"Mensen helpen elkaar niet meer"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:14

Geryon schreef:
labyrinth schreef:
Sorry hoor, maar voor duiven ga ik ook zeker weten niet stoppen, weet je hoe vaak ik nog steeds voor dat ongedierte op de rem moet terwijl ik me altijd al voorneem dat ik de volgende keer gewoon door zou moet rijden onder het mom van natuurlijke selectie. Ik ben er helaas te soft voor, maar duiven en meeuwen, daar heb ik echt 0,0 medelijden mee. Zo'n duif wordt snel genoeg gepakt door een kat, waarschijnlijk sneller dan door mij.

Natuurlijke selectie? :')

Bijna alle gewonde dieren die ik ben tegen gekomen zijn aangereden.

Dat jij het over je hart kan verkrijgen zeg..

Ik was met de rijschool aan 't rijden en er zat een duif in het midden van de weg, ik kijk netjes achterom of er niemand kwam, zet de auto stil en wacht tot de duif wegvliegt, dit duurde wel een minuut ofzo. De rij-instructeur zegt: "alle dieren die niet tot je knie komen MOET je overrijden. Ook een kat of een kleine hond, het is te gevaarlijk om voor die dieren te stoppen op een baan."
Ik had echt iets van >;) Snap niet dat die mens het zo aanleert aan anderen |o Heb nog een uur met hem een disscusie gehad erover!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:16

Ik snap het op zich wel, maar ik stop nog voor een kikker als ik daarmee het verkeer niet ontregel.
Ik rij veel over een vrij rustige weg waar je 60 mag, en als ik daar iets kleins de weg over zie steken en er zit niemand achter me, dan stop ik rustig. Ik ga er echt niet over heen rijden. Als ik echter iemand op mijn bumper heb zitten, kan ik niet zomaar voor alles remmen. De persoon achter me ziet het misschien niet en dan kan ik grote ongelukken veroorzaken door zomaar ineens op de rem te stampen.

Ik had het laatst nog. Een konijn echt vlak voor de auto. Ik zag hem achter mijn motorkap verdwijen en ik reed 70. Ik dacht echt dat ik hem wel geraakt moest hebben. Maar ik had ook een bumperklevende vrachtwagen achter me, dus ik kon niet remmen. zo gauw het kon ben ik omgekeerd, auto in de berm en kijken of ik wat zag. Maar ik blijk het konijntje toch niet geraakt te hebben, gelukkig! Het ging zo snel dat ik voor remmen te laat was, maar als ik al op tijd was geweest had ik het niet kunnen doen ivm die ontzettende vrachtwagen.

biancalaylo

Re: "Mensen helpen elkaar niet meer"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:21

Het wordt steeds erger. Afgelopen winter viel ik met de scooter niemand hielp.. Dus zelf eronderuit gewrikt en terug gewankeld... En laatst zag ik een oude mevrouw moest het portiek op maar wel met 2zware tassen, dus ik vroeg zal ik ze voor u boven zetten mevrouw waarop geantwoord werd: heel graag! Dankjewel! Zo zie je maar dat er nog wel behulpzame mensen zijn! Dat had mij ook zeker aan het denken gezet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:24

Chrlooott schreef:
Geryon schreef:
Natuurlijke selectie? :')

Bijna alle gewonde dieren die ik ben tegen gekomen zijn aangereden.

Dat jij het over je hart kan verkrijgen zeg..

Ik was met de rijschool aan 't rijden en er zat een duif in het midden van de weg, ik kijk netjes achterom of er niemand kwam, zet de auto stil en wacht tot de duif wegvliegt, dit duurde wel een minuut ofzo. De rij-instructeur zegt: "alle dieren die niet tot je knie komen MOET je overrijden. Ook een kat of een kleine hond, het is te gevaarlijk om voor die dieren te stoppen op een baan."
Ik had echt iets van >;) Snap niet dat die mens het zo aanleert aan anderen |o Heb nog een uur met hem een disscusie gehad erover!

Ik vind het ook erg belachelijk.. Snap het op zich wel, want er kunnen ongelukken gebeuren, maar waarom mag je dan wel stoppen voor iets groters dan tot je knie? Omdat de auto anders beschadigd?! :')

Ik zal nooit bewust een dier aanrijden..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:31

Nja als je vol in de ankers gaat voor een konijn is de kans ook groot dat je zelf de controle over het stuur verliest.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:32

En bij een dier dat boven je knie komt niet?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:35

Chrlooott schreef:

Wat raar! Een van de eerste dingen die ik te horen kreeg van mijn rij-instructeur was: Als je de mogelijkheid hebt om te remmen voor een dier, altijd doen. Hij wou geen doden op zijn geweten hebben, of het nou mens of dier was. Op een snelweg oid. kan het natuurlijk niet, maar op die binnenwegen of als het rustig is op de weg, dan kan het best.

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:36

Geryon schreef:
Chrlooott schreef:

Ik vind het ook erg belachelijk.. Snap het op zich wel, want er kunnen ongelukken gebeuren, maar waarom mag je dan wel stoppen voor iets groters dan tot je knie? Omdat de auto anders beschadigd?! :')

Ik zal nooit bewust een dier aanrijden..

Het ging niet alleen over als er een auto achter zou rijden. Ook blijkbaar als er 200m verder een auto rijd of zelfs helemaal niemand, "er zou maar eens iemand moeten komen die het te laat ziet".
"Zeker niet stoppen voor duiven, van die kakbeesten zijn er genoeg." %)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:36

Gadver wat een walgelijk persoon was jouw rij-instructeur..

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:39

Indien mogelijk verminder ik ook altijd vaart voor een dier. Maakt niet uit welk dier, egels, duiven, konijnen en dergelijke.
Overigens dat mensen elkaar niet meer helpen, dit ervaar ik erger in de stad dan in het dorp waar wij wonen. Bij ons in het dorp kent iedereen elkaar en helpen mensen elkaar graag. In de stad zie je vaak dat de buren elkaar niet eens kennen. Laatst op het station viel er een oudere man en een andere man van halverwege de twintig pakte serieus alleen zijn tas op die op de grond stond en hielp de oudere man niet eens overeind? Echt te bizar voor woorden. Pas toen de oudere man aangaf niet omhoog te kunnen komen kwam de jongen in actie :n

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:41

Ik vind het logisch om niet voor (wilde) beesten te remmen. Als jij het kreng niet plat crosst doet degene na je het toch wel, daar ga ik geen risico voor lopen hoor. :=

Een huisdier vind ik anders, maar van duiven zijn er inderdaad meer dan genoeg.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:43

Hier op een buitenweg zonder ander verkeer rem ik voor dieren.
Op een drukke 80 km weg of snelweg niet.
Ik heb eens een konijn en egel overreden op die manier, de hele weg heb ik gehuild daarna, maar stoppen kan dan echt niet.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:43

xSlvna schreef:
Oh dus je kunt gewoon op klaarlichte dag een kind kidnappen, niemand die ingrijpt :+

In feite wel :').

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:44

Geryon schreef:

Natuurlijk wel maar dan is de kans ook groter dat je de controle verliest als je hem wel raakt en kan je voor je eigen veiligheid ook beter remmen. Een kip rij je bijv zo van de weg maar een zwijn is al een ander verhaal, die komt misschien ook over de moterkap je vooruit inzetten?

Ik rem alleen als het rustig is en er ook nog kans is om te stoppen, een dier half raken betekend toch alleen dat je het klusje daarna met de hand af moet maken %)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:49

Ik help ook altijd, maar merk ook dat het niet altijd gewaardeerd wordt helaas.

Een keer met 2 loslopende schapen, wij aanbellen bij de boerderij, nou die beesten liepen altijd los over de weg. (nog net niet waar we ons mee bemoeiden, maar vriendelijk was anders). ;)

Een keer een vrouw die een aanrijding had gehad hier in Duitsland. Ik zag aan het kenteken dat ze nederlands was, dus even gevraagd of we konden helpen. Zegt ze heel beledigd: ik spreek heus wel duits hoor.
Nou, ze had twee kleine kinderen die heel hard huilden (zij was ondertussen met de tegenpartij in discussie), die hadden we ook even op kunnen vangen, maar na deze reactie ben ik maar verder gereden.

Overigens heb ik gelukkig ook vaak leuke reacties, bijvoorbeeld een oud vrouwtje wat hier in het bos verdwaald was naar huis gebracht. Vrouwtje was zo dankbaar, ze beloofde zeker nog een keer langs te komen om iets terug te doen. Niet meer gezien, ik vrees dat ze vergeten is waar ik woon. :D

Stoppen voor dieren doe ik ook. Maar ja, als ik met de honden wandel en ik zie een naaktslak halverwege de straat til ik hem ook even naar de overkant om te voorkomen dat ie platgereden wordt... :o

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:51

Konstantine schreef:
Ik vind het logisch om niet voor (wilde) beesten te remmen. Als jij het kreng niet plat crosst doet degene na je het toch wel, daar ga ik geen risico voor lopen hoor. :=

Een huisdier vind ik anders, maar van duiven zijn er inderdaad meer dan genoeg.

K zou mezelf even van bokt bannen als ik jou was ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:55

Ach, ik ben tenminste eerlijk. ;)

In de praktijk rijden zo onwijs veel mensen gewoon door als ze zien dat er iets gebeurd is... Maar toevallig zit niemand van die mensen op bokt, als ik dit topic zo moet geloven. Vreemd hoor...

Edit: oh wacht, jij ben het... Ja, ik weet weer waarom ik jou gefoeid had. Thanks for the reminder. :Y)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:56

Geryon schreef:

Bij een groot dier loop je het risico dat het door de voorruit naar binnen komt. Ik kan me bij de rijschoolhouder wel wat voorstellen, als er plotseling een dier voorvliegt/loopt dan rem je in een reflex, je hebt namelijk in zo'n situatie geen tijd om eerst te kijken of er wat achter je zit want dan is het beest plat.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:00

bigone schreef:
Geryon schreef:

Bij een groot dier loop je het risico dat het door de voorruit naar binnen komt. Ik kan me bij de rijschoolhouder wel wat voorstellen, als er plotseling een dier voorvliegt/loopt dan rem je in een reflex, je hebt namelijk in zo'n situatie geen tijd om eerst te kijken of er wat achter je zit want dan is het beest plat.

Inderdaad.

Daarnaast: Ik heb liever een duif dood dan dat ik zelf in kreukels tegen een boom zit. Maar nu rij ik ook voornamelijk op 80wegen of op snelwegen.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:02

Konstantine schreef:

In de praktijk rijden zo onwijs veel mensen gewoon door als ze zien dat er iets gebeurd is... Maar toevallig zit niemand van die mensen op bokt, als ik dit topic zo moet geloven. Vreemd hoor...

Edit: oh wacht, jij ben het... Ja, ik weet weer waarom ik jou gefoeid had. Thanks for the reminder. :Y)

Wat een rare laatste zin.

Maar verder in te gaan op je bericht.
Ik denk dat mannen vaker doorrijden bij een dier dan vrouwen.
Dus dat er op bokt weinig mensen die er zonder tranen overheen walsen begrijp ik wel.

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:08

Ik ben het er ook echt mee eens sta je in een supermarkt en kan er een oud vrouwtje niet bij de bovenste plank. Ik heb en keer gekeken hoeveel mensen er voorbij liepen. Wel ongeveer 8 volwassen mensen liepen gewoon voorbij toen vond ik het wel welletjes en heb ik de oudere vrouw vriendelijk geholpen. Super blij was ze natuurlijk :) En dan zeggen ze wat over de jeugd van tegenwoordig...
Ik was op dat moment 15 of 16 en ik heb hulp aangeboden terwijl ongeveer 8 volwassen mensen gewoon voorbij liepen..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:10

Konstantine schreef:

mijn verstand zegt in zo'n geval ( ook bv een slak doodrijden te paard )
gewoon doodrijden , niet jezelf in gevaar brengen.
maar in practijk haal ik voor een slak altijd weer gevaarlijke actie's uit :=
ik vind jou heel verstandig !

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 16:13

Konstantine schreef:

Jiezz, leer smileys lezen.. Ik weet hoe bokt kan reageren op zulke uitspraken.
Maar goed, foei maar lekker hoor :j kan ik niet wakker van liggen. ;)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:15

Ik woon in Duitsland, de mentaliteit is hier wel anders als in NL.
Hier stoppen ze voor het zebrapad (moest ik in het begin aan wennen)
Mij weten ze weer te vinden als er paarden loslopen.
Zo werd werd een maand geleden aangebeld er zouden er twee loslopen. we hebben 3 kwartier gezocht en niets gevonden. We grensen aan een groot natuurgebied wat deels nog niet is vrijgegeven ivm oefenmatriaal van het leger en restanten van de tweede wereld oorlog. Enige optie is paard zadelen en te paard gaan zoeken, maar ik weiger op sommige plaatsen daar te komen.
Gelukkig had iemand ze in een tuin opgesloten en waren het niet twee paarden maar 5. Uiteindelijk alle paarden weer naar hun eigenaren gebracht.
De volgende dag word ik weer uit bed gebeld, 3 merrie's met drie veulens los op straat. op een stukje weiland gedreven, weilandje afgezet met stroomdraad en prikpaaltjes.

Het zijn hier altijd dezelfde die los lopen, ergens ben je het dan wel zat.

Vorig jaar was er iemand geld aan het zamelen voor een of ander doel, die had bij ons aangebeld. Hij had geen vervoer om naar huis te komen. Mijn man heeft hem thuis gebracht 30km heen en weer terug, dat zal ik dus niet doen.
verder voor auto's met problemen bellen we gewoon de politie.

Als iemand hooi/stro te kost heeft heb ik ook altijd wel wat reserves liggen. als we elkaar een beetje helpen wordt het leven een stuk gemakkelijker.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 17:26

Och ik ging een tijdje terug op mijn plaat met de fiets.
Langs een drukke weg... Ik zat vast met mijn schoen in de spaken en kwam er niet onder weg.
Zo heb ik een tijdje gelegen maar de auto's bleven doorrijden.
Uiteindelijk zelf maar begonnen met een sneue poging om op te staan.
Komt er een moeder langslopen met kinderwagen.
Ik denk 'oh, die vraagt op z'n minst wel even hoe het gaat'.
Nee hoor, enige wat er uit kwam was 'kijk, dat meisje heeft pijn'.

Ben zelf maar zielig naar huis gestrompeld...