trouwen in 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:53

zonnebloem18 schreef:
Ik meld me hier ook.
Mijn vriend en ik willen begin februari 2014 gaan trouwen, familie noemt het gekscherend al een moetje omdat ik zwanger ben.
De planning was eigenlijk om over 3 jaar pas te gaan trouwen maar om alles rondom het kind goed geregeld te hebben kunnen we het net zo goed nu al doen.
Aangezien mijn vriend in de schuldsanering zit wordt het sowieso op huwelijkse voorwaarden en houden we het erg klein.
Zoals het nu lijkt maximaal 30 mensen en geen buffet of feest maar waarschijnlijk een high tea ofzo.
We zijn nog een beetje aan het puzzelen hoe, wat, wie en waat maar daar gaan we vast wel uit komen.

Ik ook!
En wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje, zonnebloem :o Op het zwanger zijn na dan.
Grappig, want wij wilden oko een high tea doen, gewoon bij ons thuis. We trouwen donderdag ochtend (gratis :D )

Anoniem

Re: trouwen in 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:54

Wij willen een van onze twee favo restaurantjes vragen of we daar met de familie heen kunnen als "trouwfeestje" na de plechtigheid :)

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 16:57

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben afgelopen november ten huwelijk gevraagd. Totaal nog geen planning bij ons, we zijn allebei geen regelaars en hebben geen idee hoe wat en waar :')

Zondag gaan we eens een kijkje nemen bij Kasteel Hoge Vuursche, die hebben een all-in pakket :)*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:58

Ik ben nog niet verder, nog geen jurk gepast, nog geen ring bekeken :')
Zit zo middenin een verbouwing dat ik daar nu echt geen zin in heb. Locaties zijn wel geregeld gelukkig!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:00

Jans schreef:
Wij willen een van onze twee favo restaurantjes vragen of we daar met de familie heen kunnen als "trouwfeestje" na de plechtigheid :)

Hebben wij ook gedaan :j

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:02

Jeetje wat leuk al die trouwende mensen :D Gefeliciteerd! Komt aardig wat op je af als je een bruiloft moet organiseren, of niet?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:07

Mwah, nu ik in een verbouwing zit (huis volledig gestript) vind ik de bruiloft opeens een eitje :')

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:09

Nu heb je dus 2 dingen tegelijk, Vuurneon? Bruiloft èn verbouwing? _/-\o_

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:11

Haha nou, bruiloft is op een laag pitje even. Verbouwing valt zwaar tegen namelijk en wij wonen er nog niet... Alhoewel ik wel tussendoor kijk naar bv fotografen.
Heb geen puf om jurken te kijken nu. Bruiloft lijkt nu heeeeeeel ver weg :')

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:13

Logisch, hoe lang moet je nog verbouwen, hoor je over een compleet leeggeslagen huis? Fotografen ed. kijken blijft altijd leuk en is makkelijk vanachter een PC ;)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:14

Ik ga ook trouwen, maar dan voor 1 dag in de Vondelkerk in Amsterdam :D
Verjaardagscadeau voor mijn vriend...
16 februari om 13.00 haha, jurken foto en ringen worden daar geregeld.
Super leuk bedacht van hen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:15

Pfff geen idee, elke keer dat ik denk; 1 februari kunnen wij er in, komt er weer iets onverwachts tussen zoals elektriciteit dat levensgevaarlijk in elkaar zit of het dak dat bijna instort en dus nu moest ipv voorjaar. Dus ik durf geen tijd te noemen haha

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:21

Hoe werkt dat, Desty? Je doet vooraf niks en alles wordt die dag geregeld daar? Dat is ook wel heel bijzonder!

Vuurneon; Pff je weet dus eigenlijk heel weinig, dan is het ook zo'n eindeloos verhaal.. Snap dat daar je energie dan eerst heen gaat! Locaties had je al wel las ik?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:25

Yep, locaties liggen al vast :j de week voordat ik ten huwelijk gevraagd werd al gedaan :')
(Iets met; wij willen trouwen, die dag waren wij beide vrij en konden wij bij de locaties terecht. De officiële vraag moest nog komen :D wanneer en waar was voor mij wel een complete verrassing haha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:39

Wij moeten alleen locatie / planning nog. Ringen zijn in de maak, krijgen binnenkort proef. Ik heb mijn jurk enspullen al gekocht, alleen vent moet zijn pak nog maar komt ook deze maand :)

Ohja, we moeten nog een auto.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:42

Haha omgekeerde van ons dus Jans' :D
Moeten ringen sowieso vaak besteld worden eigenlijk? Niet bij stilgestaan nog.

Auto heb ik al! Hoop alleen nog op een organist... Maar aangezien die man alleen kerknummers speelt en ik juist geen kerkelijke inzegening heb is het nog even afwachten of hij het wil doen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 16:44

Faelivrin schreef:
Hoe werkt dat, Desty? Je doet vooraf niks en alles wordt die dag geregeld daar? Dat is ook wel heel bijzonder!

Yes :j
Het enige wat wij hoeven te doen is heel verliefd zijn <3

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 17:02

Vivian__ schreef:
Ik ook!
En wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje, zonnebloem :o Op het zwanger zijn na dan.
Grappig, want wij wilden oko een high tea doen, gewoon bij ons thuis. We trouwen donderdag ochtend (gratis :D )

Het is hier toch iets anders gelopen.
We trouwen nu om 11 uur bij een restaurant hier in de buurt, aansluitend eerst taart en koffie en dan een lunch.
Verder hebben we het wel goedkoop gehouden, mijn vriend had net een nieuw pak, dus heeft nu alleen een nieuw overhemd en stropdas gekocht.
Mijn jurk was nog geen 400 euro en groeit gewoon met mijn zwangere buik mee.
Fotograaf is een vriend van de familie en de taarten worden gemaakt door een vriend tegen materiaalkosten.
We zullen uiteindelijk net boven de 2000 uitkomen en dan betalen mijn schoonouders de notaris voor de huwelijkse voorwaarden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:51

vuurneon schreef:
Haha omgekeerde van ons dus Jans' :D
Moeten ringen sowieso vaak besteld worden eigenlijk? Niet bij stilgestaan nog.

Auto heb ik al! Hoop alleen nog op een organist... Maar aangezien die man alleen kerknummers speelt en ik juist geen kerkelijke inzegening heb is het nog even afwachten of hij het wil doen.

Meestal wel, ze hebben niet altijd jouw maat en bovendien worden trouwringen meestal gegraveerd.. :) Dat is dus op bestelling. Wij moesten bijna een maand wachten op onze ringen terwijl we een heel simpel setje hadden gekozen. :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 10:55

Ringen moeten vaak besteld worden inderdaad, ons werd verteld dat dat gemiddeld 6 weken zou duren.

Hier gaan we ook lekker, maar dat mag ook wel, want in mei is het al zo ver :):)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:57

Onze ringen waren met 2 weken al binnen maar die van mijn partner bleek niet te passen dus
die moest opnieuw besteld worden.
Graveren duurde nog geen kwartier daarvoor zijn we nog even een andere winkel ingedoken.

We hebben vandaag alles bij de gemeente afgerond, kopieën van de ID's van de getuigen ingeleverd, zaterdag taart proeven en dan moet alleen de make-up nog geregeld worden, daar zal ik zo even achteraan bellen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:57

Wat vervelend dat je de taart gaat proeven zeg! :Y) :D

Hmm ik moet maar even een lijstje maken wat voor wanneer gedaan moet worden :o Ik ken mijzelf :o

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 16:03

Eigenlijk is het taart proeven een formaliteit, maar je hoort mij niet klagen.
Lijstjes had ik niet, maar was misschien wel handiger geweest. Uiteindelijk is het wel goed gekomen geloof ik.

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:47

zonnebloem18 schreef:
Vivian__ schreef:
Ik ook!

Het is hier toch iets anders gelopen.
We trouwen nu om 11 uur bij een restaurant hier in de buurt, aansluitend eerst taart en koffie en dan een lunch.
Verder hebben we het wel goedkoop gehouden, mijn vriend had net een nieuw pak, dus heeft nu alleen een nieuw overhemd en stropdas gekocht.
Mijn jurk was nog geen 400 euro en groeit gewoon met mijn zwangere buik mee.
Fotograaf is een vriend van de familie en de taarten worden gemaakt door een vriend tegen materiaalkosten.
We zullen uiteindelijk net boven de 2000 uitkomen en dan betalen mijn schoonouders de notaris voor de huwelijkse voorwaarden.

Gaaf, wat voor jurk en pak hebben jullie? En de ringen zijn er al?
Ik heb de jurk en reis van mn ouders gekregen (lucky me :o ) ook hebben we mazzel met de huwelijksakte, vriendjes van mn bijna man :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:52

Mijn vriend heeft een mooi pak van de WE en ik een mooie jurk van Tiffany Rose met 32 weken zwangerschap heb je niet veel budgetopties qua jurken.
De ringen hebben we vlak voor kerst opgehaald, dus daar kijken we ook regelmatig stiekem even naar.