Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:00

Ik begrijp eigenlijk het probleem niet. Als er zo veel ruimte is om je hond ongelimiteerd te laten scheiten, waarom deze familie met een groenstrook voor hun huis hun kinderen daar niet mogen laten spelen en dan wel zonder een hondendrol aan hun schoen binnen te komen.

Knap aso van al die hondenbezitters om alle groenstreepjes vol te laten kakken...lekker met deze hitte, die stank, leuk in je tuintje zitten me je neus vol met hondenpoep geuren..

Opruimplicht of niet, is gewoon fatsoen.

Leuk voor de gemeenteambtenaren die die perken moeten maaien en vol door de drollen moeten gaan met hun machines..

Dus kinderen mogen daar niet spelen en als ze dat wel mogen dan wel tussen de poep want als zij mogen, wij ook? ^)

Kitty1985

Re: Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 00:07

Beter lezen russel :)

Veel ruimte voor de kids, niet voor de honden.

Mocht je verder willen , dan kan dat via pb....

Was dit topic vergeten te ontstippen, maar doe dat alsnog.

Alles wat verder nog geplaatst word is vrij nutteloos

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:14

ingvdh schreef:
Voor de grap (en de stank was ook niet erg aangenaam) heeft ze een vlaggetje in elke drol gezet.

Prachtig :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:14

^^Dat vind jij. Andere mensen kunnen (en willen) er misschien nog wel wat van leren :)

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:15

Nog even heel kort dan TS; wat weerhoud jou/jullie er nou precies van om even de rotzooi achter JOUW/JULLIE hond op te ruimen? Omdat er geen "plicht" voor is gesteld door de gemeente? Of omdat paarden en katten óók poepen? Ik zie het hele probleem niet zo, allemaal n zakje mee, drol thuis in de container of je vraagt een bak aan bij de gemeente. Iedereen blij. Toch?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:19

Ik woon op het platteland... en ook hier wordt hondenpoep/paardenmest ed voor de mensen hun erf gewoon opgeruimd.
Binnen de bebouwde kom wordt alles gewoon altijd opgeruimd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 00:36

Brainless schreef:
Ik woon op het platteland... en ook hier wordt hondenpoep/paardenmest ed voor de mensen hun erf gewoon opgeruimd.
Binnen de bebouwde kom wordt alles gewoon altijd opgeruimd.

En zo hoort het ook, opruimplicht of niet!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 06:54

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe de situatie er daar precies uit ziet. M'n ouders wonen namelijk ook buitenaf, geen stoep langs de weg maar wel een groenstrook links en rechts. Niemand die daar de hondenpoep opruimt hoor :n Maar dat zijn dan wel flinke stroken denk ik? Want als ik iemand hier hoor zeggen dat 't zou stinken/geel ziet van de pisvlekken. Dat is allebei echt niet 't geval. Merk je niks van.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:07

Ik heb niet alles doorgelezen maar er parkeren ook auto's. ...
Lekker stap je uit de auto zo een drol in.
Ik heb kinderen en honden...
En ik heb ook niet altijd zin om 3 min te lopen voor ze kunnen spelen.
Soms willen ze nou eenmaal in een korte tijd met verschillend speelgoed spelen.
Dan zou ik echt niet alles mee leuren omdat een hond daar moet kakken.
Wat die mensen doen is misschien niet heel netjes maar de honden alles laten doen zonder opruimen is gewoon ronduit smerig.
Daar zou ik iemand ook op aanspreken in ons kleine dorpje hier.
Ook wij hebben geen verlichting in de polder maar dat is een kwestie van zaklamp mee en fluoriserend vestje aan en je word gezien EN ziet wat.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:13

Wat hebben die vossen er eigenlijk mee te maken dat je sávonds niet in/bij het bos kan lopen?

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:18

lieveli schreef:
Kitty1985 schreef:
Bokt was duidelijk niet de juiste plek om dit topic te openen.

Noh ben jij serieus 28?

Hier verbaas ik me ook wel over :+
Juiste plek wel maar voor jou niet de gewenste reacties.
Maar dat had je je toch van te voren ook wel kunnen bedenken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:24

Dus puntje bij paaltje: TS verzint allerlei excuses om het vooral niet zelf op te moeten ruimen, maar wil ook geen water bij de wijn doen en de mensen die bij het veldje worden zijn 'de gebeten hond'.
Duidelijk.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 07:41

Karuna, die boer doet dat omdat honden een ziekte kunnen overbrengen welke bij koeien abortussen kan veroorzaken.

karuna schreef:
Ik snap je punt wel. Hier duiken bordjes ook echt overal op zowel binnen als buiten de bebouwde kom. Hier geldt wel een opruimplicht dat maar weinig mensen doen trouwens maar dat terzijde. Maar je mag overal komen en lopen met de hond alleen niet op duidelijk aangegeven speelplaatsen.

Maar op steeds meer plekken worden door bewoners bordjes met verboden voor honden neergezet. Zelfs op de erg schaarse echte loslopplekken. Echt erg irritant en ik kan me daar behoorlijk aan storen. Er met je hond lopen mag daar en blijf ik ook doen. Alleen op het loslooppunt aangelijnd omdat het langs de weg is door een wijk.

Zelfs op een punt buiten de bebouwde kom waar ze los mogen heeft een boer over 2 km overal zelf bordjes gemaakt met verboden voor honden en aangelijnde honden. Omdat hij kennelijk bang is dat er honden over een brede sloot springen om in een weiland te komen. Heb daar ook die gemeente over gebeld wat te doen ivm de bordjes. Mij werd gezegd negeren omdat ze niet wettelijk zijn zowel door onze eigen gemeente als de gemeente met de erg fanatieke boer.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:33

Kitty1985 schreef:
chevax schreef:
Kitty1985, bij ons groet je elkaar ook! Stop je ook voor rood én ruim je op wat je hond achterlaat.

Jij beticht mij van van alles en nog wat.

Maar jij bent allerminst een plezierig mens.

Welnee, ik quote jou. Prima dat je mij geen plezierig mens vindt omdat ik het niet met je eens ben.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 08:42

Ik snap wel dat die mensen het vervelend vinden. Wij hebben zelf een hond, maar ruimen het altijd op, behalve dan als ie het echt op een plek doet waar nooit iemand komt.
Ik verbaas me sowieso over hoe weinig mensen hun hondenpoep opruimen. Wij hebben vlakbij huis een veldje en strandje en daar lopen iedere dag super veel honden. Maar nu met dit mooie weer is het ook een zwemplek geworden en dan nog laten mensen hun honden uit tussen de spelende kinderen en hun hond laten ze gewoon tussen al die mensen poepen en ze ruimen het niet op ook. Terwijl er toch 2 speciale hondenprullenbakken inclusief zakjes staan daar.

Maar ik snap ook dat je het vervelend vind dat die mensen het zomaar toe eigenen. Wij hebben pal voor ons huis ook een klein grasstrookje en daar heeft iemand uit een andere straat een eigen speeltuintje van gemaakt. Trampoline neer gezet, glijbaan neer gezet. En die kinderen spelen iedere dag buiten en op zondagochtend om half 8 al met een hoop geschreeuw en gejank. Maar daar hebben we netjes wat van gezegd.
Nu staat de trampoline aan de andere kant van de straat :') Vind ik persoonlijk onzin, want ze heeft een super grote tuin. Maar 'In de zomer staat dat zo ongezellig in de tuin en wil ik rustig buiten zitten'.

Misschien eens gewoon een gesprekje met die mensen aangaan? Of aan de gemeente vragen of ze op die grasstrook van die speciale prullenbakken neer zetten? :)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:00

Wendy_Chewie schreef:
liedje89 schreef:
Ik zou de bordjes gewoon negeren, de hond mag daar gewoon komen, de buren kunnen ook wel een bordje 120km/h op de straat hangen dat betekend niet dat de maximum snelheid dan ineens gewijzigd is :Y) .

+1

Wat wordt er bit gereageerd op TS, trouwens. Nee, het is niet fatsoenlijk om je hond zomaar overal z'n ding te laten doen, maar het is ook niet fatsoenlijk om je regels te stellen over een stuk gemeentegrond. Volgens mij kan de buurvrouw haar kinderen ook wel leren dat ze in de voortuin horen te blijven en niet voorbij het voetpad mogen...

Voila!
Wat wordt er hier zo bitsig gereageerd over hoe er in die straat met de honden wordt omgegaan.
Waar het bij de ts omgaat is dat mensen opeens verbodsbordjes gaan ophangen op een stuk grond dat niet hun eigendom is. Zij vraagt of dit zomaar kan en mag?
Het gaat hier helemaal niet over fatsoensnormen etc.

Ts, de buurvrouw mag daar helemaal geen bordjes ophangen. Als jij dus met je hond op dat veldje wil gaan, gewoon doen :)

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:02

Ik woon ook op het platteland, heb kinderen én een hond. Ik laat de hond altijd uit aan de rand van het dorp of in het bos, juist omdat ik zelf weet hoe vervelend het is als kinderen in de hondenpoep staan. (laat staan wanneer ze vallen en met hun gezicht in zo'n drol belanden)
Het merendeel van de hondenbezitters ruimt de poep op of laat de honden uit op plekken waar geen kinderen spelen, en daar ben ik ze erg dankbaar voor!

TS, als je zelf je honden uitlaat, en je stapt in drollen van andere honden ben je ook niet blij lijkt me?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:04

Dus als ik het goed begrijp,
hebben jullie met je honden geen enkele "officiële" plaats in de wijk/gemeente waar je je behoefte mag achterlaten en niet voldoende mogelijkheden om zelf alles op te ruimen en in een vuilbak te gooien? Dat dat vervelend is, is begrijpelijk.
Maar die moeder wilt ook graag geen stinkende zooi voor haar deur, een net grasperkje zodat haar kleine kinderen even buiten kunnen spelen zonder dat ze hun hele hebben en houden telkens drie minuten moeten verplaatsen (ik zou een 2 en 4 jarige nooit alleen naar een speelperk laten gaan). Wat dan ook weer erg begrijpelijk is.

Dus, wat missen jullie in de gemeente? Een hondenpoepplaats!
Lijkt mij een mooi moment, in plaats van elkaar het licht in de ogen niet te gunnen, eens samen te zitten met een bakje koffie of thee of een frisdrank en samen met een groep, desnoods een petitie, naar de gemeente te gaan en te vragen dat er omwille van de hoeveelheid honden in een beperkte regio, zeer dringend nood is aan een makkelijk bereikbare plek voor iedereen waar het officieel toegestaan is om je behoeftes achter te laten, en zonder dat je andere mensen voor hun deur lastig valt.
Toevallig geen verkiezingen in aantocht in Nederland? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:13

Je hebt van die zakjes, of neem een boterhammen zakje, knoopje erin en in je eigen kliko...is dat nu echt zo moeilijk? In de steden is dit normaal, neemt niet weg dat dat ook door velen gewoon niet wordt gedaan omdat ze er gewoon geen zin in hebben....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:18

Kitty1985 schreef:
Beter lezen russel :)

Veel ruimte voor de kids, niet voor de honden.

Mocht je verder willen , dan kan dat via pb....

Was dit topic vergeten te ontstippen, maar doe dat alsnog.

Alles wat verder nog geplaatst word is vrij nutteloos

Voor de honden alle ruimte, desnoods op straat, als je het maar opruimt...laat je de drollen in je eigen oprit en tuin ook liggen?

Moet moeder perse haar kinderen oppakken en naar een speeltuin gaan?

Per pb beetje nutteloos, heb ik geen behoefte aan, maar als ik mijn hond laat poepen in mijn dorp in een stukje groen waar kinderen spelen, heb ik ook zo amok, het getuigt nl niet van veel respect om er lettelijk scheit aan te hebben...

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:23

russel schreef:
Je hebt van die zakjes, of neem een boterhammen zakje, knoopje erin en in je eigen kliko...is dat nu echt zo moeilijk? In de steden is dit normaal, neemt niet weg dat dat ook door velen gewoon niet wordt gedaan omdat ze er gewoon geen zin in hebben....

Ik snap dat je niet heel de weg dat je met je hond loopt, met een drol in je hand gaat lopen, als er nergens de mogelijkheid is om het op te ruimen.

Alsof heel bokt, die beweert dat ze het opruimen wel doen. En dat zij het niet opruimt, is toch haar goed recht? Of jullie dat nou asociaal vinden of niet. Dat is denk ik ook helemaal niet aan de orde.

Ze vraagt of het geoorloofd is dat de buurvrouw zomaar zulke bordjes op hangt.

Rumina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:29

Als ik het zo hoor kan de groenstrook het beste gebruikt worden om binnenkort een buurtbbq te houden zodat iedereen eens rustig met elkaar kan bijkletsen, begrip voor elkaar kan kweken en samen na te denken over een oplossing voor het hondenpoepprobleem die voor iedereen haalbaar en prettig is :)*

Als jullie als buurt besluiten dat opruimen het beste gaat werken, dan is de gemeente vast niet te beroerd om daar 2 poepvuilnisbakken neer te zetten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:29

Zo erg is dat niet hoor, hand in het zakje, drol vastpakken, omdraaien, knoopje in het zakje en het zakje bij de bovenkant vasthouden, dan heb je nergens aan de hondenpoep gezeten. Kun je hem thuis gewoon in de container gooien.
Ik ben zelfs nog erger, zie ik naast de poep van mijn eigen hond een andere drol liggen dan doe ik die ook nog gelijk mee weg. Want het is gewoon echt goor om het zomaar te laten liggen.

O ja, als je ZELF al niet in aanraking wil komen met de drol van je eigen hond IN EEN ZAKJE, denk je dan echt dat mensen het appreciëren om in aanraking te komen met een drol van een wildvreemde hond ZONDER ZAKJE? :)*
Men, wat ben ik blij dat ik in een sociale buurt woon waar het overgrote merendeel zijn zooi achter de hondenkonten opruimt!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:33

Ondanks mijn honden ben ik blij dat ik in een sociale en nette buurt woonde (enkele uitzonderingen daargelaten).

Maar wij (boerderij) hebben er ook ontzettende hekel aan als mensen hun honden in ons weiland uitlaten en gaan lopen schijten. Inderdaad om eerder genoemde reden.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:40

Ik sta ervan versteld dat de hondenpoep niet wordt opgeruimd :wow:

Als er geen geschreven opruimplicht is is het toch op zijn minst zo beleefd en proper naar je medemens toe om de poep van je eigen hond op te ruimen?
En ja, ik ruim altijd de hopen op van mijn honden (en ik heb er 3 dus ik loop soms over straat met een halve container hondenpoep in zakjes)

Betreffende dat strookje gras, als die mensen er gelukkiger van worden, laat je hond dan ergens anders zijn/haar behoefte doen :)
Toe-eigenen kunnen ze niet, maar je kan wel de buurt gezellig houden door gewoon wat meewerkend te zijn.