Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: Zwanger worden! (ziekenhuis weigert om te helpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:26

Haha je vruchtbare periode duurt wel langer dan een paar uur dus daar hoeft je kerel niet per direkt voor thuis te komen. Tenzij hij vrachtwagenchauffeur of militair is natuurlijk :P

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:28

Dan maar rietjes in de vriezer..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:34

antje_vip schreef:
kani_ejj schreef:
Bij mij in de familie is iedereen breed,

Obesity doesn't run in family. The main problem is: nobody runs in family :+

Ha-ha-ha, bravo! Wat een grappige opmerking zeg. +:)+ Wees daar maar trots op.

Walgelijk!

Jij hebt duidelijk GEEN idee wat overgewicht inhoudt, of wel soms? Dat is wel wat meer dan wat kilo's te veel. De emotionele lading die er bij komt kijken is echt geen geintje. Sommige mensen praten er zo makkelijk over hier. Het is hard knokken als je kilo's kwijt wil, en al helemaal als je er 30 kwijt wil.
Ik walg echt van sommige opmerkingen hier hoor.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:36

Miracle_ schreef:
Ha-ha-ha, bravo! Wat een grappige opmerking zeg. +:)+ Wees daar maar trots op.

Walgelijk!

Jij hebt duidelijk GEEN idee wat overgewicht inhoudt, of wel soms? Dat is wel wat meer dan wat kilo's te veel. De emotionele lading die er bij komt kijken is echt geen geintje. Sommige mensen praten er zo makkelijk over hier. Het is hard knokken als je kilo's kwijt wil, en al helemaal als je er 30 kwijt wil.
Ik walg echt van sommige opmerkingen hier hoor.

maar waarom dan?

Ik dacht ook dat ik t niet kon...lukte mij niet, viel niks af..

Maar bleek, ik had gewoon niet de juiste wijze en de juiste hulp
Want iedereen kan afvallen :j
Alleen de ene idd wat moeilijker dan de andere... Maar feit is wel dat de meeste niet echt door zetten en dus niet echt willen

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:38

De reden dat mensen niet gemakkelijk afvallen is of omdat het psychologisch niet goed zit, of omdat mensen op de verkeerde manier proberen af te vallen. Afvallen werkt niet als je jezelf uithongert of als je een dieet volgt. Afvallen gaat als je gezond eet. En wat gezond is? Dat lees je in de Voedselzandloper. Garantie voor een gezond en slank leven.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:40

Natuurlijk kan iedereen het, maar het is niet zo makkelijk als mensen er over praten hierzo. Ik vecht al jaren tegen overgewicht, en niet eens super veel, maar wel 10 kilo, maar mijn eetpatroon is over het algemeen prima. De artsen hebben tot nu toe nog steeds niet kunnen vinden waarom ik veel aankom in vergelijking met mijn eetpatroon. En ik sport 3 tot 4 keer in de week, maar het blijft er maar aankomen, en de artsen staan voor een raadsel. En mensen maar zeggen als je een keer een frietje eet, dat ik mijn dikke kop zo wel zal houden..... Mensen moeten meer begrip tonen en niet meteen oordelen zonder dat ze iets weten. Ik zou een moord doen om ook maar 5 kilo kwijt te raken. En geloof me, ik heb al wat artsen en diëtisten gezien.

Bovendien ken ik TS wel, en die doet er heus wel wat aan.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:42

Toad schreef:
De reden dat mensen niet gemakkelijk afvallen is of omdat het psychologisch niet goed zit, of omdat mensen op de verkeerde manier proberen af te vallen. Afvallen werkt niet als je jezelf uithongert of als je een dieet volgt. Afvallen gaat als je gezond eet. En wat gezond is? Dat lees je in de Voedselzandloper. Garantie voor een gezond en slank leven.

klopt ook , als je geestelijk niet goed zit dan weerhoud dat het afvallen ook... dus kan de hulp ook bestaan uit bijv een psycholoog...

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 00:43

Ja en iedereen heeft het nu alleen over mijn gewicht maar het zijn ook de zaadjes die het hem doen en niet alleen mijn kilo's! En ik doe zo mn best en wat krijg je hier?? Commentaar van hier tot ginder! En ik doe zo mijn best en dat is niet iets van de laatste weken hoor!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:46

Miracle, dat het jou persoonlijk raakt is heel vervelend natuurlijk en het zal vast niet bij iedereen even makkelijk gaan. Maar feit blijft toch, dat er ook velen zijn die gewoon te makkelijk zijn, het niet echt willen, het probleem op de verkeerde manier aanpakken enz.
Zoals overigens met veel dingen, mensen ontkennen nu eenmaal graag en willen niet toegeven dat ze er eigenlijk niets aan willen doen of het wel prima vinden zoals het is.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:47

Annemiek80 schreef:
kani_ejj schreef:
Ik eet geen snoep, vet, vlees.
Heb 3 maanden Sonja gedaan, maar dat bleek niets voor mij kwam erdoor aan.
Nu een gluten vrij dieet. Maar echt aanslaan doet t niet.

Eigenlijk wil ik je er niet uitpikken/quoten maar 2 dingen vielen mijn aandacht op.
Een glutenvrij dieet is geen afvaldieet, je zult waarschijnlijk dus meer doen dan alleen glutenvrij eten? In de zin van je kcal inname beperken.

Ten tweede waar mijn oog opviel.
Je zegt dat je cupmaat ook de nodige kilo's weegt.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel schat je in dat je voorgevel weegt?
Want ik vermoed dat dat (heel wat) minder is als dat je denkt eerlijk gezegd.

Verder voor TS, en in het algemeen.
Je levenswijze veranderen is ontzettend moeilijk, zeker omdat het niet voor een kortere/overzichtelijke periode is maar juist omdat het dus het omgooien van je levensstijl is en bewuster met voeding/je lichaam/je inspanningspatroon, niet voor even, maar voor levenslang.
Maar je bent hier niet de enige in, velen zijn je voorgegaan, velen weten hoe groot de inspanning is die je hiervoor moet leveren en wat je er voor moet inleveren is, en kunnen je daar ook in ondersteunen.

In het algemeen valt het me sowieso altijd op in topics over gewicht dat de referentiekaders nog wel eens verschillen van persoon tot persoon.
Persoonlijk durf ik amper ooit wat te zeggen uit angst dat het verkeerd wordt opgevat, wat ik dik noem hoeft voor een ander niet dik te zijn. Laat staan termen als mollig, ronde vormen, te zwaar, iets te zwaar, beetje te zwaar, licht overgewicht... Sorry ik wordt er geen wijs uit wanneer ik een bepaalde term wel of niet kan gebruiken, wanneer een term kwetsend is of overkomt etc, dus zeg ik liever maar niets (meer... want tja ik ben wel eens hard afgestraft toen ik iemand wat aan de zware kant noemde)
Objectiever (lees goed, ik zeg objectiever en niet objectief, voordat daar ook discussies over komen), is het beestje bij de naam noemen en bmi getallen nemen

Edit:
TS, wil je de complimenten geven voor de ingeslagen weg, 8 kilo er af is al een behoorlijke portie, neem eens een boekentas met 8 kilo op je rug en sleep dat een paar uur rond... dat ben je al kwijt! De rest lukt je ook wel

Ik let ook op de kcal enzo inderdaad en koolhydraten.
Ik heb ze gewogen je stopt 1 liter in een pan oid dan doe je de borst erin en het water wat er dan uit is zo zwaar weegt dat.
Bij mij kwam t op bijna 4 kilo per stuk.
Dus bijna 10 kilo met z'n tweeën.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:49

kyara1989 schreef:
Ja en iedereen heeft het nu alleen over mijn gewicht maar het zijn ook de zaadjes die het hem doen en niet alleen mijn kilo's! En ik doe zo mn best en wat krijg je hier?? Commentaar van hier tot ginder! En ik doe zo mijn best en dat is niet iets van de laatste weken hoor!!

Je hebt zelf gezegd dat jullie beide geslachtsorganen gezond genoeg zijn, dan ga je verder zoeken naar een oorzaak en dit is blijkbaar het eerste waar het ziekenhuis op stuit...
In die zin wordt je gewoon door ze geholpen, ze geven je advies, zoeken de oorzaak, alleen de uitkomst die je krijgt bevalt je niet.

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 00:51

anneliesdj schreef:
kyara1989 schreef:

Je hebt zelf gezegd dat jullie beide geslachtsorganen gezond genoeg zijn, dan ga je verder zoeken naar een oorzaak en dit is blijkbaar het eerste waar het ziekenhuis op stuit...
In die zin wordt je gewoon door ze geholpen, ze geven je advies, zoeken de oorzaak, alleen de uitkomst die je krijgt bevalt je niet.

Er staat dat het niet al te beste zaadjes zijn....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:53

Maar jij moet het kindje dragen, dus alleen daarom is afvallen zo belangrijk.

1 voordeel; je vriend kan met je meedoen met gezond leven! Goed voor de zaadjes :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:54

Natuurlijk is afvallen belangrijk, maar dat kan wel iets respectvoller gebracht worden door sommigen hier. :)

kyara1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 00:55

Miracle_ schreef:
Natuurlijk is afvallen belangrijk, maar dat kan wel iets respectvoller gebracht worden door sommigen hier. :)

indd!! M'n arts was dan nog takt voller -O-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 01:04

kyara1989 schreef:
anneliesdj schreef:

Er staat dat het niet al te beste zaadjes zijn....

Niet de beste, maar gezond genoeg om kinderen mee te krijgen.
Zaad kun je lastiger verbeteren, neem aan dat je vriend al gestopt is met roken, drinken en gezond eet?
Zo niet, valt daar ook nog het een en ander te verbeteren ;)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 07:58

kani_ejj schreef:
kani_ejj schreef:

Eigenlijk wil ik je er niet uitpikken/quoten maar 2 dingen vielen mijn aandacht op.
Een glutenvrij dieet is geen afvaldieet, je zult waarschijnlijk dus meer doen dan alleen glutenvrij eten? In de zin van je kcal inname beperken.

Ten tweede waar mijn oog opviel.
Je zegt dat je cupmaat ook de nodige kilo's weegt.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel schat je in dat je voorgevel weegt?
Want ik vermoed dat dat (heel wat) minder is als dat je denkt eerlijk gezegd.

Verder voor TS, en in het algemeen.
Je levenswijze veranderen is ontzettend moeilijk, zeker omdat het niet voor een kortere/overzichtelijke periode is maar juist omdat het dus het omgooien van je levensstijl is en bewuster met voeding/je lichaam/je inspanningspatroon, niet voor even, maar voor levenslang.
Maar je bent hier niet de enige in, velen zijn je voorgegaan, velen weten hoe groot de inspanning is die je hiervoor moet leveren en wat je er voor moet inleveren is, en kunnen je daar ook in ondersteunen.

In het algemeen valt het me sowieso altijd op in topics over gewicht dat de referentiekaders nog wel eens verschillen van persoon tot persoon.
Persoonlijk durf ik amper ooit wat te zeggen uit angst dat het verkeerd wordt opgevat, wat ik dik noem hoeft voor een ander niet dik te zijn. Laat staan termen als mollig, ronde vormen, te zwaar, iets te zwaar, beetje te zwaar, licht overgewicht... Sorry ik wordt er geen wijs uit wanneer ik een bepaalde term wel of niet kan gebruiken, wanneer een term kwetsend is of overkomt etc, dus zeg ik liever maar niets (meer... want tja ik ben wel eens hard afgestraft toen ik iemand wat aan de zware kant noemde)
Objectiever (lees goed, ik zeg objectiever en niet objectief, voordat daar ook discussies over komen), is het beestje bij de naam noemen en bmi getallen nemen

Edit:
TS, wil je de complimenten geven voor de ingeslagen weg, 8 kilo er af is al een behoorlijke portie, neem eens een boekentas met 8 kilo op je rug en sleep dat een paar uur rond... dat ben je al kwijt! De rest lukt je ook wel

Ik heb ze gewogen je stopt 1 liter in een pan oid dan doe je de borst erin en het water wat er dan uit is zo zwaar weegt dat.
Dus bijna 10 kilo met z'n tweeën.[/quote]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8)7 4kg per stuk?
Dat kan echt niet..
En geloof me; ik weet waar ik over praat ; ik had een mega voorgevel en heb 2 jaar geleden een borstverkleining gehad.
Het is onmogelijk dat je borsten 4 kg per stuk wegen!
[/b]

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:15

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:35

xEmily schreef:
antje_vip schreef:

Obesity doesn't run in family. The main problem is: nobody runs in family :+

Obesitas bleek erfelijk te zijn hoor ...

Obesitas is niet erfelijk de verslavingsgen is erfelijk. Obesitas is slechts het gevolg van een eetverslaving.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:43

vuurneon schreef:
Belangrijkste is: relax. Focus je niet alleen op het zwanger worden, dat kan stress veroorzaken omdat het je kan frustreren dat het niet lukt. Er is steeds meer onderzoek die toch een richting geeft dat stress de kans op een zwangerschap wat verlaagt.

Komt ook nog eens bij op: Met stress maak je het hormoon cortisol aan, wat weer zorgt voor extra vetopname.
Oftewel, dan kun je doen wat je wilt, maar het gaat je niet lukken.
-simpel gezegd, been there, done that...-
Ben door stress (en een schoonfamilie die van lekker eten koken -en ook ongezond- houd, en door ikzelf die er geen rem op zette in 3 jaar tijd 30 kilo gegroeid. Aii, nu bezig met een andere leefstyle, en ik val gelukkig af :D)
Maar ja, door de cortisol die ik aanmaakte werd, zeker in de laatste 2 jaren, alles giga snel opgeslagen, en kwam ik dus ook het snelst aan.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 08:56

kani_ejj schreef:
Dus bijna 10 kilo met z'n tweeën.

Sorry, ik las toevallig even dat eerste stukje..
Weet je dat je dat eigenlijk niet moet doen? Ga voor de gein eens proberen op vitaminen te letten ipv kcal :) Tip van mijn moeder ^_^
Ik ben aan het afvallen, en tel geen kcal meer. Ik eet spul wat een normale diëtiste af zou raden.
Welke diëtiste zal je horen aanmoedigen om:
dagelijks een stukje pure chocolade te eten
6x per dag iets te eten
bijvoorbeeld als een van je tussendoortjes een laagje met mayo, een dubbele lading (dus niet 1 maar 2 plakjes) kipfilet en een tomaatje op een rijstwafel te nemen

Het klinkt zo fout, maar het is erg gezond. Veel mensen houden er geen rekening mee wat hormonen doen voor je lichaam. Bij de meeste mensen is het hele hormoonstelsel aan de hobbel. Bovengenoemde dingen zijn juist gezond. Dat op de rijstwafel heeft op die manier de perfecte verhoudingen voor een gezond tussendoortje :) De chocolade (let wel: De pure. Hoe puurder hoe beter) is ook weer gezond voor je lichaam.
En het 6 keer per dag eten houd je lichaam aan het werk. Mijn tussendoortjes variëren van de bovengenoemde rijstwafel, tot het stukje chocolade, tot 3 opgebakken eitjes met garnaaltjes erdoorheen, zelfgemaakte zalmwrap (met tachiki saus, gerookte zalmfilet, ruccola sla en volkoren wraps)...echt, vanalles :)
Het houd mijn hormonen goed in balans, waardoor mijn lichaam al gewicht kwijt raakt :)

*Edit, oh god, ik begin op m'n ma te lijken...da's de voedselgoeroe hier in't gezin _O-

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:09

Jessix schreef:
denice schreef:
Je bedoelt dat er ontwijkend gedrag wordt vertoond? Dan begrijpen we elkaar!

Wat ik bedoel is dat ik vind dat het een hele grote gunst is dat de behandelingen voor zwangerschap in deze tijd nog deels vergoed worden. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat de mensen die in aanmerking willen komen voor deze behandeling zo gezond mogelijk moeten zijn. Dat houdt in stoppen met roken, drinken en in dit geval afvallen.

Overgewicht staat wat mij betreft niet ter discussie, het uitblijven van zwangerschappen als medische noodzaak wel.

Een hele grote gunst? Amai, ik hoop uit de grond van mijn hart dat jij nooit geen problemen gaat hebben om zwanger te worden (moest je kinderen willen) want er zijn zoveel medische redenen waarom er geholpen moeten worden, en bij het gros zijn het redenen waar men niets aan kan doen.

Lees dat het er ook een probleem is bij haar man, dus als had ze maatje 36 dan nog zou het meoilijk gaan.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:18

Maar 30 kilo overgewicht maakt de kans op een zwangerschap zeker met de combinatie van traag zaad gewoon veel slechter. Om de kansen te vergroten is afvallen, gewoon echt heel hard nodig.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:20

Ik wil graag mijn reactie geven, maar ik zeg er wel bij ik heb niet alle 8 de pagina's aan reakties gegeven.

Ik zou als ik jou was naar een ander ziekenhuis gaan voor een second opinion. En als het te maken heeft dat je te veel vetweefsel zou hebben om zwanger te worden of risico's met zich mee brengt voor jouw of het kindjes gezondheid, dan vind ik het een goede reden. Maar dan nog zullen ze het beter moeten onder bouwen, want er zijn zoveel forse en "vol-slanke" mensen die natuurlijk zwanger worden en een kindje te wereld brengen. Je zou bijna denken dat de betrokken arts / gynaecoloog bevooroordeeld is en discrimineert! Volgens mij mogen ze je niet eens weigeren om te behandelen want dat is in strijd met artikel 1 van de grondwet. Ik was er niet mee akkoord gegaan en had een gesprek geëist met een andere arts (eventueel van een ander ziekenhuis) en liet mij niet zomaar weg sturen!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:23

Maar ze is aan het afvallen, ze is al 7 kilo kwijt.
Denk niet dat het gezond is om 30 kilo in 2 maanden te verliezen, dus geef ze tijd.
Ik ben zeker als ze nog een 10 kilo extra verliest, ze wel de behandeling kan krijgen en zoniet dan maar naar een andere dokter.
Mensen die gefortuneerd zijn dat alles vanzelf gaat worden ook niet verplicht om eerst 30 kilo af te vallen eer ze zwanger mogen worden.

En af komen dat je al mag blij zijn dat het deels vergoed is, daar gaan bij mij persoonlijk de haren van omhoog, want dan zou dat voor andere dingen ook moeten gelden. En je weet niet of er nog andere medische problemen zijn in het spel zitten.