Angst voor collega

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:13

Wat goed van je dat je er wat van hebt gezegd, TS! Je hebt er niets aan, maar ik ben trots op je. :(:)

Ik zou inderdaad naar je leidinggevende stappen. Als je het niet uit durft te spreken, kun je het vantevoren opschrijven en het papier aan hem geven. Je zou ook nog dit topic (jouw berichten) kunnen printen als opschrijven te eng is. Die vent weet heel goed dat hij fout bezig is en dit is de enige manier om hem te stoppen zonder geweld te gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:18

Als het aan mij lag had hij al 10 keer zijn neus gebroken, maar dat ben ik.

stefje

Re: Angst voor collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 01:23

Je moet maar denken, je gaat dit nog vaker tegenkomen in je leven, dat je nee moet zeggen tegen iemand. Dit is je kans om het te leren. Hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat. Bedenk hoe je het vindt dat hij het doet, maakt het je boos? Dan kun je ook boos doen tegen hem. Als hij niet luistert naar je nee, dan kan dat gewoon. Voor jezelf opkomen, want dat ben je waard :-). Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:08

Als je kontakt goed met die jongen is waar je mee rijdt, ik heb het idee iemand die erg veel fatsoen heeft, want hij zit niet aan je, zorgt dat je veilig thuis komt. Zeg hem dat je het zo vervelend vind wat die griezel doet en dat je zo een moeite hebt hem dat duidelijk te maken. Kerels lossen dat samen even net iets anders op dan een vrouw naar een kerel.. ;) kun je zonder woorden gewoon weer verder met je leven..

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:14

russel schreef:
Als je kontakt goed met die jongen is waar je mee rijdt, ik heb het idee iemand die erg veel fatsoen heeft, want hij zit niet aan je, zorgt dat je veilig thuis komt. Zeg hem dat je het zo vervelend vind wat die griezel doet en dat je zo een moeite hebt hem dat duidelijk te maken. Kerels lossen dat samen even net iets anders op dan een vrouw naar een kerel.. ;) kun je zonder woorden gewoon weer verder met je leven..

Goed idee, russel!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:31

Doe es niet is een mooie opwarmer voor een duidelijk en hard "niet doen"! Denk dat het nu al gemakkelijker wordt om hem de volgende keer heel duidelijk te melden dat je er niet van gediend bent :)

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:48

Het handigste is om zelf te leren duidelijk nee zeggen. Wat kinke zegt dus :j
Probeer eens de angst en lamgeslagenheid om te zetten in een heel duidelijk NEEgevoel. Eigenlijk ben je behalve bang ook boos -:(- mag ik hopen.
Die boosheid kun je gebruiken. Probeer dat boze gevoel eens op te roepen door heel hard NEE! te roepen. Eerst voor jezelf, neem ruimte in door je stem te gebruiken.
Oefen het gewoon in je kamer met je zus, met je ouders.
Je kunt het ook neerleggen bij de jongen die normaal met je meerijdt, maak het aan zoveel mogelijk mensen kenbaar maar reken er niet op dat zij dingen voor je oplossen. Je moet dit echt zelf leren.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:05

Kinke schreef:
Doe es niet is een mooie opwarmer voor een duidelijk en hard "niet doen"! Denk dat het nu al gemakkelijker wordt om hem de volgende keer heel duidelijk te melden dat je er niet van gediend bent :)

Precies, "doe eens niet" is een mooie luchtige manier om duidelijk te maken dat je niet door hem aangeraakt wil worden. Gebeurd het nog een keer kun je gewoon rustig en duidelijk zeggen "wil je me niet steeds aanraken alsjeblieft".

Als iemand mij schatje zou noemen zou ik zelf zeggen "ik heet ... hoor", of "ik ben je schatje niet wil je me alsjeblieft met mijn naam aanspreken".

Boos worden, schelden of slaan bereik je in mijn optiek niet zoveel mee. Misschien wil hij je gewoon op de kast jagen en een reactie uitlokken en door boos te worden geef je hem die ook.

Als hij het na duidelijk en rustig aangeven dat je het niet wil toch blijft doen zou ik het aan je leidingevende melden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:20

goed uitgelegd crazycat :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:48

CrazyCat schreef:
Kinke schreef:

Precies, "doe eens niet" is een mooie luchtige manier om duidelijk te maken dat je niet door hem aangeraakt wil worden. Gebeurd het nog een keer kun je gewoon rustig en duidelijk zeggen "wil je me niet steeds aanraken alsjeblieft".

Als iemand mij schatje zou noemen zou ik zelf zeggen "ik heet ... hoor", of "ik ben je schatje niet wil je me alsjeblieft met mijn naam aanspreken".

Boos worden, schelden of slaan bereik je in mijn optiek niet zoveel mee. Misschien wil hij je gewoon op de kast jagen en een reactie uitlokken en door boos te worden geef je hem die ook.

Als hij het na duidelijk en rustig aangeven dat je het niet wil toch blijft doen zou ik het aan je leidingevende melden.

Helemaal mee eens.

Goed dat je er nu een keer iets van gezegd hebt TS, hopelijk valt het allemaal mee en luisterd hij gewoon naar je! Anders inderdaad gewoon hulp vragen bij je leidinggevende (of je collega's)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:04

Is het geen idee om er voordat er iets gebeurd wat van te zeggen? Dus niet wachten tot hij je knuffelt, schat/lieverd noemt oid maar voor werk begint hem uit te leggen dat je het tot nu toe niet duidelijk hebt laten merken, maar dat je dat niet meer wilt.
En dat je gewoon bij je naam genoemd wilt worden, geen fysiek contact wilt en graag op een professionele manier met elkaar om wilt gaan.

Misschien dat je het dan beter eruit krijgt dan wachten tot je je alweer ongemakkelijk voelt omdat hij wederom een grens over gegaan is.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:57

Hoe reageerde hij toen je zei 'doe eens niet'? Persoonlijk kijk ik er niet van op als het niet duidelijk genoeg was. 'Doe eens niet' klinkt mij meer in de oren als 'nu even niet' dan als 'ik wil dit niet, stop ermee'.

Overigens wel goed van je dat je er in ieder geval al wat van gezegd hebt.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 21:41

goed zo , je bent al op weg naar duidelijkheid.
geloof me , je gaat steeds harden worden , tot er eens een blijf met je fikken van me af ,komt.

ik vroeg me af , voor welke reactie van zijn kant uit ben je bang als je eens super duidelijk zou zijn ?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:46

fuego3 schreef:
geloof me , je gaat steeds harden worden , tot er eens een blijf met je fikken van me af ,komt.

ik vroeg me af , voor welke reactie van zijn kant uit ben je bang als je eens super duidelijk zou zijn ?

TS hoeft niet harder te worden, wel zelfverzekerder. :) Zit een groot verschil in.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:58

Fijn dat je andere collega het voor je opnam.
TS, deze 'meneer' gaat echt ver over de schreef.
Gewoon tegen je baas zeggen... wat een malloot.
Je weerbaarheid oefen je maar op de sportschool of bij klasgenoten op school.
Op je werk hoef jij je niet onveilig te voelen. Daar mag jou leidinggevende voor zorgen.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 23:12

saskiakefie schreef:
fuego3 schreef:

TS hoeft niet harder te worden, wel zelfverzekerder. :) Zit een groot verschil in.

ik vind wel dat ze harder moet reageren (als het lukt)
met een zachte opmerking zonder gemeende kracht er achter werkt duidelijk niet.
de zelfverzekerheid komt vanzelf als ze ervaart dat dit beter werkt.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 01:30

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe het nu gaat TS?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 01:45

Ik zeg "Duidelijkheid bereik je het meeste mee!" Ik ben zelf aardig duidelijk en kan hele rotte opmerkingen maken die je dubbel kan opvatten. Onderwatersteekjes zijn perfect net onderr de gordel.

Ik hoop dat het je een beetje goed afgaat. Als hij een beetje respect heeft respecteert hij het namelijk ook wel als jij je mening toont en laat zien dat je niks van hem wilt. Ik bedoel het is toch te gek voor woorden dat je bang bent voor iemand waarmee je dagelijks moet werken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 02:06

Wat een nare situatie, ts. Die man heeft zeker grenzen overschreden.
Goed dat je hebt aangegeven niet te willen.
Maar ik zou er geruster op zijn als je ook je werkgever zo snel mogelijk inlicht. Doe dat samen met je moeder, dan voel je je gesteund en sta je sterker.
Geef hem niet de kans om het in het geniep aan de gang te blijven. In de openheid ermee, daarmee ontneem je die man kansen. Plus je voorkomt er misschien mee dat andere meisjes lastig gevallen (gaan) worden. Als hij de kans krijgt, doet hij het hoogstwaarschijnlijk ook bij anderen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:56

Resistance schreef:
Als het aan mij lag had hij al 10 keer zijn neus gebroken, maar dat ben ik.

En daarom zullen ze jou niet zo snel lastig vallen.

Mij ook niet.
Ik kan heel goed mijn grenzen aangeven.
Als ik ergens niet van gediend ben laat ik het niet nog een keer gebeuren.

Maar zoals je leest heeft TS daar heel veel moeite mee.
Sommige mannen pikken dat soort meisjes er heel snel uit.
Dat is dus ook de reden waarom TS assertiever moet zijn.

Ik vind het ook heel erg knap van TS dat ze heeft gezegd. Doe eens niet! +:)+

Hoe gaat het nu TS ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:43

Even een updatje, heb ik niet eerder kunnen doen omdat ik het nogal druk had met school, huiswerk en dus werk. Vrijdag had hij weer zo'n momentje. Hij ging voor me staan en vroeg me of ik hem wou masseren, nou dus echt gewoon niet. Dus ik heb wel tien keer nee moeten zeggen, heb geluk dat 1 collega toevallig langs kwam, dus ik durfde wel gewoon nee te zeggen want ik wist dat er niks kon gebeuren omdat er dus nog iemand was. Ik was echt boos op hem maar ik heb me in gehouden. Echt stom natuurlijk, ik had hem heel duidelijk moeten maken dat ik gewoon mijn werk wil doen en dat ik dat gezeur en gedoe echt zat ben. Dat was namelijk het moment, ik was echt boos en snap eigenlijk niet waarom ik me ingehouden heb :=
Gister vertelde die 2 andere collega's dat ze 'hem' ook niet mogen, maar ik weet nou niet zeker of dat ze dat meemen, zal laten dat namelijk niet echt merken en praten buitenlands tegen elkaar, dus daar krijg ik helemaal geen hoogte van. Overigens was hij gister er echt van overtuigt dat ik met hem mee ging rijden maar ik heb hem verteld dat mijn moeder me op kwam halen, toen bleef hij volhouden dat hij een 'goede jongen' is, jaja dat zal wel. Ik vind het ook best vervelend dat als de jongen waar ik altijd mee mee rijd zegt dat ik dus met 'hem' mee moet rijden als hij ergens anders heen gaat, terwijl iedereen weet dat ik dus niet met 'hem' mee rijd, en dat ik dat dus ook nooit zal doen...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:49

Ik vraag me toch af wie van jullie beiden nu even een forse (figuurlijk) schop onder de kont moet krijgen. Hij, omdat hij dingen doet die hij niet zou mogen doen. Of jij, omdat je hem niet durft te zeggen waar het op staat. Jij zegt nu dat je erg boos op hem was, maar dat heb je niet laten merken. Je moet ook reageren voor dat je boos word, zeg hem heel duidelijk dat je hier niet van gediend bent, dat je gewoon je werk wil doen.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:58

[***] schreef:
Bij hun cultuur is het juist dat je niet zomaar elke vrouw die je tegen komt gaat zitten. Ik weet zeker dat alle andere jongens het echt niet zouden flikken om me 4 keer in twee weken te gaan knuffelen, me lieverd te noemen, bij met op de stoel kruipen,masseren, nee dat geloof ik echt niet. Hij doet dit ook voor de rest bij niemand anders.
In iedere cultuur heb je uitzonderingen die zich niet aan de "regels" houden. Voor zover het bovenstaande overigens al zou kloppen, geldt dat trouwens alleen voor zijn eigen geloofsgenoten van vrouwelijke kunne. Jij bent voor hem een "Kaas" en een "Ongelovige" (en daardoor per definitie een h**r), dus dat respect voor vrouwen kun je mooi op je buik schrijven.

Enige manier om hier een eind aan te maken, is er melding van doen bij je baas en als dat niet helpt bij de politie aangifte doen van aanranding. Want de manier waarop hij aan je zit is dat gewoon, alleen al vanwege jouw leeftijd en jullie leeftijdsverschil. Hij heeft sowieso met zijn vieze grijpgrage tengels van je af te blijven, het moet niet eens nodig zijn om te moeten zeggen, dat je niet wilt dat hij aan je zit.

Als de situatie op deze manier escaleert, kun je wrs. wel meteen ook op zoek naar ander werk, maar dat is dan maar zo. Hiermee voor langere tijd moeten dealen (want die viespeuk gaat hier echt niet gewoon mee ophouden, als hij daartoe niet wordt gedwongen) ga je op termijn zelf aan onderdoor, zeker omdat je nog heel jong bent en toch al niet zo stevig in je schoenen staat.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:49

niet te boos worden op jezelf , t begin is er toch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 20:59

Denk dat het ijd wordt dat je je chef in ligt en hem ook verteld dat je bang bent voor hem, bang voor woede en akties van hem, bang voor de reakties van je collega. Of hij het diskret wil doen, bv dat hij er niet van is gediend dat "griezel" zo met vrouwen om gaat, dat zichtbaar is dat jij het zat bent.

Hoop dat je een aardige chef hebt.

Jammer dat jij mijn collega niet bent....zou graag zijn oortjes wassen... :D