Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:23

Coloured schreef:
lieveli schreef:
Ik ben pro-choice, mensen hebben een keus. Maar als de man het echt niet wilt, waarom moet de vrouw het dan afdwingen? En wat is dat voor voorbeeld voor het kind later, 'je vader wilt je niet zien maar we trekken wel geld uit hem'.

Liever geen vader dan een slechte vader denk ik dan.

Ik snap jou wel hoor.
Maar als de vader zijn verantwoordelijkheid neemt, hoef je helemaal geen geld uit hem te trekken maar krijg je het vanzelf. :)

Wat is het voor voorbeeld we hebben sex terwijl we eigenlijk geen relatie meer hebben. We worden ongewenst zwanger, vreemd als je exen bent?? en we laten het gewoon weghalen? De "makkelijkste" weg?

Ik denk niet dat abortus overigens de makkelijkste weg is, ik zou er in ieder geval veel last van hebben. Het is voor mij met mijn 26 jaar ook geen optie meer.

En ja, als de vader zijn verantwoordelijkheid neemt... In een perfecte wereld is de vader blij met het kindje en proberen ze, omwille van het kind de relatie zo goed mogelijk te houden ook al zijn ze niet meer samen.

Maar ja, een perfecte wereld...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:24

lieveli schreef:
En wat nou als de vrouw liever geen condoom om wil doen?

Daar zit de man toch ook gewoon bij ?
Of zie ik dat verkeerd :+ :')

Het is zijn keus om hem wel of niet om te doen

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:27

lieveli schreef:
Angeliquee18 schreef:
Ik bedoel uiteraard niet dat ik het "stoer" vind. Maar als man zijnde weet je toch dat als je onbeschermd sex heb, er een zwangerschap kan onstaan. Dan vind ik ook dat als er een kindje komt daar je verantwoording voor moet nemen. Je heb het samen gemaakt. Dus dan vind ik dat vrouw + man er samen voor op moet draaien. Als de man echt 100% geen kinderen wilt. Moet die maar een rubbertje om doen vind ik..

Oke, als man zijnde weet je dat, maar als vrouw dus niet?

En je hebt het inderdaad samen gemaakt, de een heeft niet meer schuld dan de ander. Maar de vrouw heeft de keus om het te houden of weg te laten halen, de man moet maar lijdzaam toezien wat zij doet. En dan ineens verantwoordelijkheid tonen, want ja, baas in eigen buik dus zij bepaalt of hij betaalt?

En wat nou als de vrouw liever geen condoom om wilt doen? Ik persoonlijk heb een hekel aan die rotdingen, liever niet zeg maar. Het hangt er een beetje vanaf wie bij ons thuis vrije handen heeft, maar ik doe mijn vriend nooit een condoom om als ik met hem naar bed ga. Vieze stinkdingen.

Daar heb je inderdaad een punt. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik in zo'n situatie zou doen. Uiteraard zal ik toch een gesprek aangaan met de man. Maar wil de man echt niet. Dan zou ik zelf persoonlijk ook wel kiezen om het te laten zitten. Inplaats van een hele rechtzaak aanspannen ect. Maar ik denk dat je dat per situatie kan bepalen wat je doet...

Ik ben zelf allergisch voor condooms :+ maar ik kies er dan zelf bewust voor om het de andere kant op te laten schieten, inplaats van er in.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:28

rommulus schreef:
lieveli schreef:
En wat nou als de vrouw liever geen condoom om wil doen?

Daar zit de man toch ook gewoon bij ?
Of zie ik dat verkeerd :+ :')

Het is zijn keus om hem wel of niet om te doen

Ja ligt min of meer... Ik kan erg overtuigend zijn natuurlijk en nu scheelt het dat mijn lief en ik geen vreemden zijn voor elkaar waardoor we het wat minder nauw nemen.

Maar dan kan hij alsnog straks de wereld over trekken terwijl ik straks een toeter heb. Ik vroeg me af en misschien weet iemand dat uit de praktijk, wat doet het met een kind wanneer het opgroeit met een vader die niets van het kind wilt weten en enkel betaalt?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:28

lieveli schreef:
Ik denk niet dat abortus overigens de makkelijkste weg is, ik zou er in ieder geval veel last van hebben. Het is voor mij met mijn 26 jaar ook geen optie meer.

En ja, als de vader zijn verantwoordelijkheid neemt... In een perfecte wereld is de vader blij met het kindje en proberen ze, omwille van het kind de relatie zo goed mogelijk te houden ook al zijn ze niet meer samen.

Daarom staat het ook tussen aanhalingstekens.
Een een "perfecte" wereld creëren begint toch nog altijd bij jezelf.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:31

Ja meebetalen. Een kind verwek je niet alleen. Er zijn twee ouders. Twee mensen die de verantwoording dragen. Dus ook financieel. Dus meebetalen.

Grappig, deze discussie hebben we pas hier thuis (met vrienden) ook gehad.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:31

Angeliquee18 schreef:
Daar heb je inderdaad een punt. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik in zo'n situatie zou doen. Uiteraard zal ik toch een gesprek aangaan met de man. Maar wil de man echt niet. Dan zou ik zelf persoonlijk ook wel kiezen om het te laten zitten. Inplaats van een hele rechtzaak aanspannen ect. Maar ik denk dat je dat per situatie kan bepalen wat je doet...

Ik ben zelf allergisch voor condooms :+ maar ik kies er dan zelf bewust voor om het de andere kant op te laten schieten, inplaats van er in.

Je realiseert je dat er in voorvocht ook zaadcellen zitten? Voor het zingen de kerk uit is echt bijzonder onveilig.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Coitus_interruptus

Coloured schreef:
lieveli schreef:

Daarom staat het ook tussen aanhalingstekens.
Een een "perfecte" wereld creëren begint toch nog altijd bij jezelf.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf.

Ik kan je beloven dat als Boy en ik een kindje hebben gemaakt, de wereld een klein stukje is verbeterd!

<3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:32

Nee er is één ouder want één van de twee wil het niet.

Ik zou niet graag man zijn eerlijk gezegd... Je hebt echt 0.0 rechten als man wat dit betreft...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:36

@ lieveli Dat is geheel afhankelijk hoe de moeder er mee om gaat.
Maakt de moeder een probleem van of gaat ze er normaal mee om.
Mijn achter nichtjes zijn beide van verschillende vaders en nu weer vaderloos (mijn nicht heeft niet echt goede keuzes gemaakt en pech gehad :+ ).
Nichtjes hebben er geen probleem mee ;)

Vaak helpt een nieuwe partner wel om het makkelijker te maken.

En het met de toeter rond lopen dat is jou keuze als je het houd of niet ;)

Miss_Blimm

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:38

Het is makkelijk van de man om te zeggen ik wil niet. Maar liever geen man, als 1 die toch geen vader is voor je kind.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:40

Hoe zien jullie dat voor je bij een One-night-stand zwangerschap?
Of bij een call-girl?
Oeps zwanger, nu moet de man maar dokken?

Een kind kies je beide, als het voor 1 echt geen optie is hoeft deze het kind niet te erkennen is mijn mening.
Anders zou de man altijd aan het korste eind trekken en een hoop doortrapte gefrustreerde vrouwen zullen daar misbruik van maken (nee hoor ik heb echt de pil niet weggegooid).
Stel dat de vrouw het niet wil en de man wel? Mag de man het kind dan nemen en de vrouw betaald aan hem alimentatie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:45

Ik vind dat er een regeling zou moeten komen, dat wanneer er een zwangerschap is waar één van beide het niet mee eens is, dat er dan een document opgesteld zou moeten kunnen worden waarin die persoon (de man gezien de vrouw de zwangerschap kan af breken as ze er niet mee eens is) kan aantekenen dat hij het kind niet wil en er ook niks mee te maken wil hebben.
Kan de vrouw haar kind lekker houden als zij dat persé wil en hoeft de man er niet voor te betalen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:46

Dat weet ik inderdaad lieveli :) daar in is mijn taak om de pil zo goed mogelijk te gebruiken.

Ik vind het verschil tussen one night stand of vriend ook wel weer een verschil.
Stel, ik pluk snachts uit de kroeg iemand mee naar huis. En daar word ik zwanger van. Zal zeker een gesprek aangaan. Wil de man echt niks van het kindje weten. Aan de andere kant geef ik hem gelijk. Maar aan de andere kant ook niet. Ik bedoel ik, maar ook hij is die nacht de fout in gegaan. Geeft het hem dan recht om zo maar te zeggen zoek het maar uit?

In een relatie vind ik het weer een ander verhaal. Dan heb je ( als goed is ) meerdere keren sex gehad. Kan het meerdere keren fout gaan. Klink misschien heel stom. Maar ik praat daar zeker in de eerste week van me relatie over. Hoe ik daar over denk. En hoe de man hier over denkt. Ik wil daar wel duidelijkheid in hebben.
Laatst bijgewerkt door Angeliquee18 op 24-08-13 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:46

Ik herrinner me nog een topic op bokt, niet lang geleden, vrouw was onverwachts zwanger. Vriend wou het kind houden, zij niet. Ze heeft abortus gepleegd, tegen de zin van haar vriend in. Ik vond het schandalig.

Overal las ik: Baas in eigen lijf. Wel fijn, jij kiest ervoor het kind te houden, dus jij kan betalen. Vriend geeft duidelijk aan het niet te willen. Dan kan je hem ook niet verplichten te betalen. Want als hij baas in eigen lijf was had hij het welgehaald.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:47

maar moet je daar dan nog weer op terug kunnen komen ayasha?

Ayasha
Blogger

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:51

Hoe bedoel je dat opisop_shop?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:52

DeMolenhoek schreef:
Ik herrinner me nog een topic op bokt, niet lang geleden, vrouw was onverwachts zwanger. Vriend wou het kind houden, zij niet. Ze heeft abortus gepleegd, tegen de zin van haar vriend in. Ik vond het schandalig.

Overal las ik: Baas in eigen lijf. Wel fijn, jij kiest ervoor het kind te houden, dus jij kan betalen. Vriend geeft duidelijk aan het niet te willen. Dan kan je hem ook niet verplichten te betalen. Want als hij baas in eigen lijf was had hij het welgehaald.

Mijn idee.
Als het andersom ook zou zijn dan zouden een hoop vrouwen ook gaan piepen.
Er zijn namelijk genoeg veel verdienende vrouwen en die zouden dan in dat geval de alimentatie moeten betalen aan de man die het kindje graag wil houden en liefdevol opvoeden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:52

je zegt dat je vindt dat er getekend moet kunnen worden, dus officieel afstand doen van het kind en je rechten dus. Stel nou dat jij, of moeder/kind daar later op terugkomen, zou het dan nog teruggedraaid moeten kunnen worden of is het weg=pech?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:54

opisop_shop schreef:
je zegt dat je vindt dat er getekend moet kunnen worden, dus officieel afstand doen van het kind en je rechten dus. Stel nou dat jij, of moeder/kind daar later op terugkomen, zou het dan nog teruggedraaid moeten kunnen worden of is het weg=pech?

Ik zou gaan voor een bedenkrecht van een jaar, maar daarna is het effectief pech. Zou mooi zijn, tegen dat het een puber is wil je jou kind terug...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:54

opisop_shop schreef:

Als Kind de verwekker wil leren kennen en de verwekker heeft daar geen bezwaar tegen, moet dat imo kunnen (zo gaat het bij sperma donoren toch ook?)
Verwekker heeft dan afstand getekend, jammer maar helaas, als mams het hem dan weigert zal ie moeten wachten tot kind handelingsbekwaamheid bereikt heeft.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:41

lieveli schreef:
Ja ligt min of meer... Ik kan erg overtuigend zijn natuurlijk en nu scheelt het dat mijn lief en ik geen vreemden zijn voor elkaar waardoor we het wat minder nauw nemen.

Maar dan kan hij alsnog straks de wereld over trekken terwijl ik straks een toeter heb. Ik vroeg me af en misschien weet iemand dat uit de praktijk, wat doet het met een kind wanneer het opgroeit met een vader die niets van het kind wilt weten en enkel betaalt?

Ik ken wel iemand. Ik weet niet precies wat er is voorgevallen bij de conceptie, maar zij wilde het kind houden, hij wilde het kind absoluut niet. Zij heeft bij hem alimentatie afgedwongen, hij heeft daarvoor omgangsrecht gekregen maar maakte daar geen gebruik van en voelde ook geen liefde voor het kind, maar moest het kind dus wel erkennen en alimentatie betalen.

Hij heeft uiteindelijk op een bepaalde leeftijd (ik dacht op z'n 18e of zo) zijn vader opgezocht en zijn vader heeft hem eerlijk verteld hoe de situatie in elkaar stak, waarom hij er nooit was als vader. Hij heeft mij eens gezegd dat hij liever had gehad dat zijn moeder hem had verteld dat zijn vader was overleden, dan dat hij met zich mee moet dragen dat zijn vader hem als ongewenst en een blok aan het been ziet :).

Hij heeft zijn moeder dat ook wel een tijd behoorlijk kwalijk genomen, zij wist namelijk dat zijn vader hem absoluut niet wilde. Maar goed, dat is één situatie, er zijn vast situaties waarbij het kind er niks aan over houdt.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:47

Kwanyin schreef:
Ja, en ik zeg dat als de vrouw zegt dat zij haar verantwoordelijkheid heeft genomen en hij zich geen zorgen moet maken, hij er niet voor moet opdraaien als er dan een ongeluk gebeurd als zij er slecht mee omgaat. Jij zegt dat hij dan maar een condoom had moeten gebruiken ipv een vrouw te vertrouwen op haar woord.

Jij beschrijft een situatie waarin ze er allebei heel netjes mee omgaan. Mocht er dan, desondanks, een kind komen, lijkt het mij ook wel zo netjes dat je er dan beide aan meebetaald. Je zegt het zelf al een ongeluk... dat heeft dan niets met iemand op zijn woord vertrouwen te maken.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:53

cam schreef:
Maar het blijft toch vreemd geregeld.
Man en vrouw weten beide de risico's van het hebben van gemeenschap
Maar de vrouw loopt hier in geen enkele risico. Wil ze geen kind laat ze het weg halen of de man het er mee eens is of niet.
Wil ze wel een kind, mag ze het houden ook al wil de man dat niet.
En weet ze ook dat ze financieel bij gestaan wordt door de man. En ook daar heeft de man weer geen keuze.

Vind je? Zij kan er wel 24/7 voor zorgen. De luiers verschonen, kots opruimen e.d. alsof zij er zo makkelijk mee weg komt...
Carriere kansen waarschijnlijk gereduceerd, sociaal leven geminimaliseerd. Terwijl de man gewoon de eerste van de maand even vijf tientjes stort en klaar is hij. Kan ie de rest van de maand vrolijk gaan stappen...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:54

Ilzas schreef:
Vind je? Zij kan er wel 24/7 voor zorgen. De luiers verschonen, kots opruimen e.d. alsof zij er zo makkelijk mee weg komt...
Carriere kansen waarschijnlijk gereduceerd, sociaal leven geminimaliseerd. Terwijl de man gewoon de eerste van de maand even vijf tientjes stort en klaar is hij. Kan ie de rest van de maand vrolijk gaan stappen...

Iets met keuze... Zoals zo vaak gezegd.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:59

Ilzas schreef:
cam schreef:
Maar het blijft toch vreemd geregeld.
Man en vrouw weten beide de risico's van het hebben van gemeenschap
Maar de vrouw loopt hier in geen enkele risico. Wil ze geen kind laat ze het weg halen of de man het er mee eens is of niet.
Wil ze wel een kind, mag ze het houden ook al wil de man dat niet.
En weet ze ook dat ze financieel bij gestaan wordt door de man. En ook daar heeft de man weer geen keuze.

Idd. Een keuze die ze zelf maakt.
Ze hoeft niet 24/7 voor het kind te zorgen.