luf_horses schreef:Hmm, lastig. Ik denk dat dat helemaal aan je relatie ligt. Mensen zijn of monogaam, of niet.
Ik ben zelf niet monogaam en zou er geen probleem mee hebben als mijn vriend met een ander zoent. Daarentegen is hij dat juist wel heel erg en zou hij zoiets nooit doen. Nu klinkt het natuurlijk heel unfair alsof ik om de haverklap vreemd ga, maar dat is niet zo. Ik heb hem beloofd niks met een ander te doen en dus doe ik dat niet. Niet omdat ik die behoefte niet heb, maar meer omdat ik van hem houd en de spanning van het flirten en versieren graag opoffer voor hem.
Er bestaan relaties waarin het prima is als de partners af en toe een avontuurtje hebben buiten de deur. Ik vind dat als dat goed afgesproken is, dat dat dan ook geen vreemdgaan is. Vreemdgaan slaat in mijn optiek eerder op het liegen en iets achter de rug omdoen van de ander.
Maar om je vraag te beantwoorden: Normaal gesproken is zoenen met een ander wel vreemdgaan, tenzij anders is afgesproken. Dit maakt niet uit of het van de mannenkant of van de vrouwenkant komt.
Denk je niet dat het jullie ooit opbreekt? Niet monogaam zijn maar wel een monogame relatie hebben. Lijkt mij heel vervelend als je wel behoefte hebt, maar die altijd moet onderdrukken.