Ingrid_92 schreef:Op de manier waarop jij het schrijft snap ik het helemaaldan krijg je inderdaad het idee dat je al automatisch in een ander hokje geplaatst wordt en heeee ook nog eens talenten hebt! Zo had ik het ook niet bedoeld. Ik zal een voorbeeld noemen van wat mijn insteek meer is. Ik hoor bijvoorbeeld wel eens van meiden "met zo'n jongen kan ik tenminste een normaal gesprek voeren zonder dat ik het idee heb dat hij staat te gluipen". En dat is natuurlijk ook zo! Al zijn niet alle hetero jongens nu gelijk gluipers natuurlijk haha.
Hahaha, daar is natuurlijk geen speld tussen te krijgen
Je weet 1 ding heel zeker: hij is NIET op jacht naar jou. Wel lastig als je een oogje hebt op iemand die gay is natuurlijk... Is mij ook wel eens overkomen.
Wellicht een vraag die wat te ver gaat, maar je zei eerder dat God geslachtsgemeenschap niet bedoeld heeft voor mensen van hetzelfde geslacht. Maar hoe zit dat als je als homostel wel allerlei dingen doet, maar niet DE daad? Is dat wel toegestaan?
dan krijg je inderdaad het idee dat je al automatisch in een ander hokje geplaatst wordt en heeee ook nog eens talenten hebt! Zo had ik het ook niet bedoeld. Ik zal een voorbeeld noemen van wat mijn insteek meer is. Ik hoor bijvoorbeeld wel eens van meiden "met zo'n jongen kan ik tenminste een normaal gesprek voeren zonder dat ik het idee heb dat hij staat te gluipen". En dat is natuurlijk ook zo! Al zijn niet alle hetero jongens nu gelijk gluipers natuurlijk haha.
Er staat ook niet in de Bijbel: je moet slaven hebben. Er staat wel: je moet goed voor je slaven zorgen. De wetten over slaven die erin staan, zijn bedoeld om die groep te beschermen.
Wat ik eerder zei over dat God de geslachtsgemeenschap niet bedoeld heeft van mensen van hetzelfde geslacht baseer ik op wat ik in de Bijbel tegenkom en wat Femke ook al eerder uitgelegd heeft, daar sluit ik me dan bij aan. Ik denk dat het tegen de scheppingsorde in gaat. Maar als mensen ervoor kiezen het wel te doen, zal ik hen daarom niet veroordelen. Ik heb een homostel gekend die ook gemeenschap met elkaar hadden. Zij wisten ook hoe ik er tegenover stond, maar dat ik hen als persoon niet afkeurde. Op die manier konden we toch hele goede gesprekken met elkaar hebben, waarin we elkaars standpunten ook konden begrijpen. Dan hoef je elkaar nog niet te overtuigen, maar alleen inzicht te geven in elkaars mening. Laat ik het zo zeggen: als ik homo zou zijn zou ik het voor mezelf vanuit de Bijbel niet kunnen verantwoorden om gemeenschap te hebben met iemand van hetzelfde geslacht. Hoever mag je dan wel gaan om niet tot de daad te komen? Ik denk dat het niet verkeerd is als homo's met elkaar optrekken, maar hoever kun je gaan? Want op een gegeven moment wordt het dan denk ik de kat op het spek binden. Ik kan die grens zelf lastig bepalen.