Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
antje_vip schreef:kani_ejj schreef:Bij mij in de familie is iedereen breed,
Obesity doesn't run in family. The main problem is: nobody runs in family
Miracle_ schreef:Ha-ha-ha, bravo! Wat een grappige opmerking zeg.Wees daar maar trots op.
Walgelijk!
Jij hebt duidelijk GEEN idee wat overgewicht inhoudt, of wel soms? Dat is wel wat meer dan wat kilo's te veel. De emotionele lading die er bij komt kijken is echt geen geintje. Sommige mensen praten er zo makkelijk over hier. Het is hard knokken als je kilo's kwijt wil, en al helemaal als je er 30 kwijt wil.
Ik walg echt van sommige opmerkingen hier hoor.
Toad schreef:De reden dat mensen niet gemakkelijk afvallen is of omdat het psychologisch niet goed zit, of omdat mensen op de verkeerde manier proberen af te vallen. Afvallen werkt niet als je jezelf uithongert of als je een dieet volgt. Afvallen gaat als je gezond eet. En wat gezond is? Dat lees je in de Voedselzandloper. Garantie voor een gezond en slank leven.
Annemiek80 schreef:kani_ejj schreef:Ik eet geen snoep, vet, vlees.
Heb 3 maanden Sonja gedaan, maar dat bleek niets voor mij kwam erdoor aan.
Nu een gluten vrij dieet. Maar echt aanslaan doet t niet.
Eigenlijk wil ik je er niet uitpikken/quoten maar 2 dingen vielen mijn aandacht op.
Een glutenvrij dieet is geen afvaldieet, je zult waarschijnlijk dus meer doen dan alleen glutenvrij eten? In de zin van je kcal inname beperken.
Ten tweede waar mijn oog opviel.
Je zegt dat je cupmaat ook de nodige kilo's weegt.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel schat je in dat je voorgevel weegt?
Want ik vermoed dat dat (heel wat) minder is als dat je denkt eerlijk gezegd.
Verder voor TS, en in het algemeen.
Je levenswijze veranderen is ontzettend moeilijk, zeker omdat het niet voor een kortere/overzichtelijke periode is maar juist omdat het dus het omgooien van je levensstijl is en bewuster met voeding/je lichaam/je inspanningspatroon, niet voor even, maar voor levenslang.
Maar je bent hier niet de enige in, velen zijn je voorgegaan, velen weten hoe groot de inspanning is die je hiervoor moet leveren en wat je er voor moet inleveren is, en kunnen je daar ook in ondersteunen.
In het algemeen valt het me sowieso altijd op in topics over gewicht dat de referentiekaders nog wel eens verschillen van persoon tot persoon.
Persoonlijk durf ik amper ooit wat te zeggen uit angst dat het verkeerd wordt opgevat, wat ik dik noem hoeft voor een ander niet dik te zijn. Laat staan termen als mollig, ronde vormen, te zwaar, iets te zwaar, beetje te zwaar, licht overgewicht... Sorry ik wordt er geen wijs uit wanneer ik een bepaalde term wel of niet kan gebruiken, wanneer een term kwetsend is of overkomt etc, dus zeg ik liever maar niets (meer... want tja ik ben wel eens hard afgestraft toen ik iemand wat aan de zware kant noemde)
Objectiever (lees goed, ik zeg objectiever en niet objectief, voordat daar ook discussies over komen), is het beestje bij de naam noemen en bmi getallen nemen
Edit:
TS, wil je de complimenten geven voor de ingeslagen weg, 8 kilo er af is al een behoorlijke portie, neem eens een boekentas met 8 kilo op je rug en sleep dat een paar uur rond... dat ben je al kwijt! De rest lukt je ook wel
kyara1989 schreef:Ja en iedereen heeft het nu alleen over mijn gewicht maar het zijn ook de zaadjes die het hem doen en niet alleen mijn kilo's! En ik doe zo mn best en wat krijg je hier?? Commentaar van hier tot ginder! En ik doe zo mijn best en dat is niet iets van de laatste weken hoor!!
anneliesdj schreef:kyara1989 schreef:Ja en iedereen heeft het nu alleen over mijn gewicht maar het zijn ook de zaadjes die het hem doen en niet alleen mijn kilo's! En ik doe zo mn best en wat krijg je hier?? Commentaar van hier tot ginder! En ik doe zo mijn best en dat is niet iets van de laatste weken hoor!!
Je hebt zelf gezegd dat jullie beide geslachtsorganen gezond genoeg zijn, dan ga je verder zoeken naar een oorzaak en dit is blijkbaar het eerste waar het ziekenhuis op stuit...
In die zin wordt je gewoon door ze geholpen, ze geven je advies, zoeken de oorzaak, alleen de uitkomst die je krijgt bevalt je niet.
kyara1989 schreef:anneliesdj schreef:Je hebt zelf gezegd dat jullie beide geslachtsorganen gezond genoeg zijn, dan ga je verder zoeken naar een oorzaak en dit is blijkbaar het eerste waar het ziekenhuis op stuit...
In die zin wordt je gewoon door ze geholpen, ze geven je advies, zoeken de oorzaak, alleen de uitkomst die je krijgt bevalt je niet.
Er staat dat het niet al te beste zaadjes zijn....
kani_ejj schreef:kani_ejj schreef:
Eigenlijk wil ik je er niet uitpikken/quoten maar 2 dingen vielen mijn aandacht op.
Een glutenvrij dieet is geen afvaldieet, je zult waarschijnlijk dus meer doen dan alleen glutenvrij eten? In de zin van je kcal inname beperken.
Ten tweede waar mijn oog opviel.
Je zegt dat je cupmaat ook de nodige kilo's weegt.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoeveel schat je in dat je voorgevel weegt?
Want ik vermoed dat dat (heel wat) minder is als dat je denkt eerlijk gezegd.
Verder voor TS, en in het algemeen.
Je levenswijze veranderen is ontzettend moeilijk, zeker omdat het niet voor een kortere/overzichtelijke periode is maar juist omdat het dus het omgooien van je levensstijl is en bewuster met voeding/je lichaam/je inspanningspatroon, niet voor even, maar voor levenslang.
Maar je bent hier niet de enige in, velen zijn je voorgegaan, velen weten hoe groot de inspanning is die je hiervoor moet leveren en wat je er voor moet inleveren is, en kunnen je daar ook in ondersteunen.
In het algemeen valt het me sowieso altijd op in topics over gewicht dat de referentiekaders nog wel eens verschillen van persoon tot persoon.
Persoonlijk durf ik amper ooit wat te zeggen uit angst dat het verkeerd wordt opgevat, wat ik dik noem hoeft voor een ander niet dik te zijn. Laat staan termen als mollig, ronde vormen, te zwaar, iets te zwaar, beetje te zwaar, licht overgewicht... Sorry ik wordt er geen wijs uit wanneer ik een bepaalde term wel of niet kan gebruiken, wanneer een term kwetsend is of overkomt etc, dus zeg ik liever maar niets (meer... want tja ik ben wel eens hard afgestraft toen ik iemand wat aan de zware kant noemde)
Objectiever (lees goed, ik zeg objectiever en niet objectief, voordat daar ook discussies over komen), is het beestje bij de naam noemen en bmi getallen nemen
Edit:
TS, wil je de complimenten geven voor de ingeslagen weg, 8 kilo er af is al een behoorlijke portie, neem eens een boekentas met 8 kilo op je rug en sleep dat een paar uur rond... dat ben je al kwijt! De rest lukt je ook wel
vuurneon schreef:Belangrijkste is: relax. Focus je niet alleen op het zwanger worden, dat kan stress veroorzaken omdat het je kan frustreren dat het niet lukt. Er is steeds meer onderzoek die toch een richting geeft dat stress de kans op een zwangerschap wat verlaagt.
kani_ejj schreef:Ik let ook op de kcal enzo inderdaad en koolhydraten.
Ik heb ze gewogen je stopt 1 liter in een pan oid dan doe je de borst erin en het water wat er dan uit is zo zwaar weegt dat.
Bij mij kwam t op bijna 4 kilo per stuk.
Dus bijna 10 kilo met z'n tweeën.
Jessix schreef:denice schreef:Je bedoelt dat er ontwijkend gedrag wordt vertoond? Dan begrijpen we elkaar!
Wat ik bedoel is dat ik vind dat het een hele grote gunst is dat de behandelingen voor zwangerschap in deze tijd nog deels vergoed worden. Ik vind het dan ook niet meer dan normaal dat de mensen die in aanmerking willen komen voor deze behandeling zo gezond mogelijk moeten zijn. Dat houdt in stoppen met roken, drinken en in dit geval afvallen.
Overgewicht staat wat mij betreft niet ter discussie, het uitblijven van zwangerschappen als medische noodzaak wel.