Ik ga 'x' dagen naar .....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:38

animalwoman schreef:
ben benieuwd of je nog steeds zo doet als er vele mensen in jou familie zijn doodgegaan aan kanker
dan denk je er mischien anders over

Maar dat gunnen we gelukkig niemand, dus dat spreken we ook niet uit. Bovendien weten we niets van haar situatie af dus gaan we ook geen aannames doen, toch?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:39

animalwoman schreef:
_San87_ schreef:

Nee joh, alleen animalwoman. En de manier waarop ze dat uitdraagt, dat moeten we respecteren.

ben benieuwd of je nog steeds zo doet als er vele mensen in jou familie zijn doodgegaan aan kanker

In mijn omgeving zijn al genoeg mensen overleden aan kanker. Maar de nabestaanden steun ik niet door in mijn facebook status te zetten dat ik voor x aantal dagen naar x ga. Ik steun hen door er voor hun te zijn en niet door zo'n actie.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:39

ze moet leren respect te tonen.
blijkbaar heeft ze nooit een normale opvoeding gehad

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:41

animalwoman schreef:

Wil je een lijstje? Je denkt toch zeker niet dat je de enige bent... Mijn mening over deze hoax actie veranderd er niet door, hoor. Misschien dat het het eerder heeft versterkt, omdat ze er geen hol aan hebben dat iemand 5 dagen/maanden naar Miami gaat.

animalwoman schreef:

Ze moet niks en persoonlijk worden lijkt mij niet nodig? (voor niemand in dit topic overigens )
Laatst bijgewerkt door Sammie op 23-08-13 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:41

animalwoman schreef:

Gelukkig ben je zelf nu heel respectvol bezig :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:42

animalwoman schreef:
_San87_ schreef:

Nee joh, alleen animalwoman. En de manier waarop ze dat uitdraagt, dat moeten we respecteren.

Ach meid, ik ben meer dan genoeg familieleden en vrienden verloren aan kanker. Mijn schoonmoeder vecht momenteel voor haar leven door deze ziekte.

Dus, moet ik nu ook posten dat mijn bh-kleur koraalrood is zodat mijn schoonmoeder iig weet dat ik aan haar denk? Terwijl ze in het ziekenhuis ligt en geen toegang heeft tot Facebook, laat staan internet omdat ze daar te zwak voor is?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:42

animalwoman schreef:

Waar ben jij mee bezig dan?

Ik keek even in je profiel en ik zag dat je 20 was, ik ben zelf 15 en weet blijkbaar nog beter me te gedragen op een forum. Het topic begon met de vraag waar de actie voor was, toen kwam er een discussie. Een discussie is prima maar dan hoor je elkaars mening te respecteren. Jij bent vervolgens alleen maar naar andere Bokkers aan het wijzen die volgens jou andermans mening niet respecteren, niet respectvol zijn tegenover mensen die wel aan deze "actie" meedoen. Kijk dus alsjeblieft even eerst naar jezelf voor je alleen maar naar anderen gaat wijzen.

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:43

vuurneon schreef:
stvieee schreef:
Het gaat om bewustwording.. er 1 seconden bij stil staan dat niet alles vanzelfsprekend is voor iedereen.

Ook aan jou de vraag: hoe bereik je bewustwording door de kleur van bv je t-shirt te posten? Het is een soort groot geheim complot waar ik denk oprecht 75 procent niets van mee krijgt en alleen 'blauw' ziet staan.

het gaat er niet om WAT de actie is, of welke kleur je post.. maar WAAROM?? veel mensen denken 'whutt?? wat heeft dat er nu mee te maken??', maar 1 op de 3 denkt er op een later moment wel aan terug 'waarom nou deze actie? waar slaat dit op?' op dat moment sta je er eventjes bij stil of denk je aan de persoon die jij kent en borstkanker heeft.

Ik ben het niet eens of oneens met deze actie, maar snap de achterliggende gedachten.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:44

stvieee schreef:
vuurneon schreef:

Ook aan jou de vraag: hoe bereik je bewustwording door de kleur van bv je t-shirt te posten? Het is een soort groot geheim complot waar ik denk oprecht 75 procent niets van mee krijgt en alleen 'blauw' ziet staan.

het gaat er niet om WAT de actie is, of welke kleur je post.. maar WAAROM?? veel mensen denken 'whutt?? wat heeft dat er nu mee te maken??', maar 1 op de 3 denkt er op een later moment wel aan terug 'waarom nou deze actie? waar slaat dit op?' op dat moment sta je er eventjes bij stil of denk je aan de persoon die jij kent en borstkanker heeft.

Ik ben het niet eens of oneens met deze actie, maar snap de achterliggende gedachten.

Het is een hoax, er IS geen achterliggende gedachte :=. Hoe vaak moet dat nog gepost worden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:45

Laatst bijgewerkt door Sammie op 23-08-13 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:45

Als ze eens respect zou tonen maakt het me niet uit wat ze ervan vind.
En weet dat ik niet de enige ben.
Maar somige mensen vinden het wel belangrijk.
Vind het belachelijk dat de spot wordt aangedreven aan de mensen die het nut er wel van inzien.
En voor de mensen die geen respect tonen heb ik het evenmin.

Raar als ik ergens een mening voor heb wordt ik gelijk afgekaatst door half bokt.
En gedraag ik me blijkbaar niet naar mijn leeftijd.
Maar lees alles eens terug hoe zielig zijn andere mensen dan bezig.
Maar dat telt niet in dit topic omdat jullie elkaars mening delen.
Dus als iemand zoals ik erin komt wordt er samengespannen om iemand weg te werken.
Of klein te maken of te kwetsen.

AfricanLady

Re: Ik ga 'x' dagen naar .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:46

En voor somige mensen is er wel een achterliggende gedachte respecteer dat en laat die mensen.
En zeg geen kwetsende dingen.

stvieee

Boeit niet of het echt of nep is. Veel mensen denken er aan, staan er eventjes bij stil.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n actie typt/rondstuurt en er verder niks bij voelt/denkt, omdat het een hoax is ;)

vuurneon

Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-08-13 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:47

animalwoman schreef:
En voor somige mensen is er wel een achterliggende gedachte respecteer dat en laat die mensen.
En zeg geen kwetsende dingen.

Doe het dan zelf ook niet :').

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:47

stvieee schreef:
Boeit niet of het echt of nep is. Veel mensen denken er aan, staan er eventjes bij stil.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n actie typt/rondstuurt en er verder niks bij voelt/denkt, omdat het een hoax is ;)

:)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:48

Dit is een discussieforum animal, jij geeft jouw mening en een ander geeft zijn mening. :) Zo gaat dat, je hoeft het niet met elkaar eens te zijn en je hoeft ook niet andermans mening over te nemen. Jammer dat jij het idee hebt dat je wordt weggewerkt (met welk doel?) terwijl mensen hier alleen maar hun mening geven. Die toevallig net anders (in dit geval het tegenovergestelde) is van jou.

je blijft maar gooien met respectloos als je tegen deze actie bent, maar ik zie er niks respectloos aan. Ik vind het posten van die zinnen op FB dus eerder respectloos.. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:50

Ik vind het respectloos dat er iemand is gestart met die hoax, om zo mensen te bedonderen die met goede bedoelingen '15 dagen Miami' neerzetten onder het mom van bewustwording van kanker.
Ik vind het ook oprecht jammer dat die mensen erin zijn getrapt.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:50

animalwoman schreef:
Als ze eens respect zou tonen maakt het me niet uit wat ze ervan vind.
En weet dat ik niet de enige ben.
Maar somige mensen vinden het wel belangrijk.
Vind het belachelijk dat de spot wordt aangedreven aan de mensen die het nut er wel van inzien.
En voor de mensen die geen respect tonen heb ik het evenmin.

Raar als ik ergens een mening voor heb wordt ik gelijk afgekaatst door half bokt.
En gedraag ik me blijkbaar niet naar mijn leeftijd.
Maar lees alles eens terug hoe zielig zijn andere mensen dan bezig.
Maar dat telt niet in dit topic omdat jullie elkaars mening delen.
Dus als iemand zoals ik erin komt wordt er samengespannen om iemand weg te werken.
Of klein te maken of te kwetsen.

Ik heb meerdere malen in discussies van Bokt gezeten. Soms was ik het met de meerderheid eens, soms met de minderheid. Dat zou geen probleem zijn wanneer jij je mening goed kan onderbouwen. Op dit moment is de meerderheid het niet met jou eens, jij voelt je dan blijkbaar niet respectvol behandeld omdat jij ons niet kunt overhalen jou mening te volgen, of omdat wij het niet met jou eens zijn? In een discussie heb je nou eenmaal twee meningen, anders zou het ook geen discussie zijn.

Wij hebben allemaal evenveel recht onze mening te mogen geven op Bokt. Als je er niet tegen kunt dat mensen dat doen moet je je ook niet laten horen en gewoon niet in zulke topics reageren. Ik vind jou reacties zeker niet vol met respect, dan kun je wel zeggen dat jij mensen niet met respect behandeld als ze jou ook niet met respect behandelen, maar jij bent toch echt de eerste die begint over de opvoeding van mensen etc.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:53

Sammie schreef:
Bewustwording is belangrijk..

http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... er/omvang/

Maar als ik al die 1 op zoveel diagnostiek moet geloven is heel de wereldbevolking ziek, zwak en misselijk.

Citaat:
Op 1 januari 2010 waren er 97.214 vrouwen met borstkanker (10-jaarsprevalentie). Dit komt overeen met 11,6 per 1.000 vrouwen.

Nu ben ik geen ster in delen enzo, maar 1 op 8 komt toch nog niet eens in de buurt van 11,6 op 1000?

1 op de 8 vrouwen krijgt ooit in haar leven een keer borstkanker. Die cijfers van 11,6 per 1000 betreft het aantal vrouwen dat op een bepaald moment, namelijk op 1 januari 2010, aan borstkanker leed. Dat zijn twee verschillende dingen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:53

JE hoort respect te hebben voor andermans mening maar op bokt is er bijna nooit respect te vinden voor elkaars mening.
En ik heb niet gezegd dat je respectloos bent als je tegen de actie bent.
Alleen als je andermans mening niet respecteert.
Prima als je ertegen bent maar doe dan niet kwetsend.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:54

animalwoman schreef:
JE hoort respect te hebben voor andermans mening maar op bokt is er bijna nooit respect te vinden voor elkaars mening.

Waar ben je dan zelf mee bezig. :')

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:55

dan ga ik 26 dagen naar Hawaï *\o/*
maar ik vind het ook een beetje nutteloos... hoe vecht je tegen borstkanker door zn zinnetje neer te zetten.. maar dan liever een donatie over ofzo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:56

animalwoman schreef:

Wat gij niet wilt dat u geschiedt...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:57

animalwoman schreef:

Je moet niet zo hoog van de toren blazen. In je kruistocht tegen kwetsende opmerkingen ben je zelf ook kwetsend bezig. Ik snap de hele actie ook niet, ik vind het ook nogal dom, maar hey, mijn vader kan pas sinds een jaar weer zonder slangetje eten en ik ken niemand met kanker omdat iedereen vorig jaar is overleden dus heb ik dan nu spreekrecht?