Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lynn_Nikita schreef:waarom kan ik dan wel bij essent een regeling treffen? Ik heb hier ik denk een maand geleden voor gebeld
bigone schreef:Als de huurbaas niks wil vergoeden dan gewoon vragen of de huur flink naar beneden kan totdat het bedrag verrekend is.
krackertje schreef:Indien je een Rechtsbijstandverzekering hebt, dan zou je die eens kunnen bellen.
Nikka schreef:Trouwens nog link ook, zo'n lekkende geiser.
bridgetF schreef:Ik zou even een afhankelijk rapport op laten stellen, de huurbaas in gebreke stellen voor het slechte onderhoud en de financiële oorzaak tot gevolg voor jullie. En natuurlijk ook over de mogelijke gevaarlijke situatie die had kunnen ontstaan. Als mede zou ik ook contact op nemen met verzekering en rechtsbijstand. Wat mij lijkt in dit geval dat de huurbaas niet betrokken lijkt, omdat hij slecht bereikbaar is en daarom zeg ik je, pas op dat hij niet eens een nieuwe geiser plaats en het oude bewijs weggemoffeld wordt.
Dat heb je al meerdere malen aangegeven in dit topic. Ik heb ook gezegd dat ik het wel wil betalen, maar dat ik gewoon wat extra tijd wil om de dingen uit te zoeken e.d. Van Essent uit begrijpen ze dit ook, maar ze kunnen op dit moment geen uitstel geven omdat er nu een uitstel loopt tot 8 oktober. Ik wil gewoon nog even vasthouden aan mijn centjes. Bij Essent begrepen ze dit ook, juist door de hoogte van de rekening. 
EvaC schreef:Deze installateurs zijn vriendjes van mijn huisbaas, het zijn wel professionals. Ik weet het, nooit verstandig, maar ik wilde hem een kans geven dit op te lossen. Ik heb geen enkel bewijs dat het zo is behalve hun woord en natuurlijk mijn mega hoge rekening.
Als de huisbaas niet mee wil werken laat ik uiteraard op eigen kosten een installateur komen. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat we het bedrag van normaal verbruik aftrekken van de rekening en de overgebleven kosten voor zijn rekening laten komen. Van Essent kreeg ik vanochtend een mail dat ik tot 8 oktober de tijd heb om het volledige bedrag te betalen. Ik ga daar nu ook nog even achteraan om te kijken of dat alsnog een beetje kan rekken. Mijn huisbaas "kennende" zal ook dit nog wel weer een tijdje duren.
Sammie schreef:Ik begrijp die huisbaas eigenlijk ook wel ergens hoor. Hij zit ook niet te wachten om die rekening te betalen. Maar ja... dan had ie maar beter onderhoud moeten plegen aan dat ding. Dingen wegmoffelen is niet netjes.. Een ketel uit 1988 had eigenlijk allang vervangen moeten zijn..
bridgetF schreef:Met volle interesse lees ik nog steeds mee, ik begrijp dus dat de huisbaas voor de rest nog niet van zich heeft laten horen? Een ketel uit 1988 kan best, die van ons hebben we vervangen toen hij 23 jaar was, echter deze werd wel elk jaar schoongemaakt en gecontroleerd. Dus die was wel veilig, uiteindelijk vervangen omdat hij af en toe uit viel, bijzonder lastig als je onder de douche staat en je moet weer naar zolder om hem aan te doen, voor de rest deed hij het prima.
Trouwens goed dat je de oude ketel hebt bewaard als eventueel bewijs materiaal. Heb je nu ook gelijk nieuwe leidingen gekregen?
Als deze ketel goed onderhouden was geweest had ie misschien idd nog wel even meegekunt, maar helaas is dat hier niet het geval geweest. De geiser hebben we hier nog wel.

Ik zou 'm alleen al houden zodat het niet erg koud wordt van de winterCitaat:Als ik jou was zou ik even checken of je nu een nieuwe ketel hebt of niet, en ook die als bewijsmateriaal houden