Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 10:49

flooredking schreef:
Roosch schreef:
No offence (en niet specifiek op een persoon in dit topic gericht) maar ik vind het geen toeval als er al enige tekenen kunnen zijn die wijzen op hetgeen wat gaat gebeuren.

Sorry.. Maar wat is het dan vraag ik me af..?

Energie :)
Alles bestaal uit energie. Daarom voelen we vaak elkaar zo goed aan. Vind je dingen etc.

Reneee_

Re: Te bizar voor woorden.. toevalverhalen anyone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:15

Ooh wat een heerlijk topic met al die verhalen :))

Ik heb heel vaak met m'n beste vriendin dat we dezelfde kleur kleren aan hebben. Laatst gebeurde dit zelfs 5x achter elkaar. Allebei een topje met een jasje in dezelfde kleur zonder dit af te spreken of van elkaar te weten. De 6e keer had ik voordat zij kwam een groen jasje aan maar bedacht me op het laatste moment dat mijn vriendin misschien ook wel een groene aan kon hebben dus ik ben gewisseld van jasje. En ja hoor wat had zij aan toen ze me op kwam halen: een groen jasje :')

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:48

Jaren terug was ik in Spanje op vakantie met vriendinnetje. We gingen 1 dagje naar zo'n waterpark.
Kom ik daar m'n vriendinnetje van school tegen! Terwijl ik niet eens wist dat ze ook naar Spanje op vakantie ging!

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:52

Bedenk er net weer 1.. Had een droom over dat een vriendin die maandag in een knalrood doorzichtig bloesje naar school zou komen. En waarin komt ze die maandag naar school? Juist ja, een knalrood doorzichtig bloesje die ze nog nooit aan heeft gehad. Vond het wel heel apart :P

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:16

Wat een verhalen zeg.

Ik heb ook wel wat toeval dingen mee gemaakt maar ook 1 die ik wil vertellen.

Jaren terug heb ik een hond van een oud collega overgenomen.
Zij en haar man hadden de hond toen hij 1, 5 jaar was uit het asiel gehaald.ze hadden zelf geen kinderen en zagen hem als hun kind.
Na een paar jaar kreeg haar man een hersenberoerte en moest naar een verpleeghuis.ik denk zo'n 2 jaar later bleek dat mijn collega ernstig ziek was en niet zolang te leven had.ik heb de hond van haar overgenomen en kort erna overleed ze.
Jaren later overleed de hond plotseling hij was kern gezond en fit, maar zijn hart had het plotseling begeven(wel in een flinke hittegolf in juli).hij was inmiddels 11 jaar.
Een paar dagen later hoorde we dat zijn baasje 2 weken ervoor was overleden en heb toch sterk het gevoel dat dat er wat mee te maken heeft gehad.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:45

Wow, wat een kippenvelverhalen komen hier voorbij...

- Ik en mijn hondje waren samen opgegroeid zeg maar, dus toen mijn hondje overleed enkele jaren terug was ik ontroostbaar. Haar halsbandje (dat ze altijd zo graag aandeed) had ik omgelaten, maar haar naamplaatje deed ik er af en droeg ik altijd bij me.
Op een dag was ik in alle staten; ik kon haar naamplaatje nergens meer vinden. Overal zocht ik, maar ik vond het niet meer terug. Jaren later loop ik 's nachts door de stad met een muntje te spelen, tot ik het laat vallen. Ik buk me om het om te rapen, en wat is het? Juist ja, het naamplaatje. Ik was toen extatisch :o Dit vond ik wel een leuk toeval :)

- 3 dagen voor mijn overgrootmoeder overleed (met wie ik een superhechte band had), was ik een film aan het kijken over een Japanse begrafenisondernemer. Op zich was het een mooie film, maar toen de film afgelopen was barstte ik plots in tranen uit. Ik kon het niet uitleggen en kon letterlijk niet meer spreken van het gesnik. Heel diep van binnen kon ik niet ophouden met denken dat mijn meme zou doodgaan, maar ik durfde dit niet uit te spreken uit 'angst' dat het zou gebeuren.
Drie dagen later rinkelt om 8.30 mijn telefoon. Het was een zaterdag, dus normaal draai ik me dan nog een keer om. Toen ik de telefoon hoorde rinkelen, sprong ik meteen uit bed en sprong ik in mijn kleren, en holde ik de trap af. Ik wist dat ik naar het bejaardentehuis moest - en ja hoor, mijn moeder had gebeld, om te zeggen dat ze me kwam ophalen aangezien mijn overgrootmoeder aan het sterven was.

- Verschillende belangrijke gebeurtenissen gebeuren op de 14e. Zo werden mijn vriend en ik een koppel op 14 april. Op 14 mei overleed mijn overgrootmoeder. En het paardje dat mijn vriend kocht, is op diezelfde ochtend in hetzelfde jaar, op hetzelfde moment, onverwachts geboren, als wanneer mijn overgrootmoeder overleden is. Toen al vast stond dat mijn vriend dat paard kopen wou, kwam hij pas op de datum uit.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:48

Storm schreef:
Wat een geweldig topic, heb de tranen in mijn ogen staan bij sommige verhalen van ontroering...

Ik vond een jaar of 4 geleden een oud filmpje van de drukbezette SGW op Duindigt) op youtube. Ik had toevallig ook met die cross meegereden maar mijn paard leefde inmiddels al niet meer. Ik keek het filmpje en ineens zie ik mezelf voorbij rijden op mijn oude lieve paard, tranen natuurlijk...

op 3:50, het bruine paard wat erachter stapt.
[ Video ]

Iris is tog van Stephanie geweest?
Zij stond in schipluiden met deze merrie

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:50

Camee schreef:
(Ik heb de namen aagepast)
In juli zat ik in China voor een paar weken met een vriendin. Twee engelse jongens vertelden ons toen een heel erg toevallig (en beetje sneu :') ) verhaal. Zij hadden in een hostel gezeten waar ze een gozer genaamd Daniel leerden kennen. Toen ze een keer met wat mensen aan het drinken waren in dat hostel begonnen ze meer te kletsen. Die jongen vertelde hen dat zijn vriendin voor een paar maanden in Vietnam zat nu. Waarop een derde jongen zei dat hij net door Vietnam had gereisd. Boys will be boys, dus uiteindelijk ging het over meisjes en toen vertelde die jongen die door Vietnam had gereisd dat hij seks had gehad met een meisje genaamd Rose. Toen bleek dat de vriendin te zijn van Daniel... Nou de kans dat je op zo'n manier erachter komt dat je vriendin vreemd gaat.. :oo

Later zaten wij in een ander hostel, toen kregen we een nieuwe roommate in onze dorm. Bleek het Daniel te zijn :') . Ik kan me nog steeds verbazen over het feit dat wij elkaar allemaal getroffen hadden in zo'n giga land als China.. Hij snapte er ook weer niks van hoe wij wisten dat zijn vriendin vreemd was gegaan!

:oo _O- _O- _O-

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:01

Voor een ander misschien niet heel speciaal maar voor mij des te meer:
Toen mijn vader 26-07-1998 overleed( op de verjaardag van mijn eerste vriendje), zocht ik als nummer bij zijn begrafenis Immortality van Celine Dion en de BeeGees uit.
28 juli j.l overleed dit vriendje op 53 jarige leeftijd.
Tijdens zijn afscheid werd, ik weet niet hoeveel miljoen nummers je kunt kiezen, hetzelfde nummer gedraaid als ik voor mijn vader uitzocht.
Misschien niet bizar maar wel heel emotioneel....

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:11

Bijzondere verhalen hier, mij schiet ook iets te binnen. Heb het eigenlijk nog nooit aan iemand verteld omdat ze het toch niet zullen geloven er er bovendien niks aan hebben. Ik rijd op een manege, en daar reed ik altijd op een bijzondere pony. Bijna niemand kon het goed met hem vinden, maar ik had echt een hechte band met hem en reed hem vaak wel 2 keer in de week. Helaas ging het steeds slechter in de lessen met hem en hij moest verkocht worden. Er was belooft dat ik afscheid mocht nemen, enz. Toen ik doordeweeks op school zat kreeg ik opeens een raar gevoel in mijn buik, ik zag de pony voor me en dacht aan de kans dat ik geen afscheid zou kunnen nemen, in mijn gedachten keek ie me aan. Ik moest op een of andere manier op de klok kijken en zag dat het iets voor 10 was. Ik heb er later niet meer over nagedacht omdat ik de belofte voor me zag en heb er verder niet meer overna gedacht. Tot ik 2 dagen erna op de dag dat ik normaal les had iedereen naar me zag kijken, ik keek op de lijst en zag de naam van de pony niet achter mijn naam staan, geen reden voor paniek maar ik had gelijk een raar gevoel in mijn buik. Ook zijn zadel en hoofdstel lagen onaangeroerd (normaal reed ie in de les voor mij of bij mij). Ik werd door mijn lesgever geroepen en er werd me verteld dat de pony verkocht was en dat het zo snel gegaan was dat ze me niet gebeld hebben. Ik vroeg welke dag en hoe laat, je raad het al: woensdagochtend.. Rond tienen werd er bij verteld. Ik kreeg nog wel een foto toegestuurd, hij stond precies op de zelfde plek als ik hem in mijn gedachten zag staan (en daar stond hij normaal nooit!) Geloof me, ik ben geen zweverig tiep, maar ik weet zeker dat dit zo heeft moeten zijn. De pony is waarschijnlijk naar de slacht gegaan helaas dus ik baal er echt van dat ik geen fatsoenlijk afscheid heb kunnen nemen.

Verder heb ik wel eens dingen toevallig terug gevonden of het net over mensen hebben ( niet altijd positief) als die gene in eens achter je blijkt te lopen. Of datje ergens heel ver weg inneens bekenden tegen komt en die vervolgens 5x die dag op de zelfde terrasjes enzovoort spot. Maar niet echt bijzondere dingen. :)

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:23

Hier hebben de katten iets vreemd met het aantal jaren dat ze bij ons zijn.

- 1e kat: zwerfkatje dat was komen aanlopen. 1 jaar bij ons gebleven, van de een op de andere dag verdwenen.
- 2e kat: van kitten af bij ons gehad. 2 jaar bij ons gebleven, is ontsnapt op haar vakantieadres en nooit terug gevonden.
- 3e kat: loopt hier nog steeds rond, maar bijna gestorven aan vergiftiging toen hij 6 jaar was. Ik zeg altijd dat hij de dans ontsprongen is, maar het heeft moeten bekopen bij het dubbel aantal in jaren.
- 4e kat: aanloop kitten. Is toen hij 4 jaar oud was bij de buren onder de garagepoort terecht gekomen en kan het helaas niet navertellen. Buren waren er kapot van. Kat was namelijk daar ook als kitten komen aanlopen en had dus leuk 2 warme mandjes.
- 5e kat: loopt hier nu zo'n 3 jaar rond... ik hou men hart vast voor jaar 5!

loveyou174

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:22

ik weet niet of het toevallig is
maar toen ik 12 was zat ik aan tafel en zei zoiets van ik heb nog nooit wat gebroken
10 minuten later breek ik mijn been op 5 plaatsen!
:D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:26

loveyou174 schreef:
maar toen ik 12 was zat ik aan tafel en zei zoiets van ik heb nog nooit wat gebroken

Zo dan.... :') Wat is er gebeurd?

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:04

Een vriend van mij had thuis een Duitse herder en die hond en zijn vader konden alles zonder woorden te gebruiken.

Toen zijn vader in het ziekenhuis lag en op sterven na dood was is de hond thuis in de zetel gaan liggen waar die vader altijd zat.
De hond is daar overleden zonder enige reden, was 7 jaar :)
Diezelfde dag is zijn vader terug beter geworden en denken ze dat de hond in de plaats van zijn vader is doodgegaan.

Toen ie me dit vertelde kreeg ik echt kippenvel... Zeker als ik zie hoe gehecht mijn Duitse herder is.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:09

Wauw, daar krijg ik toch ook wel kippenvel van!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 00:24

Toen mijn opa ongeneeslijk ziek was zijn mijn ouders vaker s'nachts die kant op geweest.
De laatste keer ben ik echt in slaap gevallen met het gevoel; nu is het over met een enorme rust over me heen en heb geslapen als een blok.
Toen ik wakker werd zat mijn moeder op mijn bed en het eerste wat ik vroeg is of het klopte dat hij dood was en dat werd bevestigd.
Mijn neef wist het ook en hij was op vakantie, ook diezelfde nacht.
Het vreemde is ook dat ik sinds het begin van zijn ziekte geweten heb dat het niet goed zou komen terwijl er 80% kans op genezing was.
Ik heb het altijd weggedrukt, maar helaas had ik toch gelijk.

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 01:00

kippenvel all over,
ik volg jullie

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 01:28

In september is mijn grootmoeder overleden.
Waaraan ik veel te danken heb, ze was er altijd voor me.
Nu mijn broers kwamen niet vaak op bezoek.. (de oudste had ze jaren geleden gezien voor het laatst) Ik wel sowieso 1x per maand :)
Toen mijn moeke ziek werd (waaraan ze overleden is) gingen de broers en zussen daar overnachten om de medicatie te geven.
Mijn papa moest als 1ste.. Zondagavond gingen mijn mama, papa mijn 2 broers en ik nog eens kijken (mijn papa moest sowieso blijven) dus toen wij met 3 die kamer ingelopen.. Waar ons moeke lag. Ik ging bij haar zitten en mijn broer hield haar hand vast. Mij andere broer zat aan de andere kant.
Ik liep uit de kamer, want ik moest huilen.. Mijn broers liepen mee om me te troosten. Ik ga bij mijn mama op de schoot zitten, horen we gekuch.. Mijn grootmoeders laatste kuch.. Het was net of ze heeft gewacht op m'n broers. ;(
We missen je nog steeds lieve moeke

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 02:33

3maanden geleden ben ik van een paard gevallen tegen een hek (met mijn hoofd).
Ik hield er niks aan over behalve spierpijn.
Ik vroeg me af waarom/waardoor het niet erger was afgelopen, want als ik 2cm hoger was gevallen, had ik mijn nek gebroken.
's nachts werd ik wakker, ik weet niet waarom maar dacht "ik hoor mensen hier vaker over, dat.de tijd op 3:33u staat, daar is iets mee." Dus ik kijk op de klok, jahoor: 3.33u.
Dat vond ik toch wel eng. Ik kon ook niet meer slapen en heb het opgezocht.
Ze zeggen dat het beschermengelen zijn. Nachten daarna werd ik standaard om 3.33u wakker.

Nog een leuke.
Ik had vroeger een beste vriend, echt mijn beste vriend in een tijd waarin ik bijna niemand had.
We zaten bij elkaar op school, en fietsen hetzelfde stuk (6km).
Als ik op de fiets zat, of door school liep, rook ik hem voordat ik hem zag.
Niet dat hij stonk naar zweet :D maar hij had een heerlijk (gekocht :+)luchtje dat echt bij hem pastte...

En enkele jaren geleden, ik werkte altijd op zaterdag in een restaurant, al 4jr. Ik had me nog nooit ziek gemeld.
Tot 1 dag, mijn moeder vroeg of ik werk wilde afzeggen om bij oma te kijken.
Getwijfeld, maar toch naar oma vegaan. Gegeten en een leuke avond gehad.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 03:03

Sorry modjes, mijn telefoon werkt niet mee :( (kan bericht niet naar beneden scrollen)
Vervolg van mijn verhaal:

Bij oma geweest, leuke avond gehad.
De maandag hier op overleed mijn oma...
Tevens heb ik geld gehad van oma waarvan ze altijd zei "alleen uitgeven aan iets heel leuks!"
Zodoende heb ik mijn pony gekocht, nog bedankt oma... :) (pinkt traantje weg)

En ik voorspelde de datum waarop de hond zou overlijden die ik vanaf mijn 6e had. Hij is 16jaar geworden.

Oke, nog 1 verhaal :D
We hadden een pup gereserveerd bij een fokker.
Toen we daar de 1e dag gingen kijken, werd ik verliefd op een hondje van 5 weken. Helaas was deze pup al gereserveerd. (Onze pup was toen 1week).
Enkele weken daarna gingen we weer kijken naar onze gereserveerde pup, toen we hoorden dat de pup waar ik zo verliefd op was geworden, niet meer naar dse andere mensen ging. We hebben haar toen gelijk mee genomen :D (ze was toen 9,5weken)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 07:11

Ik moet wel zeggen dat dit topic mijn kijk op bepaalde dingen heeft veranderd. Ik ben altijd een "alles is toeval"-mens geweest, en ik zie een hoop verhalen langskomen waarvan ik ook effectief denk "ach, dat is nu gewoon puur toevallig". Maar ook een hoop waarvan ik denk "dit is toch net iets té toevallig niet?" .

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 07:30

Wij hebben zo'n bekende.
Je ergert je dood aan zo'n figuur komt alleen om achter de pc te zitten en verder niets.
Je hoort ook niets van hem tot ie de pc nodig hebt.

Nu hadden we het voor 2 dagen terug over hem ivm vriend zijn verjaardag (uiteraard heeft hij niets van zich laten horen).
Plots de volgende dag.... wie hangt er aan de telefoon ?? (na bijna een jaar)
Juist banketstaaf 3

Zo zijn er nog een hoop andere dingen die gewoon raar zijn ;)

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:47

xSCWx schreef:
3maanden geleden ben ik van een paard gevallen tegen een hek (met mijn hoofd).
Ik hield er niks aan over behalve spierpijn.
Ik vroeg me af waarom/waardoor het niet erger was afgelopen, want als ik 2cm hoger was gevallen, had ik mijn nek gebroken.
's nachts werd ik wakker, ik weet niet waarom maar dacht "ik hoor mensen hier vaker over, dat.de tijd op 3:33u staat, daar is iets mee." Dus ik kijk op de klok, jahoor: 3.33u.
Dat vond ik toch wel eng. Ik kon ook niet meer slapen en heb het opgezocht.
Ze zeggen dat het beschermengelen zijn. Nachten daarna werd ik standaard om 3.33u wakker.

Nog een leuke.
Ik had vroeger een beste vriend, echt mijn beste vriend in een tijd waarin ik bijna niemand had.
We zaten bij elkaar op school, en fietsen hetzelfde stuk (6km).
Als ik op de fiets zat, of door school liep, rook ik hem voordat ik hem zag.
Niet dat hij stonk naar zweet :D maar hij had een heerlijk (gekocht :+)luchtje dat echt bij hem pastte...

En enkele jaren geleden, ik werkte altijd op zaterdag in een restaurant, al 4jr. Ik had me nog nooit ziek gemeld.
Tot 1 dag, mijn moeder vroeg of ik werk wilde afzeggen om bij oma te kijken.
Getwijfeld, maar toch naar oma vegaan. Gegeten en een leuke avond gehad.

Je plaatste dit bericht ook nog eens vannacht om 03.33 uur!

loveyou174

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:00

Lara_Silver schreef:
loveyou174 schreef:

Zo dan.... :') Wat is er gebeurd?

ik viel van een skateboard in de achtertuin :o

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:05

Wij hadden iemand dringend nodig maar wisten alleen dat hij een winkel had in een stad. Verder wisten we alleen zijn naam maar geen adres.
Wij rijden naar die stad (170 km verder) en treffen een leeg pand aan. balenbalenbalen. wat nu?? geen idee.... dan maar naar huis..... vervolgens rijden we door het centrum en wie steekt daar voor ons het zebrapad over???
toeval???