Krijsend buurmeisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:47

Ik heb zelf geen kinderen dus kan niet uit ervaring spreken maar ik vind programma's als "super nanny" altijd erg interessant om te zien.
En daaruit blijkt toch wel dat met een net iets andere aanpak een schreeuwende, scheldende, slaande draak kan veranderen in een "normaal" kind wat zich behoorlijk kan gedragen.
Mij kan dus ook niemand wijs maken dat het niet OOK aan de opvoeding ligt. Zelfs kinderen met ADHD etc. krijgt zij toch aardig in het gareel.
Als ouders nou eens open zouden staan voor tips van de omgeving maar vaak (en zeker niet altijd maar vaak toch wel) worden tips als aanval gezien en dat is mijn inziens zonde.

Om terug te komen op de OP. Ik vind het niet normaal dat een kind buiten de boel bij elkaar krijst. Als je als ouder er voor kiest om het te negeren omdat je dat de beste methode lijkt dan wel binnen op je kamer met ramen en deuren gesloten. Gooi het er maar uit en kom maar terug als je afgekoeld bent. Ik begrijp niet waarom half bokt het maar normaal vindt dat de omgeving last moet hebben van een schreeuwende peuter!? Dat ze het doen, daar ontkom je niet aan. Maar ik vind wel dat je in ieder geval het fatsoen moet hebben om de overlast voor de buurt zo veel mogelijk te beperken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:50

Mijn zoon van 7 werd in de binnenspeeltuin geradbraakt op de luchtkussenglijbaan. Een man (die het ook leuk van de glijbaan te gaan met vrienden) had zo'n vaart en belandde bovenop mijn zoon, die man woog tegen de 100 kilo. Prima als je als volwassenen ook in de speeltuin wilt spelen, maar het is geen plek om met je vrienden even te gaan ouwehoeren en niet meer uit te kijken.

@austriatrick, zijn jouw ouders in je opvoeding ook wat tekort geschoten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:51

Lestria schreef:
Ik heb zelf geen kinderen dus kan niet uit ervaring spreken maar ik vind programma's als "super nanny" altijd erg interessant om te zien.
En daaruit blijkt toch wel dat met een net iets andere aanpak een schreeuwende, scheldende, slaande draak kan veranderen in een "normaal" kind wat zich behoorlijk kan gedragen.
Mij kan dus ook niemand wijs maken dat het niet OOK aan de opvoeding ligt. Zelfs kinderen met ADHD etc. krijgt zij toch aardig in het gareel.
Als ouders nou eens open zouden staan voor tips van de omgeving maar vaak (en zeker niet altijd maar vaak toch wel) worden tips als aanval gezien en dat is mijn inziens zonde.

Om terug te komen op de OP. Ik vind het niet normaal dat een kind buiten de boel bij elkaar krijst. Als je als ouder er voor kiest om het te negeren omdat je dat de beste methode lijkt dan wel binnen op je kamer met ramen en deuren gesloten. Gooi het er maar uit en kom maar terug als je afgekoeld bent. Ik begrijp niet waarom half bokt het maar normaal vindt dat de omgeving last moet hebben van een schreeuwende peuter!? Dat ze het doen, daar ontkom je niet aan. Maar ik vind wel dat je in ieder geval het fatsoen moet hebben om de overlast voor de buurt zo veel mogelijk te beperken.

ADHD kinderen kun je ook wel in het gareel krijgen, maar het gaat wat anders, duurt vaak wat langer dan bij andere kinderen. Ligt maar net aan het kind. Tips van de omgeving moet je dan juist helemaal niet meenemen.
Tips van de omgeving zijn niet altijd toepasbaar op elk kind ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:52

Mindim schreef:
Mijn zoon van 7 werd in de binnenspeeltuin geradbraakt op de luchtkussenglijbaan. Een man (die het ook leuk van de glijbaan te gaan met vrienden) had zo'n vaart en belandde bovenop mijn zoon, die man woog tegen de 100 kilo. Prima als je als volwassenen ook in de speeltuin wilt spelen, maar het is geen plek om met je vrienden even te gaan ouwehoeren en niet meer uit te kijken.

@austriatrick, zijn jouw ouders in je opvoeding ook wat tekort geschoten?

Ben ik ook volledig met je eens :)
Wij waren verantwoord aan het spelen, was zelfs handig omdat er een meisje geplaagd werd in de buizen dus daar konden wij gelijk ingrijpen want ze kon geen kant op -O-
Maar goed, de enige die er last van had was de oudste die mee was... Maar dat was schaamte haha :D Hii zit nu in de puberteit dus hij zal 'schaamte voor ouders en familie' nog vaker voelen }>

Maar dat terzijde!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-08-13 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tabaflab

Re: Krijsend buurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:55

Op de camping, kind om 11 of 12 uur 's savonds, PAAAAAAPAAAAAA KOM JE???????? Na 1 keer denk ik die komt wel, maar dan gaat ie 10 keer door. Ik denk komen die ouders z'n mond niet snoeren? >;)

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:58

Citaat:

Ben ik helemaal met je eens. Maar je ziet ook vaak dat de tips op voorhand al aan de kant geschoven worden zonder dat er echt even geluisterd wordt en nagedacht wordt of het misschien iets bruikbaars is.
Zelfs bij die super nanny zie je dat vaak. Ouders vragen zelf om hulp omdat ze met hun handen in het haar zitten maar als ze dan daadwerkelijk goede handvatten aangereikt krijgen willen ze het niet accepteren/worden ze boos. Omdat het gewoon erg confronterend is (en dat begrijp ik heel goed. Niets komt zo dichtbij als een kind. Dus het is ook lastig als de buitenwereld daar wat over zegt).

En jij pikt nu alleen het ADHD verhaal er uit maar zeker niet alle lastige kinderen hebben een stoornis. Je schuift hiermee voor het gemak die hele groep maar aan de kant. Niet echt terecht mijn inziens.

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:02

mn zussie zet het soms ook op huilen als iets eventjes niet kan, of mag

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:04

Soms.... Dat is iets anders dan dagelijks hysterisch krijsen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:05

bij ons op de camping overigens om 23.00 nog spelende kinderen (van 7 - 12 jaar oud), die heel hard "SCHIPPER MAG IK OVERVAREN" aan het spelen waren. Ik liep al een paar keer demonstratief met mijn huilende kind op de arm voor de tent heen en weer te sussen, maar geen ouder die zei dat de kinderen stil(ler) moesten zijn. Heb er toen zelf wat van gezegd, is toch niet normaal als je dan nog zoveel overlast veroorzaakt? Het hoeft voor mij echt niet zoals in de campingregels normaliter staat om 22.00 stil te zijn, maar je kunt ooko overdrijven. Heb ze overigens no tot 23.45 horen spelen, toen wij allang op bed lagen. Gelukkig de dagen erna wel stiller, dus het heeft wel geholpen ~~}>
Beetje geven en nemen van alle kanten natuurlijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 16:08

Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat een groep ouders vooral graag nemen....

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:23

Zou een emmer water klaar zetten, ligt ze weer in de tuin te krijsen, emmer water eroverheen, kind schrikt zich de pleuris, houdt van schrikt d,r mond. Ouders komen boos naar jou, want je heb hun krijsmonster nat gegooit. Jij zegt heel droog, joh ik dacht dat er brand was, denk blus alvast.............

Tjee wat zou dat heerlijk zijn, als je dat kon doen, maar helaas.................alhoewel.....

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:27

Esmeralda schreef:
Zou een emmer water klaar zetten, ligt ze weer in de tuin te krijsen, emmer water eroverheen, kind schrikt zich de pleuris, houdt van schrikt d,r mond. Ouders komen boos naar jou, want je heb hun krijsmonster nat gegooit. Jij zegt heel droog, joh ik dacht dat er brand was, denk blus alvast.............

Tjee wat zou dat heerlijk zijn, als je dat kon doen, maar helaas.................alhoewel.....

:')

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:34

en anders doe je even een briefje in de brievenbus, met de tip dat vanavond om 21.00 uur die Joan ......... die nannie op de tv is. Vaak is niet alleen kind de dupe, maar ouders die er ook geen raad mee weten. Zitten weleens tips tussen waarvan ik denk, okey, hier kan ik wel wat mee

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:36

Het hoeft niet aan de opvoeding vóór deze gebeurtenissen te liggen, maar hoe de ouders er nu op reageren is niet al te goed. Ik stel voor om nog een keer een gesprek aan te gaan, en te vragen waarom ze zo huilt (oftewel krijst :') ), en met goede argumenten komen waarom jij er last van hebt. Vraag bij het weggaan of ze misschien ook last hebben van iets van jou kant, zodat je je daar ook voor kan aanpassen, en wanneer er niks gebeurt van hun kant, kun je tonen dat je er wel wat voor hebt gedaan als je buren ergens last van hebben gehad.

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:37

Ik heb dan wel geen buur kinderen die schreeuwen maar een buurvrouw die echt tekeer kan gaan tegen der kinderen.
afschuwelijke worden komen er langs. echt naar

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:42

Esmeralda schreef:

hahahaaha _/-\o_ dat is een goeie.. die onthouden we maar ff ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:43

Esmeralda schreef:
en anders doe je even een briefje in de brievenbus, met de tip dat vanavond om 21.00 uur die Joan ......... die nannie op de tv is. Vaak is niet alleen kind de dupe, maar ouders die er ook geen raad mee weten. Zitten weleens tips tussen waarvan ik denk, okey, hier kan ik wel wat mee

Jo Frost ;)

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:05

Esmeralda schreef:

_O- , net zoiets dat je het aan de stok hebt met iemand of met meerdere, maar ja als je even iets doet zodat het klaar is :Y)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:37

nicoletjee schreef:
Ik heb dan wel geen buur kinderen die schreeuwen maar een buurvrouw die echt tekeer kan gaan tegen der kinderen.

Zoiets zou ik melden bij het meldpunt voor kindermishandeling. Want dat is niet normaal.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:42

Twiggy2008 schreef:
nicoletjee schreef:

Zoiets zou ik melden bij het meldpunt voor kindermishandeling. Want dat is niet normaal.

of je zou eens kunnen gaan praten. Denk dat vrouw zich geen raad weet en tot aan het plafond zit en daarom zo reageert

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:48

Ik ben zelf nog kind mijn ouders zijn vrij los in veel dingen, maar van die strenge ouders vind ik de kinderen soms nog bijna minder luisteren en irritanter doen, en meer tegen. Dus met tekeergaan berijkt die buurvrouw niks, behalve chagrijnige kinderen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:49

Esmeralda schreef:
of je zou eens kunnen gaan praten. Denk dat vrouw zich geen raad weet en tot aan het plafond zit en daarom zo reageert

Dat is natuurlijk nog beter, heb je gelijk in. :j
Alleen denk ik dat zij niet echt concreet kan helpen (denk ik, hoor) en een instantie kan je wel doorsturen, als er hulp nodig is voor de moeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:55

Lestria schreef:
Citaat:

Ben ik helemaal met je eens. Maar je ziet ook vaak dat de tips op voorhand al aan de kant geschoven worden zonder dat er echt even geluisterd wordt en nagedacht wordt of het misschien iets bruikbaars is.
Zelfs bij die super nanny zie je dat vaak. Ouders vragen zelf om hulp omdat ze met hun handen in het haar zitten maar als ze dan daadwerkelijk goede handvatten aangereikt krijgen willen ze het niet accepteren/worden ze boos. Omdat het gewoon erg confronterend is (en dat begrijp ik heel goed. Niets komt zo dichtbij als een kind. Dus het is ook lastig als de buitenwereld daar wat over zegt).

En jij pikt nu alleen het ADHD verhaal er uit maar zeker niet alle lastige kinderen hebben een stoornis. Je schuift hiermee voor het gemak die hele groep maar aan de kant. Niet echt terecht mijn inziens.

Het kan ook zijn dat men sommige tips allang heeft geprobeerd. Men komt vaak met de meest voor de hand liggende tips, die ouders vaak ook al wel geprobeerd hebben.

Ik pik het ADHD verhaal er uit, omdat jij dat noemt en ik daar ervaring mee heb. Ik zet daarmee niet hele groepen kinderen weg hoor, dat maak jij er van. Ik ben zo'n ouder aan wie een ieder wel zijn tips kwijt wil en ik kan je uit ervaring vertellen, dat mensen met weinig vernieuwends komen hoor.

Het zelfde als de kinderen bij supernanny, niet voor elk kind werkt een time out of even apart zetten. Dat bedoel ik nu, het is niet op elk kind toepasbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:57

LadyMadonna schreef:
Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat een groep ouders vooral graag nemen....

Tuurlijk, maar dat heb je overal, je hebt dat ook in hondeneigenaren, paardeneigenaren, huisbezitters, dat is niet voorbehouden aan ouders, maar dat is gewoon een vervelend karaktertrekje van de mens.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 17:57

tabaflab schreef:
Ik ben zelf nog kind mijn ouders zijn vrij los in veel dingen, maar van die strenge ouders vind ik de kinderen soms nog bijna minder luisteren en irritanter doen, en meer tegen. Dus met tekeergaan berijkt die buurvrouw niks, behalve chagrijnige kinderen.

Corrigeren hoeft toch niet door er tegen tekeer te gaan :?