Zoenen met een ander geen vreemdgaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Is een andere vrouw zoenen vreemdgaan?

Ja
734 (93%)
Nee
34 (4%)
Anders; licht toe
19 (2%)

Totaal aantal stemmen: 787

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:19

Geryon schreef:
love_western schreef:
Aan een relatie moet je blijven werken :) Dus als spanning weg is, dan moet je wat anders verzinnen. Waardoor het wel weer spannend word. Gelukkig tussen mij en vriend nog niet gebeurd.

Ben ik met je eens :D

Zijn we het toch nog ergens over eens _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 23:21

love_western schreef:
Geryon schreef:

Ben ik met je eens :D

Zijn we het toch nog ergens over eens _O-

Hahaha _O- Meer dan je denkt hoor denk ik :))

BiBiQ

Re: Zoenen met een ander geen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-13 12:49

Relaties zijn altijd werken.
Fantaseren over een ander. Lastige kwestie. Ik snap wel dat als je een lekkere meid of jongen ziet je denkt, daar zou ik wel een beschuitje mee willen eten.
Maar als het veel verder gaat en je met diegene ook intens contact gaat hebben klopt het natuurlijk niet.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 12:58

Hmm, lastig. Ik denk dat dat helemaal aan je relatie ligt. Mensen zijn of monogaam, of niet.

Ik ben zelf niet monogaam en zou er geen probleem mee hebben als mijn vriend met een ander zoent. Daarentegen is hij dat juist wel heel erg en zou hij zoiets nooit doen. Nu klinkt het natuurlijk heel unfair alsof ik om de haverklap vreemd ga, maar dat is niet zo. Ik heb hem beloofd niks met een ander te doen en dus doe ik dat niet. Niet omdat ik die behoefte niet heb, maar meer omdat ik van hem houd en de spanning van het flirten en versieren graag opoffer voor hem.

Er bestaan relaties waarin het prima is als de partners af en toe een avontuurtje hebben buiten de deur. Ik vind dat als dat goed afgesproken is, dat dat dan ook geen vreemdgaan is. Vreemdgaan slaat in mijn optiek eerder op het liegen en iets achter de rug omdoen van de ander.

Maar om je vraag te beantwoorden: Normaal gesproken is zoenen met een ander wel vreemdgaan, tenzij anders is afgesproken. Dit maakt niet uit of het van de mannenkant of van de vrouwenkant komt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 14:41

luf_horses schreef:
Hmm, lastig. Ik denk dat dat helemaal aan je relatie ligt. Mensen zijn of monogaam, of niet.

Ik ben zelf niet monogaam en zou er geen probleem mee hebben als mijn vriend met een ander zoent. Daarentegen is hij dat juist wel heel erg en zou hij zoiets nooit doen. Nu klinkt het natuurlijk heel unfair alsof ik om de haverklap vreemd ga, maar dat is niet zo. Ik heb hem beloofd niks met een ander te doen en dus doe ik dat niet. Niet omdat ik die behoefte niet heb, maar meer omdat ik van hem houd en de spanning van het flirten en versieren graag opoffer voor hem.

Er bestaan relaties waarin het prima is als de partners af en toe een avontuurtje hebben buiten de deur. Ik vind dat als dat goed afgesproken is, dat dat dan ook geen vreemdgaan is. Vreemdgaan slaat in mijn optiek eerder op het liegen en iets achter de rug omdoen van de ander.

Maar om je vraag te beantwoorden: Normaal gesproken is zoenen met een ander wel vreemdgaan, tenzij anders is afgesproken. Dit maakt niet uit of het van de mannenkant of van de vrouwenkant komt.

Denk je niet dat het jullie ooit opbreekt? Niet monogaam zijn maar wel een monogame relatie hebben. Lijkt mij heel vervelend als je wel behoefte hebt, maar die altijd moet onderdrukken.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:58

Hmm. Nu zou ik zeggen dat dat noooooit gebeurt, maar dat zal meer liggen aan het verliefd, diep gelukkig zijn met elkaar en aan het feit dat vriendlief drie weken in Amerika zit en ik hem vreselijk mis. Als het ooit wat minder gaat, misschien wel, al hoop ik van niet natuurlijk.

We hebben afgesproken dat bepaalde behoeftes eerst besproken wordt. En komt er een tijd dat ik niet meer monogaam kan zijn, dan zal ik hem dat eerlijk vertellen. Dan mag hij beslissen of we samen verder gaan of niet.

Sowieso denk ik dat communicatie altijd essentieel is, of het nou gaat om een monogaan iemand of niet.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 18:02

Dat is vreemdgaan.
En hoort niet te gebeuren.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:49

En wat als...je lange tijd een vaste relatie hebt, maar je op een vreemde manier gekust wordt door iemand anders? Uiteraard niet "meegedaan", maar wel de lippen gevoeld... Awkward situation...

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:41

Dat is me wel eens met een vriendin gebeurt. Ze was jarig en ik gaf drie zoenen, maar we bogen allebei dezelfde kant op. Ex stond ernaast en vond het wel grappig.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:27

In mijn ogen is dat niet vreemdgaan, maar dat komt ook omdat mijn beste vriendin en ik als we uitgaan en wat gedronken hebben opeens "verliefd" worden op elkaar en elke keer opnieuw staan te zoenen. We vinden dat gewoon mega leuk, en we hebben ook al vaak tegen elkaar gezegd dat het echt jammer is dat geen van beide een L*L heeft, anders hadden we wel een relatie gehad.
Maarja, zijn beide toch volledig hetero :)
Haar vriend (inmiddels man) weet dat, hij heeft ons ook zo leren kennen (wij kennen elkaar 10 jaar) dus hij heeft zich er bij neergelegd. Hij weet ook dat het enkel voor de lol is, dat er voor ons niets meer achter zit dan pure lust en plezier op dat moment dusja.
Ik zou het ook niet erg vinden moest mijn vriend zoenen met een vriend van hem. Wél zou ik dit enorm raar vinden denk ik :D (Omdat ik niet verwacht dat mijn vriend homoseksuele gevoelens heeft, maar hij zou net als mij wél mogen zoenen met hetzelfde geslacht)
Ik denk ook omdat ik het andere geslacht niet als concurrentie zie.
Mijn eigen beste vriendin zal ook nooit concurrentie zijn voor mijn partner, dus ik koppel dat ook weer terug en denk daarom dat het voor ons geen probleem is.
(Wij staan trouwens niet wekelijks te zoenen hoor, ik denk dat wij eens in de 4-5maanden uitgaan)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 11:35

Anders,nl : Het ligt aan de afspraken die je onderling als stel maakt. Maar dan wel wat de een mag, mag de ander ook.

Persoonlijk vind ik het intiem genoeg om als vreemdgaan te rekenen. Je raakt er ten slotte opgewonden van. En dat elkaar opwinden vindt ik dus voor tussen een stel.

Ik ken ook jongens die alleen penetratie als vreemdgaan zien. Het is maar hoe je dingen voor jezelf definieert.
Ik vind dus vooral dat je er goede afspraken over moet maken.

Van mij mochten mijn partners (2 relaties gehad) trouwens gewoon met ander vrouwen als ze zo nodig moesten. Ik heb er geen last van, integendeel. Ik hoef ze niet alle avonden over me heen.
Ik ben er inmiddels wel uit dat ik gewoon helemaal niet van seks houd en zal daarom ook nooit meer een partner willen, maar mocht het me overkomen geldt gewoon weer hetzelfde: Je doet maar wat je niet laten kunt, als ik er maar geen ziektes aan over houdt.
En ze weten van te voren dat er bij mij niets te halen valt. Dat ze me niets kunnen verwijten.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:37

cooper, die snap ik niet. Je zegt dat je hetero bent, maar toch word je opgewonden van zoenen met een vriendin van je. Ben je dan niet gewoon bi?

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:03

Kinke schreef:
cooper, die snap ik niet. Je zegt dat je hetero bent, maar toch word je opgewonden van zoenen met een vriendin van je. Ben je dan niet gewoon bi?

Opgewonden is een groot woord hoor, ze mist een essentieel onderdeel waarvan ik opgewonden word.
Het is gewoon op dat moment een enorme aantrekkingskracht tot elkaar, en puur plezier.
Ik ben nog nooit met een meisje naar bed geweest, het idee alleen al vind ik "vies", dus of ik bi ben? Ik weet het eigenlijk niet :) Vrouwen vind ik aantrekkelijker (qua lichaam) dan mannen, maar ik wil wél een man in bed ipv een vrouw.
Ik heb trouwens wel met meerdere vriendinnen gezoend. Niets sexueel, maar eerder gewoon plezier en aantrekking

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:05

chimello schreef:
Dat is vreemdgaan.
En hoort niet te gebeuren.

+1

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:18

ik snap er nog geen fluit van Cooper...aantrekking en plezier... :?
Kan ook heel veel plezier hebben met vriendinnen, maar ermee zoenen, mot er niet aan denken.
Met m'n boerenverstand denk ik dan dat je bi bent, anders zou volgens mij die aantrekkingskracht er ook niet zijn. :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:32

Haha ik zou ook gewoon denken dat je bi bent.. Maar uhm, wat ik wel een beetje raar vind, is dat die aantrekkingskracht er ineens bij het uitgaan is, en anders niet? :=

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:16

Het maakt toch niet uit of jullie vinden dat ik bi ben of niet?
Ik schets hier enkel de situatie en hoe dat voor mij werkt en waarom ik het niet als vreemdgaan zie.

Ik vind mijn vriendin erg lief en leuk en aardig, maar ik heb er geen verliefde of seksuele gevoelens voor, wel kunnen we na een paar glazen alcohol opeens met elkaar staan te zoenen. Tja, Voor mij is kussen ook niet iets enorm intiems wat je maar enkel met je partner doet, we vinden het beide gewoon enorm leuk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:40

Begrijp er nog steeds niks van }:0 :D
Wij zeggen toch ook niet dat het wat uitmaakt of je bi bent of niet? Ik kan jouw acties alleen niet rijmen met jouw opmerking dat je hetero bent :D

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:41

Kinke schreef:
Begrijp er nog steeds niks van }:0 :D
Wij zeggen toch ook niet dat het wat uitmaakt of je bi bent of niet? Ik kan jouw acties alleen niet rijmen met jouw opmerking dat je hetero bent :D

Hier hetzelfde. En ik vind bi of geen bi zijn wel toe doen aan de situatie of het vreemdgaan is of niet. (al is dat in jouw situatie sowieso al niet omdat het is goedgekeurt)

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:50

Waarom zou ik geen hetero zijn als ik in de zoveel maanden eens zoen met een meisje? :D

Voor mij is het moeilijk te begrijpen dat ik dan ineens niet hetero ben, gezien ik nog steeds sex met een man wil in plaats van met een vrouw :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:57

cooper schreef:
Waarom zou ik geen hetero zijn als ik in de zoveel maanden eens zoen met een meisje? :D

Voor mij is het moeilijk te begrijpen dat ik dan ineens niet hetero ben, gezien ik nog steeds sex met een man wil in plaats van met een vrouw :)

Aantrekkingskracht en gevoelens voor vrouwen, maar niet op sexueel gebied, kan nog steeds bi sexueel aangetrokken zijn hoor.

Maar maakt ook niet uit. Je bent wat je bent, je vind leuk met wat je leuk vind.

Ik mag ook graag vrouwen zien! Absoluut! En ik durf ook wel te zeggen, dat ik bi'schierig ben. En dat moet in NL gewoon geaccepteerd kunnen worden.
Betekend echter niet, dat ik tijdens mijn relatie met een vrouw ga lopen zoenen, want dat vind ik immers ook vreemdgaan. Zelfde geslacht of niet!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:08

Interessant topic (heb het nog niet helemaal gelezen), ik vind dat het afhangt van wat je afgesproken hebt met je partner. Voor de een is zoenen vreemdgaan, de ander heeft er afspraken over gemaakt.
Ik zou er niet blij mee zijn als mijn partner zomaar met een ander zoent als dat niet van tevoren besproken is. In mijn ogen is iets vreemdgaan als het stiekem en achter je rug om gebeurt terwijl je weet dat je partner het niet wil hebben.

Over de bi discussie dat doet me hier aan denken

Afbeelding

:))
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 14-10-13 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:10

Ach, toen ik met mijn ex had, heb ik ook wel eens met vrouwen gezoend :') _O- Beetje alcohol erin en iemand die roept bluf en dan heb je mij aan de gang :=

Geloof niet dat mijn huidige vriend het leuk vind, dus doen we het maar niet :D

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 16:58

Vind het zeker wel vreemdgaan. Ik val dan totaal niet op vrouwen, dus zoiets komt ook totaal niet in mij op om even met een vrouw te zoenen. Maar toch vind ik dit wel vreemdgaan.

Ik ben monogaam, en vind dat je daarbij alleen voor elkaar moet gaan. Natuurlijk is flirten met een ander niet erg, zolang het maar niet té wordt, maar zoenen gaat echt te ver ! :j

Stel mijn vriend zoent met een andere jongen, blegh moet er niet aan denken en hij gelukkig ook niet :'), dan ben ik zeker wel heel boos op hem ! Niet omdat het een jongen is, want een jongen is voor mij geen bedreiging voor hem, maar wij hebben samen iets, wat niet met een ander gedeeld moet worden. En als de ander dat in een relatie wel wilt, hoepelt hij maar op :) !

Edit: Oja, en als hij een andere meid zoent, dan is het helemaal klaar. Of dit nu expres of per ongeluk is, *\o/*

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:05

Fiffill schreef:

Haha, you've got it! :')