Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lestria schreef:Ik heb zelf geen kinderen dus kan niet uit ervaring spreken maar ik vind programma's als "super nanny" altijd erg interessant om te zien.
En daaruit blijkt toch wel dat met een net iets andere aanpak een schreeuwende, scheldende, slaande draak kan veranderen in een "normaal" kind wat zich behoorlijk kan gedragen.
Mij kan dus ook niemand wijs maken dat het niet OOK aan de opvoeding ligt. Zelfs kinderen met ADHD etc. krijgt zij toch aardig in het gareel.
Als ouders nou eens open zouden staan voor tips van de omgeving maar vaak (en zeker niet altijd maar vaak toch wel) worden tips als aanval gezien en dat is mijn inziens zonde.
Om terug te komen op de OP. Ik vind het niet normaal dat een kind buiten de boel bij elkaar krijst. Als je als ouder er voor kiest om het te negeren omdat je dat de beste methode lijkt dan wel binnen op je kamer met ramen en deuren gesloten. Gooi het er maar uit en kom maar terug als je afgekoeld bent. Ik begrijp niet waarom half bokt het maar normaal vindt dat de omgeving last moet hebben van een schreeuwende peuter!? Dat ze het doen, daar ontkom je niet aan. Maar ik vind wel dat je in ieder geval het fatsoen moet hebben om de overlast voor de buurt zo veel mogelijk te beperken.
Mindim schreef:Mijn zoon van 7 werd in de binnenspeeltuin geradbraakt op de luchtkussenglijbaan. Een man (die het ook leuk van de glijbaan te gaan met vrienden) had zo'n vaart en belandde bovenop mijn zoon, die man woog tegen de 100 kilo. Prima als je als volwassenen ook in de speeltuin wilt spelen, maar het is geen plek om met je vrienden even te gaan ouwehoeren en niet meer uit te kijken.
@austriatrick, zijn jouw ouders in je opvoeding ook wat tekort geschoten?

Hii zit nu in de puberteit dus hij zal 'schaamte voor ouders en familie' nog vaker voelen 
Citaat:Tips van de omgeving zijn niet altijd toepasbaar op elk kind
Esmeralda schreef:Zou een emmer water klaar zetten, ligt ze weer in de tuin te krijsen, emmer water eroverheen, kind schrikt zich de pleuris, houdt van schrikt d,r mond. Ouders komen boos naar jou, want je heb hun krijsmonster nat gegooit. Jij zegt heel droog, joh ik dacht dat er brand was, denk blus alvast.............
Tjee wat zou dat heerlijk zijn, als je dat kon doen, maar helaas.................alhoewel.....
), en met goede argumenten komen waarom jij er last van hebt. Vraag bij het weggaan of ze misschien ook last hebben van iets van jou kant, zodat je je daar ook voor kan aanpassen, en wanneer er niks gebeurt van hun kant, kun je tonen dat je er wel wat voor hebt gedaan als je buren ergens last van hebben gehad. Esmeralda schreef:Zou een emmer water klaar zetten, ligt ze weer in de tuin te krijsen, emmer water eroverheen, kind schrikt zich de pleuris, houdt van schrikt d,r mond. Ouders komen boos naar jou, want je heb hun krijsmonster nat gegooit. Jij zegt heel droog, joh ik dacht dat er brand was, denk blus alvast.............
Tjee wat zou dat heerlijk zijn, als je dat kon doen, maar helaas.................alhoewel.....
dat is een goeie.. die onthouden we maar ff
Esmeralda schreef:en anders doe je even een briefje in de brievenbus, met de tip dat vanavond om 21.00 uur die Joan ......... die nannie op de tv is. Vaak is niet alleen kind de dupe, maar ouders die er ook geen raad mee weten. Zitten weleens tips tussen waarvan ik denk, okey, hier kan ik wel wat mee
Esmeralda schreef:Zou een emmer water klaar zetten, ligt ze weer in de tuin te krijsen, emmer water eroverheen, kind schrikt zich de pleuris, houdt van schrikt d,r mond. Ouders komen boos naar jou, want je heb hun krijsmonster nat gegooit. Jij zegt heel droog, joh ik dacht dat er brand was, denk blus alvast.............
, net zoiets dat je het aan de stok hebt met iemand of met meerdere, maar ja als je even iets doet zodat het klaar is
Twiggy2008 schreef:nicoletjee schreef:Ik heb dan wel geen buur kinderen die schreeuwen maar een buurvrouw die echt tekeer kan gaan tegen der kinderen.
afschuwelijke worden komen er langs. echt naar
Zoiets zou ik melden bij het meldpunt voor kindermishandeling. Want dat is niet normaal.
Esmeralda schreef:of je zou eens kunnen gaan praten. Denk dat vrouw zich geen raad weet en tot aan het plafond zit en daarom zo reageert

Lestria schreef:Citaat:Tips van de omgeving zijn niet altijd toepasbaar op elk kind
Ben ik helemaal met je eens. Maar je ziet ook vaak dat de tips op voorhand al aan de kant geschoven worden zonder dat er echt even geluisterd wordt en nagedacht wordt of het misschien iets bruikbaars is.
Zelfs bij die super nanny zie je dat vaak. Ouders vragen zelf om hulp omdat ze met hun handen in het haar zitten maar als ze dan daadwerkelijk goede handvatten aangereikt krijgen willen ze het niet accepteren/worden ze boos. Omdat het gewoon erg confronterend is (en dat begrijp ik heel goed. Niets komt zo dichtbij als een kind. Dus het is ook lastig als de buitenwereld daar wat over zegt).
En jij pikt nu alleen het ADHD verhaal er uit maar zeker niet alle lastige kinderen hebben een stoornis. Je schuift hiermee voor het gemak die hele groep maar aan de kant. Niet echt terecht mijn inziens.
LadyMadonna schreef:Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat een groep ouders vooral graag nemen....
tabaflab schreef:Ik ben zelf nog kind mijn ouders zijn vrij los in veel dingen, maar van die strenge ouders vind ik de kinderen soms nog bijna minder luisteren en irritanter doen, en meer tegen. Dus met tekeergaan berijkt die buurvrouw niks, behalve chagrijnige kinderen.