Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:04

Ik weet niet hoe het in NL zit, maar in België begint de solden op 2 januari. Dus koop ik een jas de laatste week van januari, dan zit er vaak al 50 procent korting op, en in februari is het ook nog koud :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 14:37

Eulogy schreef:
Ik vind dat jullie allemaal zo weinig uitgeven aan schoenen ed! Ik vind dat je het bij schoenen al snel ziet als ze goedkoop zijn en koop dus eigenlijk altijd wel duurdere schoenen (rond de €100-€200 voor laarzen, all stars/vans voor de normale prijs (€50-€60?) en pumps dan meestal in de uitverkoop, maar geen slechte kwaliteit oid).

Ik heb laarzen van 15 euro gehad die 3 jaar lang mooi bleven en heerlijk zaten. Dan vind ik het niet zo belangrijk dat een ander kan zien dat ze geen 200 euro hebben gekost. Ik zie ook wel eens laarzen online waar ik spontaan bij kan zitten kwijlen maar dan nóg denk ik 'voor die 150 euro kan ik ook 3 paar laarzen kopen.'

Ik word wel zwaar jaloers van Douraque, zo'n kledingkast zou echt mijn droom zijn, haha. Ik hoef helemaal geen hele dure kleding, ik zou vooral graag véél kleding willen. :D

Douraque

Re: Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:43

Mijn kleding hangt nu niet in een inloopkast helaas, doordat ik thuis woon + weinig plaats zit alles in grote tassen ed.

Ik hoef ook geen dure kleding, ik koop wat ik mooi vind. De ene keer is dat een jurkje van de h&m uit de sale, een spijkerbroek van Zara en de andere keer is het een Versace jurkje. Qua schoenen wil ik toch wel kwaliteit, dus of Guess of Steve Madden of Fifth Avenue of iets dergelijks. Qua lingerie hetzelfde, ik kies voor kwaliteit in combinatie met mooi eruitzien waardoor ik uitkom bij Victoria's Secret. En langzaam maar zeker is de kleding meer geworden en groeit nog steeds

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:29

Douraque schreef:
Mijn kleding hangt nu niet in een inloopkast helaas, doordat ik thuis woon + weinig plaats zit alles in grote tassen ed.

Ik hoef ook geen dure kleding, ik koop wat ik mooi vind. De ene keer is dat een jurkje van de h&m uit de sale, een spijkerbroek van Zara en de andere keer is het een Versace jurkje. Qua schoenen wil ik toch wel kwaliteit, dus of Guess of Steve Madden of Fifth Avenue of iets dergelijks. Qua lingerie hetzelfde, ik kies voor kwaliteit in combinatie met mooi eruitzien waardoor ik uitkom bij Victoria's Secret. En langzaam maar zeker is de kleding meer geworden en groeit nog steeds

Is de inboedelverzekering wel aangepast aan jouw kleding? Niet lachen maar ga maar eens tellen wat je hebt en wat je kwijt zou zijn aan nieuwwaarde. Alleen al je spijkerbroeken ben je meer dan 5000 euro kwijt om ze nieuw aan te schaffen. En Versace, zelfs in de sale betaal je nog meer voor één kledingstuk waar een ander twee volle kasten voor heeft. Houd dat ook goed in de gaten als je op jezelf gaat, één van onze kids is verzot op goede en zeer dure merken, die spaart rustig een jaar om dat ene paar schoenen of jasje te kopen, het is dus ook allemaal design in der kast. Ze had het niet helemaal meegerekend bij haar inboedel maar toen ze natelde heeft ze hem toch maar met een flink bedrag verhoogt.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:39

I know dat mijn inboedelverzekering daarop aangepast moet worden, gelukkig is die van mijn ouders absoluut dekkend aangezien mijn moeder ook veel koopt. En de merkkleding, bijv. versace, is absoluut niet geen twee kledingkasten mee te vullen aangezien ik al mijn merkkleding in de outlets in Amerika koop. Daar betaal ik voor een versace jurk of elk ander merk al minimaal 60% minder tov retail prijs, ik heb jurkjes cq andere kledingstukken van bekende merken met een max van 300 dollar per stuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:41

Alleen bij nood , heb kleren en pas als ik iets nodig heb dan koop ik wat.. (heb dan ook maar 7 shirts en 3 goede vesten 1 oud vest een trui een oude broek en een goede broek (spijker) en dan 2 nettere broeken die niet echt net zijn.. ach ik weet niet beter , sokken en ondergoed heb ik ook genoeg)

Alleen het past niet mooi meer en ze raken af , maar ga echt niet vet veel betalen voor iets simpels als een stuk stof..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:47

Douraque schreef:
Ik shop veel te veel, ik koop wat ik leuk vind maar ik spaar het daarnaast ook op om 1 keer per jaar in Amerika te besteden aan merkkleding (Guess, Victoria's Secret, DKNY, Versace ed). Qua geld als ik gemiddeld wat koop kan het zo zijn dat ik iets voor 5 euro koop, maar ook voor 100 euro. Wat ik spaar om tijdens vakantie aan shopgeld te hebben ligt wel veel hoger

Ik heb momenteel ongeveer (schrik niet):
- 50 spijkerbroeken
- 10 nette broeken
- 30 a 40 jurken
- 10 rokken
- 5 colberts
- 40 lange mouwen shirts
- 30 korte/mouwloze shirts/hempjes
- 20 truien dan wel vesten
- 15 lingeriesetjes
- 3 bikini's
- 5 winterjassen waarvan 1 voor de paarden
- 2 herfstjassen
- 5 zomerjassen

- 70 paar schoenen, vooral pumps of laarzen met hak
- 2 paar sportschoenen
- 1 paar slippers

Holy guacamole!!! Dat weet je toch niet wat je moet kiezen! :oo

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:56

Joolien schreef:
Douraque schreef:
Ik shop veel te veel, ik koop wat ik leuk vind maar ik spaar het daarnaast ook op om 1 keer per jaar in Amerika te besteden aan merkkleding (Guess, Victoria's Secret, DKNY, Versace ed). Qua geld als ik gemiddeld wat koop kan het zo zijn dat ik iets voor 5 euro koop, maar ook voor 100 euro. Wat ik spaar om tijdens vakantie aan shopgeld te hebben ligt wel veel hoger

Ik heb momenteel ongeveer (schrik niet):
- 50 spijkerbroeken
- 10 nette broeken
- 30 a 40 jurken
- 10 rokken
- 5 colberts
- 40 lange mouwen shirts
- 30 korte/mouwloze shirts/hempjes
- 20 truien dan wel vesten
- 15 lingeriesetjes
- 3 bikini's
- 5 winterjassen waarvan 1 voor de paarden
- 2 herfstjassen
- 5 zomerjassen

- 70 paar schoenen, vooral pumps of laarzen met hak
- 2 paar sportschoenen
- 1 paar slippers

Holy guacamole!!! Dat weet je toch niet wat je moet kiezen! :oo

Wooow! :') Ik heb ook wel veel maar niet ZOveel! En ik kan heel vaak al niet kiezen, laat staan jij! 8-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:19

Douraque, wat voor werk doe je want je bent 25, ik neem aan dat je zuinig op je spullen bent maar als ik zo reken dan heb je de laatste 10 jaar toch vlot minimaal 2500 tot 3000 euro per jaar aan kleding uitgegeven en dan houd ik het heel laag aan. Ga je dit voortzetten als je op jezelf gaat wonen? Neem aan dat het dan toch een ander verhaal word.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:27

Ik vind het niet nodig om mijn financiële situatie dan wel die van mijn ouders in dit topic te bespreken aangezien het daar niet over gaat. Dus graag ontopic aangezien dit niemand wat aangaat, ik vertel enkel in het kader van het onderwerp over mijn aantal kleding cq hoeveel geld ik daaraan uitgeef en daarbij gaat het er niet over wanneer ik wat tegen hoeveel heb gekocht dan wel wat mijn beroep of salaris is. Jammer dat het nu overgaat in vragen als verzekering, beroep of toekomst. En daarnaast klopt je berekening van geen kant van wat ik heb uitgegeven, het is vele malen minder

@Joolien: ik kan makkelijk kiezen, weet precies wat ik heb en waar het bij past.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:50

Douraque, draag je ook alles? Zo nee? Tijd voor een advertentie op de bokt markt? Heb je maat s toevallig? :D :D
Ik spaar ook voor shopsessies in de vakantie trouwens, herkenbaar :))

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:54

Rebeccaa schreef:
romyloverrr schreef:
ik hoop alleen als ik iets echt leuk vind , en het niet te duur is.
als het belachelijk goedkoop is , of als het echt goed zit iets ( heb laatst 5 ! nieuwe broeken gekocht ( wel in de uitverkoop )
omdat ze zo lekker zaten. maar dan wel de maat die ik nu heb ( 140 ) 3 broeken , en dan 152 2 broeken ''op de groei''

wow, 15 jaar zijn en nog steeds in maatje 140 passen :oo

dat is pech hebben hoor _O- :')
ik word altijd rond de 11 geschat _O-

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:23

Ik vind de grote collectie kleding van Douraque niet zo vreemd hoor, natuurlijk is het veel maar als je het geld hebt, waarom niet? Ik weet niet precies hoeveel kleren ik heb, maar al ben ik dalijk in de twintig en met een goede baan dan denk ik dat ik ook zo'n grote verzameling ga hebben :j Ik ben gek op sneakers, dus dat is niet alleen kopen maar ook sparen en ik ben gek op kleren dus als ik er geld aan kan besteden, met plezier! :D

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:34

Ik geef denk ik best veel geld uit aan kleding. Ik vind kleding erg belangrijk en ben stiekem wel een beetje shopverslaafd. Koop eigenlijk elke maand wel wat. Ik denk dat ik gemiddeld zo'n 100 euro per maand uitgeef aan kleding, soms meer en soms minder. Klinkt misschien stom, maar ik kan het geld ook missen.
Ik draag niet echt merkkleding, draag van alles wat. Wel koop ik in de uitverkoop graag wat items die normaal gesproken te duur voor mij zijn, maar die kwalitatief wel heel goed zijn.

Investeren doe ik in schoenen. Ik ben nogal 'slijts' met schoenen (loop erg op mn hakken zeg maar, dus dat slijt altijd snel) dus voor schoenen heb ik wat meer geld over, omdat de kwaliteit dan vaak toch wel wat beter is.

Afgelopen jaar heb ik veel kleding gekocht, ben bijna 10 kg afgevallen en daardoor was veel kleding me te groot geworden, met name broeken. Maar inmiddels zijn mn basics weer goed aangevuld en kan ik weer een poosje vooruit!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 20:58

Het is echt een eyeopener voor mij dat het ook gewoon mág om veel kleding te (willen) hebben :+ :D
Serieus, ik ben toch wel opgevoed met het idee dat kleding best leuk mag zijn maar je moet 't vooral niet overdrijven.
Terwijl ik het echt heerlijk zou vinden om een goed gevulde kledingkast te hebben met altijd iets wat bij m'n stemming en het weer past..-droomt weg-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:08

Enige dure aan mij zijn mijn nikes , maar heb maar 2 paar goede en 2 paar afgetrapt

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:09

Nee joh :D Overdrijven mag best, ik vind het heerlijk om eindeloos veel combinaties te kunnen maken!

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:10

In lingerie investeer ik niet en vind het ook echt een ramp op te kopen. Ik heb namelijk niet veel (75A) en eigenlijk is alles te groot, maar bij de HM heb je wel van die simpele dingen die mij gewoon goed passen, dus dan maar dat. Maar ja ik zou ook wel eens wat leukers willen hebben, dus wie een tip heeft.. ;)

Spijkerbroeken koop ik bij de America Today, die broeken zitten mij als gegoten en ook goede kwaliteit.
Shirts koop ik vaak bij The Sting oid. Heb daar ook heel veel basic hemdjes en shirts van, voor onder een vestje oid. En voor de rest koop ik dingen die ik leuk vind, ongeacht de prijs.

En over jassen, daar bespaar ik al helemaal niet op. Heb er denk ik ook een stuk of 6 in de kast hangen. :P

Suzan_v_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:19

O, shame on me. Ik ben echt een shopaholic. Ik koop vaak kleding die ik niet nodig heb. Maar gelukkig heb ik niet veel tijd om te winkelen als je maar 1 dag vrij heb in de week. :)
Het liefst koop ik in de uitverkoop! Van de week sleehakken gekocht van 15 euro. 2 broeken bij de H&M voor 15 euro per stuk. Nog een grappig shirtje voor 8,50.

Voor de rest is mijn budget:
Shirts: max 20
Broeken: max 40
Rokjes: max 30
Schoenen: Winter: max 90 Zomerschoenen: max 25 Sandaaltjes: Max 15
Winterjas: Max 100
Ondergoed: Bovenkleding max 25.

Ik heb met mezelf afgesproken niet meer dan 60 euro per maand te besteden aan kleding.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 22:55

Ik denk dat Douraque heel snel uitgekeken zou zijn in mijn kledingkast :=

Ik geef gemiddeld in -elk geval niet meer- dan 20 euro per maand aan kleren uit. Ik koop dan ook niet alle maanden iets. Natuurlijk zie ik wel eens wat, maar ik spaar het liever om het dan uit te geven aan mn paard. Heb wel een beetje het geluk dat ik een koopgrage schoonzus heb die me nog wel eens wat doorschuift.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:45

Het scheelt wel. Hoe groter de inhoud van je kast, hoe minder snel je bent uitgekeken op je kleding. Mijn garderobe is precies goed, maar kan altijd uitgebreider. Ik heb steeds vaker de neiging grotere hoeveelheden in te slaan, met het oog op niet uit de hand lopende kosten.

Laatst wel een walk in closet gehad, toen ik op het huis van mijn schoonzus moest passen. Ik mocht AL haar kleding dragen! Ik heb die drie weken niets van mezelf aangehad, nou ja, mijn eigen lingerie dan natuurlijk! :') Dus bij deze mijn tip als je je eigen garderobe even zat bent en niet in staat ben een vermogen uit te geven zoals bijvoorbeeld mevrouw met de 50 spijkerbroeken (ik zie Sarah Jessica Parker voor me in haar inloopkast die Big voor haar heeft gemaakt!) pas dan even op iemands huis! :') _/-\o_

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 23:16

Haha ik heb gelukkig mijn mama nog die alles voor me betaald :D
Maareh ik weet de prijzen hoor , moeders vind het belangrijk dat ik al van jongsafaan zelfstandig en slim met geld om kan gaan :j
Ze laat me ook vaak de keuze OF we gaan naar bel en bo,JBC,CNA,HNM etc. En kopen meerdere kledingstukken.
OF we gaan naar kleinere (DURE) merkwinkeltjes en kopen 1 pf 2 kledingstukken .
Schoenen vind mij moeder ZEER belangrijk ( ik heb al 'goedkopere' ) schoenen gehad en die loop ik scheef ;) voor lij replay niets anders mee :D
Schoenen is hier max 100 euro
Laarzen (scapa ) is max 300 euro en doe ik ong 2 winters mee
T-shirten is echt max 50 euro
Shirten met lange mouwen max 70
Vetsen ( ik ben een ontzettende koukleum ) max 200 heb nu een heel fijne 717 winterjas <3 en een nickleson jas <3 oh wat hou ik van die dingen <3
Zomerjassen mogen max 150 kosten
Sweaters max 80
Ja ik weet het nu ik het zo bekijk zijn d eprijzen best hoog :o
Maar het is dan ook dat we 1 x om de 6 maanden zulke bedragen iitgeen hoor!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 00:52

Rebeccaa schreef:
romyloverrr schreef:
ik hoop alleen als ik iets echt leuk vind , en het niet te duur is.
als het belachelijk goedkoop is , of als het echt goed zit iets ( heb laatst 5 ! nieuwe broeken gekocht ( wel in de uitverkoop )
omdat ze zo lekker zaten. maar dan wel de maat die ik nu heb ( 140 ) 3 broeken , en dan 152 2 broeken ''op de groei''

wow, 15 jaar zijn en nog steeds in maatje 140 passen :oo

haha, ik ben 30 en draag maat 164 ( en soms 158) Pas dus ook al mn kleding van de middelbare school nog (en dat na 4 kinderen)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:40

Ik heb geen idee wat ik precies aan kleding uit geef. Ik bekijk het anders.

Ik heb voor verschillende doelen verschillende budgetten. Naast mijn vaste lasten heb ik een budget voor boodschappen en een budget voor "luxe" wat inhoudt, reizen, uitgaan, uitjes, het kopen van spullen en het kopen van kleding. Nu ik het een paar maanden krap heb gehad heb ik dat op 150 euro staan en wat er buiten die budgetten meer binnen is gekomen gaat naar de spaarrekening.

Ik vind het opzich niet erg als een kleding stuk eens wat duurder is, doordat ik dat budget aan mezelf en aan leuke dingen mag besteden geef ik voor mijn gevoel nooit echt teveel uit en kan ik tegelijkertijd lekker sparen. Als ik zo eenmaal fulltime werk, gaat dat maand bedrag wel iets omhoog.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:50

Ik denk gemiddeld 150 in de maand. Deze maand is dat al 510 euro, maar dan heb ik ook een winterjas en schoenen erbij gekocht. :)

Soms koop ik niks, dus dat trekt het gemiddelde dan weer flink omlaag!