Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Aranel schreef:- Mensen (vaak mannen..) die harder gaan rijden als je ze wil inhalen
Pion schreef:Maar sommige invoegstroken zijn zo kort vlak na de bocht dat je met je 1,2 liter never nooit met >100 in kunt voegen.
Dan ben ik altijd blij als ik tussen de vrachtwagens kan duiken, hoewel het dan ook heel moeilijk is om daar ooit langs te komen omdat inhalen ook lastig is als je niet snel van 80/90 naar 120 op de linkerbaan kunt komen waar iedereen met 140 overheen knalt en vooral geen ruimte wil maken.
Maar goed, meestal neem ik de auto van mijn vriend mee als ik de snelweg op moet, die is wel snel en dat is toch een stuk prettiger (en veiliger).
F_Orumster schreef:Oneens, harder op invoegstrook is altijd makkelijker, je remt namelijk sneller (of gas verminderen).dan optrekken. Ik ga vaak wel voor een vrachtwagen hoor, wel opletten dat inhalers niet al naar rechts gaan. Zo is het me overigens ook geleerd (in 2002)
. Dan kan je veel beter 'in positie gaan rijden'. Als je vlak achter een slome rijdt, kan je nooit ff gas geven om nog voor een auto in te voegen en remmen en erachter invoegen kan lang niet altijd (denk aan een rits vrachtwagens die je in komt halen, dan kan je remmen wat je wilt, maar die invoegstrook is dan al voorbij hoor). Door meer ruimte te pakken, kan je juist wel net even gassen om ervoor langs in te voegen en heb je meer tussenruimte mocht er een vrachtwagen naast je rijden en heb je dus wel de tijd om gas los te laten
. 
AmyII schreef:Iedereen heeft het wel over de Audi rijders.. Maar wat ik gister toch had (even heen en weer vanaf Amsterdam AMC naar Schoorl en weer terug, hele weg A9). Die mensen die in die nieuwe modellen van Opel rijden zijn nóg asocialer.
Nies_ schreef:Ik vind dat eigenlijk allemaal wel meevallen hoor. Als ik in een mercedes of audi zit rij ik ook het liefst 170, alleen is die boete me iets te duur dus zet ik de cruise control aan. Als ik in een Jeep rij (en dan is 130 echt de max, zeker als het waait), dan ga ik ook gewoon weer naar rechts voor iedereen in een audi, mercedes of bmw. Kleine moeite en als zij er blij van worden is dat toch mooi. Mensen in een opel vind ik vaak een beetje van die wannabe audi rijders..
. Als ik 130 rijd waar ik 120 mag, dan rijd ik hard genoeg en wacht meneer audi maar ff. En dan maar niet te spreken over het bumperkleven wat volgt of dat hele irritante dat je nog niet naar rechts bent of de audi is je al voorbij. Geduld mensen!
.
) ook op de weg zijn.
. En later zag ik hem een andere auto voortjagen. Echt levensgevaarlijk
zap schreef:Nies_ schreef:Ik vind dat eigenlijk allemaal wel meevallen hoor. Als ik in een mercedes of audi zit rij ik ook het liefst 170, alleen is die boete me iets te duur dus zet ik de cruise control aan. Als ik in een Jeep rij (en dan is 130 echt de max, zeker als het waait), dan ga ik ook gewoon weer naar rechts voor iedereen in een audi, mercedes of bmw. Kleine moeite en als zij er blij van worden is dat toch mooi. Mensen in een opel vind ik vaak een beetje van die wannabe audi rijders..
Prima als ze harder willen rijden, maar daarvoor niet mij van de weg drukken omdat in niet hard genoeg rijdt volgens diegene. Als ik 130 rijd waar ik 120 mag, dan rijd ik hard genoeg en wacht meneer audi maar ff. En dan maar niet te spreken over het bumperkleven wat volgt of dat hele irritante dat je nog niet naar rechts bent of de audi is je al voorbij. Geduld mensen!
En een audimeneer die denkt dat ik mijn autootje tussen 2 vrachtwagens prop of een hele rits auto's die langzamer rijden, had ook moi pech. Hij ging zigzaggend over de weg om mij te laten zien dat ik heus naar rechts kon (hij ging naar rechts en kon gelijk weer naar links voor het idee). Nou, die kon het mooi bekijken. Ik reed 130 waar ik 120 mocht en ging duidelijk harder dan de rest. Dus hij wacht maar even.
Als je zo nodig 170 moet rijden dan doe je dat lekker als er bijna niemand op de weg is, maar niet als 'wij' (het gewone, niet asociale, volk) ook op de weg zijn.
Nies_ schreef:Ik vind dat eigenlijk allemaal wel meevallen hoor. Als ik in een mercedes of audi zit rij ik ook het liefst 170, alleen is die boete me iets te duur dus zet ik de cruise control aan. Als ik in een Jeep rij (en dan is 130 echt de max, zeker als het waait), dan ga ik ook gewoon weer naar rechts voor iedereen in een audi, mercedes of bmw. Kleine moeite en als zij er blij van worden is dat toch mooi. Mensen in een opel vind ik vaak een beetje van die wannabe audi rijders..
iedere keer kom ik wel en stel gasten tegen die er blijkbaar niet tegen kunnen dat ze worden ingehaald door een blonde meid in een lichte blauwe ford ka
ik haal ze in, vervolgens halen ze mij in of blijven ze naast me rijden, vervolgens gaan ze 100 voor me rijden waardoor ik er weer voorbij moet enz enz
), daar kan je op 2 banen naar links afslaan. De meest linkerbaan gaat richting stompwijk/, de meest rechter gaat de wijk in. is alvast een soort van voorsorteren voor de rotonde die daar komt. Staan ook heel duidelijk borden voor.
Jelleee schreef:Ik irriteer me met regelmaat van de klok juist aan de mensen die met paardentrailers rijden. Rijden ze op een 80-weg rustig met een gangetje van 60... Alsof dat paard het merkt als je gewoon 80 rijdt pff. Dit gebeurt hier echt vaak! Natuurlijk rij je met een trailer even wat voorzichtiger in de bochten, drempels enz, maar hou je gewoon netjes aan de snelheid...
Celiien schreef:Ooooo ik hier dacht dat ik gek werd afgelopen maandag.. bij ons heb je een stoplicht (Duh), daar kan je op 2 banen naar links afslaan. De meest linkerbaan gaat richting stompwijk/, de meest rechter gaat de wijk in. is alvast een soort van voorsorteren voor de rotonde die daar komt. Staan ook heel duidelijk borden voor.
Maandag sta ik dus links-links voorgestorteerd, met een paar anderen. Komt er eentje rechts staan. Ik rij normaal weg, en die auto rechts reed eigenlijk gelijk met mij op en gaf steeds een beetje meer gas bij. Dus ik rij normaal door (mag daar rechts inhalen, blok streep zegmaar), en vervolgens schiet ze opeens links voor mij langs zodat ik een hartaanval had.. Sjonge jonge mensen, hoe moeilijk is het om borden te lezen??! T staat er levensgroot en wordt een paar keer herhaald! Maarja ze was ook heel druk met der telefoon en dat is ook zeker heel belangrijk