brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

smeren jullie het brood voor je vriend of man?

ja
271 (29%)
nee
654 (70%)

Totaal aantal stemmen: 925

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:08

Ayasha schreef:
spottedponie; beetje voor jezelf kunnen zorgen is niks mis mee; als je al voor brood afhankelijk moet zijn van een ander ... Hoe ga je de rest dan in hemelsnaam aanpakken. Als ik zou werken zou ik niet eens willen dat mijn lief elke morgen/avond stond te smeren. Dat kan ik prima zelf.

Ik zou daar dus ook helemaal gestoord van worden, ik snap vooral niet dat al die mannen dat schijnbaar fijn vinden :? . Krijg dan ook het idee dat het type huishoudens is waar de man bij ziekte van vrouw in een soort zwart gat valt van kant en klaar eten en kleren "die nog wel kunnen" :+

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:09

Bij mijn vriend op het werk hebben ze catering, waardoor hij zelf geen brood hoeft te smeren.
Maar in het weekend doet hij het vaker voor mij dan ik voor hem
Hij plaagt me weleens dat ik zijn brood moet smeren, maar meent er niets van.
Hij vindt het juist fijn om mijn broodjes te smeren en er luxe broodjes van te maken

Warboel

Mijn mama doet het nog wel eens voor mij voor op school :o
Niet altijd hoor, gewoon soms :')

Voor m'n vriend doe ik het niet. Hoeft niet van hem.
Maar als die het erg druk zou hebben en/of er geen tijd voor zou hebben zou ik het met alle liefde doen hoor :)

Nummus

Doe mij er ook zo een Sammylover. :+

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:10

Vriendje lief doet het lekker zelf :P hij zegt altijd dan weet ik tenminste wat er tussen zit hahah

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:10

Met voor jezelf zorgen is zeker niks mis!
Ik heb jaren voor mezelf gezorgd, mijn vriend is altijd verzorgd, maar die gaat echt niet dood van de honger als ik zijn brood niet smeer hoor!

Wij zorgen voor elkaar!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:13

Of ik om 05.15 op wil gaan staan om voor meneer brood te smeren nee dank je! Mocht hij zich verslapen hebben dan wil ik nog wel eens met een half oog dicht de keuken in strompelen en wat makkelijks smeren voor 'm.

Andersom zou hij het ook niet doen :n daarnaast lust ik zijn gesmeerde boterhammen niet als hij brood smeert zit er meer boter op dan beleg :r

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:14

liedje89 schreef:
Ayasha schreef:
spottedponie; beetje voor jezelf kunnen zorgen is niks mis mee; als je al voor brood afhankelijk moet zijn van een ander ... Hoe ga je de rest dan in hemelsnaam aanpakken. Als ik zou werken zou ik niet eens willen dat mijn lief elke morgen/avond stond te smeren. Dat kan ik prima zelf.

Ik zou daar dus ook helemaal gestoord van worden, ik snap vooral niet dat al die mannen dat schijnbaar fijn vinden :? . Krijg dan ook het idee dat het type huishoudens is waar de man bij ziekte van vrouw in een soort zwart gat valt van kant en klaar eten en kleren "die nog wel kunnen" :+

Dabedoellikmaar... Je onafhankelijk hangt niet van boterhammen smeren af. Maar imo is het een heel klein iets waarvan ik denk "als je dat al niet zelf kan..."
Ik weet, en mijn man weet en wist dat ook voor hij met mij begon, dat de kans heel reëel is dat ik een keer een aantal weken uitval. nog één keer met zekerheid maar als ik pech heb lukt het deze keer ook niet en volgt er nog eentje. In die weken, iig de eerste a anderhalve, zal hij toch een groot deel van mijn huishoudelijke taken moeten kunnen overnemen ... Hoe gaat hij dat doen als hij niet eens zijn eigen bammetjes kan smeren.

Verder zorg ik ook voor hem... Maar ik wil niet dat hij "in een zwart gat valt" kwa eten als ik binnenkort even niet kan helpen.

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:16

Nee dat doe ik niet. Vriendlief moet er vaak rond 5/6u uit en dan lig ik nog lekker te slapen. Overigens vind hij gesmeerd brood verschrikkelijk. Als je er kaas op doet bijv krijg je van die natte, kleffe kaas. Niet te eten. Hij maakt savonds al zijn broodtrommel klaar en zet dat in de koelkast, hoeft dat dus alleen de volgende ochtend uit de koelkast te halen.

Mijn ex verwachtte ook van me dat ik zijn brood klaarmaakte als hij moest gaan werken. Normaal deed zijn moeder dat namelijk altijd... tja dat brood smeren duurt niet zo lang dus die vijf minuten eerder op staan voor je brood lijkt me ook geen ramp. Ik weigerde dus ook om voor hem zijn boterhammen te smeren. Maar dat was ook meer een principe kwestie hoor, als mijn huidige vriend vraagt of ik het de avond van te voor voor hem klaar wil zetten zou ik dat best een keer doen. Zolang het maar niet iedere dag is.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:17

Meestal smeert mijn vriend zijn brood zelf. Hij doet dat liever 's ochtends en ik maak 's avonds al mijn lunchtrommel voor de volgende dag klaar. Maar als hij er om vraagt zou ik er echt geen moeite mee hebben om dan ook zijn brood even te smeren. Is zo klaar, ik ben immers toch al bezig. Koppel daar geen status van volwassenheid/zelfstandigheid aan vast :+.

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:17

Ik smeer geen brood voor man en kinderen, dat heet opvoeden en eigen verantwoordelijkheid nemen.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:21

Nee ik doe het niet. Vind dat zo'n onzin. Ik heb tussen de middag ook brood nodig en dat smeer ik toch ook gewoon zelf... Als hij zich een keer verslapen heeft is het natuurlijk een ander verhaal.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:21

Hier is het andersom :Y) mijn vriend zorgt 's morgens voor het onbijt en smeert brood voor op het werk :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:22

Moet alles dan 50-50 zijn? Dus omdat hij jouw brood niet smeert, vertik jij het om zijn brood te smeren? Ik snap zulke dingen nou nooit he :P

Nu snap ik het wel dat als hij te lui is om jouw brood te smeren, je dat ook niet voor hem doet.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:22

liedje89 schreef:
Ayasha schreef:

Is onzin hoor. Vriendlief kan erg goed koken en wassen/strijken noem maar op. Ik zorg gewoon graag voor hem :D

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:23

Ik doe het wel, maar wil liever dat hij het zelf doet... maar dat krijg je er toch niet in ;)
En als ik het niet doe, gaat hij zonder eten naar werk en dan voel ik me schuldig... hij is 'smorgens echt geen opschieter en 'savonds smeren vinden we allebei niet lekker smaken...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:24

Brainless schreef:
Azmay schreef:
Toen het verandwoord was om mij als kind mijn boterhammetjes te laten smeren moest ik het ook zelf doen, zal ik toch zeker niet het brood van een volwassen man hoeven smeren? :+

Geldt dat ook voor wassen/strijken, boodschappen doen en eten koken?

Strijken doen we niet aan, maar voor de rest geld dat zeker ja. Hij kookt misschien iets vaker en ik was wat meer etc, maar we wisselen met alles af.

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:25

Nemurin schreef:
Doe mij er ook zo een Sammylover. :+

Haha helaas is hij niet meer verkrijgbaar :D
Ben veel te blij met hem, echt een ideale man :o

rommulus

Re: brood smeren voor je vriend/man, wie doet het nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:30

Nee gezien hij het toch niet zal op eten.
Daarentegen kook ik s'ochtens wel voor hem :o .

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:31

liedje89 schreef:

tja hij vind het ook fijn als ik eten kook voor hem,en zijn kleren was...ik vind het weer fijn als hij de zakken biks naar achter sjouwt,en de vuilniszakken buiten zet...

mag je dan nooit meer iets "fijn"vinden als een ander iets voor je doet??ben je dan gelijk gedoemd tot iemand die niets meer kan??

nogmaals mijn vriend heeft járen zelf zijn brood gesmeerd smorgens,als ik het zelf niet had voorgesteld om voor hem te smeren omdat IK vind dat hij zo vreselijk vroeg moet opstaan,om niet te vergeten geld te verdienen om de boel hier te betalen ( ik werk nl niet) ,dan had ie nog gewoon zijn eigen boterhammen smorgens gesmeerd...

en daarmee is het niet meteen een papkind geworden hoor,het is gewoon iets wat ik voor hem doe,omdat ik vind dat hij zo wat langer kan blijven liggen...

heeft niets met zijn onwil te maken,en ja hij vind het fijn dat ik dat doe,dat heet een stukje waardering omdat je het doet...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 23-09-13 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:32

Jij kookt 's ochtends?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:32

Als vriendlief bij mij is smeer ik zijn brood ja. Soms moet hij om 4 uur beginnen met werken, en dan sta ik dus om 3 uur te smeren :+ ik moet toegeven, ik ben een makkelijke slaper en ben dus met 10 minuten weer in dromenland.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:33

hihi moet toch wel lachen bij de vele vooroordelen en stellingen. Eerlijk gezegd vind ik het nogal flauwekul om ervan uit te gaan dat een man niet meer voor zichzelf kan zorgen, als zijn vrouw smorgens zijn brood smeert. Ja. Ik doe het dus ook. Ik heb meer tijd smorgens en dat zorgt ervoor dat hij op zijn gemak kan eten.
Hij staat daarentegen altijd klaar als in de paardenstal of wei iets moet gebeuren, als er geklust moet worden of als iets zwaars moet worden getild (of gedaan) wat ik vanwege een slechte rug niet kan.
Vrij traditioneel ja... ik weet het.
Kan er persoonlijk ook niet mee zitten en zie er het probleem niet van in.
Maar weet je wat ? Als ik uitval door ziekte of omdat ik bv eventjes naar nederland ga, kan hij prima het huishouden runnen. Hij kan poetsen (ramen wassen doet hij sowieso al omdat ik daar niets van bak), voor de beesten zorgen, koken (hoewel ik het anders altijd doe) etc. Niks zwart gat.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:35

Ik smeer zijn brood niet, ik haal sochtends wel tegelijk eruit met me eigen brood. Als hij zou vragen zou je het even wil doen, doe ik er ook niet moeilijk over. Andersom ook niet

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:36

Hier ook geen zwart gat als een van ons weg valt... Dan draait ons huishouden gewoon door, alleen misschien wel een beetje met de franse slag...

Ben het trouwens ook eens met Kimmie, gewoon soms iets voor elkaar doen (omdat het kan) is niks mis mee!