Wie doet zo iets?! Ik voel me verslagen ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Wie doet zo iets?! Ik voel me verslagen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 14:51

TS ik wil je echt een knuffel geven, woon niet ver bij je uit de buurt en we zitten eigenlijk te wachten tot ze hier komen.... rand van Woen.sel West

Vorige jaar hebben ze de auto van vriendlief al compleet total loss gereden :7
Er loopt zo'n schorem rond.

Hopelijk komt je er uit met je verzekering, mag ik vragen bij welke verzekering je zit?
We hadden het geluk dat onze auto toen echt net nieuw was en we er eigenlijk heel goed uit zijn gekomen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 09:51

Dankje Anouk, wij zitten met alles bij IAK ...

Vanacht weer eentje uitgebrand, teller staat op 28 ..
Snap niet dat de politie hier niet meer werk van maakt ..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:04

Ach wat erg ts, wat zul je daarvan balen zeg. :(:)
Jammer dat al je werk nu in vlammen opgaat en dan 2 auto's tegelijk, lijkt me echt heel erg, ookal is het maar een auto.
En iedereen die roept 'ah je bent verzekerd ja' die moet zich er maar eens in verdiepen, verzekering keert de dagwaarde uit en niet wat je ervoor betaald hebt (tenzij all risk) en als je veel versleuteld hebt aan je auto maakt hem dat vaak maar weinig meer waard.
Goed dat die van jou nog all risk verzekerd is, maar zonder recente taxatie ben je alles wat je erin hebt gestoken ook kwijt of niet? Voor die van je vriend krijg je de dagwaarde toch nog wel?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:13

Ik hoop dat de auto van mijn zus veilig staat, ze zijn op vakantie in Amerika, zij wonen vlakbij het stadion.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 10:23

Ik ben allrisk verzekerd en krijg de dag waarde ..
Mijn vriend enkel WA en die krijgt niks, nakkes, nada ...

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:35

Ja vervelend he als je niet all risk verzekerd ben. Die fout heb ik een keer gemaakt en doe ik nooit meer.
Ik had een ongeluk door een ander, maar omdat diegene door gereden is en ik geen bewijs heb ben ik mn auto die ik net 2 maanden nieuw had kwijt :(

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 10:36

ach allrisk krijg je nog geen zak hoor ..

en mijn vriend zijn auto was 18 jaar oud, maar piek fijn.
Die kun je geen eens meer all risk verzekeren ...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:42

Ts wat verschrikkelijk! Gelijk alle twee jullie mooie auto's in rook op gegeaan.
En dat de verzekering van je vriends auto helemaal niets nakkes nada uitkeerd -:(-
Tis gewoon schandalig...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:19

Tyrcanol schreef:

Bij allrisk verzeker je toch voor een bepaald bedrag? Waarvoor jij aangeeft hem gekocht te hebben bv, dat keren ze dan toch uit?
En waarom krijgt je vriend de dagwaarde niet? Heeft dat te maken met dat er geen 'daders' te achterhalen zijn?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:20

Volgende keer heeft het ook wel zin om hem te laten taxeren door een erkend bedrijf. Vaak kan je dat aan de verzekering doorgeven, dan ligt de uit te keren waarde ook hoger.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:21

Miesjex schreef:
Ja vervelend he als je niet all risk verzekerd ben. Die fout heb ik een keer gemaakt en doe ik nooit meer.
Ik had een ongeluk door een ander, maar omdat diegene door gereden is en ik geen bewijs heb ben ik mn auto die ik net 2 maanden nieuw had kwijt :(

Tjah, financieel gezien had je niet weg moeten sturen maar hem moeten rammen.
Klinkt banketstaaf, maar als een ander een belachelijke manouvre maakt waardoor jij uitwijkt en in de sloot ligt, kun je zelf gaan dokken. Laat je de aanrijding gebeuren dan is hij schuldig en krijg jij uitgekeerd.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:41

Ik lees je bericht nu pas, TS, had in het nieuws wel gezien dat er in de omgeving flink wat auto's aangestoken zijn. Vreselijk als je zoiets overkomt, je voelt je zo machteloos dan... Het idee dat mensen elkaar dat aandoen alleen al.

'Het is maar blik' wordt er dan gezegd, en 'ach, daar heb je de verzekering voor' :\ . Maar TS en haar partner zijn wel beiden hun vervoermiddel kwijt, daarnaast is het een financiële strop, zelfs al was een van beide auto's allrisk verzekerd, en een van de auto's vertegenwoordigde ook nog een boel meer dan blikwaarde.

:(:) :(:)

Enne, door dit soort narigheid wordt ieders autoverzekering duurder, schades moeten ergens van betaald worden tenslotte.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 20:51

anneliesdj schreef:
Tyrcanol schreef:

Bij allrisk verzeker je toch voor een bepaald bedrag? Waarvoor jij aangeeft hem gekocht te hebben bv, dat keren ze dan toch uit?
En waarom krijgt je vriend de dagwaarde niet? Heeft dat te maken met dat er geen 'daders' te achterhalen zijn?

Dat zou mooi zijn, dat je na 10 jaar je aankoopwaarde terug krijgt :D
Zo werkt het helaas niet.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 15:46

Zo werkt het inderdaad niet, vriendlief mocht zijn auto niet eens meer all risk verzekeren ..

De nieuwe wordt ook absoluut getaxeerd ...

Vandaag met stomheid geslagen ..
Kreeg een brief van de Politie in de bus:

Afbeelding

Werkelijk, ik heb hier GEEN woorden voor.
Er zijn verdomme 28 auto's uitgefikt .. maar ze hebben geen aanknopingspunten ..
Maar wel de dader op camera .. en daar word niks mee gedaan ..
BAH

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:50

Wat een ellende, ts. Onze prachtige Opel Zafira is op nieuwjaarsdag 2009 ook in brand gestoken. Ik vond het echt verschrikkelijk. Sterkte en succes!

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:54

ik vind dit iig wel schandalig nu word je dossier gesloten tot er aanknopings punten zijn? en die andere 2 autos dan? hmm beetje apart dit

succes ts iserg vervelend dit!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:57

Jee, niet normaal -O-
Lijkt mij dat er zat aanknopingspunten zijn!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:13

schandalig! Ombudsman inschakelen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:22

Ach jeetje, wat verschrikkelijk. Dat je auto's afbranden is al onvoorstelbaar zuur, maar als je dan ook nog zo in de kou gezet wordt door zowel verzekering én de politie.. Dat is toch niet te verkroppen?

Vraag me af of de Ombudsman wat kan. Wellicht de media opzoeken?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:35

TS, dit is een "standaard brief", het houdt in dat de zaak nu even doodloopt als het ware omdat ze geen harde bewijzen hebben richting een dader. Iemand op camerabeelden is vaak maar heel moeilijk te herkennen, en vaak zijn er wel een hoop vermoedens, maar zie ze maar eens voor elkaar te krijgen. Met zoveel autobranden verdient deze zaak echt wel prioriteit. Ik heb ook heel vaak zaken waarbij er camerabeelden zijn, daar zie je dan inderdaad wat op gebeuren maar ik zou mezelf nog niet eens herkennen in beeld. Met name 's nachts heb je gewoon erg weinig aan beelden, hoe jammer het ook is.

Echt vreselijk wat er met je auto is gebeurd, ik kook ook altijd van binnen als ze iets met die van mij uitspoken. Mijn vorige auto was echt het mikpunt van vandalisme en je kan zelf iedere keer voor alle kosten opdraaien. Als de verzekering nog iets uitkeert, is het mooi meegenomen, maar je koopt er nooit dezelfde auto voor terug. Ik hoop echt dat de dader snel gepakt wordt en dat ze hem bij iedereen die hier schade aan heeft ondervonden erbij kunnen rechercheren. Voor wat het waard is, je had echt een schitterende bak en mooi getuned! Hopelijk kan je zoiets mettertijd opnieuw realiseren!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 19:26

Dan kan het wel een standaard brief zijn..
Maar vind het ronduit belachelijk.
Wij zijn die nacht ook nog bedreigd. Die jongens staan in het licht onder de camera.
Maar die beelden mogen niet gebruikt worden omdat het privacy schending is.

Ja kom nou..
Ik vind het echt niet normaal.

Dat ze maar meer rond gaan rijden..
Ze weten exact op welke dagen het gebeurt...

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:33

Tjonge jonge waar jij al je spaar centjes in hebt zitten, het is verschikkelijk....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:47

Toch te zot voor woorden dat ze daar niets mee mogen doen. Maar wie heeft je bedreigd dan die nacht????

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:49

Ach, TS, dikke virtuele knuffel van mij :(:)
Soms is juridisch gedoe niet te volgen voor een gewoon mens: dat die beelden niet gebruikt kunnen worden is raar.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:56

Tyrcanol schreef:
Wij zijn die nacht ook nog bedreigd. Die jongens staan in het licht onder de camera.
Maar die beelden mogen niet gebruikt worden omdat het privacy schending is.

Zijn dat dezelfde figuren waarvan jij denkt dat ze je auto in brand hebben gestoken? Misschien heb je het al ergens geschreven, maar ik heb niet het hele topic exact door genomen. En van waar zijn die camerabeelden afkomstig? Is dat van een beveiligingscamera van de flat, of van een particulier? In het laatste geval ligt het inderdaad wat lastiger i.v.m. onrechtmatig verkregen bewijs, daar heb je niets aan want je zaak wordt dan gegarandeerd geseponeerd en de dader komt er dan dus gewoon mee weg. Als het beveiligingsbeelden van de flat zelf zijn, is het een ander verhaal. Dat soort beelden gebruiken wij bijna dagelijks, ze zijn alleen vaak van wat mindere kwaliteit.

Het vaker rond rijden zal ongetwijfeld gebeuren: dat kan zowel opvallend als onopvallend (dan zie je niet dat er politie is, maar die is er dan wel degelijk), zeker ook aangezien in deze periode het aantal woninginbraken weer omhoog schiet. Het is dan alleen wel een kwestie van op het goede moment op de juiste plaats zijn, en hoe dom het ook is om het criminele pad op te gaan, echt achterlijk kan je criminelen nou ook weer niet (allemaal) noemen. Die houden goed in de gaten of er op ze gelet wordt of niet. Is er bij jou in de wijk ook een burgerwacht actief, en wat doen jullie bijvoorbeeld zelf aan preventie in de wijk? Het kan al schelen door bijvoorbeeld eens een half uurtje vanaf je balkon naar beneden te kijken wat er allemaal gebeurd. Of schrijf eens een kenteken op van een auto die niet thuis hoort in je buurt, of als zich mensen verdacht ophouden. Als je een situatie niet vertrouwt, gewoon bellen met het algemene nummer van de politie. De centralist bepaalt dan of ze er wel of niet wat mee kunnen, maar dan heb je het in ieder geval doorgegeven.

Edit: daarmee wil ik niet zeggen dat je het dan allemaal zelf maar moet regelen natuurlijk, het zijn puur tips. Hoe meer ogen er gericht zijn op de wijk, hoe meer er gezien wordt en hoe groter de pakkans wordt!