I am stuck in my life

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 15:12

Ok dit was ik eigenlijk niet van plan te vertellen, maar ik doe het toch, in de hoop dat jullie me beter begrijpen.

Aan de ene kant wil ik niet naar belgie, niet bij mn vriend weg, niet bij mn beste vriendin weg.. Zij betekenen zo veel voor mij, ze zijn er altijd voor me..
Maar in die 6 weken heb ik zo veel geleerd, en ook een stukje van mezelf ondekt. Dat ik beter met paarden ben dan ik dacht.
Ik kan goed werken met jonge paarden, en heb de kracht om sochtends veel te vroeg uit mn bed te komen, en vervolgens na middernacht weer in mn bed te liggen. Ik hield echt van dat werk.
Maar nachten waren moeilijk, slaap kon ik maar moeilijk krijgen, en de wandeling naar mn huisje was in het donker altijd een hell.
Ik heb last van paranoia, en op het moment dat ik alleen ben krijg ik er vreselijk last van..
Mijn beste vriendin, en mijn vriend weten dit, en houden er rekening mee als het lukt.
Maar daar heb ik niemand om me op te vangen, om me erdoorheen te slepen.
En dat heb ik echt nodig..

Even gekopieerd uit een PB die ik net verstuurd heb

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:12

Cayenne schreef:
Dit topic doet me een beetje aan dit liedje denken.
[ Video ]

Maar TS, waar en hoe zie jij jezelf over 5 jaar?

Haha moest ik ook aan denken. _O-

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:13

En jij zal moeten leren hoe je jezelf er door heen moet slepen. Het is echt ontzettend ongezond om altijd maar afhankelijk te zijn van andere mensen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:13

fleurtjeuh schreef:
Ok dit was ik eigenlijk niet van plan te vertellen, maar ik doe het toch, in de hoop dat jullie me beter begrijpen.

Aan de ene kant wil ik niet naar belgie, niet bij mn vriend weg, niet bij mn beste vriendin weg.. Zij betekenen zo veel voor mij, ze zijn er altijd voor me..
Maar in die 6 weken heb ik zo veel geleerd, en ook een stukje van mezelf ondekt. Dat ik beter met paarden ben dan ik dacht.
Ik kan goed werken met jonge paarden, en heb de kracht om sochtends veel te vroeg uit mn bed te komen, en vervolgens na middernacht weer in mn bed te liggen. Ik hield echt van dat werk.
Maar nachten waren moeilijk, slaap kon ik maar moeilijk krijgen, en de wandeling naar mn huisje was in het donker altijd een hell.
Ik heb last van paranoia, en op het moment dat ik alleen ben krijg ik er vreselijk last van..
Mijn beste vriendin, en mijn vriend weten dit, en houden er rekening mee als het lukt.

Nou, op naar de dokter en je laten doorverwijzen naar een psycholoog. Dat word gewoon vergoed!
Die kunnen je verder helpen met je problemen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:15

fleurtjeuh schreef:
Mn middelbare school heb ik gehaald :)
MBO heb ik niet afgemaakt.
Je kan mij niet vertellen dat dat aan mij ligt als er 4 van de 21 slagen aan het eind van de 4 jaar.

BBL heb ik over nagedacht, maar ik zou niet weten welke opleiding.
Dieren en paarden zijn mijn grote interesse, maar beide opleidingen komen van dezelfde school, de rest is allemaal 3 uur reizen, per keer, dus 6 uur op een dag.

Kijk! En dat geeft dus helemaal niet. Er worden zo vreselijk veel opleiding aangeboden. Als je iig wel interesse hebt in BBL ga dan alsnog eens praten op een ROC, ze kunnen je daar echt goed mee helpen. Ze hebben allerlei testen waaruit naar voren komt welke opleiding het best bij jou past. Dat maakt je kans van slagen ook meteen groter. Als ik jou was zou ik alvast eens kijken op vacaturesites om te zien in welk gebied de meeste mensen worden gezocht en of die taken jou ook leuk lijken. In dieren en paarden is het gewoon heel erg moeilijk om wat te vinden en het salaris wat je daarbij ontvangt is ook niet om over naar huis te schrijven.

Ook vanuit de overheid zijn ze nu bezig om jongeren aan het werk te krijgen, zoek eens op of jij ergens recht op hebt qua hulp, scholing of financiën. Daar hoef je je echt niet voor te schamen hoor, je hebt al een grote stap gezet door je problemen op internet te zetten en daar hulp te vragen.

Op mij kom je trouwens ook niet lui over, je weet op dit moment gewoon even niet meer wat je moet omdat je eigenlijk een soort "levensbepalende" beslissing moet gaan maken. Je komt er echt wel, maar het is gewoon niet altijd even makkelijk.
Laatst bijgewerkt door EvaC op 18-09-13 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:15

Wederom neem dan stappen om hiervoor behandeld te worden, is in het begin van het topic ook als geopperd geweest.
Dit gaat niet verbeteren als je er zelf niets aan doet en je moet onder ogen zien dat je vriend en beste vriendin er altijd gaan zijn in de toekomst om je erdoor te praten.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:16

fleurtjeuh schreef:
Ik heb geen baan, maar zou er natuurlijk wel een zoeken als ik samen zou gaan wonen met mijn vriend...
Misschien een optie om daar nu al mee te beginnen? Lijkt me niet meer dan logisch, een baan hebben als je geen school doet.

Ik ben zelf op mijn 17e gestopt met school, ik heb wel mijn VMBO diploma, ik heb dus niet direct mijn oordeel klaar wat betreft opleidingen/diploma's. Ik vind wel dat je deze kans gewoon moet proberen. Je doet alsof Belgie op de plek van Amerika ligt, alsof je elkaar nooit meer ziet of spreekt en alsof opzoeken al helemaal een onmogelijke klus is. Je moet er zelf wat van maken. Tegenwoordig heb je Skype, W'app, je hebt bijna overal Wifi, dus dat zijn ook de kosten niet.

Dat het in België koud is en je veel buiten moet doen? Dat is jammer, daar kleed je je maar op aan en je drinkt maar een extra kopje thee/warme choco en als je klaar bent neem je een warme douche. Doe ervaring op, leer met dingen omgaan; ook dingen die je minder aanspreken. In Nederland is het ook koud in de winters en ook daar werken mensen (en ikzelf ook) buiten op stal. Heb ik jaren gedaan, doe ik nog steeds & ik leef nog steeds, ben er niks slechter van geworden, alleen wat harder.

Ik vind dat je nogal erg overdrijft in dit hele gebeuren. Wees blij dat je zomaar spontaan een betaalde baan aangeboden krijgt, daarmee moet je in je handjes knijpen en niet alle nadelen opzoeken waardoor het een heel negatief gebeuren word. Ik heb ook in Tsjechië gewerkt en ook daar miste ik mijn vrienden en dat is dan ook nog eens een taal die ik niet eens kan begrijpen, die mensen kennen ook geen/amper Engels, dus er valt weinig te communiceren. In de avonduurtjes belde ik gewoon eens een vriendin op, kon ik even bijpraten over alles, zij praatte mij bij en ik kon er weer tegen aan.

Zie het positieve ervan en ga ervoor... ;) & geloof mij; in de paarden kom je bij veel (goede) stallen aan het werk zonder papiertjes hoor, leer anders voor je ORUN en ga lekker op een manege werken, word ergens groom, zat werk te vinden!

Edit; als jij daar in vertrouwen aan iemand verteld dat je het doodeng vind om in je eentje in het donker naar huis te lopen, is er vast iemand die het geen bezwaar vind om even met je mee te lopen. Als je niemand iets verteld, kan ook niemand je ermee helpen, mensen zijn echt niet zo beroerd hoor...
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 18-09-13 15:19, in het totaal 2 keer bewerkt

sashafierce

Wat ik me afvraag Ts, "stel" je zou morgenvroeg wakker worden en dan is je leven precies zo zoals jij het graag zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?

Qerty

fleurtjeuh schreef:
Helaas heb ik laatste paar maanden veel dingen nodig gehad.
Dus nu aan het eind van alles, is mijn geld op.
Er staan 2 cijfers op mn bankrekening, en die gaan niet boven de 60.

fleurtjeuh schreef:
Maar waarom zou ik solliciteren, als ik straks wel naar belgie ga?
Belgie heb ik nog niet compleet afgeschreven zoals de meesten schijnen te denken..

Omdat je met 1 dag werken je bankrekening kan verdubbelen? Die krimpt alleen maar terwijl jij je keuzes aan het afwegen bent.
Het kan toch geen kwaad te solliciteren? Het is in deze tijd nog best een opgave een baan te vinden, dus misschien kan je alvast oefenen voor als je straks terugkomt uit Belgie..
Wat heb je vandaag en gisteren zoal gedaan? Alleen maar zitten nadenken over je beslissing? Daar wordt het echt niet eenvoudiger van hoor..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:17

Ik snap dat koud hebben niet fijn is, maar als je daar zo last van hebt, is dat soort job misschien niet de beste keuze voor jou. Je lijkt me niet verwend, maar wel nog erg jong van mentaliteit. Dat samen met je lichamelijk ongemak doet mij vermoeden dat deze sector niet bij je past. Als ik jou was, zou ik een opleiding volgen, of bv. een leercontract, en de paarden als hobby houden. Nu heb je nog een leeftijd waarop je makkelijk leert.

Oostenrijk lijkt me trouwens helemaal niets als je geen koude voeten wilt...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:18

En ondanks dat heb je het toch 6 weken vol gehouden.

Daar kan je ook hulp voor zoeken dus heet volgende excuus ligt alweer om de hoek

Je geeft aan.. je wilt het gewoon niet.

Nou.. klaar.
Je gaat niet naar Belgie maar blijft lekker hier en gaat een baan zoeken

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:19

fleurtjeuh schreef:

mooi dat je het kan vertellen, maar doe er iets mee. Je hebt schrik als het donker is, maak dan licht, goede grote zaklamp om te zien dat er niets aan de hand is. Ook in België kan je vriend(inn)en maken en die kunnen jou ook helpen. Open eens een topic dat je op zoekt bent naar Belgen in de buurt waar je heen gaat. Je zou nog verschieten hoeveel het er zijn, en weet je, wij bijten jeus niet ;-) (heb ik horen zeggen)

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:21

Ga erheen en kom er achter dat je het allemaal wel kunt.
Of blijf thuis vastzitten in dit patroon.
De problemen die je noemt zijn oplossingen voor te verzinnen.
Bel tijdens het terug lopen met iemand.
Doe een goed slot op de deur.
De oplossing die bij jou past zul je zelf moeten verzinnen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:22

TS, hoe kom je aan de diagnose paranoia? En ik neem aan dat je ouders dit wel weten?

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:22

WilmaBoy schreef:
Je zou nog verschieten hoeveel het er zijn, en weet je, wij bijten jeus niet ;-) (heb ik horen zeggen)

Niemand behalve jij zeker :Y)

Al moet ik me er wel bij aansluiten. Heb 5 maanden in Brussel gewerkt en heb echt een ontzettend leuke tijd gehad.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:24

lizy29 schreef:
WilmaBoy schreef:
Je zou nog verschieten hoeveel het er zijn, en weet je, wij bijten heus niet ;-) (heb ik horen zeggen)

Niemand behalve jij zeker :Y)

Al moet ik me er wel bij aansluiten. Heb 5 maanden in Brussel gewerkt en heb echt een ontzettend leuke tijd gehad.

jou verwijs ik naar mijn onderschrift.. O:)
wanneer ga je trouwens in FR wonen??

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:26

fleurtjeuh schreef:

TS, toch eventjes hier op ingaan: stel dat je dit inderdaad hebt/bent, dan is dat nog geen reden om niks te doen. Het klinkt allemaal zo hard, zeker als je nog jong bent, maar je zult dan binnen je beperkingen dingen moeten gaan doen. Als je zo'n last van paranoia hebt, dan is alleen in België gaan zitten waarschijnlijk niet de juiste optie. Maar bijt je dan vast in iets wat je wél kunt. Ga een opleiding volgen, ga stage lopen, zoek een stal waar je kunt werken, etc. Succes

P.s.: de berichten van pmarena, daar staan wel heel veel goede adviezen in! Lees die eens op je gemakje door.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:26

Ik krijg helemaal de kriebels als ik dit topic lees.
Je maakt geen school af, je werkt niet. Je zit wat thuis te hangen en moppert dat je ouders je pushen naar Belgie te gaan.
Ja natuurlijk! Zou ik dit vroeger gedaan hebben had mijn moeder me eigen handig buiten geschopt.
Het was of leren of werken, maar niet niks doen.
En ik kan haar alleen maar dankbaar zijn dat ze me dat als les mee heeft gegeven.

De dingen als dat je het eng vind in het donker, geef dat aan. En anders zorg je voor extra licht, of zorg je dat je op dat moment je vriend aan de telefoon hebt, dan is het minder spannend.
Alleen slapen went, gewoon langer doen dan 6 weken.
En kou? dan werk je niet door, je hebt het niet koud als je flink in beweging bent.

Helaas kom je mij niet over als iemand die wel wil, maar iemand die geweldig is in smoezen verzinnen.
En zelfstandig omdat het je toen 6 weekjes is gelukt?
Ga het maar eens een paar jaar zelf volhouden en praat dan maar over zelfstandig zijn.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:36

sashafierce schreef:
Wat ik me afvraag Ts, "stel" je zou morgenvroeg wakker worden en dan is je leven precies zo zoals jij het graag zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?

Precies hetzelfde, want is er geen probleem dan maken we er één.... *\o/*

Tenminste, zo komt het op mij over.
Dit soort wereldproblematieken had ik ook..... toen ik 13 was en het leven niet meer aan kon kijken, want jongens wat had ik het toch zwaar..... :roll:

Gelukkig zorgden mijn ouders ervoor dat ik de skup onder la kont kreeg om mijn nest uit te komen en even een poosje normaal moest doen.

upendo

Re: I am stuck in my life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:00

Nogmaals.

Je moet professionele hulp zoeken.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:07

het maakt niet uit wat iedereen voor adviezen geeft:
- professionele hulp: kan ze niet betalen
- werk zoeken: kan niet, ze wacht op belgie
- naar belgie gaan: kan niet want dan moet ze zonder vriend
- naar school gaan: kan niet want daar krijgt ze nare gevoelens van
- thuis wonen: kan niet want ze kan niet praten met dr ouders
- uit huis gaan: kan niet want ze heeft geen werk

ik vraag me echt af waarom je een topic opent? iedereen komt met hele nuttige tips en jij weet alles zó te draaien dat NIETS kan. weet je wat er dan van je leven terecht komt? NIETS.
IEDEREEN zit wel eens in de put omdat hij of zij niet weet wat hij moet of geen werk kan vinden, maar jij hebt dit echt aan jezelf te danken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:13

Voor professionele hulp hoef je geen geld te hebben, daar heb je een zorgverzekering voor! :)*

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:14

upendo schreef:
Voor professionele hulp hoef je geen geld te hebben, daar heb je een zorgverzekering voor! :)*

ja, maar die kost geld toch? (zorgverzekering is niet gratis dacht ik in NL)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:16

fleurtjeuh schreef:

Wie heeft dat gediagnosticeerd dan zonder dat je ouders het weten? En waarom heeft diegene geen behandeling opgestart?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:19

Als ik het goed begrijp zit jij nu elke dag thuis, en geniet je lekker van het niks doen?

Waarom ga je geen baan zoeken, een opleiding volgens of iets?
Als je hier wilt samenwonen zou je toch ook een baan moeten hebben?
Want als je niet naar belgie wilt, wat wil je dan wel?