En dan is het over...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:12

Ragdollcat schreef:
Nemurin schreef:
Ragdollcat, ik begrijp het als jij dat niet zo ziet, maar hoe agressief en lastig iemand soms ook is, het blijft familie. Dat is voor veel mensen al een factor die zegt "Die laat je niet in de steek". Voor mij bijvoorbeeld ook.

Laat niet weg dat de zorginstelling duidelijk te wensen overliet en TS niet kon helpen, maar daarom hoop ik dat TS een plekje kan vinden waar ze wel weten wat ze doen zonder TS nog eens een extra lastig leven te bezorgen. Die mensen zijn er voor opgeleid, dus horen wel te weten wat ze doen. Teleurstellend dat dat tot nu toe nog niet gebleken is.

Als ze je slaat en iets naar je gooit en zich totaal niet aanpast en ze bereikt volwassen leeftijd, ben ik snel klaar hoor.

Familie of niet, ik laat me gewoon niet als een strontveeg behandelen, zeker niet als je alleen maar wilt helpen.

Dan behoor jij zeker niet in de zorg te werken :=

Nummus

Re: En dan is het over...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:16

Ik zeg niet dat je dan meteen maar strontveeg moet zijn. :') Dat is wel heel zwart-wit.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:17

quera schreef:
Ragdollcat schreef:

Als ze je slaat en iets naar je gooit en zich totaal niet aanpast en ze bereikt volwassen leeftijd, ben ik snel klaar hoor.

Familie of niet, ik laat me gewoon niet als een strontveeg behandelen, zeker niet als je alleen maar wilt helpen.

Dan behoor jij zeker niet in de zorg te werken :=

Inderdaad, in de hulpverlening werkt dit toch ietsje anders :=

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:24

Ragdollcat schreef:

Even een vraagje hoor, ben toch benieuwd. Realiseer jij je dat je nu zelf TS als een strontveeg behandelt? Ze is 'gewoon een te extreem geval'. Waar haal jij de kennis vandaan om dat te kunnen beoordelen? En sinds wanneer kunnen mensen worden gereduceerd tot gevallen?
Ze is terecht op straat gezet volgens jou, maar hoe kun je dat beoordelen zonder de feiten te kennen? En wat vind jij dat er met 'te extreme gevallen' moet gebeuren? Vastketenen aan de muur? Een spuitje geven?
Probeer je eens heel even in TS te verplaatsen en lees dan nog eens wat jij over haar schrijft. Dan is 'strontveeg' nog een compliment.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:33

Als je een hond die zogenaamd agressief is vastketent aan de muur ben je een monster.
Maar er zijn instellingen die het met mensen gedaan hebben omdat ze het simpelweg niet meer wisten.

Dat die mensen dan niet hebben kunnen bedenken dat ze iemand moesten gaan vragen die het wél wist...

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:45

jammer dat er niet gereageerd wordt o het feit dat het zeker niet altijd aan de client hoeft te liggen , maar dat begeleiders ook te ver kunnen gaan , gezien hier vele de vraag hebben waarom e een schoen gegooit moet worden ect.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:50

Ow begeleiders zijn ook zeker niet altijd heilig maar dat wil niet zeggen dat er met een schoen gegooid moet worden toch??

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:57

Jullie weten de andere kant van het verhaal niet eens. Er wordt hier maar gewoon vanuit gegaan dat TS haar verhaal 100% waar is. Dat kun je helemaal niet weten. Zo'n instelling zet je heus niet zomaar op straat.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:08

Oh niet? We weten inderdaad maar 1 kant van het verhaal in dit geval, maar dat instellingen je niet buiten zetten is kwats... Ik kan je meerdere voorbeelden geven, met verschillende afloop.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:10

Met verbazing dit topic gelezen. Niet zozeer het deel van TS, wel het deel van degene die reageren. TS woont niet voor niets bij een zorgboerderij, zoals wij dat hier zeggen 'ze wonen hier niet voor de stinkvoeten'.

TS, zorg ervoor dat je goede hulp krijgt bij een instelling die ervaring heeft met jouw problematiek. Het liefste een kliniek waar de nadruk ligt op regelmaat. Ik ken er in Den Haag een aantal, in jouw omgeving helaas niet. Daar zorgen ze ervoor dat je om leert gaan met prikkels, maar geven je ook een uitlaatklep voor je frustraties. Stel dat je in aanmerking komt daarvoor (eerst moet je behandelaar zorgen dat je de juiste toewijzing hebt voor het CIZ) geef dan je problemen aan, maar breng het iets anders. Niet dat het door anderen komt, maar dat jij met anderen hun reactie niet om kan gaan. Daar hebben ze prima behandelingen voor.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:26

bromfiets schreef:
Oh niet? We weten inderdaad maar 1 kant van het verhaal in dit geval, maar dat instellingen je niet buiten zetten is kwats... Ik kan je meerdere voorbeelden geven, met verschillende afloop.

Er staat: niet zomaar. Ik geloof namelijk wel dat instellingen je eruit gooien, als (zoals TS bv vertelt) andere inwoners bang van je zijn en je een gevaar bent voor de begeleiders.

Ik vind het gewoon bijzonder dat iedereen er maar gewoon vanuit gaat dat TS haar verhaal 100% waar is. Want ik denk, maar weet niet zeker, dat daar het een en ander is weggelaten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:30

LovingTweety schreef:
Met verbazing dit topic gelezen. Niet zozeer het deel van TS, wel het deel van degene die reageren. TS woont niet voor niets bij een zorgboerderij, zoals wij dat hier zeggen 'ze wonen hier niet voor de stinkvoeten'.

TS, zorg ervoor dat je goede hulp krijgt bij een instelling die ervaring heeft met jouw problematiek. Het liefste een kliniek waar de nadruk ligt op regelmaat. Ik ken er in Den Haag een aantal, in jouw omgeving helaas niet. Daar zorgen ze ervoor dat je om leert gaan met prikkels, maar geven je ook een uitlaatklep voor je frustraties. Stel dat je in aanmerking komt daarvoor (eerst moet je behandelaar zorgen dat je de juiste toewijzing hebt voor het CIZ) geef dan je problemen aan, maar breng het iets anders. Niet dat het door anderen komt, maar dat jij met anderen hun reactie niet om kan gaan. Daar hebben ze prima behandelingen voor.

Op mijn werk zou ze prima terecht kunnen :j

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:34

Ja daarom, bij onze instelling is het ook geen vreemde stoornis.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:36

Lief dat jullie instellingen aanbieden. Ik hoop van harte dat TS zo'n kans met beide handjes aangrijpt.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:40

waarom zit TS eigenlijk niet in een gesloten nu? als ze een gevaar is voor de omgeving?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:41

Ik denk dat er een groot verschil zit tussen gevaar voor de omgeving en gedragsproblemen. Zoals ik TS hoor is er wel een probleem, maar een gevaar voor de omgeving zou ik haar niet noemen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:47

Ik vraag me af, hoe je van stagiaire ooit cliënt bent geworden? Wordt TS wel in een reguliere kliniek behandeld? Wordt TS wel poliklinisch behandeld? Tenslotte zullen in de toekomst steeds meer cliënten thuis blijven wonen en poliklinisch/deeltijd een behandeling/therapie volgen, dat is het gevolg van de grote bezuinigingen in de GGZ.

Wat betreft geweld tegen werknemers/begeleiders in de GGZ. Er zijn ontzettend veel agressiemeldingen in de GGZ, door de gevolgen van de bezuinigingen.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 14:48

Veel sterkte, ik hoop dat je een plekje vind waar ze jou kunnen helpen en ze wat kunnen doen aan je gedragsproblemen in plaats van je weg te sturen. Wel hoop ik dat je open blijft staan voor hulp en wel wilt meewerken, want anders kan niemand je helpen en help je jezelf daarmee ook niet.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:22

Jelleee schreef:
bromfiets schreef:

Er staat: niet zomaar. Ik geloof namelijk wel dat instellingen je eruit gooien, als (zoals TS bv vertelt) andere inwoners bang van je zijn en je een gevaar bent voor de begeleiders.

Ik vind het gewoon bijzonder dat iedereen er maar gewoon vanuit gaat dat TS haar verhaal 100% waar is. Want ik denk, maar weet niet zeker, dat daar het een en ander is weggelaten.

Iedereen gaat daar niet zomaar van uit, aan de andere kant geloof ik ook niet dat ze de boel bij elkaar liegt. Als je ziet op wat voor manier ze hier afgebrand wordt en dat niet de eerste keer is weet ze vast ook wel dat die reacties kunnen komen.

Echter heb ik wél ervaring met instellingen, niet alleen degenen die dealen met de problemen van TS en ik kan je vertellen dat de behandeling regelmatig gestopt wordt en je dan dus niks meer hebt. Ik kan je een voorbeeld geven van een blinde vrouw met borderline, was opgenomen bij het ggz maar daar konden ze haar niet helpen vanwege de visuele handicap. Echter wilde de instelling die haar daarmee wel kon helpen haar niet hebben, want ze had borderline... Weet je waar ze terechtkwam? In een opvanghuis van de gemeente, tussen de drugsgebruikers en dealers. En dat alléén maar omdat niemand zijn vingers wil branden, dus kom niet aan met instellingen zetten je niet zomaar op straat want dat doen ze wel degelijk en waarschijnlijk veel vaker dan je denkt. Want dit is maar 1 voorbeeld, ik kan je er talloze geven die ik zelf heb gezien en meegemaakt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 15:41

@Bromfiets,
Wat is jouw oplossing voor de blinde vrouw? Ik begrijp wel dat zij niet geplaatst kan worden in een ggz-insteling door haar visuele handicap. En een "blindeninstituut" heeft waarschijnlijk niet de mogelijkheden om iemand met psychische klachten te helpen?
Ik denk dat er best oplossingen voor deze mevrouw te vinden zijn, alleen dat kost misschien wat tijd, extra inspanning/moeite en uiteindelijk geld.

Het is natuurlijk altijd heel gemakkelijk om af te geven op begeleiders en de gezondheidszorg, maar er vallen mensen buiten het schip. Maar dat is niet altijd alleen de schuld van de instelling. Zij zijn ook aan regels en wetten gebonden en hebben niet alle mogelijkheden. Zeker niet met de huidige bezuinigingen. Minder mankracht, dus minder mogelijkheden voor de cliënt.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:07

Mijn oplossing doet er niet zo veel toe, ik ben het met je eens dat er een oplossing te vinden moet zijn eventueel buiten deze twee instellingen. Maar dat het tijd, inspanning en geld kost moet geen excuus zijn om je handen er vanaf te trekken en de verantwoording bij de ander te leggen, het gaat ten slotte ten koste van een mens die er zelf ook niet veel aan kan doen en er niet voor gekozen heeft.

Ik kan je de uitkomst van deze hele situatie ook vertellen, maar dat gaat erg off-topic en is niet relevant. Het hele voorbeeld was bedoeld om aan te geven dat dingen die je niet verwacht in de hulpverlening zeker wel gebeuren. Het is niet eens bedoeld om af te geven op de gezondheidszorg (hoewel ik daar mijn eigen gedachten over heb, maar die doen net zo goed niet ter zake.), maar om aan te geven dat de hulpverlening niet altijd rozengeur en maneschijn is, zeker als je niet binnen het systeem past.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:11

bromfiets schreef:
Mijn oplossing doet er niet zo veel toe, ik ben het met je eens dat er een oplossing te vinden moet zijn eventueel buiten deze twee instellingen. Maar dat het tijd, inspanning en geld kost moet geen excuus zijn om je handen er vanaf te trekken en de verantwoording bij de ander te leggen, het gaat ten slotte ten koste van een mens die er zelf ook niet veel aan kan doen en er niet voor gekozen heeft.

Ik kan je de uitkomst van deze hele situatie ook vertellen, maar dat gaat erg off-topic en is niet relevant. Het hele voorbeeld was bedoeld om aan te geven dat dingen die je niet verwacht in de hulpverlening zeker wel gebeuren. Het is niet eens bedoeld om af te geven op de gezondheidszorg (hoewel ik daar mijn eigen gedachten over heb, maar die doen net zo goed niet ter zake.), maar om aan te geven dat de hulpverlening niet altijd rozengeur en maneschijn is, zeker als je niet binnen het systeem past.

Het is geen excuus, maar realiteit in deze tijden van bezuinigingen in de gezondheidszorg.

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:13

Ik wil hier maar 1 ding aan toevoegen in dit topic.
De instellingen in Nederland zouden eens goed onderzocht moeten worden.
Er gebeuren dingen, en gekke dingen, die je je niet zou kunnen voorstellen.
Wat dat betreft was dat het.
Voor je denkt, waar heeft ze t over. Ik heb vanaf mijn 4de tot 16e in ongeveer 10 verschillende instellingen gewoond en ik heb daar dingen gezien die zo erg zijn dat k vrees voor sommige jongeren die uithuis worden geplaatst.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:22

En dat het geen excuus is maar realiteit maakt het goed? Of zelfs dat het geaccepteerd zou moeten worden?

Ongeveer 60% van de verhalen die ik je kan vertellen eindigen in de dood, is dat realiteit? Aanvaardbaar? Als deze mensen echt waren geholpen, waren ze er nu nog geweest, aan de andere kant kosten ze nu een stuk minder, scheelt weer manschappen en extra inspanning...

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 16:30

Nee, het is juist helemaal niet aanvaardbaar, en daar kan ik zo boos om worden. Er zou iets aan gedaan moeten worden maar ze doen allemaal alsof er niks aan de hand is. Tot je de begleiders spreekt die ineens ontslag nemen. Het is verschrikkelijk, en daar zijn de jongeren (en ouderen) het slachtoffer van, terwijl die juist hulp zouden moeten krijgen.
Maar als iedereen zijn mond houd veranderd er nooit iets, en ik vrees voor het laatste.