Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
vuurneon schreef:Sweetgirl1 schreef:
Jij bent dat water gewend,, het water in friesland is harder. Als ik het drink zo uit de kraan wordt ik misselijk maar drink ik het hier in utrecht of Den haag is er niets aan de hand
. Heb veel meer met bos en heide.
ik zou mij buitengesloten voelen.
mememe schreef:Ik woon dan zelf in Friesland. Maar of ik me thuis voel dat vraag ik me weleens af.
Altijd als ik op vakantie ben geweest in Drenthe, Gelderland, OVerijssel of Limburg wil ik echt niet meer terug.
Water vind ik niet veel aan, behalve zwembad. Heb veel meer met bos en heide.
Wel ben ik afgelopen vakantie in limburg erachter gekomen hoe stug wij friezen kunnen zijn.
LEt op: ik zij kunnen![]()
Als het zou kunnen verhuisde ik naar het oosten of naar het zuiden.
Maar wel in de rustigere delen dan. Want daar kan ik niet zonder.
In de grote steden vind ik het maar niks.
idd, de rust, de mensen, de ruimte die je hebt en ook gewoon als je in een klein dorp woont iedereen kent elkaar net goed genoeg! 
Fiffill schreef:Enige voordeel aan Friesland:

Zelfs buschauffeurs die me niet begrepen omdat ik plaatsnamen in het Nederlands noemde.
alhoewel ik wel merk dat bepaalde 'afwijkende' dingen (zoals kleding) wel wat sneller vreemd gevonden worden dan hier in A'dam. Maar dat zal ook wel liggen aan de stad/dorp waar je op dat moment bent. Ik zie het iig bij familie die in Friesland woont.
bij ons praat eigenlijk niemand fries, alleen mijn ouders, en alles ouder dan
en de bus en trein werken nog steeds als je in friesland zit
en je kan ook gewoon friesland uit rijden om wat buiten friesland te doen unihorses schreef:wat me opvalt is dat sommige mensen doen alsof friesland een heel ander werelddeel isbij ons praat eigenlijk niemand fries, alleen mijn ouders, en alles ouder dan
![]()
en we zijn ook geen neadertalers hooren de bus en trein werken nog steeds als je in friesland zit
en je kan ook gewoon friesland uit rijden om wat buiten friesland te doen
F_Orumster schreef:unihorses schreef:wat me opvalt is dat sommige mensen doen alsof friesland een heel ander werelddeel isbij ons praat eigenlijk niemand fries, alleen mijn ouders, en alles ouder dan
![]()
en we zijn ook geen neadertalers hooren de bus en trein werken nog steeds als je in friesland zit
Wel je paspoort meenemen, voor aan de poort
F_Orumster schreef:unihorses schreef:wat me opvalt is dat sommige mensen doen alsof friesland een heel ander werelddeel isbij ons praat eigenlijk niemand fries, alleen mijn ouders, en alles ouder dan
![]()
Wel je paspoort meenemen, voor aan de poort
Sweetgirl1 schreef:Het zit niet tussen me oren want me broer die in DH woont heeft het ook
(al is het wel interessant om te onderzoeken haha
)