anders ga ik lekker herkansen. :j

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:26

Ik ben trots op je lieverd! Je weet wat ik heb gezegd eh?! :* *

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 22:26

Hahaha, ja! Nu nog even accepteren!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:52

Passend werk heb je al, dus daar hoef je het studeren niet om te doen, dat scheelt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 09:23

:')

Ja joh; dit is echt mijn droombaan! <3

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:40

Jeetje wat ontzettend schrikken! Heel veel sterkte voor jouw en je familie. Wat een zware periode gaan jullie tegemoed. Maar samen sla je je er doorheen!
Het is zooo herkenbaar dat je soms even helemaal instort, of alles totaal negatief ziet. Laat dat maar gewoon even. Scheld maar gewoon, jank maar gewoon etc. Vergeet alleen niet te genieten van de mooie dingen die je wel samen hebt!

Helaas herkenbaar, bij mijn vader, mijn gezonde, stoere sterke vader werd in 2007 een poliep weggehaald (waar hij zelf achter gekomen is, de huisarts vond het allemaal niet nodig, hij was gezond. Maar na bloedprikken en een echo werd er bij het darmonderzoek iets gevonden)
Ding weggehaald, darmperforatie gehad bleek het kreng niet goed te zijn. Maar alles was weg volgens de artsen. Tja, mijn vader toch op aanraden van een kennis een second opinion aangevraagd. Waarbij dus bleek dat het protocol is ALTIJD het hele stuk darm en omliggende lymfen weg te halen. GODDANK dat dus gedaan, want er zat een uitzaaiing daar. Hierna dus chemo's (die hij slecht verdroeg helaas) en daarna, tot dusver gezond.

3 maanden na mijn vaders laatste chemo werd er bij mijn moeder longkanker geconstateerd, helaas met vanaf het begin veel minder (lees eigenlijk geen) positieve kanten. Het was rekken en hopen op een wonder. Helaas is dit niet gebeurd.

Ken dus beide kanten van dit vreselijke ziekteproces en alle bijbehorende gevoelens van onmacht, verdriet, angst etc.

Wat ik iemand eerder zag posten, je weet pas wat geluk is als het weg is....

Nogmaals heel veel sterkte! En pb staat altijd open ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 14:42

Jemig wat een heftig verhaal.. :(:)

Bij jou was het dus ook bij beide ouders raak.. :(:)
En inderdaad, ik ben nu opeens veel gekker met mijn vader dan ik eerst was..
'Effe snel naar papa toe', of 'even' wat lekkers voor pap meenemen zijn veelgehoord de laatste tijd..

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 21:50

Genieten van het leven en al het moois wat je op dat moment en die dag gegeven word! Voor je het weet is het voorbij inderdaad. En het zit juist in die hele kleine dingen upendo die het zo mooi maken!

Toon Hermans heeft er ooit een gedichtje over gemaakt.

Vandaag is de dag, hij komt maar een keer.
Morgen dan is het vandaag al niet meer, dus geniet van het leven, het mag!
Maar doe het vandaag, want vandaag is de dag.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 17:33

Late reactie, ik heb dit topic bewust even links laten liggen, vanwege de drukte op school en de dingen na school, verzorgpony is verkocht en geruild voor een paard, dus dat was ook erg druk..

Update update..

Mijn papa krijgt drie chemokuren en bij de laatste chemokuur zal hij ook stamceltherapie gaan krijgen.
Dit omdat ze niks in beenmerg of bloed hebben kunnen vinden en er dus sprake zou kunnen zijn van een mutatie in zijn stamcelgenoom. Daarom hebben ze besloten ook een stamceltherapie erachteraan te gooien zodat ze die genmutatie voor zijn en die weg hebben mocht daar sprake van zijn.

Helaas heeft hij afgelopen week een ontsteking gehad aan zijn darmen, dus hij zit aan de antibiotica waar hij allergisch voor is en hij is op een kamer komen te liggen met iemand die al aan de stamceltherapie zit, dus die er niet zo fijn uitziet. Het is daardoor best confronterend voor hem en erg zwaar.

Gisteren is ook gebleken dat een van de verpleegkundigen in aanraking is geweest met ziektekiemen van de mazelen, dus ze hebben alles hermetisch dichtgegooid omdat er anders het risico is dat de patiënten besmet raken. Ook wordt papa door middel van een infuus voortijdig uit zijn dip gehaald, hij krijgt witte bloedlichaampjes toegediend waardoor hij beter tegen mogelijke besmetting zou kunnen vechten en dus minder fatale risico's kan lopen. Gelukkig zijn we net gebeld dat we er wel heen mogen, daar was eerst geen sprake van, maar dat we papa helemaal niet meer aan mogen raken en meer van dat soort maatregelen..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:38

Hé jezus, hij krijgt het niet cadeau hé? Zet hem op Slien's papa, en heel veel beterschap! Ook van Lee's papa die helemaal into movember is en er nu uitziet als een zwerver.

Veel liefs en een dikke knuffel!!!!!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:39

Ik weet hoe het is meid, een van je ouders raakt je zó erg. Je wilt graag dat ze nog alles kunnen meemaken, al zijn
het maar de kleine puntjes zoals, niet meer boodschappen kunnen doen met je vader, niet meer een blokje om lopen met hem
zelfs die dingen wil je niet verliezen. Heel veel sterkte, en hopelijk gaat het snel beter met je vader!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 17:42

Nee Lee, helaas niet.
Het proces van haaruitval begint nu ook, dus het is enorm heftig..
Hihi, jullie zijn schatten! :) Kom maar snel een keertje langs om je krijtbordfolie op te halen!
En we hebben je adres dus verwacht binnenkort een kaartje terug! :P

Dankjewel Lieshorses! En inderdaad.. Dat je nu echt moet plannen wanneer je naar het ziekenhuis moet enzo, dat wens ik niemand toe..

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:43

Veel sterkte Y;(

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 17:45

Dankjewel! :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:46

Bahbahbah. Ik vind het verschrikkelijk voor jullie. Heftige oliebol inderdaad.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 17:48

Ja, het is echt onwijs heftig..
Mama heeft het er vooral heel moeilijk mee..
Ze was vandaag ook de hele dag ongedurig en toen ze net telefoon kreeg dat ze wel naar papa toe mocht is ze meteen gegaan..

Helaas moet ik werken, anders was ik mee gegaan..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:52

Zit je vader te wachten op een kaartje van een vreemde? Mijn vader had op een gegeven moment 40 kaartjes boven z'n ziekenhuisbed maar door die morfine ging hij er vreselijk op trippen. Dat was grappig en zielig tegelijk :')

Oh en credits voor je moeder, ik vind het zo enorm poedersuiker voor haar. Wees maar extra lief voor jezelf en je mamsie.

Laura1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:07

Jezus Selien, ik krijg elke keer zo'n naar gevoel als je weet een update plaatst. Het is zo snel gegaan van eigenlijk niet zoveel aan de hand naar zo ontzettend ziek. . Verschrikkelijk. .. we denken elke dag aan jullie en als we iets kunnen doen of betekenen. . Je weet waar ons huis woont ;) heel veel sterkte lieve meid! !

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 01:07

Lee, ik heb het even gevraagd, kom maar door met het kaartje!
Ik zal je even het adres van het huis van mijn ouders doorsturen, dan komt het sowieso goed terecht! :P
(Geen moeilijk gedoe met kamernummers enzo!)

Ik ook, ze was gister ook helemaal van slag omdat ze mogelijk niet naar papa mocht.
Toen hij belde heb ik haar linea recta de deur uit geschopt. :P

Klopt Lau.
Het is enorm heftig, vooral nu, vooral nu we met zijn allen beginnen te zien hoe verdomde heftig het eigenlijk wordt, hoeveel impact het zal hebben..
We komen binnenkort weer even lekker spelletjes bij jullie spelen!

Vandaag zijn we bij papa langs geweest.
Het was erg heftig. Hij is afgevallen, heel erg bleek en omdat hij geen afweer heeft, maar wel aan de antibiotica zit krijgt hij nu opeens allemaal stomme bijverschijnselen die er normaal niet geweest zouden zijn.
Hij heeft opgezwollen lippen en een soort van koortslipuitslag (maar dan 4 keer zo erg), waardoor hij niet meer zo goed kan lachen.
Wat erg lastig is, want grappen maken is zijn favoriete vrijetijdsbesteding. :P
Ook mag hij de kamer niet af, terwijl hij graag buiten wandelt.. Dus dat is wennen, gelukkig heeft hij ons laptopje met flink veel films, waardoor hij wel een beetje zijn ei kwijt kan. ('Hee, meiden, hoeveel X-men films zijn er eigenlijk? Want ik heb er nu twee gekeken, maar het rondt niet af he?')
Hij is ook heel snel moe en die grote beer van een kerel heeft moeite met wegkrijgen van een bordje avondeten. Hij is zelf ook wel klaar met het in het ziekenhuis zijn.
Leeft met de dag maar wil graag naar huis stiekem..
Over iets meer dan anderhalve week mag hij een weekje naar huis.
En dan gaan we lekker sinterklaas vieren. Even doen alsof er niks aan de hand is, alsof papa gewoon 's ochtends naar zijn werk gaat en 's avonds thuis komt en daarna lekker cadeautjes uitpakken
Ik heb er nu al zin in! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 01:25

Ik lees je topic nu pas en ik wil jou, je paps en mams heel veel sterkte wensen.

Door je topic te lezen werd ik weer herinnerd aan mijn vader die leukemie helaas niet heeft overleefd. Nu is dat al heel wat jaren geleden en zijn de behandelingen die doktoren nu tot hun beschikking hebben vele malen uitgebreider en beter. Hierdoor zijn er veel meer mensen die leukemie overleven, gelukkig.
Maar ondanks dat het heel wat jaren geleden is kan ik me het hele ziekteproces nog heel goed herinneren, ik was een pubermeisje van 13 en dan maakt zoiets een onuitwisbare indruk op je en is medebepalend voor hoe je verdere leven verloopt.

Ik begrijp dat je boos bent, ik ben ook heel lang boos op de wereld geweest en soms na al die jaren nog weleens boos omdat mijn vader zo jong gestorven is en zoveel niet heeft mogen meemaken.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 01:27

Phoeh... ik heb heel je topic gelezen... en wat herken ik alles !!
Meid, aller eerste heel heel veel sterkte.. wees sterk, blijf positief, blijf lachen, maar huil ook als het nodig is.
Je gaat echt door een achtbaan van emoties heen.
Het is heel zwaar om je vader achter uit zien gaan.
Je papa die altijd de grote stoere man was, die door dit plat gelegt word...

Geniet zoveel mogelijk van elkaar, maar zo te lezen lukt dat wel...
Een hele dikke knuffel !!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-13 11:48

Dankjewel Gast8253!
Even een dikke digitale knuffel voor jou! :(:) En inderdaad, het blijft je allemaal zo scherp bij, hoe oud je ook bent, 13 of 21..
En ik ben heel gelukkig dat er nu zo'n oplossing mogelijk is. Al is het met een hoop hobbels en gedoe, mijn papa komt er wel doorheen!

Angelique, voor jou ook een dikke knuffel, zo te zien aan je onderschrift heb jij het ook niet makkelijk, zeker niet nu het bijna een jaar geleden is..
Gelukkig heb ik hele lieve vrienden en familie om me heen die me ook de mooie dingen helpen zien..
Bedankt voor je lieve berichtje!

Lindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 15:35

Ik heb je topic doorgelezen, maar jeetje wat vreselijk zeg.. Ik wil jullie super veel sterkte wensen! :(:)
Blijf inderdaad ook goed aan jezelf denken en geniet nog lekker van elkaar en een hele dikke knuffel.