Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kinke schreef:Als hij er 'totaal niks van begrijpt' dan heeft hij blijkbaar 0,0 empathisch vermogen.

) past, die zich dus voegt naar de man en het werk enzo... maar daar mag op zijn minst toch wel gewoon heel veel respect van de man (en familie) in kwestie tegenover staan.... en niet willen trouwen, niks wettelijk willen regelen, zelfs niet de meest basale behoeftes van een eigen toilet en privacy willen regelen.... pfffffft klinkt als een typische boer die een postorderbruid bestelt zeg maar 
lizy29 schreef:[naam] schreef:Ik zou hem denk ik toch een een brief voorschotelen met al je gevoelens en gedachten en dat als er niets veranderd je je genoodzaakt voelt andere stappen te ondernemen, voor jou eigen geluk. Er moet ruimte komen voor wat jij nodig acht en nodig hebt. Dmv een brief kan hij jou niet ondermijnen en onderbreken en kan hij het goed tot zich door laten dringen. Slaap desnoods ergens anders met je kids (hotel, famielie, vrienden) en vraag hem in die brief om je die dag rust te geven en hemzelf de tijd te geven erover na te denken zondef boos te worden, dat je je genoodzaakt voelt dit zo te doen omdat er íets veranderd moet worden en dat je het meent.
Dit lijkt me een hele goede.
gelukkig ben ik al jaren van ze verlost en had ik nog geen huis vol kinderen. JJane schreef:Ts ik lees al een tijdje mee. oliebol situatie voor je. Helemaal omdat niemand je argumenten serieus blijkt te nemen (binnen de familie dan hè). Ik zou gewoon naar de bouwmarkt gaan en sloten erop zetten. Je hebt het aangekaart maar niemand wilde naar je luisteren. Boos zijn ze toch al.
Misschien dat dat beetje privacy je al een stuk goed kan doen. Het is tenslotte ook jou thuis en je bent niet de inwonende aupair.
Zelf ben ik ook eens voor een "mamma's kindje" gevallen hoor en heb ook wel wat heftige dingen meegemaakt met ze. En heb daar ook een schoonmoedertrauma aan overgehoudengelukkig ben ik al jaren van ze verlost en had ik nog geen huis vol kinderen.
Tieneke schreef:TS zegt helemaal niet dat ze geen fouten maakt, ze vraagt alleen hoe ze de situatie nu beter kan maken. Een bemoeierige schoonmoeder en een zoon die er als een hondje naar luistert, daar kan je trouwens soms bitterweinig aan doen, al ben je moeder Theresa, dan nog kan je dat soms niet voorkomen of oplossen.

pmarena schreef:Alleen daarom zou je het al willen doen, om even duidelijk te laten zien dat er niet met je te sollen valt, dat je wensen serieus genomen dienen te worden en dat het ook JOUW huis is zeg maar