Irritaties op de (snel)weg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:23

Maar sommige invoegstroken zijn zo kort vlak na de bocht dat je met je 1,2 liter never nooit met >100 in kunt voegen. :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:24

Voor dat laatste is goed afstand houden op het eerste deel van de opgang een goed idee. Hier is een punt waar heel veel mensen geen gas geven (heb nog steeds niet helemaal achterhaald waarom trouwens, oa misschien omdat ze denken dat het 100 is, terwijl het voor de mensen van het doorgaand verkeer nog 120 is.) Flink gat laten vallen en dan doortrekken werkt daar wel.

Op een 60km-weg mag iedereen komen, ook 45km/u karretjes die 25 rijden :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:25

Pion schreef:
Maar sommige invoegstroken zijn zo kort vlak na de bocht dat je met je 1,2 liter never nooit met >100 in kunt voegen. :')

Gaspedaal zo snel mogelijk plat intrappen in z'n 4 :Y) en 100 is altijd nog prettiger dan 70 :=

Shadow: mogen is 1 ding, verstandig is anders ;)

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:27

Op snelwegen, als je moet invoegen omdat er wegwerkzaamheden zijn ofso.
De broeden zie je al kilometers verderop. ( overdreven :') )
En dan toch op het laatste moment je auto er tussen proppen! -:(- Leer rijden, ik kan het nog beter als 14 jarig meisje! 8)7

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:28

Aranel schreef:
- Mensen (vaak mannen..) die harder gaan rijden als je ze wil inhalen

Ja, zoeen had ik dus vanochtend en dat was een vrouw,
Reed op een weg waar je 100 mag en zij bleef maar 80 rijden....totdat ik haar ging inhalen, toen kon ze wel ineens 100 rijden >;)

Erger me kapot aan sommige automobilisten,
ook idd het inhalen met 85 km pu terwijl je zelf 80 rijd.
Maar we hebben ook wel eens dat we met onze oude mini 100 rijden (op een weg waar dat mag)
Rijden ze achter je ook 100...vervolgens word je door die mensen met een rotgang ingehaald om vervolgens voor ons op de rem te gaan en weer 100 te gaan rijden 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:30

Pion schreef:

Precies, ik red het op die korte invoegstroken echt niet om boven de 80/90 in te voegen helaas... Dan zit ik echt onderin met mijn gaspedaal, maar autootje gaat echt niet harder. :+ Dan ben ik altijd blij als ik tussen de vrachtwagens kan duiken, hoewel het dan ook heel moeilijk is om daar ooit langs te komen omdat inhalen ook lastig is als je niet snel van 80/90 naar 120 op de linkerbaan kunt komen waar iedereen met 140 overheen knalt en vooral geen ruimte wil maken. :roll: Maar goed, meestal neem ik de auto van mijn vriend mee als ik de snelweg op moet, die is wel snel en dat is toch een stuk prettiger (en veiliger).

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:30

Overigens is het ook lang niet altijd handig om met 120/130 in te voegen.
Je kunt bijvoorbeeld bij een rij vrachtwagens (of drukte) beter eerst er achter invoegen, dan naar links en verder optrekken.
Reed laatst in de volvo en kwam met 130 de invoegstrook op, dat verwachten mensen niet, dat je snelheid hoger is dan de rechterbaan.

En inderdaad met afstand achter een 'slome' gaan rijden, dan kun je zelf optrekken en vaak makkelijk direct links er langs.

Edit
@traiectum; ik trap in de swift inderdaad altijd door tot 100 in z'n 4 bij invoegen :j

F_Orumster

Re: Irritaties op de (snel)weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:42

Oneens, harder op invoegstrook is altijd makkelijker, je remt namelijk sneller (of gas verminderen).dan optrekken. Ik ga vaak wel voor een vrachtwagen hoor, wel opletten dat inhalers niet al naar rechts gaan. Zo is het me overigens ook geleerd (in 2002)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:45

Nou ik had echt een probleem...
Rechts was de snelheid zo'n 90/100. Ik kon er gewoon niet tussen, daar reed ik te hard voor.
Ik moest afremmen naar 100 en toen kon ik netjes invoegen en door naar links (en weer optrekken).

Hangt totaal af van de verkeerssituatie. 'Op snelheid' zijn op een invoegstrook is dus niet per definitie handig.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:47

Maar afremmen is toch zo gedaan? Overigens moet je gedurende het optrekken ook anticiperen op de snelheid op rechts. M

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:49

F_Orumster schreef:
Oneens, harder op invoegstrook is altijd makkelijker, je remt namelijk sneller (of gas verminderen).dan optrekken. Ik ga vaak wel voor een vrachtwagen hoor, wel opletten dat inhalers niet al naar rechts gaan. Zo is het me overigens ook geleerd (in 2002)

Ja, dat is zo als er niemand voor je rijdt. Maar op het moment dat er een slome voor je rijdt, moet je juist wat meer afstand nemen :j. Dan kan je veel beter 'in positie gaan rijden'. Als je vlak achter een slome rijdt, kan je nooit ff gas geven om nog voor een auto in te voegen en remmen en erachter invoegen kan lang niet altijd (denk aan een rits vrachtwagens die je in komt halen, dan kan je remmen wat je wilt, maar die invoegstrook is dan al voorbij hoor). Door meer ruimte te pakken, kan je juist wel net even gassen om ervoor langs in te voegen en heb je meer tussenruimte mocht er een vrachtwagen naast je rijden en heb je dus wel de tijd om gas los te laten :j.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:51

Ja, afremmen is zo gedaan. Maar echt 'soepel' invoegen is het dan niet.
En je moet zoeken naar een juiste invoeg-positie :P

Dat bedoel ik anticiperen :j
Wat dus wil zeggen dat met 120/130 (gassen :+ ) invoegen niet altijd even handig is.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:55

AmyII schreef:
Iedereen heeft het wel over de Audi rijders.. Maar wat ik gister toch had (even heen en weer vanaf Amsterdam AMC naar Schoorl en weer terug, hele weg A9). Die mensen die in die nieuwe modellen van Opel rijden zijn nóg asocialer :oo.

Grappig, ik rijd zelf vaak in een Audi en vind juist BMW en Mercedes rijders aso. Ik kan er vaak niet bij: Hebben ze zo'n dure auto aangeschaft (of geleased) en geen geld meer voor richtingaanwijzers... 8)7

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:02

Ik vind dat eigenlijk allemaal wel meevallen hoor. Als ik in een mercedes of audi zit rij ik ook het liefst 170, alleen is die boete me iets te duur dus zet ik de cruise control aan. Als ik in een Jeep rij (en dan is 130 echt de max, zeker als het waait), dan ga ik ook gewoon weer naar rechts voor iedereen in een audi, mercedes of bmw. Kleine moeite en als zij er blij van worden is dat toch mooi. Mensen in een opel vind ik vaak een beetje van die wannabe audi rijders..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:08

Nies_ schreef:
Ik vind dat eigenlijk allemaal wel meevallen hoor. Als ik in een mercedes of audi zit rij ik ook het liefst 170, alleen is die boete me iets te duur dus zet ik de cruise control aan. Als ik in een Jeep rij (en dan is 130 echt de max, zeker als het waait), dan ga ik ook gewoon weer naar rechts voor iedereen in een audi, mercedes of bmw. Kleine moeite en als zij er blij van worden is dat toch mooi. Mensen in een opel vind ik vaak een beetje van die wannabe audi rijders..

Prima als ze harder willen rijden, maar daarvoor niet mij van de weg drukken omdat in niet hard genoeg rijdt volgens diegene :n. Als ik 130 rijd waar ik 120 mag, dan rijd ik hard genoeg en wacht meneer audi maar ff. En dan maar niet te spreken over het bumperkleven wat volgt of dat hele irritante dat je nog niet naar rechts bent of de audi is je al voorbij. Geduld mensen!

En een audimeneer die denkt dat ik mijn autootje tussen 2 vrachtwagens prop of een hele rits auto's die langzamer rijden, had ook moi pech. Hij ging zigzaggend over de weg om mij te laten zien dat ik heus naar rechts kon (hij ging naar rechts en kon gelijk weer naar links voor het idee). Nou, die kon het mooi bekijken. Ik reed 130 waar ik 120 mocht en ging duidelijk harder dan de rest. Dus hij wacht maar even :D.

Als je zo nodig 170 moet rijden dan doe je dat lekker als er bijna niemand op de weg is, maar niet als 'wij' (het gewone, niet asociale, volk :Y) ) ook op de weg zijn.

Het gevaarlijkste wat ik meegemaakt heb, is een bumperklevende vrachtwagen in de file. File stond stil, reed en stond abrupt weer stil elke keer en hij zat echt in mijn kofferbak. Levensgevaarlijk, want de file ging van 20 naar 60 en weer terug naar 20 kilometer per uur. Ik heb op een gegeven moment mijn auto een rij naar rechts gepropt, want ik wilde echt weg toen ik een vrachtwagen voor mijn neus had en die bumperklevende vrachtwagen achterop -O- . En later zag ik hem een andere auto voortjagen. Echt levensgevaarlijk :j

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:09

Inhalen met 101 op de snelweg en dan nog oneindig lang links blijven rijden.. GAS!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:12

Ag ik ken zoveel kleine irritaties op de (snel) weg dat ze niet meer op een hand kan tellen.
Maar mijn grootste ergernis gaat toch wel uit naar de gehaaste mensen die overal hun auto tussen douwen en dan niet alleen links inhalen maar ook gewoon rechts inhalen en van te voren ook gewoon geen knipperlicht aan zetten. Die vragen om ongelukken..

Maargoed naast negatieve ook zoveel positieve kanten. Ik stond gisteren met een lege accu in het buitenland en binnen 5 minuten werd ik geholpen en liep die weer :D

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:17

zap schreef:
Nies_ schreef:

Prima als ze harder willen rijden, maar daarvoor niet mij van de weg drukken omdat in niet hard genoeg rijdt volgens diegene :n. Als ik 130 rijd waar ik 120 mag, dan rijd ik hard genoeg en wacht meneer audi maar ff. En dan maar niet te spreken over het bumperkleven wat volgt of dat hele irritante dat je nog niet naar rechts bent of de audi is je al voorbij. Geduld mensen!

En een audimeneer die denkt dat ik mijn autootje tussen 2 vrachtwagens prop of een hele rits auto's die langzamer rijden, had ook moi pech. Hij ging zigzaggend over de weg om mij te laten zien dat ik heus naar rechts kon (hij ging naar rechts en kon gelijk weer naar links voor het idee). Nou, die kon het mooi bekijken. Ik reed 130 waar ik 120 mocht en ging duidelijk harder dan de rest. Dus hij wacht maar even :D.

Als je zo nodig 170 moet rijden dan doe je dat lekker als er bijna niemand op de weg is, maar niet als 'wij' (het gewone, niet asociale, volk :Y) ) ook op de weg zijn.

Vind ik ook.
Wat ik wel vaak doe is als ik dan besluit naar rechts te gaan, ik al even kort pink als ik naast het object ben (auto, vrachtwagen) wat ik wil voorbijsteken.
Om aan te geven "hierna ben ik weg hoor"
De meeste halen dan wel hun bumper van mijn trekhaak.

Wel grappig:
ik rijd 120 op mijn gps - op mijn kilometerteller is dat bijna 130.
Met de volvo van vaders gaat de cruise dan op 127.
Ik weet dat ik aan die snelheid niet geflitst word.
Die auto die me dan net voorbijgestoken heeft, bol ik dan terug voorbij (want hij remt naar 120 en ik niet).
En dan begint het van voor af aan _O-

Heel gevaarlijk vind ik camionettes die je aan 160 voorbijsjezen.
De meeste hebben maar 'gewone' autoremmen op voor een carrosserie die veel zwaarder is.
Als die ooit kort moeten remmen halen die dat nooit.
Enige soort auto waarvan ik dus zenuwachtig word als ze op m'n trekhaak komen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 15:33

Nies_ schreef:

Nou nee, want het is gewoon levensgevaarlijk. Er zijn meer mensen op de weg dan alleen de snelle haastige audimannetjes en die maximumsnelheid is er niet voor niks. Dus die 170 rijden ze maar lekker op het circuit of ergens waar het wel is toegestaan en verder rustig is, maar anders is er gewoon geen excuus voor om anderen zo in gevaar te brengen. :n

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:08

Oh, ik bedenk me dat ik laatst zo'n leuke had!
Ik reed vanaf breda naar Ettenleur op de snelweg, het was redelijk druk.
Ik reed links om een rij vrachtwagens in te halen, zat er een fanatiek achter te knipperen en te drukken.
Het ging hem blijkbaar niet snel genoeg.. hup, naar rechts - om de vrachtwagens heen - over de vluchtstrook inhalen..

8)7

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 16:54

Ik rijd nu al een aantal jaar iedere week over de a58 (zon 350 km per week) dus ergernissen genoeg :+
Maar wat ik t ergste vind tot nu toe zijn de hordes gevaarlijke Polen die ik blijkbaar aantrek :o iedere keer kom ik wel en stel gasten tegen die er blijkbaar niet tegen kunnen dat ze worden ingehaald door een blonde meid in een lichte blauwe ford ka :+ }> ik haal ze in, vervolgens halen ze mij in of blijven ze naast me rijden, vervolgens gaan ze 100 voor me rijden waardoor ik er weer voorbij moet enz enz _-:(

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:25

Ooooo ik hier dacht dat ik gek werd afgelopen maandag.. bij ons heb je een stoplicht (Duh :') ), daar kan je op 2 banen naar links afslaan. De meest linkerbaan gaat richting stompwijk/, de meest rechter gaat de wijk in. is alvast een soort van voorsorteren voor de rotonde die daar komt. Staan ook heel duidelijk borden voor.
Maandag sta ik dus links-links voorgestorteerd, met een paar anderen. Komt er eentje rechts staan. Ik rij normaal weg, en die auto rechts reed eigenlijk gelijk met mij op en gaf steeds een beetje meer gas bij. Dus ik rij normaal door (mag daar rechts inhalen, blok streep zegmaar), en vervolgens schiet ze opeens links voor mij langs zodat ik een hartaanval had.. Sjonge jonge mensen, hoe moeilijk is het om borden te lezen??! T staat er levensgroot en wordt een paar keer herhaald! Maarja ze was ook heel druk met der telefoon en dat is ook zeker heel belangrijk :j

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:26

Ik irriteer me met regelmaat van de klok juist aan de mensen die met paardentrailers rijden. Rijden ze op een 80-weg rustig met een gangetje van 60... Alsof dat paard het merkt als je gewoon 80 rijdt pff. Dit gebeurt hier echt vaak! Natuurlijk rij je met een trailer even wat voorzichtiger in de bochten, drempels enz, maar hou je gewoon netjes aan de snelheid...

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:38

Jelleee schreef:
Ik irriteer me met regelmaat van de klok juist aan de mensen die met paardentrailers rijden. Rijden ze op een 80-weg rustig met een gangetje van 60... Alsof dat paard het merkt als je gewoon 80 rijdt pff. Dit gebeurt hier echt vaak! Natuurlijk rij je met een trailer even wat voorzichtiger in de bochten, drempels enz, maar hou je gewoon netjes aan de snelheid...

Als ik met mijn paard naar de veearts geweest ben en hij is nog niet volledig uit verdoving ga ik geen 80 rijden om dan terug te remmen voor en bocht, op te trekken, terug te remmen.
Dan liever lekker langzaam alles aan 1 snelheid.
Steek gewoon voorbij, heb dr geen last van.

Miekelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:49

Celiien schreef:
Ooooo ik hier dacht dat ik gek werd afgelopen maandag.. bij ons heb je een stoplicht (Duh :') ), daar kan je op 2 banen naar links afslaan. De meest linkerbaan gaat richting stompwijk/, de meest rechter gaat de wijk in. is alvast een soort van voorsorteren voor de rotonde die daar komt. Staan ook heel duidelijk borden voor.
Maandag sta ik dus links-links voorgestorteerd, met een paar anderen. Komt er eentje rechts staan. Ik rij normaal weg, en die auto rechts reed eigenlijk gelijk met mij op en gaf steeds een beetje meer gas bij. Dus ik rij normaal door (mag daar rechts inhalen, blok streep zegmaar), en vervolgens schiet ze opeens links voor mij langs zodat ik een hartaanval had.. Sjonge jonge mensen, hoe moeilijk is het om borden te lezen??! T staat er levensgroot en wordt een paar keer herhaald! Maarja ze was ook heel druk met der telefoon en dat is ook zeker heel belangrijk :j

Goed dat je me helpt herinneren aan mijn andere grote frustratie: mensen die op een stuk waar je met twee banen tegelijk de bocht om gaat (meestal bij stoplichten) niet op hun eigen baan kunnen blijven. Levensgevaarlijk, ik ben daarvoor iets teveel gehecht aan de zijkant van mijn auto..