Liefde of Geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:27

Winged schreef:
Maar een eenzaam leven breekt je ook op?

een leven zonder liefde betekend niet automatisch een eenzaam leven.
Jij hebt geen buren, collega's, bekenden? Of voel je voor die mensen ook allemaal een soort van liefde in bepaalde mate?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:27

Als je in de krottenwijken woont hoef je niet in de schulden te leven. Het kan ook zo zijn
dat je wel constant opzoek moet naar eten. Maar als je dat samen doet, waarom zou je
dan heel de tijd aan jezelf moeten denken?

Imala

Re: Liefde of Geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:28

En medische zorg dan?

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:29

Geen geld hebben gaat verder als we zoeken wel voedsel en een vuilniszak voldoet prima als jurk.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:30

Ik ben van mening dat je van 100% liefde of 100% geld niet kan overleven.
Als je geen geld hebt loop je constant te kibbelen over problemen, want lukt het financieel niet waar ga je wonen, hoe zit het met je gezondheid ? Van een kusje ga je niet overleven. Kies je voor de 100% geld, nja oke je hebt je villa met zwembad, manege met knappe stalhulp en je 100 zwarte arabische hengsten. Maar als er niet 'ik zie je graag' tegen jou zegt. Dan blijft dat geldgeluk ook niet duren.

Kortom ik kies voor de veilige 50/50 optie.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:30

Imala schreef:
Winged schreef:
Maar een eenzaam leven breekt je ook op?

een leven zonder liefde betekend niet automatisch een eenzaam leven.
Jij hebt geen buren, collega's, bekenden? Of voel je voor die mensen ook allemaal een soort van liefde in bepaalde mate?

Denk dat we hier wat scheef gaan met zijn allen. Want schijnbaar is 'geen geld' (dus kiezen voor liefde) honger lijden in een krottenwijk, dus geeneens een sociale huurwoning, terwijl je als je voor geld kiest nog wel sociale contacten mag hebben? Dan moet je het zo trekken dat je ook geen sociale contacten hebt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:32

Ik geloofde ook niet in echte liefde totdat ik mijn vriend kende, voor mij was het ook een sprookje en iedereen die er in geloofde was gewoon naïf. Maar zelfs als het zou misgaan tussen ons want de toekomst kan je nooit zien, dan nog zou ik nog liever vijf keer bij een andere man dezelfde liefde voelen als ik nu voel dan te zwemmen in mijn geld.

Maar wat niet gaat gaat niet. En als het zo erg zou zijn dat er schulden zouden zijn, of er zelfs geen dak boven mijn hoofd mogelijk is en dat op een of andere manier te maken heeft met mijn vriend, dan ben ik gewoon gedwongen om voor mezelf te kiezen. Niet omdat ik dat liever heb, maar omdat je ook moet kunnen overleven en niets zo nefast voor de liefde als elke maand moeten discussiëren wie wat deze maand niet kan veroorloven omdat je de simpele rekeningen niet betaald krijgt. Ik ben dan niet gelukkig dat ik mijn geld voor mijn liefde kies maar ik zie het als een noodzaak.
Ik kies er echter wel bewust voor om een leven zonder luxe te leiden door bij mijn vriend te blijven. Ik weet dat ik gemakkelijk iemand anders kan zoeken die kwa geld véél meer te bieden heeft dan hij, en dat ik met een partner die over evenveel financiële mogelijkheden zou beschikken als ik, véél meer en veel sneller dingen zou kunnen verwezenlijken. Hij snapt dat soms zelf niet, waarom ik in hemelsnaam zo bij hem blijf terwijl ik "zoveel beter kan krijgen" :+ . Maar ik slaap nog liever in een goedkoop bed in een klein huurhuis dan in het mooiste duurste bed in mijn zelfgekochte villa, als ik dan maar mijn liefde bij me heb.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:33

Imala schreef:
bello2005 schreef:
ik kies voor geld

Waar is de vind ik leuk knop als je hem nodig hebt _/-\o_

Ik kies voor geld, gewoon omdat het kan

hahah

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:33

In OP staat straatarm. Definitie van straatarm is toch echt helemaal niks hebben. Dus ook geen geld voor sociale huurwoning.
Ook staat er liefde, niet liefde en sociale contacten.
Dan zou de OP wat duidelijker moeten als het anders bedoeld is als dat het er staat ;)

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:34

En dan erbij, sociale contacten hebben bij mij niet per definitie te maken met liefhebben.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:34

Geld = Gewoon geen contacten, stel je maar voor alsof je in the middle of the nowhere bent :)
Liefde = Gewoon geen geld, dus ook geen schulden. Je moet dus opzoek gaan naar eten etc.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:35

Dus moet de OP zijn, kies je voor geld of voor mensen om je heen inplaats van geld of liefde.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:36

De OP moet idd anders, alleen kan ik deze niet meer aanpassen /:

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:36

Maar geen geld is toch automatisch schulden want hoe kan je iets betalen als je géén geld hebt? :P
Of leef ja als een bedelaar in een doosje met je ware liefde en moet je voor eten bedelen? :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:37

Misschien even via TeM laten aanpassen.

Ik denk dat met deze 'regels' de ideeën toch wel heel anders liggen...

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:40

Zelfs met deze regels blijft mijn idee dat ik er niet gelukkig van word als ik zo afhankelijk ben van een ander.
En daar gaat het uiteinderlijk om in het leven toch. Het geluk vinden.
De 1 doet dat anders dan de ander.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:42

Lieshorses schreef:
Geld = Gewoon geen contacten, stel je maar voor alsof je in the middle of the nowhere bent :)

Dus eigenlijk in een huis met onbeperkt eten drinken oid?
Maar je kan ook nergens heen? Want zodra je ergens heengaat zou je mensen tegenkomen..

Citaat:
Liefde = Gewoon geen geld, dus ook geen schulden. Je moet dus opzoek gaan naar eten etc.

heb je een opleiding? Kun je werken? moet je bedelen? Heb je een dak boven je hoofd?

Nuances nuances :D :')

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:44

werken en geld verdienen kan niet he, want je moet immers straatarm zijn.
Dak boven je hoofd, tja zolang je maar geen huur hoeft te betalen, dus een brug volstaat goed.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:45

Suzanne F. schreef:
Zonder twijfel het geld. Dan maar alleen hoor. :)
De rust die je ervaart zonder geldzorgen, je kan het leven leiden zoals je wilt zonder beperkingen. Lijkt me heerlijk.
Iemand die je lief hebt kan je ook kwetsen, iemand liefhebben is geen garantie voor een zorgeloos leven. Geld ook niet maar maakt het leven veel makkelijker, ook als je eventueel ziek zou worden.

Dit!

Hoeveel relaties gaan er niet kapot door geld? Juist.... Dus als je niets hebt gaat uiteindelijke je relatie vaak ook naar de knoppen.
Alleen kun je net zo gelukkig zijn,jammer alleen dat iedereen je dan als halve bestempeld...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:48

lekker boeiend,, mij bestempelen ze ook zo vaak,,, lekker laten praten.
als jezelf maar gelukkig bent,,, niemand moet met jouw leven bemoeien.
jij leeft je eigen leven, wat andere zeggen moet je niets boeien

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:55

Lekker laten stempelen joh. Je voelt toch niks voor ze :+

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:57

ja toch haha

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:00

Vroeger wilde ik een vent die een leuke baan had en lief was, dat was voldoende voor me. Heb heel lang zo'n relatie gehad en was perfect happy, totdat mijn huidige man in mijn leventje kwam en al-les overhoop gooide. In vuur en vlam stond ik voor hem. Hij wist (en weet) me tot in het diepst van mijn ziel te raken en ook al ben ik geen fan van de term soulmate, toch is hij die van mij.
Maar ja muzikant hè.... Dus geen vetpot bij ons, maar elke maand heel zuinig zijn.
We zijn nu jaren verder en nog steeds is het financieel lastig voor ons (ook mede dankzij de crisis natuurlijk), toch zou ik exact dezelfde keus maken. Een leven zonder hem kan ik me geestelijk minder veroorloven, dan een leven zonder geld.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:00

Nou sorry hoor maar als die cliché over 'geld maakt niet gelukkig'. Ik durf het gewoon openlijk te zeggen: 'Geld maakt wel gelukkig'.

Waarom? Nou even simpel. Ik kom dan wel niets tekort, maar er zijn zat mensen die onder een brug leven. Die hebben geen geld.
Als je hen vraagt: 'Wil jij 1 miljoen?' reken maar dat ze daar dan gelukkig van worden.

Geld is voor een heleboel mensen een hele grote oorzaak van stress.
Nogmaals, niet voor mij, maar ik merk het genoeg om me heen. Dus geld maakt weldegelijk gelukkig.
Ik wed dat íéder persoon die beweert dat je van geld niet gelukkig wordt een miljoen euro zou aannemen en daar dan behoorlijk gelukkig van zou worden.

Dus nee, geld is niet voldoende om 100% gelukkig te zijn, maar het máákt wel gelukkig.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:07

geld maakt volgens mij ook niet ongelukkig.. teveel geld daarentegen wel..
ik zou het moeilijk hebben mocht ik me niet meer kunnen veroorloven wat ik vandaag wel heb en kan..
Maar zonder liefde zou ik het dan ook weer niet redden.. dus een verdeling van beide, de uitersten zijn in beide gevallen niet te leven volgens mij...