'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:26

Ik ook wel :o

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:28

Ik zou er echt geen problemen mee hebben. Ik denk ook dat je dingen in kan beelden/aan kan trekken. Ik voel het wel ooit, een hele negatieve sfeer in een huis, maar dit komt mijn inziens door de bewoners of je eigen band met de bewoners. Mij kan het eigenlijk nooit gek genoeg. Ben altijd wel in voor zulke dingen :D

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:30

takkie_muis schreef:
lieveli schreef:
[quote="_
Ik pb je even!

Ik wil ook een PB![/quot
Ben eigenlijk ook wel benieuwd :o

Ik ook :=

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:31

Gini schreef:
Maar kinderen dagen elkaar uit en we waren al zo een tijdje bezig: durf jij, durf jij. Dus we gaan binnen en kijken rond, in stilte, angstig. We rommelen door wat spullen tot we zo een magneetbord zien met maar twee magneetjes, in de vorm van een cirkel, langs elkaar. Het leken wel ogen, ja, het waren ogen. Bang stormde we de kamer uit. Even later gingen we weer binnen en de "ogen" waren verschoven. Op het bord stond geschreven "Hallo, willen jullie met mij spelen?". Ik ben gillend de kamer uitgerend. :')

Pfooee wat een eng verhaal...!
Ikzelf kan me ontzettend bang gaan maken, krijg dan allemaal enge gedachtes in me en de rillingen kunnen ook echt over mijn lijf komen.. Ik heb het vaak in bossen, krijg dan vaak een gedachten dat ik ergens heen gelokt word en dan loop ik spontaan een andere kant op..
Kan mezelf echt gek maken, dan merk ik ook dat mijn hond erg veranderd van lichaamshouding en super alert wordt (allemaal mijn fout dus) .maar dan krijg ik helemaal het gevoel van zie je wel er is wat!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:33

leonie87 schreef:
Ik zou er echt geen problemen mee hebben. Ik denk ook dat je dingen in kan beelden/aan kan trekken. Ik voel het wel ooit, een hele negatieve sfeer in een huis, maar dit komt mijn inziens door de bewoners of je eigen band met de bewoners. Mij kan het eigenlijk nooit gek genoeg. Ben altijd wel in voor zulke dingen :D

Dat herken ik wel, ja. Ik voelde in het tijdelijke huurhuis van mijn oom en tante ook een aparte sfeer, alsof er ooit iets triests gebeurd is. Maar ik heb die sfeer nooit als negatief ervaren, eerder als fascinerend en ik heb mezelf in dat huis ook altijd erg welkom en thuis gevoeld, ook al woonde ik er niet.

Het huis staat nu nog steeds leeg en raakt helaas in verval... Toentertijd heb ik bij de verhuurders eens gevraagd of er toevallig een geschiedenis aan het huis zat en volgens de vrouw is er inderdaad in de beginjaren van het huis (1900 ergens) een gezinsdrama geweest. Mijn oom en tante hebben zich er nooit prettig gevoeld en zijn heel snel weer vertrokken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:52

Zou het niet willen :P

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 16:12

Ik ben aan het werk, dus pb's houden jullie even te goed!

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:41

_MG schreef:
Ik ben aan het werk, dus pb's houden jullie even te goed!

Ik ben ook wel benieuwd ! :o :o

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:43

Ik zou het wel doen hoor. Maak er gewoon een eigen thuis van :) .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 17:49

Zouden jullie _MG kunnen pben ipv hier te melden dat je een pb wilt? Het topic raakt nu wat vervuild en dat is jammer :)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:02

ik ben eerlijk gezegd hier in de buurt nog niet echt een 'eng' huis tegen gekomen.
we zijn dan ook wel naar aan boerderij op zoek
(limburg/belgisch limburg)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:05

Ik zeg salie en gaan met die banaan!

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:15

Gini schreef:
Ik denk dat je je een sfeer zelf eigen maakt. Zo woont mijn tante nog in een groot herenhuis en om het nog leuker te maken is het ook zo een beetje "vervallen" en kriept en kraakt het enorm. Er was 1 kamer die eigenlijk niet echt gebruikt werd, een rommelkamer met allerlei spullen door elkaar. De luchter had van die lange spinachtige armen die schaduwen op de muur wierp. De gordijnen waren altijd dicht. Het waren groene, lichtdoorlatende gordijnen waardoor heel de kamer zo een enge, groene gloed kreeg. Bovenop de kleerkast lag een oude pop (zo het soort waar de ogen open en dicht van gaan als je de pop neerlegt en optilt). Je raadt het al, perfecte setting voor een heus spookverhaal. De kamer werd door mijn broer en mij al snel omgedoopt tot spookkamer en we zouden daar geen stap meer binnen zetten.

Maar kinderen dagen elkaar uit en we waren al zo een tijdje bezig: durf jij, durf jij. Dus we gaan binnen en kijken rond, in stilte, angstig. We rommelen door wat spullen tot we zo een magneetbord zien met maar twee magneetjes, in de vorm van een cirkel, langs elkaar. Het leken wel ogen, ja, het waren ogen. Bang stormde we de kamer uit. Even later gingen we weer binnen en de "ogen" waren verschoven. Op het bord stond geschreven "Hallo, willen jullie met mij spelen?". Ik ben gillend de kamer uitgerend. :')

Kreeg gewoon rillingen van dit verhaal ö

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:20

Gini heeft zelfs nog gezegd dat iemand een grapje had uitgehaald, en zelfs dan geloven mensen hier het nog...... :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:20

Hangt van de sfeer af. Er zijn huizen die niet verkocht of bewoond willen worden lijkt soms wel.

Hier in de buurt gaat nu een bedrijf pogingen doen een boerderijtje te gaan opknappen om er te gaan zitten. Ik wens ze veel plezier. Het pand staat nu al ruim 50 jaar leeg, daarna soms pogingen tot bewoning of opknappen. Maar die strandt steeds op rare ongelukjes, brand, kortsluiting, dingen die verdwijnen enz. En de laatste 20 jaar is er niets meer mee gebeurt. Voor die tijd veel rampspoed voor de families die er gewoond hebben. Hoever het terug gaat weet ik niet maar pandje is al oud de verhalen ook.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:31

Nynke1 schreef:
Gini heeft zelfs nog gezegd dat iemand een grapje had uitgehaald, en zelfs dan geloven mensen hier het nog...... :')

Even niet een geintje: ik heb ooit in de badkamer toen ik een kriebelig gevoel kreeg out of the blue, voor de gein en in een zwakke poging om meer luchtigheid te creëren hardop, beetje lacherig, gezegd: 'Als er nu iemand aanwezig is, geef me dan een teken alsjeblieft.'
En toen viel er gelijk een kleerhanger van een plank af.
Ik ben nog nooit zo snel de badkamer uitgerend zeg :brr:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:37

Urielle schreef:
Nynke1 schreef:

Even niet een geintje: ik heb ooit in de badkamer toen ik een kriebelig gevoel kreeg out of the blue, voor de gein en in een zwakke poging om meer luchtigheid te creëren hardop, beetje lacherig, gezegd: 'Als er nu iemand aanwezig is, geef me dan een teken alsjeblieft.'

Vind je het heel erg dat ik dit een erg grappig toeval vind :D?

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:37

hahaha

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:38

Nynke1 schreef:

Ik kan een verhaal ook eng vinden, zelfs al staat er in het groot broodje aap boven. :') Maar af en toe griezel ik ook echt graag en zoek ik het bewust op. Willing suspension of disbelief. :+

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:39

Urielle schreef:
Nynke1 schreef:

Hahaha ja zulke dingen gebeuren. Echt waar, ik zou er graag een hobby van maken al die zogenaamde enge huizen te bezoeken. Ik geloof wel dat er meer is hoor, maar niet echt persee in 1 huis of op 1 plaats.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:41

_San87_ schreef:

Nee hoor, mag best. Dat ding lag al wekenlang op een brede stabiele plank. Maar ik heb wel meer gezien dan dat ;)

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:41

Daar heb ik totaal geen problemen mee.
In het huis wat mijn vader heeft gekocht heeft de vorige eigenaar zichzelf opgehangen in de paardenstal (hier hebben ook onze paarden gestaan er was niks aan de hand) en mijn vader is daar gestorven.
Met het huis is niks mis en zijn ook geen geesten of rare geluiden te horen.
Ik zou zo'n huis zien als een buitenkans en het kopen als ik ernaar op zoek zou zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:42

Urielle schreef:
_San87_ schreef:

Nee hoor, mag best. Dat ding lag al wekenlang op een brede stabiele plank. Maar ik heb wel meer gezien dan dat ;)

Oh, begrijp me niet verkeerd. Ik geloof best dat er hier zielen rondzwerven die de rust niet kunnen vinden. Ik geloof alleen niet dat ze op ons verzoek een teken gaan geven.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:44

leonie87 schreef:
Urielle schreef:

Hahaha ja zulke dingen gebeuren. Echt waar, ik zou er graag een hobby van maken al die zogenaamde enge huizen te bezoeken. Ik geloof wel dat er meer is hoor, maar niet echt persee in 1 huis of op 1 plaats.

dan doe ik met je mee! :D :D

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:45

Ik ben hier best gevoelig voor. Schoot mij net te binnen dat ik ooit eens, toen ik nog in de thuiszorg werkte, een zolder bij een oude mevrouw moest stofzuigen. In het hele huis hing al zo'n akelig sfeertje. Voelde mij er absoluut niet op mijn gemak. Ik liep naar boven met de stofzuiger, over zo'n heel smal trappetje met aan beide zijdes muren. Kreeg het daar al benauwd van en die bedrukte sfeer werd ook steeds beter voelbaar. Nu ben ik echt geen schijterd, dus lekker stofzuigen en gedachten op nul. Stonden een aantal klerenkasten op de zolder die zonder reden ineens open stonden, ik zag een schaduw voorbij lopen achterop de zolder en af en toe begon het ineens te kraken op die zolder & hoorde ik voetstappen. Toen begon mijn hartje toch wel sneller te kloppen hoor :'). Uiteindelijk wel netjes mijn werk afgemaakt, maar voelde mij absoluut niet op mijn gemak. Later vertelde ik dit aan die mevrouw, zegt ze dat zij überhaupt niet op de zolder durft te komen en daarom de hulp altijd alles netjes laat houden daar. Maar de vaste hulp heeft daar ook wat meegemaakt waardoor ze niet meer op zolder durfde te komen... Dus was ik de banketstaaf :+ Gelukkig hoefde ik maar 1x in dat huis te zijn. Bah wat had ik daar een akelig gevoel aan over gehouden.

Ik zou dus best in een huis kunnen wonen waar iets ergs is gebeurd, als de sfeer maar goed is. Sommige huizen krijg ik van een afstandje al kippenvel, ookal is het huis gerenoveerd of soms zelfs nieuwbouw. Die plekken geven mij dan toch een naar gevoel.